abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:59:32 #61
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De verwijzing naar Hitler enzo mag je lekker achterwege laten hier in deze discussie.
Waarom? Ik vind het nogal relevant. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat je politie e.d. scherp in de gaten moet houden. Liever niet weer een dictatuur hier.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:00:53 #62
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117060875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je niets van psychologie weet, en niets van hoe dictaturen ontstaan wel ja. Ik denk dat psychologen en historici het grotendeels met mijn strelling eens zullen zijn.

Maar goed, als jij machtsmisbruik prima vind, ga eens in Rusland of Mexico kijken wat een succes dat is.

En nee, die landen zijn niet te vergelijken met Nederland. Een reden daarvoor is dat er in Nederland wel mensen zijn die wangedrag aankaarten zodat het op tijd gestopt wordt.
Ik ben een historicus. Maar behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik ben ook niet tegen controle, zeker niet. Maar ik zie over de stoep fietsen van BOA's niet als het begin van een totalitair regime.
Ok stelletje hokboeren
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 september 2012 @ 13:01:44 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_117060915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het nogal relevant. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat je politie e.d. scherp in de gaten moet houden. Liever niet weer een dictatuur hier.
Omdat ik het zeg, daarom.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_117061349
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:23 schreef HostiMeister het volgende:
En wie maakt jou daar de aangewezen persoon voor? Wie heeft jou aangesteld als degene die beoordeeld of deze persoon zijn werk goed doet? Ben je door zijn meerdere aangesteld? Loop jij bij philips binnen om te kijken of iedereen de schroeven op de goede manier aandraait? Snap je waar ik heen wil?
Iedereen mag onrecht aan de kaak stellen, het idee dat dat alleen is voorbehouden aan bepaalde personen is onzin.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:15:15 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117061490
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Iedereen mag onrecht aan de kaak stellen, het idee dat dat alleen is voorbehouden aan bepaalde personen is onzin.
Inderdaad. En ook als je het zelf geen probleem vindt, ga in elk geval niet de mensen aanvallen die wel iets tegen onrecht willen doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_117062008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. En ook als je het zelf geen probleem vindt, ga in elk geval niet de mensen aanvallen die wel iets tegen onrecht willen doen.
Ik wel. Zeker als het over iets debiels als fietsen op de stoep gaat. Kom op zeg. En maar janken dat ze geen boeven vangen. Logisch als ze bezig zijn met elke klacht van elke willekeurige janksnor te onderzoeken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:32:40 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117062202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik wel. Zeker als het over iets debiels als fietsen op de stoep gaat. Kom op zeg. En maar janken dat ze geen boeven vangen. Logisch als ze bezig zijn met elke klacht van elke willekeurige janksnor te onderzoeken.
Iemand anders bekeuren voor wat je zelf doet, en een grote bek geven als je daarop aangesproken wordt. Als jij dat een goede manier van ordebewaren vindt prima, maar ik heb liever agenten die normale mensen normaal behandelen.

Daarnaast is het nu machtsmisbruik en een grote bek. Volgende keer is het ook een duw erbij, en de keer daarna krijg je een klap op je hoofd als je machtsmisbruik aan de kaak stelt.

Boeven vangen is inderdaad iets dat ze beter moeten doen, maar als ze de wet overtreden dan zijn ze zelf boeven.

Ik vind het echt beangstigend dat je politie boven de wet wil laten staan, je hebt geen idee wat onbeperkte macht met mensen doet.
pi_117062311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Iemand anders bekeuren voor wat je zelf doet, en een grote bek geven als je daarop aangesproken wordt. Als jij dat een goede manier van ordebewaren vindt prima, maar ik heb liever agenten die normale mensen normaal behandelen.

Daarnaast is het nu machtsmisbruik en een grote bek. Volgende keer is het ook een duw erbij, en de keer daarna krijg je een klap op je hoofd als je machtsmisbruik aan de kaak stelt.

Boeven vangen is inderdaad iets dat ze beter moeten doen, maar als ze de wet overtreden dan zijn ze zelf boeven.

Ik vind het echt beangstigend dat je politie boven de wet wil laten staan, je hebt geen idee wat onbeperkte macht met mensen doet.
Iets meer vertrouwen in de mannen (en vrouwen) van het blauw zou de gemiddelde Nederlander ook niet misstaan.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:36:01 #69
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_117062325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:26 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Neem het fietsen, een klein kind krijgt een bekeuring maar beide BOA`s fietsen zelf ook fijn op het voetpad.
Kinderen tot een bepaalde leeftijd, 10 volgens mij, mogen gewoon op de stoep fietsen. 8)7

Verder ben ik echt nog nooit een BOA op straat een boete uit zien delen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:38:03 #70
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117062401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Iets meer vertrouwen in de mannen (en vrouwen) van het blauw zou de gemiddelde Nederlander ook niet misstaan.
Ze breken voor mijn ogen de wet, en als ik ze daarop aanspreek krijg ik een grote bek en wordt ik bedreigd.

Op welke manier moet dat vertrouwen wekken? Vertrouwen moet verdiend worden.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:44:29 #71
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117062649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ze breken voor mijn ogen de wet, en als ik ze daarop aanspreek krijg ik een grote bek en wordt ik bedreigd.

Op welke manier moet dat vertrouwen wekken? Vertrouwen moet verdiend worden.
Je hebt absoluut een punt, maar ik vind dat je overdrijft. En ik snap absoluut het gevaar van een politiemacht die mag doen en laten wat zij wil.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:46:49 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117062724
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:44 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je hebt absoluut een punt, maar ik vind dat je overdrijft. En ik snap absoluut het gevaar van een politiemacht die mag doen en laten wat zij wil.
dank je :) dat is een stuk beter dan :"je moet niet zeuren en die mensen gewoon hun werk laten doen".
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:48:46 #73
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_117062806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Dat is dus volgens mij niet helemaal waar. De politie, brandweer en ambulance mogen bepaalde regels doorbreken indien de situatie daarom vraagt. Een BOA heeft deze bevoegdheid niet, die is er alleen om de orde te handhaven. En al mochten ze wel die bevoegdheid hebben dan moet er een situatie voor zijn die daarom vraagt, ze moeten het ook melden bij het bureau dat ze even de wet overtreden.

Als een BOA dus op een voetpad fietst dan is deze gewoon in overtreding, net als ieder ander. De politie mag dat weer wel, maar nogmaals alleen als de situatie daarom vraagt.

Een BOA is niets veel meer dan een simpele burger. Toch mag een BOA om een identificatie vragen, mensen staande houden en bekeuringen uitdelen. Maar volgens mij houden de bevoegdheden hierna ook op.
Een BOA mag je dus niet staande houden! Ze kunnen wel vragen of je wil blijven staan, maar dat is niet anders als een willekeurig ander persoon aan je vraagt of je wilt blijven staan. Voor identificeren het zelfde verhaal.
Het enige wat ze kunnen doen is je aanhouden. Dan moeten ze wel hun collega's van de politie bellen, iets wat de BOA's liever niet doen. De politie heeft namelijk ook geen zin om hun tijd te verdoen met het assisteren van een melkert baantjes.
Ik word regelmatig aangesproken door BOA's en praat soms wel even me ze, maar loop ondertussen rustig door. Dan krijg je dus dat 2 BOA's achter je aan lopen terwijl je bepaalt waar je heen gaat. Op die manier neem je als het ware de leiding over het gesprek.
Dan lopen ze dus achter je aan en vragen of je wil blijven staan, dat doe je niet. In het ergste geval houden ze je aan en komt de politie erbij. Dat heb ik nog maar 2 keer gehad en beide keren gewoon rustig aan de agent uitgelegd dat ik niet echt iets fout deed. Beide keren reageerde de politie behoorlijk geïrriteerd tegen over de BOA's.
Als ze in een auto zitten moet je gewoon een steegje in lopen. Komen ze wel achter je aan maar dan herinner je ze na 100 meter even dat hun autootje nog open staat. Ben je ook van ze af.
pi_117066520
Wat is de toon in dit topic ineens veranderd *;
pi_117072080
Ik vind het wel sympathiek dat jullie allemaal zo leuk blijven happen bij het getroll van HostiMeister. Heeft die jongen ook weer z'n pleziertje. :)
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:00:15 #76
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_117074457
BOA`s. Wat een irritant, laaggeschoold, door de overheid gesubsidieerde josties zijn dat.

Verhaal;

Bel gaat.
Vrouw doet open, ik zit boven achter de pc(geen FOK! :P )
Hoor allemaal gepraat dus ik ga ff kijken.
Kom ik beneden, staan er 2 BOA`s voor de deur.

