abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117134671
Kwisted en Mango, gefeliciteerd met jullie baby'tjes! *O* *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 23 september 2012 @ 01:24:34 #277
381212 Gulara
From the future
pi_117137632
Kwisted gefeliciteerd met F.leur! *O* Klinkt als een zware bevalling, dus nu lekker genieten. O+
pi_117139908
Hoi dames, eindelijk even tijd om te posten! T gaat allemaal al ietsje beter. Zaterdagnacht was echt heftig. De hele bevalling heeft vanaf de eerste kramp 24u geduurd en eindige dus in t ziekenhuis met de pomp. Ik zal over n poosje mijn bevallingsverhaal posten. De foto komt als ik thuis op de laptop kan. (we zijn nog in t zkh)

De rose momenten van mango heb ik ook. Het is t mooiste wat ik ooit heb ervaren om te knuffelen met je baby. Het is geweldig en je voelt je dan zo verliefd. F.leur is ook zo mooi en rose en spekkig met een flinke bos donker haar. Ze is heel tevreden en drinkt al goed aan de borst.

Succes allemaal dames! Ik trek me even terug op mijn wolk!
pi_117140095
Mango en Kwisted O+ wat klinken jullie heerlijk verliefd! geniet van jullie kleintjes :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_117140110
Coco wat een goed begin van jeverlof!

Kwisted je klinkt zo heerlijk tevreden ondanks alle heftigheid. Ik kan me daar nu nog geen voorstelling van maken .. ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren.

Gister op tijdnaar bed gegaan met flinke hoofdpijn (anders nooit last van). Maar nu ik weer rise and shining ben gelukkig geen last meer van.

Babybedjes .. wij hebben hem gekregen en na een verfbeurt is ie weer zo goed als nieuw. Idd belachelijk dat die stokke 650 moet kosten. Hopelijk biedt marktplaats uitkomst (haal ik ook veel spul vandaan).
pi_117140116
wij hebben gewoon bedjes van de Ikea, we hadden er 2 nodig en vond het onzinnig om daar heel veel geld aan uit te geven, dan geeft ik liever wat meer uit aan een bed als ze niet meer in een ledikantje hoeven... Kast komt ook bij de ikea vandaan en de commode hebben we gekregen en hebben we het blad een verfbeurt van gegeven :)
pi_117140120
Coco wat heerlijk verlof O+
was het hier ook maar zo ver!
pi_117140210
Coco verlof! *O*

Wat betreft de kamertjes: we hebben voor Midas een hele mooie dure kamer gekocht maar de meubels zijn te groot voor zijn nieuwe kamer dus die blijft staan voor de tweeling. Midas krijgt een nieuwe (budget) kamer en op zijn oude kamer komt een ikea of marktplaatsbedje bij.

Suiker, denk je wel aan de richtlijnen voor bedjes. Zo'n bedje dat aan alle kanten dicht is lijkt me niet heel veilig.

En ik voel plopjes. Geen idee van welke baby, maar er beweegt iets O+
pi_117140289
Mijn hemel, richtlijnen voor bedjes? Ik word nu al chagrijnig. Die betutteling de hele tijd! Niet op jou hoor Kyara. Ik ga het wel opzoeken. Zal vast weer een goede reden voor zijn (dat de baby stikt in een houten plank, vermoed ik). Maar misschien kan mijn vriend de zijkanten er dan afhalen en spijltjes maken.

Aan de ene kant ben ik een informatiespons, aan de andere kant ben ik echt geshockeerd dat andere mensen continu bepalen hoe het moet. ik kom uit een gezin waarin ze een maand voor de bevalling eens een boek kochten en informeerden naar de kraamzorg!

Plopjes klinken zo spannend trouwens!
pi_117140385
Ja volgens mij moeten ze tegenwoordig wel spijlen hebben inderdaad, en mogen die maar een x-aantal cm uit elkaar staan ofzo?

Overigens .. Toen de kraam hier voor de intake kwam is er heul niet naar de babykamer gekeken :N
Dus stel dat ie niet aan de ''richtlijnen'' zou voldoen, dan komen ze daar pas achter tijdens de kraamweek. En dan ga ik echt geen nieuw bedje meer kopen :N

Het is wel een puntje van Kyara. Stel dat je nog geen bedje hebt, dan kun je daar nu nog op anticiperen. Maar wellicht dat hier op internet het e.e.a. over te vinden is? Of op de site van de organisatie waarbij je je aan hebt gemeld voor de kraamzorg?

Lazy Sunday it is :O
Ik ga lekker niet veel doen vandaag ;)
pi_117140393
Oww en tweelingplopjes O+
Heb alleen medelijden met je Kyara, op het moment dat ze beiden zo gaan schoppen zoals mijn draakje doet :D .. Mensenlief, geweld x 2! Ik weet niet hoe Midas was? :D
pi_117140431
Nee van jullie vind ik het natuurlijk alleen maar fijn. Maar ik had me verheugd op alles lekker bedenken en telkens krijg ik de deksel op mijn neus. Ik dacht juist dat het veilig zou zijn tegen tocht en tegen katten(icm klamboe). Gelukkig zoek ik alles heel vroeg uit ;) Spijlenbedjes zijn ook vaak mooi natuurlijk!

Ik heb nog geen kraamzorg gebeld eigenlijk, moet dat al met acht weken?

Plopjes, wanneer mag ik die verwachten eigenlijk? O+
pi_117140517
Coco, wat lekker dat je verlof hebt *O*

Kyara, wat leuk dat je plopjes gevoeld hebt O+

Suiker, ik heb de kraamzorg gebeld nadat ik de 12 weken voorbij was
En plopjes begon ik te voelen vanaf een week of 17.
  zondag 23 september 2012 @ 09:29:31 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117140527
Kraamzorg wil graag dat je het iig voor de 12 weken meldt volgens mij :)

Ik heb me vorige week aangemeld, en heb nu de kraammap gekregen, met ook allerlei foldertjes, o.a. over veiligheidsrichtlijnen.

Spijltjes zouden onderling 4,5 tot 6,5 cm afstand moeten hebben. En worden inderdaad aangeraden omdat ze het bedje beter ventileren.
pi_117140582
De betutteling is er natuurlijk ook alleen maar om jou chagrijnig te maken :+
Voortschrijdend inzicht, wiegendood terug dringen.

Als je in een grote stad woont is vroeg aanmelden voor kraamzorg vaak noodzakelijk om het te kunnen garanderen. Zeker in de zomer.
Elders maakt het vaak net iets minder uit maar de laatste maand is echt te laat :P
Kijk ook nog even of je verzekering regels heeft wat betreft welke kraambureau's zij contracten mee hebben en dus wel of niet vergoeden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117140587
Ah, bedankt! Heb vrijdag de intake bij de vk, denk dat ik daarna eens ga bellen. Dan ben ik 9 weken en heb ik ook weer een echo gehad. Voel ik me nog iets zekerder :)

Oja dat is waar ook, ik zal morgen ook eens de verzekering bellen. Kan er op de website niks over vinden.
pi_117140653
Kyara plopjes O+
Heb ik toendertijd nooit gevoeld... Maar sinds anderhalve week ofzo voel ik een soort van gekriebel en nu inderdaad wat meer een soort van plopjes achtig gevoel O+
Kan niet wachten tot dat echt schopjes gaan worden!
  zondag 23 september 2012 @ 09:48:40 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117140672
Ik zag mijn verzekeringsmaatschappij niet staan op de website van de kraamzorg, dus heb ik gebeld; maar volgens die mevrouw maakte het niet uit omdat kraamzorg in de basisverzekering zit :?
  zondag 23 september 2012 @ 09:50:14 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117140683
Oooh klumsy, jij voelt ook al wat!! O+

Ik moet nog even geduld hebben voor 7 weken ofzo denk ik, maar ik kan me er zoooo op verheugen!!
pi_117140703
Ja O+
misschien omdat het de 2e zwangerschap is dat ik het wat eerder voel, want vorige keer met 19 weken voelde ik nog helemaal niks, en dat terwijl ik 2 hele drukke kindjes had.

Woensdag weer echo, heb er helemaal zin in O+
  zondag 23 september 2012 @ 09:53:34 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117140717
Is volgende week al de 20 weken echo? :o
pi_117140734
Ja in begin leuk die plopjes, is zo geweldig! Ik voelde het bij Ben vrij laat, en nu echt vroeg (15-16) weken en vanaf dan dagelijks *;.
Nu word ik gewoon constant overhoop geschopt/geklopt :'). Hoezo de baby heeft nu al vaste momenten waarop hij slaapt? Ik voel hem de hele tijd en ook 's nachts als ik wakker word is hij er :Y). Benieuwd wanneer hij dan wel slaapt. En of dat iets zegt over hoe actief hij gaat zijn na de geboorte *).

Ben slaapt trouwens hierin:

Maar voor een baby'tje vind ik dat niet aan te raden, te lage randen enzo, van het moment dat ze zich kunnen optrekken liggen ze er gegarandeerd uit. Wel goed als peuter/kleuter-bed. Ben slaapt er in sinds zijn 2,5 en nu (net 4) nog steeds en ik denk dat het moeilijk wordt om hem te verhuizen want hij is zo trots op zijn "bambibed".

Voor de baby hebben we ook een vintage-wieg, maar enkel voor beneden, waar hij constant in de gaten gehouden wordt. Voor boven (en dus ook 's nachts) mogen we een stokke-bedje lenen. Lucky bastards dat we zijn ;).
pi_117140735
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 09:48 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zag mijn verzekeringsmaatschappij niet staan op de website van de kraamzorg, dus heb ik gebeld; maar volgens die mevrouw maakte het niet uit omdat kraamzorg in de basisverzekering zit :?
De eigen bijdrage is extra pakket toch?
Het verschilt per maatschappij of het er toe doet of niet.
FBTO maakte het niet uit maar Delta Lloyd moest het bureau goedkeuren bijvoorbeeld.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 23 september 2012 @ 09:59:46 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117140773
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 09:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De eigen bijdrage is extra pakket toch?
Het verschilt per maatschappij of het er toe doet of niet.
FBTO maakte het niet uit maar Delta Lloyd moest het bureau goedkeuren bijvoorbeeld.
Dan ga ik er maar vanuit dat Ditzo mijn extra pakket inderdaad voor alle kraambureaus vergoedt...

Ben er dan nu iig wel geruster op, als het bij FBTO ook niet uitmaakte.
pi_117140790
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 09:48 schreef LadyBlack het volgende:
Eigen bijdrage is er wel, en of die vergoed wordt is afhankelijk van het aanvullende pakket. Bij een naturapolis is er vaak de voorwaarde dat er een overeenkomst is met de kraamzorginstellling. Bij een grote (niet al te budget-) verzekeraar en groter kraamzorgbureau is dat vaak geen probleem, maar sowieso handig om even na te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')