abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117183867
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:04 schreef TheClown1 het volgende:
Schone is gehaald voor invalbeurten en nu krijgt hij een basisplaats. dat is toch ook een pleister gebruiken waar gehect moet worden.
Hij staat toch verdomd vaak in de basis voor een wisselspeler.
pi_117183892
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:05 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Hij staat toch verdomd vaak in de basis voor een wisselspeler.
ja inderdaad omdat er weinig keuze is. er is niet nagedacht toen bepaalde spelers verkocht werden.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_117183969
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:06 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

ja inderdaad omdat er weinig keuze is. er is niet nagedacht toen bepaalde spelers verkocht werden.
Veel nagedacht is er niet inderdaad.
Schone valt toch behoorlijk tegen. Serero kan (me) niet overtuigen. Eriksen heeft te vaak last van een dipje als 'supertalent' (in mijn ogen is het absoluut geen nieuwe Sneijder of van der Vaart). De Jong, daarvan weet niemand of het nu een middenvelder of spits is. Poulsen leek me alleszins mee te vallen, maar ook die is nog vaak te slordig.

Zo houd je natuurlijk weinig middenveld over.
pi_117184045
quote:
15s.gif Op maandag 24 september 2012 10:10 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Veel nagedacht is er niet inderdaad.
Schone valt toch behoorlijk tegen. Serero kan (me) niet overtuigen. Eriksen heeft te vaak last van een dipje als 'supertalent' (in mijn ogen is het absoluut geen nieuwe Sneijder of van der Vaart). De Jong, daarvan weet niemand of het nu een middenvelder of spits is. Poulsen leek me alleszins mee te vallen, maar ook die is nog vaak te slordig.

Zo houd je natuurlijk weinig middenveld over.
vele middenvelders hebben niet echt iets laten zien of althans te weinig. er is geen lijn in te trekken. ene wedstrijd spelen ze prima en dan zijn ze helemaal weg. zal wel met leeftijd te maken hebben of de druk om bij ajax te spelen.

ben het absoluut met je eens met hetgeen wat je hierboven aangeeft. ik had meer verwacht van de jong maar die zakt behoorlijk in op dit moment.

eriksen is te lui en wil alleen met mooie passes strooien. denkt absoluut niet na om mee te verdedigen. over schone is genoeg gezegd. gewoonweg te traag. poulsen had ik ook niet veel van verwacht. wil gewoon nog wat cashen aan het einde van zijn carriere.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_117184146
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:15 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

eriksen is te lui en wil alleen met mooie passes strooien. denkt absoluut niet na om mee te verdedigen. over schone is genoeg gezegd. gewoonweg te traag. poulsen had ik ook niet veel van verwacht. wil gewoon nog wat cashen aan het einde van zijn carriere.
Jammer van Eriksen. Toen hij kwam had ik goede hoop dat het echt een wereldtalent was waar je je vingers bij aflikt. Maar hij lijkt de laatste maanden/jaar stil te staan.

Mocht er ooit een club komen die er een bedrag boven de 10 miljoen voor biedt zou ik hem gauw verkopen. Hij is absoluut niet onmisbaar.
pi_117184234
eriksen heeft een opruimer naast zich nodig. iemand die het vieze werk doet zodat eriksen zich kan concentreren op passes. iemand als nigel de jong bijvoorbeeld die niet vies is van een harde tackle ofzo. dergelijke speler heeft hij naast zich op het middenveld nodig. denk dat je dan meer van hem zult zien. heb tevens ook het idee dat dit niet zijn perfecte positie is. denk dat hij recht achter de spits moet spelen. een soort schaduwspits.
  maandag 24 september 2012 @ 10:25:44 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117184264
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:20 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Jammer van Eriksen. Toen hij kwam had ik goede hoop dat het echt een wereldtalent was waar je je vingers bij aflikt. Maar hij lijkt de laatste maanden/jaar stil te staan.

