abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117122156
Hallo allemaal,

Wij wonen net een maand samen en wij zijn dus bezig met een beetje een balans te zoeken van onze uitgaven. We hebben zo'n 700 euro op te maken elke maand, daar moeten we dan alleen boodschappen van doen en de rest blijft over, benzine is hier al vanaf. Het is echt puur en alleen boodschappen en that's it.

Maar nu aan het einde van de maand is het er allemaal doorheen en we willen proberen dit een beetje rustiger aan te doen zodat we ook kunnen sparen. We zijn dus aan het rekenen gegaan en blijkt dat we deze maand 50 euro aan parkeergarages betaald hebben, gewoon omdat we het leuk vinden om naar de stad te gaan of is naar een winkelcentrum of b.v. deze maand ook scheveningen. Eigenlijk overal waar je met de auto heen wilt moet je betaald parkeren. Het openbaar vervoer is denk ik ook niet echt een optie want dat is vreselijk duur, vooral met z'n tweeën. Hebben jullie hier nog tips voor ons?

Voor eten hebben we deze maand zo'n 250 - 300 euro uitgegeven, is dit normaal voor twee personen? En dan eten we wel elke dag groenten met aardappelen en een stukje vlees.

Mijn vraag is dus of jullie nog tips hebben over hoe we het zo aan kunnen pakken dat we geld over gaan houden. De rest van het geld is opgegaan aan andere zaken, is een keer een cadeautje voor een jarige, een onderdeel voor mijn auto t.b.v. reparatie, wat kleding etc. dat soort dingen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:30:46 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_117122280
Fietsen als dat kan, OV hoeft niet duur te zijn, neem bv een kortingskaart. 250 tot 300 euro per maand voor eten vind ik royaal veel, maar dat hangt van je eigen voorkeuren af. Wij eten ook elke dag groente, aardappelen en vlees, maar voor stukken minder geld.

Let bv op aanbiedingen en koop dan veel in zodat je kunt invriezen. Neem eens niet het A merk, maar een goedkoper merk etc
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:30:53 #3
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_117122284
Eigenlijk moet je 10% van je inkomsten sparen en gewoon zien een vaste lasten post. Dan spaar je altijd. Gewoon linea recta naar een spaarrekening laten overboeken per maand.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_117122299
Fietsen of lopen.

Goedkopere supermarkt uitzoeken, stoppen met roken, bedenk het maar.
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_117122302
Speltip 1: Betaal uitsluitend contant. Geld wat fysiek door je handen gaat geef je bewuster uit.
pi_117122336
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef mymoodfentje het volgende:
Eigenlijk moet je 10% van je inkomsten sparen en gewoon zien een vaste lasten post. Dan spaar je altijd. Gewoon linea recta naar een spaarrekening laten overboeken per maand.
Je zou automatisch 30% van je salaris opzij moeten zetten.
(dan voorkom je inkomensterugval bij arbeidsongeschiktheid)
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:33:24 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117122359
Schrijf je uitgaven op. Dan word je je sneller bewust van waar het geld heengaat.

En voor die parkeergarages zijn meestal wel alternatieven, denk aan Park and Ride.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:33:31 #8
152789 karr-1
pi_117122364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:31 schreef Wokkel het volgende:
Speltip 1: Betaal uitsluitend contant. Geld wat fysiek door je handen gaat geef je bewuster uit.
Niet perse, ik betaal vrijwel nooit contant, maar ben me toch echt bewust van elke cent die ik uitgeef. Gewoon even nadenken voor je het uitgeeft of je iets echt nodig hebt.
pi_117122389
quote:
Voor eten hebben we deze maand zo'n 250 - 300 euro uitgegeven, is dit normaal voor twee personen? En dan eten we wel elke dag groenten met aardappelen en een stukje vlees.
Hier gaat het dubbele er doorheen met 2 personen en 2 katten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117122425
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:26 schreef Kostyan het volgende:
Hallo allemaal,

Wij wonen net een maand samen en wij zijn dus bezig met een beetje een balans te zoeken van onze uitgaven. We hebben zo'n 700 euro op te maken elke maand, daar moeten we dan alleen boodschappen van doen en de rest blijft over, benzine is hier al vanaf. Het is echt puur en alleen boodschappen en that's it.

Maar nu aan het einde van de maand is het er allemaal doorheen en we willen proberen dit een beetje rustiger aan te doen zodat we ook kunnen sparen. We zijn dus aan het rekenen gegaan en blijkt dat we deze maand 50 euro aan parkeergarages betaald hebben, gewoon omdat we het leuk vinden om naar de stad te gaan of is naar een winkelcentrum of b.v. deze maand ook scheveningen. Eigenlijk overal waar je met de auto heen wilt moet je betaald parkeren. Het openbaar vervoer is denk ik ook niet echt een optie want dat is vreselijk duur, vooral met z'n tweeën. Hebben jullie hier nog tips voor ons?

Mijn vraag is dus of jullie nog tips hebben over hoe we het zo aan kunnen pakken dat we geld over gaan houden. De rest van het geld is opgegaan aan andere zaken, is een keer een cadeautje voor een jarige, een onderdeel voor mijn auto t.b.v. reparatie, wat kleding etc. dat soort dingen.
50¤ pm aan parkeergarages is ¤600 per jaar puur om je auto ergens neer te zetten!

Ga met het ov, koop tijdens acties dagkaartjes, is heus niet zo duur als je bedenkt dat je nu ook nog benzine kwijt bent.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:35:32 #11
152789 karr-1
pi_117122429
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier gaat het dubbele er doorheen met 2 personen en 2 katten.
Holy crap, wat eet je dan? Wij zijn met 2 personen en een kat en we geven minder uit dan TS.
pi_117122492
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Holy crap, wat eet je dan? Wij zijn met 2 personen en een kat en we geven minder uit dan TS.
Gewoon normaal. Spaghetti, rijst, aardappelen, vlees, groenten dat soort dingen.
Ow en er gaat wel veel bier en coca cola doorheen hier. En chip ook best veel.

En dat kattenvoer is ook tamelijk duur wat ze krijgen. Ik schat dat dat al snel 50 euro of meer in de maand is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117122601
Onderdelen van auto's zijn volgens mij meestal eenmalig, of niet? Als dit jullie eerste maand samen is, zou ik deze niet meteen als representatief zien. 300 euro voor eten is 75 euro/week, en dat is volgens mij redelijk gemiddeld, en zeker niet al te overdadig. Jullie zouden eens kunnen kijken naar een goedkopere supermarkt, zo is de olijfolie van de lidl niet alleen goedkoper dan het AH huismerk, maar ook simpelweg lekkerder van smaak. Verder kan je zo veel mogelijk koken naar het seizoen, verse aardbeien in februari willen eten kost je gewoon klauwen met geld. Ook kan het helpen om van sommige dingen in de aanbieding een voorraad aan te leggen, zeg wc-papier, rijst, pasta, ingeblikt spul, dameshygiëne producten, shampoo en zo verder.

Verder is 50 euro parkeergeld in de maand redelijk fors, een paar keer de fiets pakken kan dat al halveren volgens mij?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_117122611
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

50¤ pm aan parkeergarages is ¤600 per jaar puur om je auto ergens neer te zetten!

Ga met het ov, koop tijdens acties dagkaartjes, is heus niet zo duur als je bedenkt dat je nu ook nog benzine kwijt bent.
Ja ik was er ook van geschrokken, hehe.. toen ik nog bij mijn ouders woonde keek ik er niet zo naar en kon het niet op zal ik maar zeggen.. maar dat is nu wel anders.

Maar als ik kijk als we samen naar de stad gaan met de trein als alternatief.. dan kost dat 2 x 5 euro, 10 euro per keer dus (wel heen en weer). Dat vind ik ook belachelijk duur :? Vooral als ik dan voor die tijd dat we in de stad zijn zo'n 5 a 6 euro voor de parkeer garage kwijt ben..

