Klopt, maar ik had even wat wedstrijden van Sana bekeken en daar viel hij niet direct op. Maar dat kwam mede door zijn teamgenoten. Bij Ajax viel hij wel direct op (nu weer minder, dat bedoelde ik ook met mijn vorige reactie), dus ik dacht dat Schöne misschien bij Ajax ook wel iets kon toevoegen wat wij niet hadden gezienquote:Op maandag 24 september 2012 12:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bij NEC viel die Schone ook haast niet op. Af en toe een leuk goaltje meer niet. Dan weet je ook wel dat hij bij Ajax ook niks zal toevoegen.
Ach, als je boos bent wil je nog wel eens wat meer kwijt dan je lief is. Daarintegen houd het elkaar wel scherp straks hoop ikquote:Op maandag 24 september 2012 12:56 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Erg veel realisme, al vind ik wel de reactie van Alderweireld niet erg collegiaal.
Column van Cruijff.quote:STAPPEN MAKEN BINNEN AJAX
Deze week is vooral opgevallen, hoe moeilijk Nederlandse clubs het hebben met de intensiteit van internationale topwedstrijden. Natuurlijk begon Ajax goed tegen Borussia Dortmund. Beter dan ik had verwacht. De ploeg kreeg zelfs genoeg kansen, net als Borussia trouwens.
Zo ging het tot de laatste twintig minuten redelijk gelijk op en daarvoor kan je een compliment aan de ploeg geven. Alleen bleken de Duitsers daarna in staat om een tandje bij te zetten, maar dat tandje heeft Ajax nog niet.
Hetzelfde zag je ook bij FC Twente-Hannover 96. Een prima start, resulterend in een 2-0 voorsprong, maar uiteindelijk werd die toch uit handen gegeven.
Het maakt duidelijk, dat een sterk elftal formeren niet alleen een kwestie is van het selecteren van goede voetballers. Voor iedere trainer en coach gaat het er om of je vanuit je selectie ook specifiek kunt trainen. Trainingen die nodig zijn om beter te worden. Ook daar moet je soms voetballers op selecteren.
Zo heeft Ajax nu behoefte aan trainingen waarmee de druk op de speler in balbezit wordt opgevoerd. Dus veel één-op-één. Dan is het wel nodig dat je in de spelersgroep iemand hebt die dat kan uitvoeren en zo niet alleen zichzelf scherp houdt, maar ook zijn medespeler beter maakt. Vroeger werd iemand als Edo Ophof bewust zo gebruikt. Een sterke verdediger, die wat statische spelers meteen onder druk kon zetten.
Met een type Ophof dwing je een goede voetballer om al tijdens de training het maximale uit zichzelf te halen. Uiteindelijk werkt dat door richting de wedstrijd en voorkom je de problemen waartegen Ajax in de slotfase tegen Dortmund aanliep.
Twee dagen na Borussia Dortmund-Ajax was er een heel interessante dag op De Toekomst georganiseerd. Tot 1 september lag bij Ajax de focus op het eerste elftal. Er was weinig tijd, toch moesten de financiën flink worden aangepakt, terwijl de selectie desondanks op niveau moest blijven. Nu we drie weken verder zijn, kon de tweede stap worden gezet en de rest van de club worden geïnformeerd over de technische aanpak voor de komende jaren.
Opvallend was vooral de aanwezigheid van vrijwel alle trainers, coaches en de mensen die nauw met hen samenwerken. De mensen die dus dicht op het voetbal zitten en dat is natuurlijk heel positief. Allemaal hebben ze nog eens te horen gekregen wat de bedoeling is en waar de accenten komen te liggen.
Essentieel is dat alles, maar dan ook alles, in het teken van het eerste elftal komt te staan. Het voetbal is in de nieuwe organisatie de top van de piramide en daar stelt de rest van de club zich op in. Voor mij niet meer dan logisch, omdat Ajax van onder tot boven weer een voetbalclub moet zijn.
Binnenkort volgt de informatieronde met de supporters. Hoewel ik Ronald Pieloor, hun vertegenwoordiger in het nieuwe bestuur, donderdag al tussen de aanwezigen zag zitten. Een prima zaak. Dus via hem kunnen de supporters alvast horen wat er zoal besproken is.
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?quote:Op zondag 23 september 2012 18:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor de beker interesseert me niet
Is het ook nog indekken als de Boer 4 á 5 basisspelers rust gunt?quote:Op maandag 24 september 2012 14:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?
Nee, dat is vooruitzien van Frank.quote:Op maandag 24 september 2012 14:31 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Is het ook nog indekken als de Boer 4 á 5 basisspelers rust gunt?
quote:Op maandag 24 september 2012 14:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het indekken is alweer begonnen zie ik ?
Ik zat ook maar een beetje te dollen.quote:Op maandag 24 september 2012 14:57 schreef Tarado het volgende:
[..]Heeft niks met Utrecht te maken, vind de beker niet zo interessant en kost alleen maar kracht, gewoon voor het kampioenschap gaan, voor de CL geldt eigenlijk hetzelfde maar daar worden de spelers wel beter van en de club financieel ook.
quote:Op maandag 24 september 2012 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik zat ook maar een beetje te dollen.
Jij hebt zeker Schone niet gezien afgelopen wedstrijd?quote:Op maandag 24 september 2012 15:02 schreef TheArt het volgende:
Van mij mag Eriksen best een wedstrijdje gepasseerd worden. Hij speelt de afgelopen weken echt niet beter dan een Schöne en Serrero, echt niet. Krediet hebben prima, maar waarom sommige anderen wel passeren als ze even niet in vorm zijn, maar hem niet. Prikkel hem maar eens extra.
Ja die heb ik gezien de afgelopen wedstrijd, vreselijk, net als Eriksen. Minstens 1 van die nonchalante fouten waar Eriksen er tig van per wedstrijd maakt, had echter ook met een tegengoal kunnen eindigen. Ik snap echt wel waarom die jongen meer krediet heeft dan de rest op het middenveld, maar het houdt een keer op.quote:Op maandag 24 september 2012 15:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij hebt zeker Schone niet gezien afgelopen wedstrijd?
Het afgelopen seizoen heeft aangetoond, dat het winnen van de beker zelfs sportief nadelig kan zijn...quote:Op maandag 24 september 2012 14:57 schreef Tarado het volgende:
[..]Heeft niks met Utrecht te maken, vind de beker niet zo interessant en kost alleen maar kracht, gewoon voor het kampioenschap gaan, voor de CL geldt eigenlijk hetzelfde maar daar worden de spelers wel beter van en de club financieel ook.
Wat een onzinquote:Op maandag 24 september 2012 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Beker zou juist een mooie prijs zijn voor dit Ajax.
Als Ajax nog kans wil maken in de competitie moet er snel iemand opstaan die de kar trekt, zowel wat betreft voetbalkwaliteiten als wat betreft mentale kwaliteiten in een wedstrijd. Ik zie niemand, maar ik sta open voor verrassingen
Schone maakte alleen maar fouten en was veel slechter dan Eriksen. Ook ik vond Eriksen niet goed spelen net zoals de rest van het elftal, maar Schone was echt het dieptepunt, niet voor niks dat hij gewisseld werd.quote:Op maandag 24 september 2012 15:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien de afgelopen wedstrijd, vreselijk, net als Eriksen. Minstens 1 van die nonchalante fouten waar Eriksen er tig van per wedstrijd maakt, had echter ook met een tegengoal kunnen eindigen. Ik snap echt wel waarom die jongen meer krediet heeft dan de rest op het middenveld, maar het houdt een keer op.
Ben het met je eens, Eriksen speelt slecht nog altijd beter dan Schonequote:Op maandag 24 september 2012 15:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
Schone maakte alleen maar fouten en was veel slechter dan Eriksen. Ook ik vond Eriksen niet goed spelen net zoals de rest van het elftal, maar Schone was echt het dieptepunt, niet voor niks dat hij gewisseld werd.
wowwtwitter:AFCAjax twitterde op maandag 24-09-2012 om 15:46:42Thulani Serero is tot de winterstop uitgeschakeld door een liesblessure (scheur in liesspier) die hij gisteren opliep http://t.co/Y41su4SG reageer retweet
Dat betekent Schone of de Jong op het middenveldquote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef wieisboos het volgende:
wowwtwitter:AFCAjax twitterde op maandag 24-09-2012 om 15:46:42Thulani Serero is tot de winterstop uitgeschakeld door een liesblessure (scheur in liesspier) die hij gisteren opliep http://t.co/Y41su4SG reageer retweet
Bonevacia en / of Boccara zullen we doorschuiven naar de A-kern.quote:Op maandag 24 september 2012 15:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat betekent Schone of de Jong op het middenveld![]()
Bonevacia?quote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Bonevacia en / of Boccara zullen we doorschuiven naar de A-kern.
Jeroen Verhoeven terughalen als eerste keeperquote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Boccara zat erbij toen Serero geschorst was, dus dat zal nu ook wel het geval zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Serero, Enoh, Schone. Lood om oud ijzer.quote:Op maandag 24 september 2012 15:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat betekent Schone of de Jong op het middenveld![]()
Serero is een lichtgewicht maar hij kan wel beter voetballen dan die andere 2quote:Op maandag 24 september 2012 16:07 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Serero, Enoh, Schone. Lood om oud ijzer.
Inderdaad. Maar met alle drie win je de oorlog niet.quote:Op maandag 24 september 2012 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Serero is een lichtgewicht maar hij kan wel beter voetballen dan die andere 2
Je weet dat alle drie totaal verschillende middenvelders zijnquote:Op maandag 24 september 2012 16:07 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Serero, Enoh, Schone. Lood om oud ijzer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch hebben ze ook alle drie wat met elkaar gemeenquote:Op maandag 24 september 2012 16:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
Je weet dat alle drie totaal verschillende middenvelders zijn
quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef TIM-846 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met ons andere supertalent waar alle Europese topclubs al jaren achteraan zitten?Gaat volgens Frankie voor de kerst nog minuten maken, in Jong Ajax of gewoon in Ajax.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eriksen heeft geen concurrentie . en dat weet hij zelf jammer genoeg ookquote:Op maandag 24 september 2012 16:10 schreef J2T het volgende:
Damn, Serero ligt er dus uit tot de winterstop. Klote dit. Weer een concurrent minder voor op de positie van Eriksen.
Wat een lul excuus, eet dan wat anderstwitter:ajaxmuseumNL twitterde op maandag 24-09-2012 om 16:11:22Derk Boerrigter: 'Half tien aan de spaghetti is waardeloos'. #AJAX reageer retweet
Enoh blijft een goede speler hoor.quote:Op maandag 24 september 2012 16:11 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar met alle drie win je de oorlog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |