abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117122792
Aangezien mijn oude wasmachinekraan kapot is gegaan (komt geen water meer door bij openen) heb ik een nieuwe kraan bij de Gamma gehaald en een rolletje teflontape (PTFE).

Alleen, bij het indraaien van de nieuwe kraan (is schroefdraad bij wasmachinekranen) komt deze op zijn kop terecht! De beluchter moet perse naar onderen gericht zijn, anders werkt deze niet. Ik krijg nu de kraan niet in de positie waarin hij moet zitten zodat hij toch stevig vast zit en niet lekt.

Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb al tips gekregen om te variëren met het aantal slagen tape, maar of ik er nu 4 of 25 omheen wikkel, de positie blijft verkeerd uitkomen. Als ik in de juiste positie stop in de laatste draai voordat hij niet verder kan, lekt hij nog steeds dus hij moet echt nog wat steviger. :{
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:56:36 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_117123145
het kan niet anders dan door meer of minder tape te gebruiken, wikkel je de tape wel tegen de schroefdraad in?

als ie bij 4x op de kop komt te zittne, en bij 8x ook ... probeer het dan eens met 6x ;)
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_117123147
Schroefdraad goed opruwen en meer slagen tape. ( juiste richting wikkelen !)

Hennep en kit "vult" beter en is in dit geval een betere optie.
pi_117124282
PTFE is voor gas. Voor water i.d.d hennep en er is ook een witet draad met een beetje vet. Op een rood rolletje, kan even niet op de naam komen. Daarmee is het geheid dicht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117124820
Draai je met een tang of met de hand? Mocht je het met de hand doen omdat je geen grip kunt krijgen: bahco vanaf de onderkant gezien over de ruimte waar het asje van de draaiknop in zit zetten, dan kun je hem vast nog wel een halve slag verder draaien.
pi_117126949
De kraan vastdraaien met een tang had ik nog niet geprobeerd, heb dat nu gedaan en hij kwam inderdaad nog een stukje verder maar het is van kwaad tot erger geworden! Er zat tussen de fitting in de muur en de kraan nog een extra tussenstukje met een keerklep (zoiets: http://www.groene-energie(...)stemen/68031130.html), en bij het vastdraaien van de kraan is deze nu afgebroken! Het "fitting"deel van dit tussenstuk zit nu dus heel vast in de muur en die ga ik er nooit uitkrijgen.... :') moet nu toch maar een loodgieter gaan inschakelen en vrees dat er nu nog wel wat hak- en breekwerk bij komt kijken. _O-

|:( voor mezelf dus omdat ik nu dus ook waarschijnlijk minstens tot maandag zonder water zit.

BTW: PTFE (Teflon) moet gebruikt worden bij drinkwaterleidingen, heb ik me laten vertellen. Hennep en kit mag dan niet.
pi_117127169
Je kan deze er nog best uit Dremelen weet ik uit ervaring :P
pi_117127304
Ah, maar moet je wel een dremel hebben. ;)
pi_117130487
Ik dacht nog, moet ik erbij zetten dat je niet al te hard moet wrikken? :@

Heb je ergens een keilbout liggen? Die kun je van binnenuit er in draaien en door dat ding naar buiten te laten drukken kun je grip krijgen. Vooraf met een gasvlammetje het ding een beetje verhitten en waarschijnlijk komt het dan los.

Dremel is minstens zo goed. Een goedkope dremel kost drie tientjes, da's minder dan een loodgieter. Wel losse slijpkopjes erbij kopen want wat meegeleverd wordt is meestal troep.
pi_117132637
koop maar een setje linkse tappen dan heb je hem er zo uit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_117132694
deze zal wel passen, kleinste maat 9,5 mm
http://www.tooltopper.nl/linkse/tap/8551/6-p-9721.html
  zondag 23 september 2012 @ 00:17:52 #12
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117135722
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:03 schreef densmee het volgende:
koop maar een setje linkse tappen dan heb je hem er zo uit
Wedden dat-ie afbreekt?? _O-

ik ben wel erg, ik weet het.....
  zondag 23 september 2012 @ 00:21:11 #13
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_117135850
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:06 schreef CafeRoker het volgende:
Ik dacht nog, moet ik erbij zetten dat je niet al te hard moet wrikken? :@

Heb je ergens een keilbout liggen? Die kun je van binnenuit er in draaien en door dat ding naar buiten te laten drukken kun je grip krijgen. Vooraf met een gasvlammetje het ding een beetje verhitten en waarschijnlijk komt het dan los.

