abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117193347
mijn meisje hoort daar ook bij he zoë:P. Die is net zo oud als de kleine van Tinuviel:)
Zo even en beetje bijlezen.

Scorpioen world gefeliciteerd

*O* voor de vermaandagen

Tinuviel, merk hier inderdaad dat Lisa heel slecht beneden kan slapen en zeker wanneer Amber er is het is haar veel te lawaaierig.

en ik denk dat ze in een sprongetje zit. ze kan zo overstuur raken en is dan niet rustig te krijgen ook heeft ze regelmatig dagen dat ze in de knoop ligt met flessen de ene dag maar 3 de ander eweer 5 of 6 weet alleen niet zo goed of ze wel in een periode zit voor een sprongetje. ze is geboren met 38.6 weken.
Ben bezig met voorbereidingen voor de doop van Lisa die is over twee weken:) Weet ook niet zo goed wat ik aan de peter meter en oma moet vragen. heb al gedacht aan een klamboe met haar aam cadeaubon voor fotos zilvere spaarpot hmm...

[ Bericht 30% gewijzigd door Sam1993 op 24-09-2012 15:28:23 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_117193646
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:21 schreef Sam1993 het volgende:
[..]

Aha, het wordt steeds duidelijker ! :D

mijn meisje hoort daar ook bij he zoë:P. Die is net zo oud als de kleine van Tinuviel:)
Zo even en beetje bijlezen.

Ben bezg met voorbereidingen voor de doop van Lisa die is over twee weken:) Weet ook niet zo goed wat ik aan de peter meter en oma moet vragen.
Moet je daar iets aan vragen dan? De doop is toch vanuit geloofsovertuiging en niet om cadeautjes te scoren? De kleine krijgt dat toch nog niet mee ;)
Zou het simpel houden als je wel wat wil vragen, met een nieuwe rammelaar zijn ze al zo blij :)
Hier in de omgeving wordt er symbolisch wat gegeven door de peetoom en peettante. Zo heb ik zelf nog een zilveren bestek setje van een van die twee O+ (weet niet van wie, ik was nog te jong ;))
pi_117193881
dat weet ik alleen ze vragen zelf wat ze moeten geven en heb gezegd een cadeaubon van de hema maar dat wilde ze niet doen. bij ons in de familie is ook altijd al zo geweest dat peter meter en oma grotere dingen geven dan iemand anders in de familie en zit nu dus een beetje vast in wat ik dan zou moeten vragen want ik heb ook al zoveel. o.a zilvere bestekset heb ik al gekregen bij de geboorte en een zilvere armbandje ook.
pi_117194347
Is het cadeaugedeelte niet meer bij een communie?
/nitwit.

Ik heb menig doop meegemaakt en nog nooit iets van cadeaus voorbij zien schuiven geloof ik :?.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117194966
Sorry Sam! Niet aan gedacht, jou mooie meid is idd ook van dezelfde leeftijd :s)

Misschien dat het bij de doop bij sam's fam. anders is.

Hmm S heeft sinds kort een nieuw huiltje, ze wil bijv echt perse de borst of niet in de box anders gaat ze miepen en geluidjes maken, het lijkt echt een beetje of ze door heeft dat ze dan krijgt wat ze wil, maar kan dat met die leeftijd? Of is dat gewenning zegmaar?
Moeilijk uit te leggen, want ze hebben veel verschillende huiltjes, maar dit is er echt uitgeperst zegmaar
pi_117195043
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:35 schreef Sam1993 het volgende:
dat weet ik alleen ze vragen zelf wat ze mooeten geven en heb gezegd een cadeaubon van de hema maar dat wilde ze niet doen. bij ons in de familie is ook altijd al zo geweest dat peter meter en oma grotere dingen geven dan iemand anders in de familie en zit nu dus een beetje vast in wat ik dan zou moeten vragen want ik heb ook al zoveel. o.a zilvere bestekset heb ik al gekregen bij de geboorte en een zilvere armbandje ook.
Dan zeg je toch dat je niks wil?
Als.je.niks.kan bedenken is t toch ook zonde van het geld.
Kunnen ze dat desnoods beter op een spaarrekening voor dr storten

Maar.goed.ik heb geen ervaring met dopen. Nog.nooit bij geweest
pi_117195174
De vakantie zit er weer op... Helaas! We hebben het super naar onze zin gehad. Fantastisch vond hij het zwembad. Sowieso heel erg fijn om lekker 2 weken lang de hele dag bij je kindje te zijn.