Mocht er ooit een club komen die er een bedrag boven de 10 miljoen voor biedt zou ik hem gauw verkopen. Hij is absoluut niet onmisbaar.
Ik ben het wel met je eens dat hij teleurstelt maar zonder hem wordt het allemaal nog een stukje minder, hij is eigenlijk de enige middenvelder die het beoogde niveau zou kunnen halen
pi_117184600
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat hij teleurstelt maar zonder hem wordt het allemaal nog een stukje minder, hij is eigenlijk de enige middenvelder die het beoogde niveau zou kunnen halen
Klopt. Ik bedoel ook niet dat hij een koekenbakker is. Maar hij is in mijn ogen niet de kroonjuweel zoals velen zeggen. Een nieuwe Sneijder, Pirlo of Iniesta. Daar komt hij toch veel voor te kort.

Daarom zeg ik, bij een goed bod verkopen. Sneijder en Van der Vaart waren bij Ajax wel mensen die een wedstrijd konden winnen. Dat doet Eriksen amper. Hij hobbelt leuk mee met het geheel, maar zal nooit het voortouw nemen.
pi_117186503
quote:
Eriksen: „Zelf ook niet tevreden over Eriksen”

Na de wedstrijden tegen Borussia Dortmund en ADO Den Haag spaarde Frank de Boer Ajax’ groeibriljantje Christian Eriksen niet. Terecht, zo vond de Deen zelf. „Ik ben zelf ook niet tevreden. Als je ziet hoeveel fouten ik heb gemaakt …”

Na het EK kreeg de middenvelder extra lang vrijaf. „Daar ligt het ook niet aan. Ik voel me fris en goed. Ik mis alleen het laatste stukje scherpte, de laatste concentratie en dat ligt aan mezelf. Hoe ik constanter kan worden? Door zelfreflectie.”

De druk speelt hem geen parten. „Het is altijd zo geweest dat er veel op mijn schouders terecht kwam. Dat is het niet. Ik ben twintig jaar en vind dat ik stappen kan en moet maken.”Ook collectief viel Ajax hem niet mee. „Ik had gehoopt dat we als ploeg verder zouden zijn en na Dortmund de stijgende lijn zouden doortrekken”, aldus de winnaar van de Bronzen Schoen. „Maar weer hadden we het moeilijk na een Europese wedstrijd ...”
quote:
Beslissing Blind in december

Ajax neemt pas over enkele maanden een beslissing over Daley Blind (22). Dit ondanks het feit dat de linksback in Amsterdam een aflopend contract heeft.

"Afgelopen zomer kon Daley naar een Engelse club, hadden we hem kunnen verkopen, maar wilde de technische staf hem graag houden. Nicolai Boilesen was nog steeds niet fit en Mitchell Dijks komt net kijken, waardoor de bezetting wat dun was”, aldus directeur voetbalzaken Marc Overmars. "We hebben met Daley en zijn vader Danny gepraat en afgesproken in december te kijken hoe het ervoor staat. We hopen dat Daley zich zo doorontwikkelt, nog beter en sterker wordt.”
quote:
Alderweireld: Middenveld sloeg nergens op

Toby Alderweireld was vernietigend in zijn oordeel na het 1-1 gelijkspel van Ajax op bezoek bij ADO Den Haag. „Sorry om het te moeten zeggen, maar het middenveld sloeg gewoon nergens op."

Alderweireld: "Het begon met Lasse Schöne die te kort terug speelde. Dat gaf ADO het gevoel dat er iets viel te halen en hadden we ze nooit mogen geven. En bij de 1-0 kopte er iemand zo vrij in. We zijn er goed in om onszelf in de problemen te brengen”, was de Belg openhartig.
quote:
Moisander is schuldbewust

Ajax kwam vandaag vroeg op achterstand. De tegengoal van Tom Beugelsdijk viel na een dekkingsfout van Niklas Moisander.

Tegenover AjaxLife geeft de vervanger van Jan Vertonghen toe dat de tegengoal zijn fout was. 'Ik baal, want het doelpunt van ADO Den Haag was mijn schuld', aldus de Finse verdediger, die het er verder mee eens is dat het constanter moet bij Ajax. 'Voetballen kunnen we wel.'
quote:
Boerrigter: 'Dit is een domper'

Bij een 1-1 stand kreeg Derk Boerrigter een hele goede kans om Ajax aan een overwinning te helpen in het duel met ADO Den Haag. Helaas scoorde de buitenspeler niet en liet Ajax twee punten liggen in het Kyocera-stadion.

Nadat Boerrigter bij een goede schietkans vanaf de rand van het strafschopgebied de vuisten van ADO-keeper Zwinkels had getest, kreeg hij niet veel later de grootste kans om Ajax aan drie punten te helpen. Oog in oog met de doelman van Den Haag faalde de linksbuiten echter opnieuw. In gesprek met Voetbal International wist Derk Boerrigter dat er meer in had gezeten: 'In de tweede helft was het feller. We creëerden ook meer. Waaronder een grote kans voor mij. Die had ik moeten maken. Helaas is dat niet gelukt.'

Ajax had het volgens Boerrigter vooral in de eerste helft laten liggen. 'We wisten dat ADO er vol op zou klappen. Daar waren we voor gewaarschuwd. Zeker tegen Ajax spelen ze hier altijd met het schuim op de bekken. In de eerste helft waren wij daarom veel te slapjes.'
quote:
'Ajax in januari naar Turkije'

Ajax gaat in de winterstop naar Turkije. Henri van der Aat moet alle lichten nog wel op groen zien te krijgen.

Het is de bedoeling dat Dejan Meleg dan mee gaat. De Servier is vanwege het papierwerk pas in 2013 speelgerechtigd. Hij wordt op 1 oktober achttien jaar oud.

Het trainingskamp in 2011 in Turkije beviel Frank de Boer erg goed, daarom wil de hoofdtrainer er graag weer heen.
pi_117187971
Er moeten in de winterstop twee middenvelders bij. Schone kan het niveau niet aan en De Jong is geen middenvelder, daarnaast zijn Serero en Eriksen nog niet constant genoeg.
pi_117187997
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Er moeten in de winterstop twee middenvelders bij. Schone kan het niveau niet aan en De Jong is geen middenvelder, daarnaast zijn Serero en Eriksen nog niet constant genoeg.
Dejan Meleg, hier heb je er al 1. Ik zie het niet gebeuren en vind het ook niet echt nodig.

Lucas Andersen is eigenlijk ook een middenvelder, nou kijk je hebt er al 2.

Opgelost.
pi_117188026
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:34 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Dejan Meleg, hier heb je er al 1. Ik zie het niet gebeuren en vind het ook niet echt nodig.

Bocarra is ook een.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je met dit middenveld geen kampioen wordt.

Misschien dat Bocarra en die spelers van jou het op kunnen lossen. Schone moet je gewoon in het 2e zetten want die loopt de jeugd alleen maar in de weg en voegt 0,0 toe.
pi_117188081
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:34 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Opgelost.
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bocarra is ook een.

Want die halen wel meteen het gewenste niveau wat we nodig hebben? Eriksen had ik ook wel meer van verwacht, maar dat is een jongen die nu gewoon een stap hogerop moet maken en weer ergens anders moet gaan knokken voor een basisplaats. Gewoon een mentaal iets. En al die jonge jongens kan je ook niet elke wedstrijd 90 minuten gebruik van maken. Misschien in het begin, maar dan zullen ze ook afzakken en een ander niveau gaan spelen als ze continu maar aan het spelen zijn. Zelf denk ik dit jaar nog even doorkomen met Poulsen, Schöne, Eriksen en de Jong en dan de overige spelers rustig brengen voor begin volgend jaar, in de loop van volgend jaar.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_117188101
quote:
6s.gif Op maandag 24 september 2012 12:38 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

[..]

Want die halen wel meteen het gewenste niveau wat we nodig hebben? Eriksen had ik ook wel meer van verwacht, maar dat is een jongen die nu gewoon een stap hogerop moet maken en weer ergens anders moet gaan knokken voor een basisplaats. Gewoon een mentaal iets. En al die jonge jongens kan je ook niet elke wedstrijd 90 minuten gebruik van maken. Misschien in het begin, maar dan zullen ze ook afzakken en een ander niveau gaan spelen als ze continu maar aan het spelen zijn. Zelf denk ik dit jaar nog even doorkomen met Poulsen, Schöne, Eriksen en de Jong en dan de overige spelers rustig brengen voor begin volgend jaar, in de loop van volgend jaar.
Die Schone wordt al weggespeeld door Heerenveen en Ado. Dan eindig je op plaats 3 ofzo man.
pi_117188165
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bocarra is ook een.

Misschien dat Bocarra en die spelers van jou het op kunnen lossen. Schone moet je gewoon in het 2e zetten want die loopt de jeugd alleen maar in de weg en voegt 0,0 toe.
Schöne was en is voor de breedte maar door blessures, schorsingen en spelers die om de 3 dagen nog geen 90 minuten kunnen spelen staat hij er nog wel in. Hij gaat er woensdag gewoon naast neem ik aan.

Poulsen zou rust krijgen en speelt toch 70 minuten dus ik hoop dat Boccara daar woensdag mag spelen. Babel doet het vooralsnog beter in de spits dus dan verwacht ik de Jong weer naast Eriksen, Babel in de spits en Sana of Boerrigter linksbuiten.

Vanavond zal wel genoeg duidelijk worden, dan speelt Jong Ajax en Boccara bijvoorbeeld gaat niet maandag en woensdag spelen.
pi_117188173
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Die Schone wordt al weggespeeld door Heerenveen en Ado. Dan eindig je op plaats 3 ofzo man.
Ja, dan maar wissel en Eriksen, Poulsen en de Jong op het middenveld. Schöne was ik ook nooit echt een voorstander van, maar ik had altijd zoiets, ze zullen hem niet voor niets halen. Maar, ik bedoel, je moet niet die jonge gasten meteen de hemel in prijzen als ze de eerste twee potjes goed voetbal spelen. Dat werkt gewoon bij iedereen zo, in het begin ben je supergemotiveerd en 150% alert en dat zakt uiteindelijk gewoon af naar je "normale" niveau. Denk maar aan je eigen werk als je ergens nieuw begint ;)
pi_117188206
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:42 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Schöne was en is voor de breedte maar door blessures, schorsingen en spelers die om de 3 dagen nog geen 90 minuten kunnen spelen staat hij er nog wel in. Hij gaat er woensdag gewoon naast neem ik aan.

Poulsen zou rust krijgen en speelt toch 70 minuten dus ik hoop dat Boccara daar woensdag mag spelen. Babel doet het vooralsnog beter in de spits dus dan verwacht ik de Jong weer naast Eriksen, Babel in de spits en Sana of Boerrigter linksbuiten.

Vanavond zal wel genoeg duidelijk worden, dan speelt Jong Ajax en Boccara bijvoorbeeld gaat niet maandag en woensdag spelen.
Ben ook benieuwd wie er vanavond in Jong Ajax spelen, vindt Boccara wel een leuke voetballer om naar te kijken qua voetbal. Vechtertje en redelijk goed overzicht.
pi_117188408
quote:
6s.gif Op maandag 24 september 2012 12:42 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Ja, dan maar wissel en Eriksen, Poulsen en de Jong op het middenveld. Schöne was ik ook nooit echt een voorstander van, maar ik had altijd zoiets, ze zullen hem niet voor niets halen. Maar, ik bedoel, je moet niet die jonge gasten meteen de hemel in prijzen als ze de eerste twee potjes goed voetbal spelen. Dat werkt gewoon bij iedereen zo, in het begin ben je supergemotiveerd en 150% alert en dat zakt uiteindelijk gewoon af naar je "normale" niveau. Denk maar aan je eigen werk als je ergens nieuw begint ;)
Bij NEC viel die Schone ook haast niet op. Af en toe een leuk goaltje meer niet. Dan weet je ook wel dat hij bij Ajax ook niks zal toevoegen.
pi_117188598
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Erg veel realisme, al vind ik wel de reactie van Alderweireld niet erg collegiaal.
BFF met GGMM
pi_117188704
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bij NEC viel die Schone ook haast niet op. Af en toe een leuk goaltje meer niet. Dan weet je ook wel dat hij bij Ajax ook niks zal toevoegen.
Klopt, maar ik had even wat wedstrijden van Sana bekeken en daar viel hij niet direct op. Maar dat kwam mede door zijn teamgenoten. Bij Ajax viel hij wel direct op (nu weer minder, dat bedoelde ik ook met mijn vorige reactie), dus ik dacht dat Schöne misschien bij Ajax ook wel iets kon toevoegen wat wij niet hadden gezien ;)
pi_117188730
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:56 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Erg veel realisme, al vind ik wel de reactie van Alderweireld niet erg collegiaal.
Ach, als je boos bent wil je nog wel eens wat meer kwijt dan je lief is. Daarintegen houd het elkaar wel scherp straks hoop ik ;)
pi_117189510
Het Ajax van dit seizoen is als een monumentaal huis dat opgeknapt wordt. Iedereen ziet dat het veel potentie heeft, maar iedereen ziet ook dat er nog veel werk voor de boeg is. Het fundament wordt op dit moment opnieuw gebouwd en daar heb je tijdelijke steunpilaren voor nodig.

