abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117132733
Zal situatie in het kort uitleggen:

Ongeveer 3 jaar geleden hebben ik en een 'vriend' (geen homo) een huis gehuurd samen in stad X. Ik ben ingeschreven als hoofdbewoner en hij als medebewoner. Kort daarna is er een 'ruzie' ontstaan tussen ons twee. Toen ben ik weer bij ouders gaan wonen. Hij is daar blijven wonen. Met hem netjes afgesproken mits hij huur betaalt dat hij daar mag blijven wonen. Alle huursubsidie etc.heeft hij ook gekregen.

Nu 3 jaar later heeft hij zelf alles opgezegd en is hij vertrokken naar andere kant van het land. (Hoe kan dat ik heb nooit een handtekening ergens gezet?)

Het probleem is: hij heeft z'n laatste huur niet betaald. Sinds kort krijg ik een brief van de deurwaarde! op het adres van m'n ouders dat ik de huur mag betalen incl. alle toeslagen. En dit binnen 5 dagen. Komt uit de lucht vallen, bedrag rond 500e. Nooit ergens een herinnering van gekregen of wat dan ook.

Nu word ik genegeerd door de zogenaamde 'vriend'. Slordig aangepakt van mij vanaf het begin. Maar ik heb daar al die drie jaar geen voet gezet (wou hem niet zien). Tevens heb ik al gebeld met deurwaarde en die claimen dat ik de hoofdbewoner ben en dat hij helemaal niet bekent staat als medebewoner, raar.

Mijn vraag is: Valt er in deze situatie niets te behalen voor mij? Enige suggesties want voel me echt belazerd.

Alvast bedankt!
pi_117132975
Je had toen je het huis uit ging gelijk contact op moeten nemen met je makelaar of huisbaas om het contract op zijn naam te zetten.
  zaterdag 22 september 2012 @ 23:12:17 #3
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_117133015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:11 schreef Renzoku het volgende:
Je had toen je het huis uit ging gelijk contact op moeten nemen met je makelaar of huisbaas om het contract op zijn naam te zetten.
Dit.
Jij bent hoofdbewoner en dus kunnen de deurwaarders wettelijk gezien dat geld bij jou innen. Dat wordt dokken dus. Heb je in ieder geval weer een les geleerd van die 500 euro.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_117133037
Je hebt je zaakjes slecht geregeld. Dat gaat geld kosten en volgens mij mag je een huis dat je huurt niet aan een ander ''verhuren''
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_117133414
Je hebt je dus wel uitgeschreven op dat adres en ingeschreven bij je ouders?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zaterdag 22 september 2012 @ 23:48:10 #6
3542 Gia
User under construction
pi_117134487
Het is 'deurwaarder', en je bent goed de lul.
Verder wat Ronnie zegt, jij mag niet onder verhuren.
pi_117134778
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:12 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hebt je zaakjes slecht geregeld. Dat gaat geld kosten en volgens mij mag je een huis dat je huurt niet aan een ander ''verhuren''
Dat ligt helemaal aan de afspraken die je hebt gemaakt met de verhuurder.
pi_117136363
Tik die laatste maand huur van je voormalige niet-homovriendje maar gewoon af. Dit ga je nooit "winnen".
-
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:46:36 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117141455
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:05 schreef Takha het volgende:
deurwaarde!
Goh, wat is dan de waarde van je deur?