Niet bijgelezen de afgelopen 2 weken, dus daarom maar voor iederen ^O^

Vanochtend naar het consultatiebureau geweest met Fritske. 8700 gram en 71 cm, mijn baby wordt groot :'(
pi_117195198
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 16:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dan zeg je toch dat je niks wil?
Als.je.niks.kan bedenken is t toch ook zonde van het geld.
Kunnen ze dat desnoods beter op een spaarrekening voor dr storten

Maar.goed.ik heb geen ervaring met dopen. Nog.nooit bij geweest
Mijn ouders sparen voor mijn nichtje en voor S.
Voor Sinterklaas enz krijgen ze dan een kleinigheidje, omdat ze daar vaak blijer mee zijn dan veel speelgoed en ze later nog iets aan hun spaarrekening hebben :).
Hebben ze voor mij bijv ook gedaan, en zo kon ik mooi m'n rijbewijs halen en voor het samenwonen ook erg handig ^O^
pi_117195789
J1981, fijn dat de vakantie zo leuk was!

Tinu, weer gewone poep *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117196645
Fijn dat get zo leuk was J, en fritske groeit goed!

Sam, Als ze per se willen en iets "groters" moet zijn, dan zou ik kijken naar dingen waar ze mee kan spelen als ze wat ouder is? Een loopkar met activitycentre ofzo, een loopfietsje (met 3 of 4 wielen. Je hebt ze van plastic maar ook hele toffe houten O+), duplo of andere bouwstenen (je hebt ze ook nog groter), dat is wel weer een stap verder weg, maar wel nuttig speelgoed :) O een klein plastic glijbaanje, zag ze laatst nog in een krantje staan voor ¤25,- in de aanbieding.

Zoë, zoveel geluidjes ja? Hier is het brabbelen, huilen of krijssen/roepen. Niet persé in die volgorde ;)
Laten we zeggen dat het een pittig mannetje is ;)
Maar om op jou vraag terug te komen: ja, ze weten stiekum al heel veel, vlak ze niet uit die kleintjes ;)
pi_117198004
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:46 schreef Nirak het volgende:

Zoë, zoveel geluidjes ja? Hier is het brabbelen, huilen of krijssen/roepen. Niet persé in die volgorde ;)
Laten we zeggen dat het een pittig mannetje is ;)
Maar om op jou vraag terug te komen: ja, ze weten stiekum al heel veel, vlak ze niet uit die kleintjes ;)
Lekker zo'n pittig mannetje :9
S heeft krijsen in dr slaap :(, brabbelen, miepen en dan huilen als we er niet op tijd bij zijn om dr uit bed te halen, mopperen omdat ze moe is. Huilen met een gil omdat ze eigenlijk wil gillen/kletsen maar ze eventjes niet weet hoe.. En een huiltje als ik weg ben met krijsen en dan een soort gesnik als ze me ziet met 'ik wil nu de borst' of lekker knuffelen, en dus dat 'dat wil ik dus echt niet-moeilijk doen-miepje/huiltje'

Slimme mini's :9

Maar moet je sommige dingen negeren? Ik vind dat heel moeilijk als mensen zeggen 'laat maar huilen', omdat ik weet dat ze dan iets wil. Maar ik wil ook niet dat ze 'later' om alles miept. Maar goed dat is een kwestie van leren en inschatten denk ik?
pi_117199787
Zoë, als je de huiltjes goed kan 'lezen', dan kun je inderdaad bij bepaalde huiltjes laten aanmekkeren. Midas heeft een periode gehad dat hij zichzelf altijd een beetje in slaap moest huilen. En nu heeft hij ook nog van die 'mekker' huiltjes. Met name als het niet gaat zoals hij het wil. Dan laat ik hem ook even aanmodderen want anders leert hij het ook niet. Maar hij huilt bijvoorbeeld nooit 's avonds of 's nachts dus zodra hij dan 1 kik geeft sta ik naast zijn bedje.

