abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117155370
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP
Maharbal (2x - Fiscaal en Notarieel)
Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Rijksuniversiteit Groningen
• xD
• Proud2beDiepfries
• StarGazer
• aaipod (kudtstudent op het moment)
• Cortax
• Dionysius85
• Eilis
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon

Radboud Universiteit
• DonStefano
• Desideriusa
• Sandersson
• Kopstoot
• Retroseksueel
• Morendo
• fulco-
• tostitomaatkaas
• H-D

Universiteit Leiden
• addictivebeat
• Mieks
• Originele_Naam
• ChRoNiC
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Florian_
• Microtechs
• Fip
• Kimochi
• ArcticBlizzard
• Orbis
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• Mr.G
• 1-1-1-1-1
• Morrigun99
• CaptainRedbeard
• bladibladibla
• hmmmz
• aardappel
• EasySilence
• Dr_Strangelove
• kapiteintje
• wimjongil

Universiteit van Amsterdam
• Andoire
• VeX-
• Smash-it (tweede master)
• TiMPiN
• Dreamzk
• hemelsblauw
• Ruud_Kawasaki
• Skage101
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Roarzcorp.
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Umm-Qasr
• Cleese
• Nautilus
• DahaKa
• Flashwin
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah

Vrije Universiteit Amsterdam
• Jorwol
• Ricard0j

Open Universiteit
• DanielSmith
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• MarkzMan_X
• The_Duce
• VoreG
• smvs
• AkeBiAtch
• dr.dunno
• Diederik_Duck (?)
• ScottTracy
• Rainb0ws
• evelien89
• solo020

Universiteit Maastricht
• Law.
• Bartaz
• RockGod---
• Memento-Mori
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

pi_117155381
Lapo:

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het was het eerste wat bij me opkwam.

Bedrijfsrecht, is dat niet 'gewoon' ondernemingsrecht? Mij valt op dat over de gehele civiele linie er veel concurrentie is.
KOG toegevoegd aan Leiden.
  zondag 23 september 2012 @ 16:50:13 #3
256090 Giku
graag verwijderen
pi_117155983
Ja is gewoon ondernemingsrecht inderdaad.
graag verwijderen
pi_117156229
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:50 schreef Giku het volgende:
Ja is gewoon ondernemingsrecht inderdaad.
Daar zijn er ook wel veel van inderdaad. Maar een combinatie van twee masters is altijd goed, brengt zeker voordelen met zich mee en je onderscheidt jezelf (nog) meer van anderen.
pi_117159251
Iemand enig idee waar artikel 101 & 105 van het UN zeerechtenverdrag staat? Halve college gaat erover, maar bij artikel 92 houdt het verdrag in mijn bundel op, om weer verder te gaan bij 136
pi_117166441
Wie heeft er zin in een beetje sparren over een fiscaal vraagstukje? :P

Verkapt: ik moet even mijn zienswijze bevestigd krijgen.
pi_117175533
Hoe zit het met jullie eventuele buitenlandse ambities?

Soms krijg ik het wel eens een beetje benauwd als ik me bedenk dat rechten toch wel een studie is die je eigenlijk voor de rest van je leven aan Nederland bindt ivm. het civiel effect..

Natuurlijk kun je ook een internationale kant op gaan, maar ik vind dat eerlijk gezegd altijd een beetje de ideële kant van het recht, waar je tevens vaak bij de overheid terecht komt ( en minder geld zit over het algemeen ) en de zogenaamde togaberoepen lijken me toch wel een stuk uitdagender...
pi_117175726
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:43 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Soms krijg ik het wel eens een beetje benauwd als ik me bedenk dat rechten toch wel een studie is die je eigenlijk voor de rest van je leven aan Nederland bindt ivm. het civiel effect..