OT: jij zal dit moeten betalen en daarna zou je het kunnen proberen te verhalen op je vriend (no homo).
pi_117141584
Betaal die deurwaarder eerst. Daarna schrijf je die vriend twee keer aan. Als hij dan niet met geld over de brug komt stap je zelf naar een incassobureau, bijvoorbeeld Credifin, dat kost je misschien twee tientjes, maar is vaak wel effectief.
pi_117142095
Jij zult moeten betalen. Maar je hebt w.s destijds ook een borg betaalt, waar is die gebleven? Heeft hij die opgeeist?
pi_117142783
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:05 schreef Takha het volgende:
Nu 3 jaar later heeft hij zelf alles opgezegd en is hij vertrokken naar andere kant van het land. (Hoe kan dat ik heb nooit een handtekening ergens gezet?)
Waar had je voor moeten tekenen dan?
  zondag 23 september 2012 @ 12:54:19 #13
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_117144856
Ben je nou bij je ouders ingeschreven of niet?
zo goed..?
pi_117145277
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:54 schreef Diepvriez het volgende:
Dat vroeg ik ook al, maar daar gaf hij vannacht geen antwoord op. Maar dat moet haast wel.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_117146298
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:54 schreef Diepvriez het volgende:
Ja, sta gewoon hier ingeschreven, is een andere gemeente ook.

quote:
Jij zult moeten betalen. Maar je hebt w.s destijds ook een borg betaalt, waar is die gebleven? Heeft hij die opgeeist?
Borg is betaald maar onbekend wat er mee gebeurd is.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef Conflict het volgende:
Betaal die deurwaarder eerst. Daarna schrijf je die vriend twee keer aan. Als hij dan niet met geld over de brug komt stap je zelf naar een incassobureau, bijvoorbeeld Credifin, dat kost je misschien twee tientjes, maar is vaak wel effectief.
Dankje, zal me even verdiepen daarin.
  zondag 23 september 2012 @ 13:31:34 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117146496
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:27 schreef Takha het volgende:

[..]

Ja, sta gewoon hier ingeschreven, is een andere gemeente ook.
Wat vreemd... dus je staat nog te boek als hoofdhuurder van die andere woning - en dus, neem ik aan, ook nog ingeschreven in je oude gemeente - en ook in de gemeente van je ouders?
Ik dacht dat dat nooit kon, dat je je altijd eerst moet uitschrijven bij de 'oude' gemeente voordat je je kan inschrijven in een andere. :?

In ieder geval, tsja, niet zo handig geregeld, TS. Je zal die deurwaarder moeten betalen. Maar probeer inderdaad die 500 euro weer terug te krijgen bij je 'vriend', ik denk dat het inschakelen van een incassobureau wel de moeite waard is voor dat bedrag.

Succes!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117146700
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wat vreemd... dus je staat nog te boek als hoofdhuurder van die andere woning - en dus, neem ik aan, ook nog ingeschreven in je oude gemeente - en ook in de gemeente van je ouders?
Ik dacht dat dat nooit kon, dat je je altijd eerst moet uitschrijven bij de 'oude' gemeente voordat je je kan inschrijven in een andere. :?

In ieder geval, tsja, niet zo handig geregeld, TS. Je zal die deurwaarder moeten betalen. Maar probeer inderdaad die 500 euro weer terug te krijgen bij je 'vriend', ik denk dat het inschakelen van een incassobureau wel de moeite waard is voor dat bedrag.

Succes!
Nee, heb zelf 3 jaar geleden uitgeschreven en hier bij gemeente ouders ingeschreven. Sta dus gewoon bij 1 gemeente ingeschreven.
  zondag 23 september 2012 @ 13:39:59 #18
323439 HetKlusKonijn
pi_117146823
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:37 schreef Takha het volgende:

[..]

Nee, heb zelf 3 jaar geleden uitgeschreven en hier bij gemeente ouders ingeschreven. Sta dus gewoon bij 1 gemeente ingeschreven.
Okee, maar toch vreemd dat je dus kennelijk wel als hoofdhuurder van je oude woning geregistreerd kon blijven staan. Je zou toch denken dat de gemeente je uitschrijving zou melden aan de verhuurder.
Maar kennelijk gebeurt dat dus niet... geen wonder dat er toch regelmatig 'spookbewoning' van huizen plaatsvindt.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_117147221
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Okee, maar toch vreemd dat je dus kennelijk wel als hoofdhuurder van je oude woning geregistreerd kon blijven staan. Je zou toch denken dat de gemeente je uitschrijving zou melden aan de verhuurder.
Maar kennelijk gebeurt dat dus niet... geen wonder dat er toch regelmatig 'spookbewoning' van huizen plaatsvindt.
Waarom is het aan de gemeente om dat te melden aan de verhuurder? Die hebben toch niks met elkaar te maken?
  zondag 23 september 2012 @ 13:54:51 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_117147483
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:49 schreef aeindje het volgende:

[..]