Tijger is vandaag met Midas naar het kdv geweest en dat was een groot succes. Stuk beter geslapen, veel rustiger en blijer. Tijger mag elke week mee. Zo fijn want het was zo sneu om steeds te lezen en te horen dat hij amper geslapen had en dus 's middags helemaal huilerig van vermoeidheid was. En hij herkende zijn knuffel ook meteen en was helemaal blij toen hij hem kreeg. O+
pi_117199870
Denk het wel zoe, Soms hebben babytjes dat een beetje nodig ben ik van mening. Lisa kan heel lief zijn maar als ze al de hele dag uit haar doen is en ik heb echt alles al geprobeerd dan laat ik haar vaak even huilen. soms is het 5 minute soms een klein 20 minuutjes. Dan valt ze uit haar eigen in slaap (uiteraard bied ik wel telkens een speen overnieuw aan laat haar niet over haar toeren gaan) Waneer ze dan weer wakker word wat vaak snel gebeurd half uurtje tot drie kwartier is ze weer zo vrolijk.

Kyara: dat hier ook. Lisa gaat na de laatste fles altijd zonder problemen huile of wat da ook slapen e wanneer ze dit dus niet doet ga ik ook meteen naar haar toe vaak is er dan toch echt wat aan de hand.
pi_117200378
Sam, als je nu alles hebt, zou ik ook iets voor later wensen: kleding, speelgoed, kinderstoel etc.

Zoe, heel herkenbaar. Wij herkennen meestal aan het geluid wat meneer dwars zit. Dat is dan best grappig als mijn lief na geluidje zegt: er zit een boertje/ melk dwars, kijk uit hij komt zo.ben dan gebeurt het ook echt. Als hij honger heeft heeft hij een ander huiltje en als het dan te lang duurt dan heeft hij zo een gilletje als in: schiet nou eens op. En als hij moe is heeft hij idd een moppertje. En er is ook een vrolijk kletsen/ praten etc.

J1891, fijn dat jullie zo een leuke vakantie hebben gehad. Leuk dat hij het zwembad zo leuk vond. En erg fijn 2 weken de hele dag van elkaar genieten.

Zoe, ik herken jou vraag en denk dat het best kan. Zo zet meneer vaak dit gilletje in als hij honger heeft en ook duidelijk ziet dat hij wel de borst krijgt (bv op het voedingskussen ligt of op een ander kussen en ik de borst al vrij maak).

Nirak, weet jij ng waar je de glijbaan zag? Hoewel wij nu misschien wachten tot de verjaardag van onze peuter. Denk dat het mooie weer toch een beetje voorbij is voor dit jaar. Leuk zo'n pittig mannetje, toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117201043
Ja de huiltjes herken ik wel, en goed om te weten dat soms 'even laten' ok is.

Wat ik wel lastig vind is als een Bep. Iemand oppast diegene S in bed laat huilen (wat bij hun kind wel werkt) wat bij S niet handig is want dan blijft ze er in hangen.. Binnenkort nog maar eens over hebben dus. (voordat iemand oppast vertel ik precies wat handig js en wat niet, dan vind ik het wel lastig als iemand z'n eigen plan trekt en S overstuur is)

En eventjes huilen is natuurlijk ook goed zodat ze hun ei kwijt kunnen maar knuffelen/ toosten vind ik dan wel belangrijk

Kyara
Fijn dat midas helemaal blij is met tijger :D fijn dat een knuffel zo kan helpen
pi_117201919
Hier krijgen mensen ook een hele instructie als ze oppassen hoor ;)
pi_117202390
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 18:56 schreef Kyara het volgende:
Hier krijgen mensen ook een hele instructie als ze oppassen hoor ;)
Ja is handig toch :9
Heb zelf weleens opgepast met (8> en toen we er kwamen was het "doei!" kindjes van 1, 5 en 7. Die van 5 en 7 vertelden wat ze wel en niet mochten en wat de bedtijden waren enz :D
Heb toch liever een instructie haha
pi_117204517
Zoe 3 kinderen zonder instructie is echt helemaal niets. Instructie lijkt me sowieso handig.

En in verband met oudste vinden wij het ook fijn om de oppas al een keer hier te hebben als wij er ook zijn om kennis te maken met de kids waar wij bij zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117204879
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:43 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe 3 kinderen zonder instructie is echt helemaal niets. Instructie lijkt me sowieso handig.

En in verband met oudste vinden wij het ook fijn om de oppas al een keer hier te hebben als wij er ook zijn om kennis te maken met de kids waar wij bij zijn.
Was wel bij bekenden maar niet zo dat we heel regelmatig bij elkaar over de vloer kwamen zodat je regels,bedtijden enz weet.