Natuurlijk kun je ook een internationale kant op gaan, maar ik vind dat eerlijk gezegd altijd een beetje de ideële kant van het recht, waar je tevens vaak bij de overheid terecht komt ( en minder geld zit over het algemeen ) en de zogenaamde togaberoepen lijken me toch wel een stuk uitdagender...
Die heb ik niet eigenlijk. Buitenlandse ambities. Vind het niet erg om aan Nederland gebonden te zijn.
pi_117176068
Een internationaal kantoor lijkt mij wel grappig, maar nederland is prima toeven. Af en toe een korte periode buitenland, meer hoeft niet.
pi_117176142
quote:

Zeker aanwezig. En met fiscaal is het zeker te doen, vooral bij de internationale kantoren.

Ik wil, als het een beetje kan, binnen 5 jaar ergens in het buitenland zitten voor een tijdje.
  zondag 23 september 2012 @ 23:09:10 #11
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117176693
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
Een internationaal kantoor lijkt mij wel grappig, maar nederland is prima toeven. Af en toe een korte periode buitenland, meer hoeft niet.
Dit inderdaad, al sluit ik niet veel uit.
pi_117176769
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dit inderdaad, al sluit ik niet veel uit.
nee inderdaad. Heee Yreal, wil je partner worden van ons nieuw te openen kantoor in hong kong?

:Y :Y dag nederland :W :W
pi_117180650
Ik denk inderdaad dat het beter is om de financiële (fiscale) kant op de gaan als je buitenlandse ambities hebt zodat je via een groot internationaal kantoor je plekje in het buiteland kan krijgen.

Ik heb zelf niet echt de ambitie om voor vast naar het buitenland te trekken, maar het zou mij wel leuk lijken om regelmatig naar het buitenland te moeten voor werk en/of buitenlandse klanten te helpen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117180658
Dus ineens zegt die chick; ik wil niet slikken. Heb haar toen 1 klap gegeven jonguh, je wil niet weten.
pi_117180682
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 01:34 schreef Weissman het volgende:
Dus ineens zegt die chick; ik wil niet slikken. Heb haar toen 1 klap gegeven jonguh, je wil niet weten.
Met deze klacht kan je beter terecht bij een advocaat of de rechtswinkel, ik denk niet dat wij in staat zullen zijn om je te helpen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117181378
quote:

De RuG heeft verschillende geschikte masters:

-International Economic and Business Law
-International and Comparative Private Law
-Criminal Law and Criminology

Lijkt me dat je met deze masters niet aan Nederland 'vast zit'.
  maandag 24 september 2012 @ 07:00:23 #17
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_117181844
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:58 schreef EiPet het volgende:
Iemand enig idee waar artikel 101 & 105 van het UN zeerechtenverdrag staat? Halve college gaat erover, maar bij artikel 92 houdt het verdrag in mijn bundel op, om weer verder te gaan bij 136
Valt niet mee, dat googlen... :P
http://www.un.org/Depts/l(...)xts/unclos/part7.htm
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_117182246
Wie wil even met mij mee denken over een switch van rechtsgeleerdheid naar fiscaal?

Ik zit nu in het tweede jaar en heb gekozen voor de brede bachelor rechtsgeleerdheid (aan de RuG). De laatste weken hebben ik echter steeds meer spijt van deze keus gekregen, omdat ik wellicht voor fiscaal zou willen gaan, vooral vanwege de economische/financiële inslag bij die richting. Een aantal problemen dienen zich nu aan:

1. We zitten nu al in week 4. Eén vak van fiscaal wordt aangeboden als seminar (belastingrecht 1) waar je 9 vd 12 keer aanwezig moet zijn. Ook bij de andere vakken heb ik natuurlijk een achterstand.

2. Het verschil tussen fiscaal recht + civiel effect (dat wil ik per se) en rechtsgeleerdheid is 32 ECTS. Ik vraag me af of dit niet te druk wordt, aangezien ik ook nog een andere studie doe die ik sowieso wil afronden in de komende twee jaar. Ik doe dus al behoorlijk veel punten.

Heeft iemand tips / een opmerking? Zal ik er nog voor gaan of niet? Zometeen is het vierde hoorcollege rechtseconomie en daar ga ik in elk geval heen en zal daar ook een praatje maken met de docent. Ook stuur ik de studieadviseur even een mail.

Denken jullie dat een overstap nu nog realistisch is?

[ Bericht 2% gewijzigd door Valid op 24-09-2012 08:20:00 ]
pi_117185521
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:13 schreef Valid het volgende:
Wie wil even met mij mee denken over een switch van rechtsgeleerdheid naar fiscaal?

Ik zit nu in het tweede jaar en heb gekozen voor de brede bachelor rechtsgeleerdheid (aan de RuG). De laatste weken hebben ik echter steeds meer spijt van deze keus gekregen, omdat ik wellicht voor fiscaal zou willen gaan, vooral vanwege de economische/financiële inslag bij die richting. Een aantal problemen dienen zich nu aan:

1. We zitten nu al in week 4. Eén vak van fiscaal wordt aangeboden als seminar (belastingrecht 1) waar je 9 vd 12 keer aanwezig moet zijn. Ook bij de andere vakken heb ik natuurlijk een achterstand.

2. Het verschil tussen fiscaal recht + civiel effect (dat wil ik per se) en rechtsgeleerdheid is 32 ECTS. Ik vraag me af of dit niet te druk wordt, aangezien ik ook nog een andere studie doe die ik sowieso wil afronden in de komende twee jaar. Ik doe dus al behoorlijk veel punten.

Heeft iemand tips / een opmerking? Zal ik er nog voor gaan of niet? Zometeen is het vierde hoorcollege rechtseconomie en daar ga ik in elk geval heen en zal daar ook een praatje maken met de docent. Ook stuur ik de studieadviseur even een mail.

Ik ken een paar mensen die het er bij zijn gaan doen (fiscaal bij de gewone bachelor rechtsgeleerdheid), het scheelt niet zoveel qua vakken.
Geen referral hier.
  maandag 24 september 2012 @ 15:03:52 #20
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_117192829
Jezus wat een kutwerk om een scriptieonderwerp te zoeken. Zit artikelen te lezen, wetsvoorstellen te bekijken en jurisprudentie te zoeken (heel veel baanbrekende jurisprudentie is er in het goederenrecht sowieso niet) maar er komt maar geen probleemstelling in me op :(
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_117193543
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2012 15:03 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Jezus wat een kutwerk om een scriptieonderwerp te zoeken. Zit artikelen te lezen, wetsvoorstellen te bekijken en jurisprudentie te zoeken (heel veel baanbrekende jurisprudentie is er in het goederenrecht sowieso niet) maar er komt maar geen probleemstelling in me op :(
Doe iets met de status van losgemaakte bestandelen van een hoofdzaak. Van wie zijn ze nou?
pi_117193589
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:13 schreef Valid het volgende:

Van een economische of financiele inslag bij fiscaal recht zie ik aan de uva niet zoveel terug. Al stelt het fiscaal recht hier niet zoveel voor in vergelijking met andere uni's. heb er spijt van dat ik niet wat beter rond heb gekeken..
  maandag 24 september 2012 @ 15:30:00 #23
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_117193669
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2012 15:03 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Lijkt me gelijk een goed onderwerp: waarom is dat er niet?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_117193732
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Van een economische of financiele inslag bij fiscaal recht zie ik aan de uva niet zoveel terug. Al stelt het fiscaal recht hier niet zoveel voor in vergelijking met andere uni's. heb er spijt van dat ik niet wat beter rond heb gekeken..
Welke universiteiten steken er op fiscaal vlak dan bovenuit?
pi_117193799
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 15:31 schreef Keyos het volgende:

[..]

Welke universiteiten steken er op fiscaal vlak dan bovenuit?
Tilburg en groningen hoor ik altijd.

maar wat ik meer bedoel, aan de uva is fiscaal gewoon rechtsgeleerdheid met fiscale vakken in de keuzeruimte :{

Aan andere uni's zie ik veel meer fiscale vakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')