abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117142709
quote:
'Downloadverbod hangt in de lucht'

DEN HAAG - De Hoge Raad denkt dat de Nederlandse wet, die het downloaden van muziek en film toestaat, in strijd is met Europees recht.

Webwereld schrijft dat het Europees Hof uitsluitsel moet geven in de zaak.

Een veel gehoord argument van downloaders is dat Nederlanders een vergoeding voor het downloaden betalen in de vorm van de thuiskopieheffing. Die schrijft voor dat van iedere lege 'drager', zoals cd's en dvd's, een vastgesteld bedrag naar de entertainmentindustrie moet gaan.

Het invoeren van een downloadverbod zou dan ook gepaard moeten gaan met het afschaffen van de thuiskopieregeling, zo stellen sommigen.

Toch denkt de Hoge Raad dat die vlieger niet opgaat. De thuiskopieheffing zou namelijk niet bedoeld zijn voor de compensatie van downloads maar voor het 1-op-1 kopiëren van dragers.

De Raad heeft zeven vragen gesteld aan het Europees Hof in de zaak rond het downloaden in Nederland.
nu.nl

Wie kan mij uitleggen wat Europa met onze nationale wetten te maken heeft?

En verder, downloadverbod... :')
pi_117142801
Ik zou me daar totaal niet aan houden en mijn energie steken in het anonimiseren van mijn internetgebruik.
  zondag 23 september 2012 @ 11:55:21 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_117142922
dan is het tijd voor een proxy
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 23 september 2012 @ 11:56:51 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117142958
totaal niet, tijd voor proxy's en eens kijken hoe het zo anoniem mogelijk kan via usenet.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 23 september 2012 @ 11:57:14 #5
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_117142970
Niet.
  zondag 23 september 2012 @ 11:57:30 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_117142976
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_117142986
Niet. Anders maken we gewoon gebruik van proxy of een tor.
pi_117143080
Zelfs al zou het uiteindelijk zover komen dat de EU gestapo (of de Nederlandse dat als verlengstuk kan worden gebruikt) mij een laatste waarschuwing geeft voordat ik de bak in draai dan nog zal ik niet stoppen met proberen gratis muziek te vergaren.

Het is altijd nog mogelijk om simpelweg met mensen af te spreken en externe schijf inhoud over te schrijven. Hou dat maar eens tegen hehe.
  zondag 23 september 2012 @ 12:14:17 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_117143448
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:46 schreef Phone het volgende:

[..]

nu.nl

Wie kan mij uitleggen wat Europa met onze nationale wetten te maken heeft?

En verder, downloadverbod... :')
Volgens mij zit het ongeveer zo:"Omdat er geen EU grondwet is, hoef je als burger niet rechtstreeks aan de EU regelgeving te voldoen. Echter is er wel secundair recht met enkele wetinstrumenten, bijvoobeeld EU verordeningen en richtlijnen. Bij een EU verordening is elke lidstaat verplicht deze 1 op 1 over te nemen in hun nationale wetgeving. Bij een EU richtlijn moet elke lidstaat deze als basis nemen voor implementatie in hun nationale wetgeving, het staat elke lidstaat vrij om extra regels toe te voegen. Vraag beanwoord?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_117143573
Absoluut niet. Laat ze me maar opsluiten dan, kijk ik mijn gedownloade tv-series wel wanneer ik weer vrij kom.

Maar serieus voor ik zou stoppen met downloaden zou ik iedere optie om het anoniem te doen al wel uitgeprobeerd hebben.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_117143790
Als iedereen gewoon blijft downloaden wordt het héél moeilijk om ons allemaal te vervolgen of ze moeten ''verbeteringskampen'' voor downloaders gaan instellen ;)
pi_117144648
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:01 schreef RichardDawkins het volgende:
Zelfs al zou het uiteindelijk zover komen dat de EU gestapo (of de Nederlandse dat als verlengstuk kan worden gebruikt) mij een laatste waarschuwing geeft voordat ik de bak in draai dan nog zal ik niet stoppen met proberen gratis muziek te vergaren.

Het is altijd nog mogelijk om simpelweg met mensen af te spreken en externe schijf inhoud over te schrijven. Hou dat maar eens tegen hehe.
Inderdaad en er zullen ongetwijfeld nieuwe wegen ontstaan om de data al dan niet legaal binnen te halen. Een vriend van me in de USA die zich geen dvd's kopen kon veroorloven zijn internet was al 2 keer geblokkeerd en met een boete vanwege films downloaden. Ik ben toen films voor hem gaan downloaden en naar hem opsturen met www.wetransfer.com. Probleem opgelost. Er zullen ook nieuwe fora ontstaan die uitruil organiseren, denk ik.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:25 schreef Selestha het volgende:
Als iedereen gewoon blijft downloaden wordt het héél moeilijk om ons allemaal te vervolgen of ze moeten ''verbeteringskampen'' voor downloaders gaan instellen ;)
Het langzaam steeds verder inperken van burgers vrijheden gaat toch volledig geautomatiseerd met afsluiting en boetes etc.
pi_117144687
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:50 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik zou me daar totaal niet aan houden en mijn energie steken in het anonimiseren van mijn internetgebruik.
pi_117144757
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:25 schreef Selestha het volgende:
Drie keer op het nieuws dat mensen zijn afgestraft met dikke boetes en velen haken af. Tel daarbij op dat zoiets geleidelijk gaat en dat het over een paar jaar 'normaal' is. Het gaat dan ook niet om 'nu', maar om 'straks'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 12:52:23 ]
pi_117144830
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Drie keer op het nieuws dat mensen zijn afgestraft met dikke boetes en velen haken af. Tel daarbij op dat zoiets geleidelijk gaat en dat het over een paar jaar 'normaal' is. Het gaat dan ook niet om 'nu', maar om 'straks'.
Dat dus, als de varkens het hok niet in willen gebruikt de boer voortaan wel een stroomstok. Over een paar jaar zijn alle varkens braaf. Gekookte kikker syndroom. Maar niet hier dus vergeet het maar.

Toch vraag ik me wel eens af hoe het over 20, 40 jaar zal zijn :')
pi_117155280
quote:
Dit dus. Ik ben nu bezig mijn internetgebruik zoveel mogelijk te anonimiseren (voor zover dat kan en redelijk is).
pi_117156531
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:34 schreef QBay het volgende:

[..]

Dit dus. Ik ben nu bezig mijn internetgebruik zoveel mogelijk te anonimiseren (voor zover dat kan en redelijk is).
hoe?
  Forum Admin zondag 23 september 2012 @ 17:02:38 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_117156714
Veel plezier. SSL.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_117160965
Ik betaal een kopieerheffing op mijn blanco informatiedragers. Ik zie de gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 23 september 2012 @ 18:48:40 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117161453
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:59 schreef Phone het volgende:

[..]

hoe?
TOR, proxy's, VPN.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117161537
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:59 schreef Phone het volgende:

[..]

hoe?
Ik gebruik een aantal plug-ins. Ghostery om trackers te blokkeren, AdBlock om advertenties te blokkeren (daarmee wordt je vaak getracked), HTTS Everywhere (voor HTTPS/SSL op sites die dat ondersteunen), downloaden via SSL (usenet) en mijn laatste aanwinst is een betaalde proxy waar ik nu mee browse ^O^ .
pi_117161752
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 17:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Veel plezier. SSL.
Dit dus met een Usenet provider in het buitenland (lees buiten Europa).
Mocht het verbod er dan doorkomen dan via proxy voor alle zekerheid.
pi_117161882
http://www.itshbo.nl/page/series
Dit is de enige legale manier om nog binnen redelijke tijd een serie uit de VS in Nederland te zien. Twintig B-series. Als er een kwaliteitsbetaalzender komt die wél binnen een week een goede serie hier op de buis brengt betaal ik daar graag een euro per reclamevrije episode voor.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_117162088
Waarom moet dit in een afzonderlijk topic?
Kan toch prima hier? 'Downloadverbod hangt in de lucht' #2
pi_117162435
quote:
Dat :)

Hoewel daar gelukkig niet zoveel energie voor nodig is.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')