Ik vind het wel spannend om iemand op te laten passen :@ bij mijn broer heb ik wel een goed gevoel, ook al heeft hij geen ervaring. Ik vind het fijn als iemand geïnteresseerd is in hoe om te gaan met S. Dat geeft me meer vertrouwen dan iemand met ervaring die denkt dat alle kinderen zo zijn als de kinderen die ze hebben meegemaakt (weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen) maar elk kindje heeft toch z'n eigen dingetjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 24-09-2012 20:43:46 (Typo) ]
pi_117206512
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:23 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak, weet jij ng waar je de glijbaan zag? Hoewel wij nu misschien wachten tot de verjaardag van onze peuter. Denk dat het mooie weer toch een beetje voorbij is voor dit jaar. Leuk zo'n pittig mannetje, toch?
Meestal wel ;)

Maar uhh.. Ik weet niet meer waar... Een XL winkel, maar weet niet meer wat of waar... (te veel folders)
pi_117206656
Ha ik begrijp het wel een beetje denk ik Zoë. Mijn stiefvader past wel eens een uurtje op, en het vriendje van mijn zusje ook. Daar heb ik een goed gevoel bij. Mijn schoonmoeder daarin tegen zou ik weer niet laten oppassen. Ik weet hoe ze met C omgaat en ik krijg er altijd een beetje de kriebels bij.

Tinu: goede tip, dank je!
pi_117208627
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:16 schreef Xanteh het volgende:
Ha ik begrijp het wel een beetje denk ik Zoë. Mijn stiefvader past wel eens een uurtje op, en het vriendje van mijn zusje ook. Daar heb ik een goed gevoel bij. Mijn schoonmoeder daarin tegen zou ik weer niet laten oppassen. Ik weet hoe ze met C omgaat en ik krijg er altijd een beetje de kriebels bij.

Vind je schoonmoeder daar ook iets van? ( dat ze niet oppast)?
Mijn schoonmoeder wil wel oppassen maar zegt steeds van die dingen..waarvan ik zoiets heb van.. Zo is S niet, is niet handig bij S, en als ik dat uitleg, maakt het toch niet uit wat ik zeg, want 'het is zo"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117209280
Ze woont niet om de hoek dus dat ze ooit moet oppassen, die kans is nihil. Maar ooit moet ik met de billen bloot en vertellen dat ik het niet wil (manlief steunt me in die beslissing). Ze heeft vaak in onze relatie zitten roeren en de bevalling behoorlijk verpest. Heb het een beetje met haar gehad.

Dat je schoonmoeder slecht hoort lijkt me idd erg onhandig bij het oppassen. En het is jullie kind dus jullie weten toch het beste hoe je met S moet omgaan? Wel flauw dat ze dan niet luistert. Ach ja.. volgens mij kunnen we beter een schoonmoedertopic openen, loopt vast storm ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 24-09-2012 20:58:52 (.) ]
pi_117209679
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 20:58 schreef Xanteh het volgende:
Ze woont niet om de hoek dus dat ze ooit moet oppassen, die kans is nihil. Maar ooit moet ik met de billen bloot en vertellen dat ik het niet wil (manlief steunt me in die beslissing). Ze heeft vaak in onze relatie zitten roeren en de bevalling behoorlijk verpest. Heb het een beetje met haar gehad.

Dat je schoonmoeder slecht hoort lijkt me idd erg onhandig bij het oppassen. En het is jullie kind dus jullie weten toch het beste hoe je met S moet omgaan? Wel flauw dat ze dan niet luistert. Ach ja.. volgens mij kunnen we beter een schoonmoedertopic openen, loopt vast storm ;)
Pff das niet niks. Was dat toen dat ze bij de bevalling wilde zijn (naar het ziekenhuis wilde komen) of haal ik nu dingen door elkaar?

Ja vinden (8> en ik ook.. Maar wat je zegt.. Schoonmoeders.. :9
pi_117211480
Ze kwam gewoon terwijl de afspraak was 'geen bezoek in het ziekenhuis'. Toen ze na de geboorte de bevallingskamer niet in mocht is ze rotzooi gaan trappen (lees: midden op de vloer gaan liggen huilen en krijsen dat ze haar kleinkind niet mocht zien) :') Sommige mensen..

Maar goed, iemand nog leuke dingen om over te kletsen? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')