Waarom is het aan de gemeente om dat te melden aan de verhuurder? Die hebben toch niks met elkaar te maken?
Theoretisch niet, nee. Maar met alle hedendaagse koppelingen van bestanden en dergelijke is het toch niet zo'n heel erg vreemde gedachte? Zeker niet als het wellicht gaat om sociale huur.
Anyways, verklaart weer eens waarom soms mensen die in hun eentje in hun huis wonen ineens een aanslag van de waterschapsbelasting krijgen gebaseerd op drie bewoners... ;)
pi_117148368
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Theoretisch niet, nee. Maar met alle hedendaagse koppelingen van bestanden en dergelijke is het toch niet zo'n heel erg vreemde gedachte? Zeker niet als het wellicht gaat om sociale huur.
Anyways, verklaart weer eens waarom soms mensen die in hun eentje in hun huis wonen ineens een aanslag van de waterschapsbelasting krijgen gebaseerd op drie bewoners... ;)
Met die onzin heb ik nog steeds te maken en woon hier al zo'n jaar of 5. Maar omdat die lamlul die er voor mij woonde met de noorderzon vertrokken is vanwege torenhoge schulden heb ik daar nog steeds last van. :')

...en nee dubbel huurtoeslag of iets in m'n voordeel vang ik natuurlijk nooit. :P
Hallon!
pi_117149279
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef Conflict het volgende:
twee tientjes? :? Dan leef je in een droomwereld want elk gerenomeerd Deurwaarderskantoor kost veel meer kan ik je vertellen. Vooral gerechterlijke Deurwaarders.
pi_117149299
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

twee tientjes? :? Dan leef je in een droomwereld want elk gerenomeerd Deurwaarderskantoor kost veel meer kan ik je vertellen. Vooral gerechterlijke Deurwaarders.
Hij heeft het ook over een incassobureau.
pi_117149893
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Incassobureau zei ik toch :? Nee ik leef niet in een droomwereld hoor. Ik heb een bedrijf en heb al meerdere keren gebruik gemaakt van een incassobureau. Tot nu toe altijd met succes! Ik gebruik altijd de diensten van Credifin. Ik meen dat het sturen van een laatste aanmaning ¤ 20,- kost en verder is het no cure no pay. www.credifin.nl

quote:
Incassobureau Credifin Nederland biedt haar diensten aan op basis van
* No-Cure No-Pay * U betaalt geen abonnements-, of aanvangskosten.
Geen extra kosten in de kleine lettertjes en geen onaangename verrassingen, maar duidelijke en transparante tarieven. Het uitgangspunt is dat de debiteur de incassokosten betaalt.

Door onze korte communicatielijn, duidelijke rapportage en daadkrachtig optreden bent u verzekerd van een professionele, snelle en effectieve incassoprocedure.

Onze online incasso-service is een bewezen systeem, waarmee u langs een veilige en betrouwbare weg al uw openstaande posten uit handen geeft.
Binnen enkele minuten zorgt u ervoor dat uw debiteur de volgende werkdag al een brief van Credifin Nederland op de deurmat heeft liggen.
En een deurwaarder komt volgens mij pas na een gerechtelijke uitspraak, maar ik kan me vergissen.

Het lollige aan dat incassobureau is dat je dus alles wat ze doen online kan volgen. Ieder telefoontje, iedere brief kan jij terugzien. En ze gaan heel erg ver in het lokaliseren van de debiteur en hem doen overgaan tot betalen. Zo belden ze bij een vordering van mij eens tien keer op een dag.

Ik weet niet of ze werken voor particulieren, dat zou je moeten checken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Conflict op 23-09-2012 14:57:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')