Momenteel studeer ik niet. Ben tweemaal gestopt om deze redenen. Was van plan in September te beginnen maar colleges waren al volgeboekt. Nu zit ik er aan te denken om in Februari te beginnen. Zou het mogelijk zijn om op voorhand een gesprek hierover te krijgen ?quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:10 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als je studeert of leert (wat ik lijk op te maken uit het feit dat je zegt moeite te hebben met leren) naar je decaan of studiebegeleider gaan (of hoe je het ook wil noemen). Gratis advies en die hebben wel vaker te maken met leerproblemen op allerlei gebieden.
Verder misschien naar de huisarts, er zal vast wel een pilletje zijn die je wat rustiger maakt. En zoiets is beter dan zoveel te roken dat je er zelfs ziek van wordt blijkbaar met regelmaat.
Je zelfverzekerheid kan je later aan werken, je hartkloppingen en leerprobleem (rookprobleem en werkprobleem indirect) zou ik eerst prioriteit geven.
Even eerst reageren op je laatste zin, nee dat lijkt me vrij onmogelijk. Je zegt dat je hartkloppingen krijgt als je leest en leert maar niet als je gamed bijvoorbeeld... ik zou niet weten wat de connectie is met zelfverzekerheid bij die zaken.. of kan jij daar iets over zeggen? Het lijkt mij helemaal niet logisch dat het daardoor komt nee. Eerder een bepaalde druk in je hoofd omdat het ene voor het plezier is terwijl je je bij het andere meer moet focussen. En er kan best iets aan ten grondslag liggen want zoiets hebben de meeste mensen niet, maar lijkt me niet dat het met zelfverzekerdheid te maken heeft.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Momenteel studeer ik niet. Ben tweemaal gestopt om deze redenen. Was van plan in September te beginnen maar colleges waren al volgeboekt. Nu zit ik er aan te denken om in Februari te beginnen. Zou het mogelijk zijn om op voorhand een gesprek hierover te krijgen ?
Een paar jaar geleden ben ik gestopt met het bezoeken van mijn psycholoog die samen met mijn huisarts een AD heeft voorgeschreven. Paroxetine. Dit middel helpt heel goed met mezelf minder onzeker te voelen en socialer te zijn, maar de rust -die er wel bij zou moeten komen- is weggebleven. Misschien moet ik dit maar eens aankaarten bij de huisarts, maar ik heb geen trek meer in de wekelijkse psycholoog-bezoekjes.
Maar jij denkt niet dat de hartkloppingen het gevolg zijn van het zelfverzekerheids-probleem ?
Als je zo onzeker bent ligt er in je beleving eigenlijk altijd gevaar op de loer, dan gaat er een alarm af in je systeem en komt de stress en verhoogde hartslag, het is een signaal ''er is iets aan de hand!!'' en dat wat er aan de hand is is hoe je bezig bentquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:16 schreef LelijKnap het volgende:
Maar jij denkt niet dat de hartkloppingen het gevolg zijn van het zelfverzekerheids-probleem ?
Als hoe je in je eigen schoenen staat de basis is van je bestaan dan zou dat voorrang moeten krijgen toch? Als dat niet goed zit dan zit niets goed, dingen die je hier noemt zijn symptomen, niet het probleem zelfquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:10 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Je zelfverzekerheid kan je later aan werken, je hartkloppingen en leerprobleem (rookprobleem en werkprobleem indirect) zou ik eerst prioriteit geven.
Dus jij stelt dat hij druk krijgt met lezen door een gebrek aan zelfverzekerdheid, maar deze onzekerheid geen invloed heeft bij gaming. Verder staat zekerheid over jezelf niet aan de basis van een goed bestaan, je kan zelfverzekerd zijn maar alsnog genoeg stoornissen hebben. TS zegt onzeker te zijn en last te hebben van hartkloppingen, leermoeilijkheid e.d. Jij stelt dat het symptonen zijn die voortkomen uit onzekerheid. Ik stel dat me dat vrij onmogelijk lijkt en je ze wel apart kan zien van elkaar. TS mag bepalen wat het meest logische is van mijquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als hoe je in je eigen schoenen staat de basis is van je bestaan dan zou dat voorrang moeten krijgen toch? Als dat niet goed zit dan zit niets goed, dingen die je hier noemt zijn symptomen, niet het probleem zelf
Ja, omdat gaming jezelf wegstoppen is; je bent er dan niet echt maar vlucht een fantasie in, dat is een mechanisme om aan jezelf, je gevoel en dus ook je angst te ontsnappen, je vlucht ervoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:23 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Dus jij stelt dat hij druk krijgt met lezen door een gebrek aan zelfverzekerdheid, maar deze onzekerheid geen invloed heeft bij gaming.
Je bent als mens 1 geheel, denk niet dat je ooit dingen los van elkaar kan zien, maar goed, het is idd aan Ts, ik geef ook alleen maar mijn kantquote:Ik stel dat me dat vrij onmogelijk lijkt en je ze wel apart kan zien van elkaar. TS mag bepalen wat het meest logische is van mij
Héél simpel gesteld (en puur mijn eigen mening): innerlijke onrust is het gevolg van angst voor jezelf. Héél menselijk, maar het kan ook te grote vormen aannemen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:05 schreef LelijKnap het volgende:
Waar zal de kern liggen van deze onrust en angst ? Onzekerheid ? Ik gok op ontevredenheid met mijzelf. De oplossing lijkt mij dan dat ik aan mijzelf moet werken, maar dat lukt juist niet door die onrust!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |