Wedden dat-ie afbreekt??quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:03 schreef densmee het volgende:
koop maar een setje linkse tappen dan heb je hem er zo uit
Slim.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:06 schreef CafeRoker het volgende:
Ik dacht nog, moet ik erbij zetten dat je niet al te hard moet wrikken?
Heb je ergens een keilbout liggen? Die kun je van binnenuit er in draaien en door dat ding naar buiten te laten drukken kun je grip krijgen. Vooraf met een gasvlammetje het ding een beetje verhitten en waarschijnlijk komt het dan los.
Dremel is minstens zo goed. Een goedkope dremel kost drie tientjes, da's minder dan een loodgieter. Wel losse slijpkopjes erbij kopen want wat meegeleverd wordt is meestal troep.
loodgieters werken ook op zondag hoor....quote:Op zondag 23 september 2012 00:21 schreef Wandtegeltje het volgende:
[..]
Slim.
Morgen zijn in de grote steden de Gamma's en Karwei's open, misschien ook de Praxis, ff googelen, dat heb je morgen weer water. Als het meezit. Hoef je maandag de loodgieter niet te bellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
Wedden van niet. Het is maar messing waar je hem indraait dus je verpulvert eerder het messing dan dat je tap breektquote:Op zondag 23 september 2012 00:17 schreef Wandtegeltje het volgende:
[..]
Wedden dat-ie afbreekt??![]()
ik ben wel erg, ik weet het.....
Teflontape mag voor zowel water als gas.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:21 schreef blomke het volgende:
PTFE is voor gas. Voor water i.d.d hennep en er is ook een witet draad met een beetje vet. Op een rood rolletje, kan even niet op de naam komen. Daarmee is het geheid dicht.
Kranen, expansievaten, appendages NOOIT met hennep of loctite vastzetten, na verloop van tijd gaat dat zó vastzitten dat je het met de grootste moeite weer los krijgt. Schroefdraad opruwen en inwikkelen met teflontape.quote:Op zondag 23 september 2012 10:17 schreef blomke het volgende:
Heb even in m'n loodgietsers voorraad gekeken: voor afdichting van waterleiding gebruik ik Locktite 55 afdichtingsdraad. Toegestaan voor drinkwaterleiding.
Niet helemaal, het is koord waar loctite in verwerkt is. Mooi product, maar niet voor alles.quote:Op zondag 23 september 2012 13:56 schreef tiho1 het volgende:
Die loctite is in dit geval toch gewoon teflondraad? En idd teflon rules. Overal goed voor.
Dat klopt. Ik heb e.e.a. (hennep voor water, TPFE voor gas) van een oude loodgieter geleerd. Die CV overigens weer wel met teflontape dichtdraaide. Dus heb ik het waarschijnlijk altijd verkeerd gedaanquote:Op zondag 23 september 2012 13:56 schreef tiho1 het volgende:
Die loctite is in dit geval toch gewoon teflondraad? En idd teflon rules. Overal goed voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |