abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117228185
Sterkte met de prikjes tante soesa!

Hè bah, wat een nachtbrakers weer :*. Hopelijk lukt het om wat bij te slapen vandaag.

Hier absoluut geen klagen over de nachten. Maar overdag maakt hij er steeds een potje van... Wel moe zijn, maar niet willen/ kunnen slapen en na een uur klooien is hij dan over z'n slaap heen. Maar chagrijnig dat hij (en ik) ervan wordt, pff.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117228256
Hier bracht inbakeren daar rust in Phaidra maar ik weet dat niet iedereen er voorstander van is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117228495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier bracht inbakeren daar rust in Phaidra maar ik weet dat niet iedereen er voorstander van is.
Inbakeren heeft hier ook geholpen zeker tot hij een maand of 5,5 was!
pi_117228716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet niet of ik daar nu nog (met 3,5 maand) nog mee wil starten... Bovendien sabbelt hij graag op z'n handjes (speen wil hij niet).

Hij valt nu vaak aan de borst in slaap, maar als ik hem weg wil leggen is hij direct wakker. Of er zit een boertje dwars waardoor hij na 10 minuten weer wakker wordt, of een krampje...

Bij mama willen zijn is erg lief, maar bijzonder onpraktisch op z'n tijd ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117229281
Zal ik doen Kyara, maar dan vergeet ik de helft :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_117229365
Dank marjo voor de tips! draagdoek-muts
Tinu: doetie, maar is nu erg druk.

Feli met alle fijne nachten.
succes met met prikjes soesa.
pi_117229366
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:40 schreef kleinzusje het volgende:
Zal ik doen Kyara, maar dan vergeet ik de helft :D
Dat is heus niet erg. Je hoeft niet óveral op te reageren.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117229512
:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:16:26 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117230233
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

nou ja, het komt ook omdat manlief ineens op de laptop inlogt hoor. Normaal gebruikt hij de desktop.
:* Neem je maar in de maling
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117236399
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik daar nu nog (met 3,5 maand) nog mee wil starten... Bovendien sabbelt hij graag op z'n handjes (speen wil hij niet).

Hij valt nu vaak aan de borst in slaap, maar als ik hem weg wil leggen is hij direct wakker. Of er zit een boertje dwars waardoor hij na 10 minuten weer wakker wordt, of een krampje...

Bij mama willen zijn is erg lief, maar bijzonder onpraktisch op z'n tijd ;)
Idd onpraktisch soms
Mijn moeder heeft trouwens van een fleecedeken een dekentje voor het ledikant gemaakt, deze is echt handig met het instoppen. Doe haar handjes altijd op haar borst, helpt met inslapen. Doe ik 't niet dan valt ze niet in slaapt, of slaapt ze heel kort.

S wilde net niet slapen, ben op bed gaan liggen en S in haar ledikant ( staat deze week in onze kamer).. Viel ze bijna in slaap.. Hoor ik een mini scheetje.. Toch even kijken, bed nat tot het matras |:( Ze had dr sokje in dr mond (rug bol en blijkbaar genoeg ruimte bovenin de luier) en zo floept t natte dus op t matras. Argh! Alles verschonen en haar kleding dus ook. Zat echt geen poep in dr luier alleen bovenin een mini beetje.
S klaarwakker.. Samen in bed gelegen want had enorm veel pijn door het bed opmaken/S omkleden enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 25-09-2012 16:33:03 ]
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:27:55 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117236994
Prikjes gehad ;(. Wat is dat zielig zeg! Ik moest ook huilen :@ . Maar E. ging er prima mee om, even huilen maar was snel getroost. We waren met de Bondolino dus ze kon op de terugweg lekker tegen haar papa aan zitten. Nu ligt ze lekker te slapen!

Stats: 58 cm, 5720 gram. Lekker spekkie dus! Ze liet meteen weer even zien hoe lang ze haar hoofd op kan houden en dat ze zo mooi kan lachten O+ en daarna ging die trut prikken :')

Herkenbaar Phaidra! E. doet exact hetzelfde. Ik heb hier ook nog niet helemaal de oplossing gevonden. Heb wel een Puckababy gekocht en wil het toch gaan proberen. Ze slaat zichzelf vaak wakker met haar armpjes of slaat tegen de spijltjes van haar bedje aan. Ze slaapt dan vaak max. een uur.

Ai, Zoë! :o

pi_117237293
Mooie stats tante soesa!
En prikjes zijn echt heel sneu :*
pi_117239109
Phaidra, hier was het hetzelfde probleem. Het werd echt beter, zeker toen hij goed kon duimen en het is zo een duimenkind. Je zou kunnen proberen in te bakeren met gebogen armpjes, zodat zijn handen naast het gezicht liggen of hem strak met een deken instoppen.
Hier werd het ook beter toen hij naar het kdv ging. En met voedingskussen voeden en dan zo wegleggen, is dat een optie?

Die apenheul ziet er echt zo leuk uit. Ik wil ook. Waar ligt het ook alweer en is het in het najaar ook leuk, als het weer misschien mnder leuk is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117240323
Tante goed zeg!!

Tinu hoe ging je gesprek?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117240602
Sokje in dr mond klinkt wat gevaarlijk bij alleen in bed Zoe. Misschien die voortaan uit of een slaapzak?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117240778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sokje in dr mond klinkt wat gevaarlijk bij alleen in bed Zoe. Misschien die voortaan uit of een slaapzak?
Misschien niet duidelijk beschreven maar ik lag op bed in dezelfde kamer, niet slapend maar gewoon rusten. Ze doet dr teen/sokje in dr mond. Doe haar broekspijp altijd zo in de sok zodat het blijft zitten en bij een legging doe ik het eroverheen. Dus niet dat ze een los sokje in de mond had
pi_117240817
Tis een boefie zoe O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117240927
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:55 schreef bitterend het volgende:
Tis een boefie zoe O+
O+
pi_117242414
Mijn baby is vandaag 10 maanden!! en ze heeft voor het eerst zuurkool op! vond ze erg lekker :Y)
pi_117242768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:37 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby is vandaag 10 maanden!! en ze heeft voor het eerst zuurkool op! vond ze erg lekker :Y)
*O* voor de vermaandag!
wat goed :s)
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:52:21 #120
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_117243004
Afgelopen zaterdag om 05.27 ben ik vader geworden van onze dochter Liz. Ze woog bij de geboorte maar liefst 4,355 kg en is 53 cm lang.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_117243084
Zoe, wat een poep kunstenaar is je meid.

Wow tante_soesa geweldige groeicurves!

Bitterend, zuurkool nomnomnom. Ben zelf helemaal geen fan van zuurkool.
Ja op zich goed. Maar vind ze wel ver weg zitten, Andelst, volgens mij was ik niet meer ver weg van Kyara op een gegeven moment. En iedereen werkt daar 36 uur verdeeld over 4,5 dag en thuiswerken doen ze volgens mij niet aan. Ben er nog niet helemaal over uit.

Welkom AartBakkebaard en gefeliciteerd met je dochter! *O*. wat een lieverd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:56:41 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117243162
Bitterend, wat leuk! En alweer 10 maanden :o. Gaat snel!

Tinu, 4,5 dag werken lijkt mij wel veel met 2 kindjes! Hoeveel uur wil je werken?

AartBakkebaard, gefeliciteerd!
pi_117243430
Ik wil wel 32 uur werken, als ik het handig kan indelen eventueel 36 uur. Dan zou ik wel het liefst 4 uur zelf eillen mogen indelen s'avonds of in het weekend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117243739
Gefeliciteerd en welkom AB :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:14:01 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117244033
Welkom Aard met mooie bolle dochter! O+ (mag ik zeggen :P)
pi_117244549
Haha! ik wou net zeggen! Welkom met je bollo...

Ja het gaat echt snel! binnenkort is Anouk jarig :o

Tinu wat jammer! heb je meer dingetjes lopen??
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:49:59 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117245734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:23 schreef bitterend het volgende:
Haha! ik wou net zeggen! Welkom met je bollo...

Ja het gaat echt snel! binnenkort is Anouk jarig :o

Tinu wat jammer! heb je meer dingetjes lopen??
Don't need a reminder :( Ze denkt zelf al dat ze dreumes is volgens mij. Probeert heel veel te vertellen, maar snap er nog geen hol van _O-
pi_117246073
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:16 schreef Susie het volgende:

[..]

:* Neem je maar in de maling
do not mess with a pregnant woman :(

:*
pi_117246171
Bitterend, R. alweer 10 maanden :o
Wat gaat het hard!

Tinu, apenheul is in Apeldoorn en ook in het najaar leuk hoor :Y

Wat een schatje AB! En lekker groot :D
pi_117246176
Double pregnant! O+
pi_117247297
D'r zit een puntje! Er komt nou toch echt een tandje aan *O*
pi_117247669
Heee heee! ^O^
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:17:15 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117250446
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:18 schreef Kyara het volgende:
*O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:23:17 #134
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117250799
Welkom AartBakkebaard ! Gefeliciteerd! *O*

:o Bitterend, die van jou al 10 maanden? :o *O*

*O* voor het doorkomende tandje! Fijn Kyara!

Oh,en Apenheul is opzich wel leuk, maar wij konden ons er geen hele dag vermaken iig...Park is niet zo heel groot. (Maar dat heb ik met meerdere parken...Nu ik volwassen ben lijkt alles klein en stom ed :P Zo anders dan in mijn herinnering)
pi_117253184
:W
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:24:43 #136
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117254336
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:05 schreef Argento het volgende:
_O-
pi_117258295
Aart feli *O*
Krijg heimwee naar het echte newborn :@ zoooooooooo lief !
pi_117267651
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:05 schreef Argento het volgende:
:6
pi_117267684
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:18 schreef Kyara het volgende:
:D.
Billies tandje is echt al zo'n richeltje, en het tandje ernaast zit vlak onder het tandvlees. Dus dat zal niet lang duren voor nummer 2 ook doorkomt. Denk ik.
pi_117268894
Oja! Ik zat al te googlen, maar kan niet echt iets vinden.

Hoe lang hebben jullie een hydrofiel onder je beebs bolletje laten liggen in bed?
Billie werkt dat ding los en gooit het door z'n hele bedje heen. Dus ik ben eigenlijk geneigd om 'm eruit te laten.. maarja, dat is niet altijd handig.

Iemand tips?
pi_117268950
Bij Midas ligt er niks meer onder zijn hoofd sinds hij een maand of 3 is. Wij hebben een aerosleep en daar heb je ook niet zoveel aan als je er nog van alles op gaat leggen. Heb je hem puur tegen het spugen?
pi_117269115
Eh.. ik heb 'm eigenlijk puur omdat.. Nja. De kraam had 'm erin gelegd. En ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het niet meer zou hoeven. :? Tot ik 'm zo zag rommelen met dat ding :')

Spugen doet 'ie eigenlijk niet tot nauwelijks, dus daar is het niet specifiek voor nu. Maar eruit halen zou dus gewoon kunnen? Er is geen bijzondere reden waarom dat ding moet blijven liggen? Wat een domme vraag eigenlijk :D.
pi_117269377

ik zou hem er gewoon uithalen hoor.
pi_117269462
Ja, ik ga het doen ook. Ik vind het nog best eng als ie zo aan de wandel gaat met die hydrofiel.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:00:39 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117269598
Haha Kuukske! Grappig hoe je soms dingen doet omdat je het altijd al deed.

Ik heb de hydrofiel ook al uit haar bedje gehaald, ze lag zo te woelen dat 'ie af en toe in een prop naast haar hoofd lag. Vond ik ook niet prettig en ze spuugt weinig.

Ze heeft gelukkig niet echt last van de prikjes gekregen. Was gistermiddag wel een beetje huilerig en heeft een keertje extra gedronken maar that's it. Vannacht gewoon weer een prima nacht gemaakt, half 11 tot 5. Heerlijk hoor! Het wordt steeds een beetje langer, ze is echt naar (tijdelijk :')) doorslapen toe aan het werken.

Nu ligt ze eindelijk weer eens overdag in haar eigen bedje te slapen. De verpleegkundige bij het CB vond het maar apart dat ze 's nachts zonder problemen in haar bedje slaapt maar overdag niet. De meeste kindjes willen dan helemaal nooit in hun eigen bedje slapen :'). Gek meisje O+!
pi_117269931
Geweldig TS !
Hoeveel drinkt ze dan ongeveer voor ze savonds gaat slapen ?
pi_117269971
Hahaha, ik heb die hydrofiel voor de leuk/ kleur ( roze, oranje....) :@ :D
  woensdag 26 september 2012 @ 13:18:38 #148
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117270220
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:10 schreef kleinzusje het volgende:
Geweldig TS !
Hoeveel drinkt ze dan ongeveer voor ze savonds gaat slapen ?
Geen idee...ze krijgt borstvoeding en ze drinkt tot ze niet meer kan :') :Y). 2 weken geleden was ze steeds enorm aan het clusteren 's avonds en opeens ging ze langer slapen. Nu doet ze dat niet meer en drinkt ze meestal rond 7en bij me, om daarna bij haar vader op zijn borst te slapen tot een uur of 10/half 11. Dan gaan we naar bed en krijgt zij nog een schone luier en de borst. Aan de borst valt ze al in slaap en dan kan ik haar zo in haar eigen bedje leggen en dan slapen we!

Edit: oh, rond 7en krijgt ze trouwens een flesje flesvoeding i.v.m. borstvoeding afbouwen. Heb wel het idee dat ze daar lekker voldaan van is want sinds ze die krijgt slaapt ze de avonden tenminste!
pi_117274135
Kuukse
Wij hebben de hydrofiel er na 6-8weken uit gedaan toen S van wieg naar ledikant ging en ik die hydrofiel niet meer goed kon instoppen.
S had haar handje er een keer onder gedaan en ik vond het eng, wat als ze de hydrofiel over haar gezicht zou doen..?

En als je mini niet spuugt enz hoeft het ook niet.

TS
Fijn dat ze weinig last heeft gehad!
& leuk gek meisje :D fijn dat ze wat doorslaapt snachts
  woensdag 26 september 2012 @ 15:32:16 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117275047
Mij is verteld dat ze door een hydrofiel kunnen ademen (goed, moet dus niet 4 keer dubbel gevouwen zijn he?) Sterker nog, op het kdv viel Anouk niet in slaap als ze geen hydrofiel over haar ogen had...lijkt mij niet dat de leidsters dat doen als het gevaarlijk zou zijn? Aangezien je speciaal moet tekenen als ze op de buik moeten/mogen slapen?
pi_117275446
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:32 schreef Susie het volgende:
Mij is verteld dat ze door een hydrofiel kunnen ademen (goed, moet dus niet 4 keer dubbel gevouwen zijn he?) Sterker nog, op het kdv viel Anouk niet in slaap als ze geen hydrofiel over haar ogen had...lijkt mij niet dat de leidsters dat doen als het gevaarlijk zou zijn? Aangezien je speciaal moet tekenen als ze op de buik moeten/mogen slapen?
Dat wist ik niet. Lijkt me idd dat leidsters wel weten wel kan en niet kan.
Fijn om te weten :)
  woensdag 26 september 2012 @ 15:58:03 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117276017
Nu heeft ze het niet meer nodig, maar ik heb het overdag thuis ook vaak gebruikt. Nu leg ik haar neer en ze slaapt vanzelf in, wel zo fijn.
pi_117276056
Hydrofiel kan,je zo'n beetje doorheen kijken :D dus ademen lijkt me ook wel kunnen :D

Volgens.mij,ga ik,mijn kind doorkrijgen. Het moment dat ik dr weg kan leggen en dat ze gaat slapen. Best fijn!
Beide kinderen liggen gewoon op bed :o
Beetje onhandig wel, want moet zo weg :D
Oudste bij,oma afleveren en verder
pi_117300410
Bitterend, ja nog best wat gesprekken gehad. Dat vertelik je lekker as dinsdag.

Fijn over de apenheul. Vond de foto'svan Marjozo gaaf en zoek nog een leuk uitstapje voor over anderhalve week wat leukis meteenpeuteren baby en ook bij evtl. slecht weer en idd voor 3/4 tot hele dag.

*G* tandje (s) voor Midas en Billie!
Kuukske, als je kind niet spuugt gewoon weghalen. Als jedenkt dat je het matras moet beschermen, kun je trouwens ook een molton/ matrasbeschermer onder het laken doen. Dan zul je alleen het laken en evtl molton/ matrasbeschermer moeten verwisselen als het bed vies wordt

Tante_Soesa fijn dathetslapen zo goed gaat. Bij ons was het overdag slapen ook lastiger dan s'nachts hoor en soms nog steeds :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117302240
Apenheul bij slecht weer lijkt me niet heel ideaal. Alles is daar buiten. Verder vind ik het daar erg leuk, maar echt enorm groot is het nou ook weer niet.

Kuukske, ik heb ze nu ook maar weggehaald. Zeker omdat Faye er nu steeds met haar handjes onder zat en dat ervoor zorgde dat ze op een prop lag met haar hoofd. We hebben wel een molton over het matrasje voor het eventuele spugen.

Soesa, Faye valt eigenlijk alleen maar in slaap op schoot of aan de borst. Als ze dan eenmaal slaapt kan ik haar wegleggen, maar wakker in bed leggen accepteert ze echt niet. Dan wordt ze alleen maar heel erg boos en gaat ze sowieso niet slapen.

Gisteren is Faye om 7 uur in slaap gevallen, dus heb haar toen in haar eigen bedje gelegd, ging er (weer) vanuit dat het maar een kort slaapje zou zijn, maar mevrouw bleef liggen tot kwart voor 2! Daarna schone luier, de borst en in de wieg verder geslapen. Nog wat voedingen en gedraai tussendoor, maar ze slaapt nog steeds :o
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117303157
Hier nooit een hydrofiel in bed gebruikt. Fijn dat die kraamverzorgsters niet echt vertellen waarom ze wat doen.
Zo had Mex op dag 5 nog steeds een muts op, wist ik veel da dat alleen de eerste dag moest :+

Mooie stats Soesa! Hoe gaat het afbouwen? Krijgt ze geen krampjes van de flesvoeding?

Midas een tandje!!!!

Heeft ze dat echt gedaan Xanteh?? 8)7

Nena moet 9 oktober voor d'r prikjes, maar ik zit erover te denken om een maandje te wachten met de prikjes, want ik ben bang voor koorts. Doen ze daar heel moeilijk over als ik dat wil uitstellen?
  donderdag 27 september 2012 @ 09:51:21 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117303861
Anouk krijgt haar 11 maanden prikjes 15 oktober, dan is ze al bijna 1. Lijkt mij niet zo'n probleem om het uit te stellen Troeta? Maar, euhm, een maand later kan ze evengoed nog koorts krijgen?
pi_117304158
Nee hoor daar doen ze niet moeilijk over.
Plus het is niet verplicht om je aan het schema te houden.. laat staan dat inenten verplicht is.
pi_117304637
Als een kindje ziek of verkouden is, wordt het ook uitgesteld, dus lijkt me geen probleem dan.

Ik vond het de eerste keer ook eng, hij was nog zo klein (om en nabij de 3 kg geloof ik). Maar het is me erg meegevallen. Wel verhoging gehad, geen echte koorts. En paracetamol mag je eventueel gewoon geven, ook al staat op de verpakking dat het vanaf 3 maanden is. Dat heb ik nagevraagd toen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 september 2012 @ 11:04:54 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117305737
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:10 schreef Tinuviel het volgende:
Tante_Soesa fijn dathetslapen zo goed gaat. Bij ons was het overdag slapen ook lastiger dan s'nachts hoor en soms nog steeds :P
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:26 schreef Marjolijntje het volgende:

Soesa, Faye valt eigenlijk alleen maar in slaap op schoot of aan de borst. Als ze dan eenmaal slaapt kan ik haar wegleggen, maar wakker in bed leggen accepteert ze echt niet. Dan wordt ze alleen maar heel erg boos en gaat ze sowieso niet slapen.

Ah, fijn om te horen van jullie! Wegleggen lukt hier een heel enkele keer, toevallig gister 1x en vandaag tot nu toe ook 1x. Misschien begint ze het te leren!
Wat slaapt Faye goed!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:17 schreef Troeta het volgende:

Mooie stats Soesa! Hoe gaat het afbouwen? Krijgt ze geen krampjes van de flesvoeding?

Lief dat je 't vraagt! Het gaat een beetje rommelig moet ik zeggen (af en toe heb ik haar al aangelegd voordat we bedenken dat die voeding een flesvoeding zou 'moeten' zijn :'), het flesje drinken is nu dan meer oefenen dan echt afbouwen...) maar ze drinkt de fles goed. Geen extra krampjes rot dusver. Ze heeft wel al 3 dagen niet gepoept wat voor extra krampjes zorgt ;(.
pi_117305961
Hier ook een mini die lastig 'weg te leggen' is hoor! Gaat wel steeds beter hier omdat ik goed begin door te krijgen wanneer ze op het goede 'wegleg' punt is ;) maar de ene dag doet ze zo 3 slaapjes in haar bed en de andere dag is het drama en ben ik blij als ze 10 minuten slaapt ;)

Hier valt ze sowieso niet aan de borst in slaap, wel in de doek gelukkig!
  donderdag 27 september 2012 @ 11:39:48 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117306863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:11 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier ook een mini die lastig 'weg te leggen' is hoor! Gaat wel steeds beter hier omdat ik goed begin door te krijgen wanneer ze op het goede 'wegleg' punt is ;) maar de ene dag doet ze zo 3 slaapjes in haar bed en de andere dag is het drama en ben ik blij als ze 10 minuten slaapt ;)

Hier valt ze sowieso niet aan de borst in slaap, wel in de doek gelukkig!
Oh, niet onaardig bedoelt :') ik ben blij dat het bij jullie ook zo gaat. In mijn omgeving slapen alle baby's altijd netjes 3 uur achter elkaar in hun eigen bed. Ik begon al te twijfelen...en de CB mevrouw stelde al meteen een huisbezoek voor zodat we hulp konden krijgen bij onze, ik citeer, moeilijke slaper. Nou, ik heb even bedankt, lijkt me niet nodig. Ze is geen moeilijke slaper want ze slaapt op schoot meer dan prima.

Straks op het KDV zal ze wel moeten... Gelukkig heb ik nog 6 weken te gaan! We blijven oefenen!

Overigens valt ze hier ook aan de borst in slaap en ook in de Bondolino.
pi_117306882
Hier gaat het wegleggen sinds een paar weken vrij goed!
Niet in zijn eigen bed weliswaar (daar heeft hij slechts 1x in gelegen voor 'n slaapje van 1,5 uur), maar toch ;)
Overdag slaapt hij in de doek, op het voedingskussen op de bank of gewoon lekker op schoot.
We gaan meestal rond half 12 naar bed (veeeeel te laat) en dan gaat hij met ons mee naar boven. Hij slaapt bij ons in bed O+

Oh jongens, ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Hij heeft een wat moeilijke start gehad, maar het gaat nu zo geweldig met hem!
Zantac voor de reflux, hij groeit goed, krampjes lijken voorbij te zijn en na een experiment kunnen we stellen dat hij waarschijnlijk niet allergisch is voor o.a. koemelk en ei.
En hij lacht O+
Ik moest er lang op wachten, maar nu doet hij het zo vaak! Wel subtiel en niet te scheutig hoor, maar smelten doe ik elke keer opnieuw.

Pffff, volgende week weer werken. Buikpijn krijg ik van de gedachte alleen al ;(
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 september 2012 @ 11:43:32 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117307003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:40 schreef Kersjes het volgende:
Hier gaat het wegleggen sinds een paar weken vrij goed!
Niet in zijn eigen bed weliswaar (daar heeft hij slechts 1x in gelegen voor 'n slaapje van 1,5 uur), maar toch ;)
Overdag slaapt hij in de doek, op het voedingskussen op de bank of gewoon lekker op schoot.
We gaan meestal rond half 12 naar bed (veeeeel te laat) en dan gaat hij met ons mee naar boven. Hij slaapt bij ons in bed O+

Oh jongens, ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Hij heeft een wat moeilijke start gehad, maar het gaat nu zo geweldig met hem!
Zantac voor de reflux, hij groeit goed, krampjes lijken voorbij te zijn en na een experiment kunnen we stellen dat hij waarschijnlijk niet allergisch is voor o.a. koemelk en ei.
En hij lacht O+
Ik moest er lang op wachten, maar nu doet hij het zo vaak! Wel subtiel en niet te scheutig hoor, maar smelten doe ik elke keer opnieuw.

Pffff, volgende week weer werken. Buikpijn krijg ik van de gedachte alleen al ;(
O+, zo, Kers, wat een verliefdheid straalt er uit je post. Heerlijk! Fijn dat je mannetje het zo goed doet en dat hij waarschijnlijk niet die allergieën heeft *O*. Dat lachen is inderdaad zo geweldig. Hier sinds vorige week heel gericht lachen, om bepaalde gezichtsuitdrukkingen, geluidjes of als ik aan het eten ben. Echt super O+
pi_117307290
Soesa, genieten he?
En moeilijke slaper :')
Komt bij verreweg de meeste kindjes mettertijd goed hoor, no way dat ze op haar 5e alleen nog bij jou op schoot wil slapen!
Ze zijn maar zo kort zo klein, ik zeg: geniet ervan zolang het nog duurt!

Phaidra was hier gister op bezoek met haar kleintje. Die heeft met Seth lekker in de box gespeeld!
2 van die kleine lieverds naast elkaar, wild spartelend omdat ze zo enthousiast werden van de mobile :D
  donderdag 27 september 2012 @ 11:58:43 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117307522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:51 schreef Kersjes het volgende:
Soesa, genieten he?
En moeilijke slaper :')
Komt bij verreweg de meeste kindjes mettertijd goed hoor, no way dat ze op haar 5e alleen nog bij jou op schoot wil slapen!
Ze zijn maar zo kort zo klein, ik zeg: geniet ervan zolang het nog duurt!

Phaidra was hier gister op bezoek met haar kleintje. Die heeft met Seth lekker in de box gespeeld!
2 van die kleine lieverds naast elkaar, wild spartelend omdat ze zo enthousiast werden van de mobile :D
Dat denk ik idd ook maar fijn om te horen dat het bij jullie exact zo gaat. Sterkt mij in mijn gevoel dat we het goed doen! En genieten doe ik zeker, heerlijk dat warme lijfje tegen mij aan O+. Oh, ik heb wel een 'nadeel' ontdekt. Ik heb teveel tijd om te internetshoppen :').

Wat leuk dat Seth en I. met elkaar hebben gespeeld! Klinkt erg lief. De mobile is hier ook een groot succes O+
pi_117307912
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:58 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat denk ik idd ook maar fijn om te horen dat het bij jullie exact zo gaat. Sterkt mij in mijn gevoel dat we het goed doen! En genieten doe ik zeker, heerlijk dat warme lijfje tegen mij aan O+. Oh, ik heb wel een 'nadeel' ontdekt. Ik heb teveel tijd om te internetshoppen :').

Wat leuk dat Seth en I. met elkaar hebben gespeeld! Klinkt erg lief. De mobile is hier ook een groot succes O+
Check.
pi_117307932
Hier ook een 'moeilijke slaper'. Sinds half 9 heeft hij welgeteld 30 min geslapen. Toen legde ik hem even weg en natuurlijk meteen wakker. Ik word er best eens moedeloos van, want echt uitgeslapen is hij dan niet. Maar idd, het zal vast ooit beter gaan.

Gister was de date met Seth & Kersjes idd supergezellig! Oh en nu moet ik een mobile boven de box. Internetshoppen ftw!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 september 2012 @ 12:23:35 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117308324
Anouk sliep in het begin ook "lastig" overdag, totdat ze op het kdv kwam, daarna ging het goed! Dus niet al teveel zorgen maken Tante_Soesa! Komt echt wel goed!
pi_117308641
Ja, maar na 3 maanden is het toch wat minder erg om koorts te hebben, kan ik d'r een 120 zetpil geven enzo.
Vind het gewoon wat eng na zo'n ziekenhuisopname.

Kersjes, wat klink je heerlijk verliefd! Fijn dat het zo goed gaat!

haha Soesa, straks geef je over een jaar nog bv :P Hoop dat ze snel poept, is altijd zo'n opluchting.

Nena slaapt goed geloof ik, ik hou het nooit zo goed bij met schema's enzo, maar het voelt goed. Ze valt ook zelf in slaap. Daar let ik dan wel een beetje meer op, want twee slechte slapers lijkt me echt vreselijk.
pi_117309526
Volgens mij zjin er maar weinig kleine baby's die (overdag) meteen lekker in hun eigen bedje gaan slapen. En geef ze eens ongelijk, tegen papa of mama aan slapen is natuurlijk ook veeeeel fijner!

Oh ja, voor wat betreft het 'te veel tijd om te internet shoppen';
* Dubbelcheck *

Als jij je er beter bij voelt om het uit te stellen, dan moet je dat zeker doen Troeta!
pi_117311335
Ik wil dat mijn baby nog bij mij op schoot sliep ;(
pi_117311843
Troeta
Mijn zus heeft de 1e prikjes bij m'n nichtje ook uitgesteld ivm verkoudheid. Was geen probleem.

Bitterend
Oh .. :* O+

Tante soesa
Moeilijke slaper :o sjong

Kersjes
Heerlijk verliefd O+
pi_117311967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, niet onaardig bedoelt :') ik ben blij dat het bij jullie ook zo gaat. In mijn omgeving slapen alle baby's altijd netjes 3 uur achter elkaar in hun eigen bed. Ik begon al te twijfelen...en de CB mevrouw stelde al meteen een huisbezoek voor zodat we hulp konden krijgen bij onze, ik citeer, moeilijke slaper. Nou, ik heb even bedankt, lijkt me niet nodig. Ze is geen moeilijke slaper want ze slaapt op schoot meer dan prima.

Straks op het KDV zal ze wel moeten... Gelukkig heb ik nog 6 weken te gaan! We blijven oefenen!

Overigens valt ze hier ook aan de borst in slaap en ook in de Bondolino.
Wtf cb meteen langskomen :o

Ik zou het wat loslaten ;) en het gewoon zo nu en dan eens proberen en gewoon blij zijn als het lukt en zo niet volgende keer weer ;) op de opvang komt het echt wel goed! Ze zijn het gewend... Geniet maar lekker van je dametje!

Oh Kers jouw verlof ook voorbij. Mijne officieel maandag, maar ik ben zo blij met mijn extra ouderschapsverlof, dus pas in januari weer... Moet er nog niet aan denken :@
pi_117312329
Bitterend, dan maak je toch gewoon een nieuwe? :P

Gerb, ik had 5 dagen vakantie opgenomen en begin dan woensdag. Tenzij ik komende zaterdag de Lotto win 8-)
pi_117313082
Ik moet ook maandag weer beginnen.. ;( ik wil echt nog niet hoor..
*kop int zand steekt*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117314100
Ik vond het wel lekker om weer te gaan werken eigenlijk :@. Effe wat anders dan luiers en flesjes en dingen.
pi_117314278
Ik vond het bij muppet vreselijk, maar toen ik eenmaal weer aan de slag was heerlijk...

Mientje is een heel andere baby en zo met 2 kindjes kan ik er nu soms al wel naar uitkijken om weer aan de slag te gaan...
pi_117316132
Slechte slaapperiodes komen wel steeds weer terug denk ik. Ik had een voorbeeldige slaper op het kdv 2x1,5-2 uur en vaak s'middags nog een korter slaapje. Maar vandaag is het gewoon bal. Om 14.30 uur kwam ik om te voeden en tot dan had hij maar 45 min. geslapen.

Maar misschien komt het ook van de rommelige latste dagen, hij was thuis en wij waren op pad en dan heeft hij natuurlijk niet zijn gewone ritme gehad.

Kersjes O+ wat klink je gelukkig en verliefd. Succes trouwens voor degene die beginnen met werken na hun verlof.

Troeta uitstellen kan wel, maar wees je ook bewust dat zij dan ook geen bescherming heeft in de tussentijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 27 september 2012 @ 17:45:43 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117319640
Hoor net van mijn zus dat Anouk vreselijke rode billen heeft. Ik heb gehoord dat maizena (schrijf je dat zo?) helpt. Maar hoe doe je dat erop? Gewoon er op strooien ofzo??
Scheen helemaal zeer te doen bij plassen ;( arm ding, stomme tanden ook! :(
  donderdag 27 september 2012 @ 17:49:10 #181
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117319761
Ja, wij hebben het in een oude Aromat strooier gedaan, works like a charm!
Wij deden de ene keer maïzena strooien en andere luierwissel smeren met Cardiflor zalf van VSM, bij Olivia werkt die zalf altijd het beste, maar je kunt natuurlijk ook wat anders smeren. Sterkte voor Anouk! :* Oh en geen billendoekjes, maar washandje met lauw water.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117319950
Susie als je maar een klein hoekje afsnijdt kun je denk ik ook gewoon uit het pakket op de zere plek/ in de luier strooien.

Even een crosspost uit het bv topic:
Even een egopost en een verdrietige post. Ik kreeg net van de leidsters op het kdv medegedeeld dat ze met de filiaalleidster besproken hebben dat ze de eerste voeding uit de fles willen geven omdat mijn uk zo onrustig was vandaag en zo weinig geslapen heeft. Had ik nou ook wel een beetje een positief iets aan werkeloos zijn, kon ik gewoon leven voor de sollicitaties en voor het voeden van mijn baby, wil het kdv mij dat laatste deels gaan afnemen. Ik dacht nog wel dat de filiaalleider mij begreep dat ik zelf wil voeden, zij vertelde dat zij ook best een tijd bv heeft gegeven en dat zij dat zo fijn vond. En nu dit, volgens hun willen zij het beste voor het kind, maar ik denk dat zij dan totaal de verkeerde kant opgaan. :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 27 september 2012 @ 19:37:33 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117324065
En dat al na 1 dag Tinuviel? Maar wat vervelend zeg! En raar ook eigenlijk?

Thanks voor de tips. Anouk is echt zielig op het moment. Ze kwam helemaal bij mij knuffelen met haar armpjes om mij heen. Op zich wel heeeel lief, maar de aanleiding niet natuurlijk. Had Olivia ook helemaal rode schaamlippen Isis? Want dat zag bij Anouk ook helemaal rood. Het gelukkig nog niet open, voor zover ik kan zien.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:42:19 #184
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117324300
Ja, lipjes zijn dan ook helemaal rood...
Gelukkig ligt het nog niet open, dat ziet er helemaal naar uit :{ . Hopelijk helpen de tips, wij smeren echt bij de eerste roodheid met dat VSM spul en bij de volgende luierwissel is het dan al minder vurig.

Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117324785
Susie, in verband met joodse feestdagen is hij dus best weinig dagen uberhaupt gegaan de laatste week. Maar volgens mij was het de laatste keer dat hij was gegaan gewoon prima gegaan, dus dan is dit idd de eerste dag dat het zo was op het kdv.

Hopelijk helpt de zalf en het maizena Susie, dat klinkt erg naar.

Wat kregen jullie baby's eigenlijk als eerste tussendoortjes? Ik dacht dat j e ligaeerste stap ook gewoon in de hand mocht geven met 4 maanden, maar zag vandaag dat er opstaat alleen verkruimelen. En hoe kan het dat in die liga dan geen gluten zit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117325583
Mijn beeb slaapt gelijk als ik hem wegleg als hij gaapt, in z'n eigen bedje ook. Ideaal hoor, en hij slaapt ook gelijk na z'n nachtvoeding. Maar het kdv en opa en oma blijven maar herhalen: hij kan zich niet echt lang zelf vermaken he, max 10 min in de box en dan moet meneer weer wat anders :+. Zo heeft iedereen wat.

Ik ben lekker aan het werk en vind het heerlijk. Wel een hoop geplan met de reistijd maargoed :). Leuk om alles hier mee te lezen, reageren lukt helaas wat minder. We genieten volop, ben de roze wolk nog niet af. O+.

Tinu, raar dat ze zich gaan bemoeien met het voeden toch? Edit: zie dat de discussie al verder is gegaan in het bv topic, nevermind :*

[ Bericht 8% gewijzigd door KatyM op 27-09-2012 20:16:21 ]
pi_117326023
Heb net het beleid nagelezen en daarin staat dat bv op het kdv mag worden gegeven na overleg met de filiaalleidster.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117326106
Tinu, ik ben met zoete tussendoortjes begonnen toen we geen fles meer gaven om 15/16 uur. Dat was rond de 7 maand. Daarvoor heeft hij wel eens een rijstewafeltje geprobeerd, maar niet dagelijks, soms eens na een fles.
Liga heb ik niet geprobeerd, wel bio-koekjes van organix? Soort biscuitjes, maar voor 8+maand dacht ik.
Voor die zoete tussendoortjes gaf ik weleens een stukje komkommer, plakje banaan of iets anders dat ik toevallig aan het eten was.
Maar Daan at sowieso pas zijn bijvoeding fatsoenlijk met 7 maand, daarvoor wilde ik liever nog niks geven wat "zinloos" was ;)

En misschien eens met die filiaalleidster de borstvoeding bespreken? Dat ze ook jou punt hoort?

Susie, naar is dat die uitslag.
Hier kwam het door de combi tanden en ander merk luier de laatste keer. We hebben hem 2 dagen zo'n beetje om de anderhalf uur verschoont, en om de beurt sudo en bepanthen. Daarmee was het zo beter. Al zitten de roodste plekken (die toen een beetje open waren) er na 3 weken nog. Niet meer geirriteerd, maar duurt lang voordat de huid weer echt kalm is, als je 5 poepluiers per dag hebt :N
  donderdag 27 september 2012 @ 22:35:45 #189
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117334338
Ah sneu Susie ;( Maar idd, maizena erop strooien/wrijven (deden ze vroegáh ook :P), of talkpoeder.

Tinu, ik heb wel die liga gegeven, ze at er best nog aardig wat van op! (overigens niet al bij de 4 maanden dat ik dat deed hoor, 5,5 maand ofzo? ) En verder fruit/groenthap...en tuitbekertje water
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:06:50 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117341624
Ik heb pas die 2de stap Liga gegeven toen ze 10 maanden was ofzo, die eerste leek mij toch nog veel te hard voor d'r.

Ze heeft prima geslapen vannacht! *O* Wel is het nog rood daar enzo, maar ze was lief vanmorgen.
Zojuist gehoord dat ze per 1 januari naar de dreumesgroep gaat ;( Ze wordt groot...
pi_117341662
Hoi!!

Ik kom even binnen in t topic.
Afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige mama geworden van F.leur! De bevalling was heftig en uiteindelijk is ze gehaald met de pomp. Ze woog dan ook bijna 9pond en was n sterrenkijker.

Het gaat heel erg goed met ons! De dame drinkt vanaf dag 1 al super goed aan de borst. En er begint zelfs al enige regelmaat in ons leven te komen. We genieten volop.

Nu lekker meelezen/meelezen in dit topic!
pi_117341686
Tinu, :* wat vervelend. Hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden zodat je nog wel live kunt voeden.

Midas krijgt alleen een broodkorst of soepstengel als tussendoortje. Heb wel die minirijstewafeltjes geprobeerd maar die lust hij niet. Vind andere tussendoortjes eigenlijk niet zo nodig. Op het kdv krijgt hij soms een ligapapje als de andere kindjes ook liga krijgen. Vind ik geen probleem voor die ene dag in de week maar thuis hoeft het niet.

Hij is al 2 dagen een beetje hangerig en huilerig. Tandjes/sprongetje/niet lekker/whatever. Ik gok het 1e. Wel sneu, soms wil hij helemaal niks, alleen bij mama (of oma als mama er niet is) zijn. Alleen zitten is dan niet genoeg. Hij wil dan ook entertaint worden: boekje lezen, vliegtuigje spelen, rondjes lopen. Helaas lukt mij dat laatste ook niet lang dus lang leve babytv :@
pi_117341689
Susie
zielig voor Anouk.. Hoop dat het helpt!

Tinu
Wat vervelend. : * zal even in het bv topic lezen

En werk na verlof, zou ook graag weer aan het werk willen gaan na 8maanden thuis te zitten :(

Hier slechte nachten, zie er wel een ritme in, in de avond vaak drinken, rond half 9, 22uur en rond middernacht weer. Dan om 3:30, 6:30 en 8:00 weer wakker.
Moet zeggen dat ik het wel zwaar vind zo vaak opstaan snachts, heb niet het idee dat ik echt kan slapen.
Omdat er wel een ritme in zit, is het misschien wel gewenning? Echt dorst heeft ze niet en sabbelen ook niet echt. Soms kan ik haar opnieuw instoppen of in slaap wiegen..maar vaak ook niet.
:O
pi_117341703
Kwisted, welkom hier!

Het kan helpen om je bevallingsverhaal op te schrijven om het allemaal een plekje te geven. Heeft mij in elk geval heel erg geholpen (soortgelijke bevalling geloof ik). En geloof me, het komt goed! voor je het weet ben je 5 maanden verder en weer zwanger

Fijn dat het lekker gaat met de kleine!
pi_117341734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:12 schreef Kwisted het volgende:
Hoi!!

Ik kom even binnen in t topic.
Afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige mama geworden van F.leur! De bevalling was heftig en uiteindelijk is ze gehaald met de pomp. Ze woog dan ook bijna 9pond en was n sterrenkijker.

Het gaat heel erg goed met ons! De dame drinkt vanaf dag 1 al super goed aan de borst. En er begint zelfs al enige regelmaat in ons leven te komen. We genieten volop.

Nu lekker meelezen/meelezen in dit topic!
Welkom *O*

:s)
pi_117341742
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:16 schreef Kyara het volgende:
. En geloof me, het komt goed! voor je het weet ben je 5 maanden verder en weer zwanger

pi_117341755
of 12 mnd en heb je opeens geen baby meer, doei allemaal, geniet van die prullies he!
pi_117341779
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:23 schreef Kleurdoos het volgende:
of 12 mnd en heb je opeens geen baby meer, doei allemaal, geniet van die prullies he!
Lex *O* gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')