De afgelopen 2 kampioenschappen waren wat onverwacht, we zitten namelijk nog steeds in een opbouwperiode. Daarom zitten er ook spelers als Schone en Poulsen in onze selectie, spelers die je wat makkelijker vervangt voor aanstormend talent dan dure aankopen. De rotte appels binnen de selectie worden er nog steeds uitgehaald, we hebben gewoon geduld nodig.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_117191265
quote:
STAPPEN MAKEN BINNEN AJAX

Deze week is vooral opgevallen, hoe moeilijk Nederlandse clubs het hebben met de intensiteit van internationale topwedstrijden. Natuurlijk begon Ajax goed tegen Borussia Dortmund. Beter dan ik had verwacht. De ploeg kreeg zelfs genoeg kansen, net als Borussia trouwens.

Zo ging het tot de laatste twintig minuten redelijk gelijk op en daarvoor kan je een compliment aan de ploeg geven. Alleen bleken de Duitsers daarna in staat om een tandje bij te zetten, maar dat tandje heeft Ajax nog niet.

Hetzelfde zag je ook bij FC Twente-Hannover 96. Een prima start, resulterend in een 2-0 voorsprong, maar uiteindelijk werd die toch uit handen gegeven.

Het maakt duidelijk, dat een sterk elftal formeren niet alleen een kwestie is van het selecteren van goede voetballers. Voor iedere trainer en coach gaat het er om of je vanuit je selectie ook specifiek kunt trainen. Trainingen die nodig zijn om beter te worden. Ook daar moet je soms voetballers op selecteren.

Zo heeft Ajax nu behoefte aan trainingen waarmee de druk op de speler in balbezit wordt opgevoerd. Dus veel één-op-één. Dan is het wel nodig dat je in de spelersgroep iemand hebt die dat kan uitvoeren en zo niet alleen zichzelf scherp houdt, maar ook zijn medespeler beter maakt. Vroeger werd iemand als Edo Ophof bewust zo gebruikt. Een sterke verdediger, die wat statische spelers meteen onder druk kon zetten.

Met een type Ophof dwing je een goede voetballer om al tijdens de training het maximale uit zichzelf te halen. Uiteindelijk werkt dat door richting de wedstrijd en voorkom je de problemen waartegen Ajax in de slotfase tegen Dortmund aanliep.

Twee dagen na Borussia Dortmund-Ajax was er een heel interessante dag op De Toekomst georganiseerd. Tot 1 september lag bij Ajax de focus op het eerste elftal. Er was weinig tijd, toch moesten de financiën flink worden aangepakt, terwijl de selectie desondanks op niveau moest blijven. Nu we drie weken verder zijn, kon de tweede stap worden gezet en de rest van de club worden geīnformeerd over de technische aanpak voor de komende jaren.

Opvallend was vooral de aanwezigheid van vrijwel alle trainers, coaches en de mensen die nauw met hen samenwerken. De mensen die dus dicht op het voetbal zitten en dat is natuurlijk heel positief. Allemaal hebben ze nog eens te horen gekregen wat de bedoeling is en waar de accenten komen te liggen.

Essentieel is dat alles, maar dan ook alles, in het teken van het eerste elftal komt te staan. Het voetbal is in de nieuwe organisatie de top van de piramide en daar stelt de rest van de club zich op in. Voor mij niet meer dan logisch, omdat Ajax van onder tot boven weer een voetbalclub moet zijn.

Binnenkort volgt de informatieronde met de supporters. Hoewel ik Ronald Pieloor, hun vertegenwoordiger in het nieuwe bestuur, donderdag al tussen de aanwezigen zag zitten. Een prima zaak. Dus via hem kunnen de supporters alvast horen wat er zoal besproken is.
Column van Cruijff.
pi_117191599
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Voor de beker interesseert me niet
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')