Dremel is minstens zo goed. Een goedkope dremel kost drie tientjes, da's minder dan een loodgieter. Wel losse slijpkopjes erbij kopen want wat meegeleverd wordt is meestal troep.
Slim.

Morgen zijn in de grote steden de Gamma's en Karwei's open, misschien ook de Praxis, ff googelen, dat heb je morgen weer water. Als het meezit. Hoef je maandag de loodgieter niet te bellen.
  zondag 23 september 2012 @ 00:47:24 #14
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_117136651
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:21 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Slim.

Morgen zijn in de grote steden de Gamma's en Karwei's open, misschien ook de Praxis, ff googelen, dat heb je morgen weer water. Als het meezit. Hoef je maandag de loodgieter niet te bellen.
loodgieters werken ook op zondag hoor....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_117141003
Heb even in m'n loodgietsers voorraad gekeken: voor afdichting van waterleiding gebruik ik Locktite 55 afdichtingsdraad. Toegestaan voor drinkwaterleiding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117141442
Ik zou hem losslaan met een schroevedraaier. Met de draairichting schuin aan de binnenkant.
pi_117142073
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:17 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Wedden dat-ie afbreekt?? _O-

ik ben wel erg, ik weet het.....
Wedden van niet. Het is maar messing waar je hem indraait dus je verpulvert eerder het messing dan dat je tap breekt
pi_117142419
Ik heb tap's alleen gebruikt in staal van radiatoren; nooit één afgebroken; een goede tap is sterker dan staal, laat staan messing.
  zondag 23 september 2012 @ 13:48:05 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117147170
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:21 schreef blomke het volgende:
PTFE is voor gas. Voor water i.d.d hennep en er is ook een witet draad met een beetje vet. Op een rood rolletje, kan even niet op de naam komen. Daarmee is het geheid dicht.
Teflontape mag voor zowel water als gas.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 23 september 2012 @ 13:52:34 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117147375
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:17 schreef blomke het volgende:
Heb even in m'n loodgietsers voorraad gekeken: voor afdichting van waterleiding gebruik ik Locktite 55 afdichtingsdraad. Toegestaan voor drinkwaterleiding.
Kranen, expansievaten, appendages NOOIT met hennep of loctite vastzetten, na verloop van tijd gaat dat zó vastzitten dat je het met de grootste moeite weer los krijgt. Schroefdraad opruwen en inwikkelen met teflontape.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117147558
Die loctite is in dit geval toch gewoon teflondraad? En idd teflon rules. Overal goed voor.
  zondag 23 september 2012 @ 14:00:24 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117147754
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:56 schreef tiho1 het volgende:
Die loctite is in dit geval toch gewoon teflondraad? En idd teflon rules. Overal goed voor.
Niet helemaal, het is koord waar loctite in verwerkt is. Mooi product, maar niet voor alles.
pi_117155934
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:56 schreef tiho1 het volgende:
Dat klopt. Ik heb e.e.a. (hennep voor water, TPFE voor gas) van een oude loodgieter geleerd. Die CV overigens weer wel met teflontape dichtdraaide. Dus heb ik het waarschijnlijk altijd verkeerd gedaan 8)7 .

Met die teflondraad met locktite zit het wel goed dicht met een paar slagen en je kan nog wat heen en weer draaien om de beste positie voor je appendage te vinden.

Maar CV boer: voortaan dus uitsluitend teflontape voor CV, gas en waterleiding gebruiken?
pi_117166317
17s.gif Op zondag 23 september 2012 16:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb e.e.a. (hennep voor water, TPFE voor gas) van een oude loodgieter geleerd. Die CV overigens weer wel met teflontape dichtdraaide. Dus heb ik het waarschijnlijk altijd verkeerd gedaan 8)7 .

Met die teflondraad met locktite zit het wel goed dicht met een paar slagen en je kan nog wat heen en weer draaien om de beste positie voor je appendage te vinden.

Maar CV boer: voortaan dus uitsluitend teflontape voor CV, gas en waterleiding gebruiken?
[/quote]
Teflon tape is altijd goed, alleen je mag nooit terug draaien
pi_117168115
Ik gebruik ook alleen teflontape van het rolletje. Zelfs 300 bar koppelingen krijg er dicht mee op de draad.
Meestal is het in de lage druk delen, maar hoog lukt ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')