"Is die auto op de oprit van u?"
Ja hoezo?
"U mag hem daar niet neerzetten want dat is de openbare weg"
Pardon? Dat is mijn oprit hoor en ik kan er 2 auto`s achter elkaar neerzetten.
"Nee meneertje, u haalt hem weg anders geef ik u een boete.Mensen hebben geklaagd dat uw auto hier staat :? "
:') Kijk eens goed naar de bestrating van de oprit. Die loopt tot aan de straat dus die oprit hoort bij mijn grond.
"Meneer, het kan goedschiks of kwaadschiks"
Whut?
"Ik kan het voor de rechter brengen" :')

Dus ik zeg op een gegeven moment tegen die BOA;
Weet jij wel 100% zeker dat die oprit niet bij mijn huis hoort? Hebben jullie dat überhaupt onderzocht voor jullie hier kwamen bléren?
"Uh nee"
Nou, ga dan eerst maar je huiswerk doen en nou optiefen van mijn grond.
Ik bellen naar Kadaster, en uiteraard, gewoon mijn grond. :D
Ook ff de baas van die BOA`s gebeld, bleek dat die 2 op eigen houtje zijn gekomen en vriendjes zijn met de overbuurman die moeite heeft met parkeren van zijn auto als ik er 2 op mijn oprit heb staan. :')
Dachten die mislukte subsidieagenten wel ff te regelen _O-
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:45:42 #77
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_117092667
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ben jij ook een ambtenaar?
Of misschien stiekem zelfs een BOA? :')
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:55:05 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_117093335
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ik kan me helemaal vinden in de post van TS.
Ronduit onbeschoft is het.. Je hebt als BOA een voorbeeldfunctie, klaar.
pi_117108757
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Nee, asjeblieft zeg, lijkt me een kutbaan.
  zaterdag 22 september 2012 @ 14:55:47 #80
302853 themole
graaft totaal door.
pi_117115139
Boa's :')

Mensen die hun gebrek aan capabelheid gaan compenseren met een grote bek. Met politie heb ik nooit problemen, de toon van een BOA wordt ik bijna altijd chagrijnig van. Zo'n belerend toontje, vaak schrijven deze mensen ook alleen maar bonnen voor futiliteiten.
Niet altijd serieus
pi_117115510
Kunnen kleine kinderen van onder de 12 eigenlijk wel een bekeuring krijgen?
Krekker is de bom!
pi_117119639
de meeste parkeeragenten zijn geen eens BOA.
pi_117130437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:10 schreef markmarkmark het volgende:
de meeste parkeeragenten zijn geen eens BOA.
Agenten zijn nooit BOA. Waarschijnlijk bedoel je parkeercontroleurs, dat zijn wel BOA's.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_117130534
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:05 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Agenten zijn nooit BOA. Waarschijnlijk bedoel je parkeercontroleurs, dat zijn wel BOA's.
niet allemaal.
meestal is het 1 BOA en een medewerker die daar geen diploma voor heeft.
een vriend van me werkt als parkeer controleur en heeft geen diploma voor BOA.
pi_117131754
Ik zou me doodschamen als ik zou moeten werken voor de overheid, terecht dat TS ze terecht wijst op hun rechten en plichten.
  zaterdag 22 september 2012 @ 23:43:41 #86
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117134271
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:41 schreef Infinti het volgende:
Ik zou me doodschamen als ik zou moeten werken voor de overheid
:')
Ok stelletje hokboeren
pi_117134571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:16 schreef Northside het volgende:
BOA om identificatie vragen, volgens mij zijn ze verplicht dit te laten zien.
yes zijn ze idd verplicht
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_117134861
ze zijn trouwens geen burgers, bo(ambtenaar) ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 september 2012 @ 00:37:05 #89
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_117136374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:46 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als je een jankerd bent die het vervelend vindt. "Zij wel en ik niet, boo fucking hoo". Laat die mensen toch gewoon hun werk doen.
Jaaa, die superbelangrijke baan van ze. Kleine kinderen bekeuren. Mensen zonder licht als het net begint te schemeren bekeuren. Foutparkeerders bekeuren.

Zeker zelf ook zo'n NSBer?
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:52:01 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117464690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:16 schreef Northside het volgende:
BOA om identificatie vragen, volgens mij zijn ze verplicht dit te laten zien. Vervolgens de BOA niet zelf ter plaatse aanspreken op zijn gedrag en een rel veroorzaken maar rustig zeggen dat je een klacht in gaat dienen bij zijn/haar leidinggevenden.
_O_
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')