De fiets zit er niet echt in, het is toch snel een uur fietsen en iets kopen doen je dan ook niet echt, want ja hoe ga je het weer mee krijgen.
pi_117122675
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef fruityloop het volgende:
Onderdelen van auto's zijn volgens mij meestal eenmalig, of niet? Als dit jullie eerste maand samen is, zou ik deze niet meteen als representatief zien. 300 euro voor eten is 75 euro/week, en dat is volgens mij redelijk gemiddeld, en zeker niet al te overdadig. Jullie zouden eens kunnen kijken naar een goedkopere supermarkt, zo is de olijfolie van de lidl niet alleen goedkoper dan het AH huismerk, maar ook simpelweg lekkerder van smaak. Verder kan je zo veel mogelijk koken naar het seizoen, verse aardbeien in februari willen eten kost je gewoon klauwen met geld. Ook kan het helpen om van sommige dingen in de aanbieding een voorraad aan te leggen, zeg wc-papier, rijst, pasta, ingeblikt spul, dameshygiëne producten, shampoo en zo verder.

Verder is 50 euro parkeergeld in de maand redelijk fors, een paar keer de fiets pakken kan dat al halveren volgens mij?
Ja we doen sowieso vaak eten halen bij de Lidl, maarja bij de Lidl kan je toch ook net weer niet alles vinden wat je nodig hebt.. dus dan gaan we ook meestal naar bas van der heijden.
pi_117122690
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef Kostyan het volgende:

[..]

Ja ik was er ook van geschrokken, hehe.. toen ik nog bij mijn ouders woonde keek ik er niet zo naar en kon het niet op zal ik maar zeggen.. maar dat is nu wel anders.

Maar als ik kijk als we samen naar de stad gaan met de trein als alternatief.. dan kost dat 2 x 5 euro, 10 euro per keer dus (wel heen en weer). Dat vind ik ook belachelijk duur :? Vooral als ik dan voor die tijd dat we in de stad zijn zo'n 5 a 6 euro voor de parkeer garage kwijt ben..

De fiets zit er niet echt in, het is toch snel een uur fietsen en iets kopen doen je dan ook niet echt, want ja hoe ga je het weer mee krijgen.
Waarom reken je de benzine niet mee?
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:44:41 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_117122717
quote:
Het is gezond, je bespaart geld aan benzine en parkeren en daarnaast geef je ook nog eens minder uit doordat je niks koopt. Als je wilt besparen, lijkt dit me toch wel een geweldig idee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_117122780
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:44 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom reken je de benzine niet mee?
Ik werk bij een oliemaatschappij en de benzine wordt anders verrekend, niet direct bij het tanken, maar wordt automatisch afgeschreven met korting.
pi_117122784
Als je 700 euro aan boodschappen te besteden hebt en je maakt 300 op + 50 voor de parkeergarage dan houdt je toch 350 over. Waar blijft dat dan?
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:47:13 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117122814
quote:

[..]

Mooi! Dubbele besparing!
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:48:01 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_117122834
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:46 schreef Platina het volgende:
Als je 700 euro aan boodschappen te besteden hebt en je maakt 300 op + 50 voor de parkeergarage dan houdt je toch 350 over. Waar blijft dat dan?
Kleding, onderdelen voor de auto, cadeau's. Gewoon even tot het einde doorlezen, dan wordt het vanzelf duidelijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_117122857
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:46 schreef Platina het volgende:
Ik vind het trouwens een slechte insteek van TS om te zeggen, we hebben 700 euro om aan boodschappen te besteden.

Ik zou zeggen, we hebben 300 euro om aan boodschappen te besteden, houden dan per maand 200 euro over voor overige posten (uitjes etc). De overige 200 euro sparen we (oa voor auto reparatie).

Bedragen zijn een voorbeeld.
pi_117122895
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Kleding, onderdelen voor de auto, cadeau's. Gewoon even tot het einde doorlezen, dan wordt het vanzelf duidelijk.
Mjah, ik zie het nu staan. Vraag me dan wel af waarom de TS zegt:
quote:
Het is echt puur en alleen boodschappen en that's it.
pi_117122904
700 euro voor eten per maand? _O-
pi_117122918
Dat is wel weer waar, haha... win win situatie. Die andere kosten dat zijn meer uitgaven die eenmalig zijn. Aanmelding bij de sportschool, auto onderdeel, verjaardagen cadeautje, kleding, we hadden nog wat dingen nodig voor ons huis bij ikea.. Als ik die kosten bij elkaar optel dan kom ik wel aardig uit en klopt het plaatje dus. Maar deze dingen zullen deze maand b.v. niet terug komen, maar dat eten en die parkeergarage wel.. als we er niets aan zouden doen natuurlijk, maar daarom post ik dit hier :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')