Dit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:11 schreef Renzoku het volgende:
Je had toen je het huis uit ging gelijk contact op moeten nemen met je makelaar of huisbaas om het contract op zijn naam te zetten.
Dat ligt helemaal aan de afspraken die je hebt gemaakt met de verhuurder.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:12 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hebt je zaakjes slecht geregeld. Dat gaat geld kosten en volgens mij mag je een huis dat je huurt niet aan een ander ''verhuren''
Goh, wat is dan de waarde van je deur?quote:
Waar had je voor moeten tekenen dan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:05 schreef Takha het volgende:
Nu 3 jaar later heeft hij zelf alles opgezegd en is hij vertrokken naar andere kant van het land. (Hoe kan dat ik heb nooit een handtekening ergens gezet?)
Dat vroeg ik ook al, maar daar gaf hij vannacht geen antwoord op. Maar dat moet haast wel.quote:Op zondag 23 september 2012 12:54 schreef Diepvriez het volgende:
Ben je nou bij je ouders ingeschreven of niet?
Ja, sta gewoon hier ingeschreven, is een andere gemeente ook.quote:Op zondag 23 september 2012 12:54 schreef Diepvriez het volgende:
Ben je nou bij je ouders ingeschreven of niet?
Borg is betaald maar onbekend wat er mee gebeurd is.quote:Jij zult moeten betalen. Maar je hebt w.s destijds ook een borg betaalt, waar is die gebleven? Heeft hij die opgeeist?
Dankje, zal me even verdiepen daarin.quote:Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef Conflict het volgende:
Betaal die deurwaarder eerst. Daarna schrijf je die vriend twee keer aan. Als hij dan niet met geld over de brug komt stap je zelf naar een incassobureau, bijvoorbeeld Credifin, dat kost je misschien twee tientjes, maar is vaak wel effectief.
Wat vreemd... dus je staat nog te boek als hoofdhuurder van die andere woning - en dus, neem ik aan, ook nog ingeschreven in je oude gemeente - en ook in de gemeente van je ouders?quote:Op zondag 23 september 2012 13:27 schreef Takha het volgende:
[..]
Ja, sta gewoon hier ingeschreven, is een andere gemeente ook.
Nee, heb zelf 3 jaar geleden uitgeschreven en hier bij gemeente ouders ingeschreven. Sta dus gewoon bij 1 gemeente ingeschreven.quote:Op zondag 23 september 2012 13:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat vreemd... dus je staat nog te boek als hoofdhuurder van die andere woning - en dus, neem ik aan, ook nog ingeschreven in je oude gemeente - en ook in de gemeente van je ouders?
Ik dacht dat dat nooit kon, dat je je altijd eerst moet uitschrijven bij de 'oude' gemeente voordat je je kan inschrijven in een andere.![]()
In ieder geval, tsja, niet zo handig geregeld, TS. Je zal die deurwaarder moeten betalen. Maar probeer inderdaad die 500 euro weer terug te krijgen bij je 'vriend', ik denk dat het inschakelen van een incassobureau wel de moeite waard is voor dat bedrag.
Succes!
Okee, maar toch vreemd dat je dus kennelijk wel als hoofdhuurder van je oude woning geregistreerd kon blijven staan. Je zou toch denken dat de gemeente je uitschrijving zou melden aan de verhuurder.quote:Op zondag 23 september 2012 13:37 schreef Takha het volgende:
[..]
Nee, heb zelf 3 jaar geleden uitgeschreven en hier bij gemeente ouders ingeschreven. Sta dus gewoon bij 1 gemeente ingeschreven.
Waarom is het aan de gemeente om dat te melden aan de verhuurder? Die hebben toch niks met elkaar te maken?quote:Op zondag 23 september 2012 13:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Okee, maar toch vreemd dat je dus kennelijk wel als hoofdhuurder van je oude woning geregistreerd kon blijven staan. Je zou toch denken dat de gemeente je uitschrijving zou melden aan de verhuurder.
Maar kennelijk gebeurt dat dus niet... geen wonder dat er toch regelmatig 'spookbewoning' van huizen plaatsvindt.
Theoretisch niet, nee. Maar met alle hedendaagse koppelingen van bestanden en dergelijke is het toch niet zo'n heel erg vreemde gedachte? Zeker niet als het wellicht gaat om sociale huur.quote:Op zondag 23 september 2012 13:49 schreef aeindje het volgende:
[..]
Waarom is het aan de gemeente om dat te melden aan de verhuurder? Die hebben toch niks met elkaar te maken?
Met die onzin heb ik nog steeds te maken en woon hier al zo'n jaar of 5. Maar omdat die lamlul die er voor mij woonde met de noorderzon vertrokken is vanwege torenhoge schulden heb ik daar nog steeds last van.quote:Op zondag 23 september 2012 13:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Theoretisch niet, nee. Maar met alle hedendaagse koppelingen van bestanden en dergelijke is het toch niet zo'n heel erg vreemde gedachte? Zeker niet als het wellicht gaat om sociale huur.
Anyways, verklaart weer eens waarom soms mensen die in hun eentje in hun huis wonen ineens een aanslag van de waterschapsbelasting krijgen gebaseerd op drie bewoners...
twee tientjes?quote:Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef Conflict het volgende:
Betaal die deurwaarder eerst. Daarna schrijf je die vriend twee keer aan. Als hij dan niet met geld over de brug komt stap je zelf naar een incassobureau, bijvoorbeeld Credifin, dat kost je misschien twee tientjes, maar is vaak wel effectief.
Hij heeft het ook over een incassobureau.quote:Op zondag 23 september 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
twee tientjes?Dan leef je in een droomwereld want elk gerenomeerd Deurwaarderskantoor kost veel meer kan ik je vertellen. Vooral gerechterlijke Deurwaarders.
Incassobureau zei ik tochquote:Op zondag 23 september 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
twee tientjes?Dan leef je in een droomwereld want elk gerenomeerd Deurwaarderskantoor kost veel meer kan ik je vertellen. Vooral gerechterlijke Deurwaarders.
En een deurwaarder komt volgens mij pas na een gerechtelijke uitspraak, maar ik kan me vergissen.quote:Incassobureau Credifin Nederland biedt haar diensten aan op basis van
* No-Cure No-Pay * U betaalt geen abonnements-, of aanvangskosten.
Geen extra kosten in de kleine lettertjes en geen onaangename verrassingen, maar duidelijke en transparante tarieven. Het uitgangspunt is dat de debiteur de incassokosten betaalt.
Door onze korte communicatielijn, duidelijke rapportage en daadkrachtig optreden bent u verzekerd van een professionele, snelle en effectieve incassoprocedure.
Onze online incasso-service is een bewezen systeem, waarmee u langs een veilige en betrouwbare weg al uw openstaande posten uit handen geeft.
Binnen enkele minuten zorgt u ervoor dat uw debiteur de volgende werkdag al een brief van Credifin Nederland op de deurmat heeft liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |