abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:17:22 #51
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117059323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:46 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als je een jankerd bent die het vervelend vindt. "Zij wel en ik niet, boo fucking hoo". Laat die mensen toch gewoon hun werk doen.
Hier ben ik het enerzijds wel mee eens... maar dan moeten ze zelf ook wel het goede voorbeeld geven en dus als het niet nodig is ook keurig afstappen en met dr fiets aan de hand over het trottoir zich gaan voortbewegen.

En zich wat meer inleven in mensen kan ook geen kwaad. Beetje boehoe doen omdat een kind over de stoep fietst... bonnen uitschrijven omdat het kan, maar de echte overlastgevers niet aan durven te spreken.
Ook hoi !
pi_117059509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:09 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Nee want daarvoor moet ik zelf een bekeuring krijgen. En daar heb ik het niet over. Ik heb het over het aanspreken van een BOA op zijn gedrag. Uiteraard alleen als deze anderen erop heeft veroordeeld met een bekeuring.
En wie maakt jou daar de aangewezen persoon voor? Wie heeft jou aangesteld als degene die beoordeeld of deze persoon zijn werk goed doet? Ben je door zijn meerdere aangesteld? Loop jij bij philips binnen om te kijken of iedereen de schroeven op de goede manier aandraait? Snap je waar ik heen wil?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:44:38 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:38 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

De term die je gebruikt, simpele burger, zegt toch al genoeg? Zijn zijn 'buitengewoon' dus ze zullen zich om hun taak te vervullen mogen verheffen boven de rechten&plichten van een 'simpele burger'. Jij bent er niet om te bepalen wat onrecht is. Dat zie je verkeerd.
Onzin. Zij werken voor ons, en moeten zicjh op zijn minst tegenover ons kunnen verantwoorden. Jouw mentaliteit is nogal eng vind ik, het is de mentaliteit die in dictaturen heerst.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:46:08 #54
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:46 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als je een jankerd bent die het vervelend vindt. "Zij wel en ik niet, boo fucking hoo". Laat die mensen toch gewoon hun werk doen.
Machtsmisbruik is een zeer serieuze zaak die verbazend snel uit de hand kan lopen als je er niets aan doet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:46:59 #55
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117060304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

Onzin. Zij werken voor ons, en moeten zicjh op zijn minst tegenover ons kunnen verantwoorden. Jouw mentaliteit is nogal eng vind ik, het is de mentaliteit die in dictaturen heerst.
Mwoah, ik vind de entitlement issues van de gemiddelde Nederlander ook vrij vervelend.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:52:11 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:23 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En wie maakt jou daar de aangewezen persoon voor? Wie heeft jou aangesteld als degene die beoordeeld of deze persoon zijn werk goed doet? Ben je door zijn meerdere aangesteld? Loop jij bij philips binnen om te kijken of iedereen de schroeven op de goede manier aandraait? Snap je waar ik heen wil?
Iedereen is daar de aangewezen persoon voor. Wat er met die klacht gebeurt is een ander verhaal, maar we zijn samen verantwoordelijk voor het melden van machtsmisbruik.

En nee, je loopt niet bij de Philips binnen als je daar niet werkt. Maar BOAs werken in de maatschappij, en daar zijn we allemaal een deel van. Wat een enorme onzinvergelijking zeg.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:54:04 #57
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

Gast, doe normaal. Het gaat hier om over de stoep fietsen :') En kom niet aan met het hellend vlak, want dat is een drogredenering. Overigens vind ik wel dat TS het recht heeft om er iets over te zeggen, zonder dat de BOA's in kwestie een grote bek opzet en gaat dreigen met van alles.
Nee, dat is geen drogredenering, dat is de hoofdredenering. Als je kleine gevallen van machtsmisbruik toelaat dan zullen ze meer en meer pakken, tot het helemaal uit de hand loopt.

En die BOAs die gaan dreigen zouden van mij per direct ontslagen moeten worden. je bent er om ons te beschermen en de wet uit te voeren, niet om je eigen wetten te maken en ons te bedreigen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:56:10 #58
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117060666
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, dat is geen drogredenering, dat is de hoofdredenering. Als je kleine gevallen van machtsmisbruik toelaat dan zullen ze meer en meer pakken, tot het helemaal uit de hand loopt.

Dat is een aanname (hoe realistisch die mag zijn) en dus een drogredenering.
Ok stelletje hokboeren
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 september 2012 @ 12:57:41 #59
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_117060735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Iedereen is daar de aangewezen persoon voor. Wat er met die klacht gebeurt is een ander verhaal, maar we zijn samen verantwoordelijk voor het melden van machtsmisbruik.

En nee, je loopt niet bij de Philips binnen als je daar niet werkt. Maar BOAs werken in de maatschappij, en daar zijn we allemaal een deel van. Wat een enorme onzinvergelijking zeg.
De verwijzing naar Hitler enzo mag je lekker achterwege laten hier in deze discussie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:58:39 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:56 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat is een aanname (hoe realistisch die mag zijn) en dus een drogredenering.
Als je niets van psychologie weet, en niets van hoe dictaturen ontstaan wel ja. Ik denk dat psychologen en historici het grotendeels met mijn strelling eens zullen zijn.

Maar goed, als jij machtsmisbruik prima vind, ga eens in Rusland of Mexico kijken wat een succes dat is.

En nee, die landen zijn niet te vergelijken met Nederland. Een reden daarvoor is dat er in Nederland wel mensen zijn die wangedrag aankaarten zodat het op tijd gestopt wordt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:59:32 #61
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117060818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De verwijzing naar Hitler enzo mag je lekker achterwege laten hier in deze discussie.
Waarom? Ik vind het nogal relevant. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat je politie e.d. scherp in de gaten moet houden. Liever niet weer een dictatuur hier.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:00:53 #62
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117060875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je niets van psychologie weet, en niets van hoe dictaturen ontstaan wel ja. Ik denk dat psychologen en historici het grotendeels met mijn strelling eens zullen zijn.

Maar goed, als jij machtsmisbruik prima vind, ga eens in Rusland of Mexico kijken wat een succes dat is.

En nee, die landen zijn niet te vergelijken met Nederland. Een reden daarvoor is dat er in Nederland wel mensen zijn die wangedrag aankaarten zodat het op tijd gestopt wordt.
Ik ben een historicus. Maar behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik ben ook niet tegen controle, zeker niet. Maar ik zie over de stoep fietsen van BOA's niet als het begin van een totalitair regime.
Ok stelletje hokboeren
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 september 2012 @ 13:01:44 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_117060915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het nogal relevant. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat je politie e.d. scherp in de gaten moet houden. Liever niet weer een dictatuur hier.
Omdat ik het zeg, daarom.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_117061349
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:23 schreef HostiMeister het volgende:
Iedereen mag onrecht aan de kaak stellen, het idee dat dat alleen is voorbehouden aan bepaalde personen is onzin.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:15:15 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117061490
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Iedereen mag onrecht aan de kaak stellen, het idee dat dat alleen is voorbehouden aan bepaalde personen is onzin.
Inderdaad. En ook als je het zelf geen probleem vindt, ga in elk geval niet de mensen aanvallen die wel iets tegen onrecht willen doen.
pi_117062008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. En ook als je het zelf geen probleem vindt, ga in elk geval niet de mensen aanvallen die wel iets tegen onrecht willen doen.
Ik wel. Zeker als het over iets debiels als fietsen op de stoep gaat. Kom op zeg. En maar janken dat ze geen boeven vangen. Logisch als ze bezig zijn met elke klacht van elke willekeurige janksnor te onderzoeken.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:32:40 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117062202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik wel. Zeker als het over iets debiels als fietsen op de stoep gaat. Kom op zeg. En maar janken dat ze geen boeven vangen. Logisch als ze bezig zijn met elke klacht van elke willekeurige janksnor te onderzoeken.
Iemand anders bekeuren voor wat je zelf doet, en een grote bek geven als je daarop aangesproken wordt. Als jij dat een goede manier van ordebewaren vindt prima, maar ik heb liever agenten die normale mensen normaal behandelen.

Daarnaast is het nu machtsmisbruik en een grote bek. Volgende keer is het ook een duw erbij, en de keer daarna krijg je een klap op je hoofd als je machtsmisbruik aan de kaak stelt.

Boeven vangen is inderdaad iets dat ze beter moeten doen, maar als ze de wet overtreden dan zijn ze zelf boeven.

Ik vind het echt beangstigend dat je politie boven de wet wil laten staan, je hebt geen idee wat onbeperkte macht met mensen doet.
pi_117062311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Iemand anders bekeuren voor wat je zelf doet, en een grote bek geven als je daarop aangesproken wordt. Als jij dat een goede manier van ordebewaren vindt prima, maar ik heb liever agenten die normale mensen normaal behandelen.

Daarnaast is het nu machtsmisbruik en een grote bek. Volgende keer is het ook een duw erbij, en de keer daarna krijg je een klap op je hoofd als je machtsmisbruik aan de kaak stelt.

Boeven vangen is inderdaad iets dat ze beter moeten doen, maar als ze de wet overtreden dan zijn ze zelf boeven.

Ik vind het echt beangstigend dat je politie boven de wet wil laten staan, je hebt geen idee wat onbeperkte macht met mensen doet.
Iets meer vertrouwen in de mannen (en vrouwen) van het blauw zou de gemiddelde Nederlander ook niet misstaan.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:36:01 #69
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_117062325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:26 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Neem het fietsen, een klein kind krijgt een bekeuring maar beide BOA`s fietsen zelf ook fijn op het voetpad.
Kinderen tot een bepaalde leeftijd, 10 volgens mij, mogen gewoon op de stoep fietsen. 8)7

Verder ben ik echt nog nooit een BOA op straat een boete uit zien delen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:38:03 #70
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117062401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Iets meer vertrouwen in de mannen (en vrouwen) van het blauw zou de gemiddelde Nederlander ook niet misstaan.
Ze breken voor mijn ogen de wet, en als ik ze daarop aanspreek krijg ik een grote bek en wordt ik bedreigd.

Op welke manier moet dat vertrouwen wekken? Vertrouwen moet verdiend worden.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:44:29 #71
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117062649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ze breken voor mijn ogen de wet, en als ik ze daarop aanspreek krijg ik een grote bek en wordt ik bedreigd.

Op welke manier moet dat vertrouwen wekken? Vertrouwen moet verdiend worden.
Je hebt absoluut een punt, maar ik vind dat je overdrijft. En ik snap absoluut het gevaar van een politiemacht die mag doen en laten wat zij wil.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:46:49 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117062724
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:44 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je hebt absoluut een punt, maar ik vind dat je overdrijft. En ik snap absoluut het gevaar van een politiemacht die mag doen en laten wat zij wil.
dank je :) dat is een stuk beter dan :"je moet niet zeuren en die mensen gewoon hun werk laten doen".
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:48:46 #73
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_117062806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Dat is dus volgens mij niet helemaal waar. De politie, brandweer en ambulance mogen bepaalde regels doorbreken indien de situatie daarom vraagt. Een BOA heeft deze bevoegdheid niet, die is er alleen om de orde te handhaven. En al mochten ze wel die bevoegdheid hebben dan moet er een situatie voor zijn die daarom vraagt, ze moeten het ook melden bij het bureau dat ze even de wet overtreden.

Als een BOA dus op een voetpad fietst dan is deze gewoon in overtreding, net als ieder ander. De politie mag dat weer wel, maar nogmaals alleen als de situatie daarom vraagt.

Een BOA is niets veel meer dan een simpele burger. Toch mag een BOA om een identificatie vragen, mensen staande houden en bekeuringen uitdelen. Maar volgens mij houden de bevoegdheden hierna ook op.
Een BOA mag je dus niet staande houden! Ze kunnen wel vragen of je wil blijven staan, maar dat is niet anders als een willekeurig ander persoon aan je vraagt of je wilt blijven staan. Voor identificeren het zelfde verhaal.
Het enige wat ze kunnen doen is je aanhouden. Dan moeten ze wel hun collega's van de politie bellen, iets wat de BOA's liever niet doen. De politie heeft namelijk ook geen zin om hun tijd te verdoen met het assisteren van een melkert baantjes.
Ik word regelmatig aangesproken door BOA's en praat soms wel even me ze, maar loop ondertussen rustig door. Dan krijg je dus dat 2 BOA's achter je aan lopen terwijl je bepaalt waar je heen gaat. Op die manier neem je als het ware de leiding over het gesprek.
Dan lopen ze dus achter je aan en vragen of je wil blijven staan, dat doe je niet. In het ergste geval houden ze je aan en komt de politie erbij. Dat heb ik nog maar 2 keer gehad en beide keren gewoon rustig aan de agent uitgelegd dat ik niet echt iets fout deed. Beide keren reageerde de politie behoorlijk geïrriteerd tegen over de BOA's.
Als ze in een auto zitten moet je gewoon een steegje in lopen. Komen ze wel achter je aan maar dan herinner je ze na 100 meter even dat hun autootje nog open staat. Ben je ook van ze af.
pi_117066520
Wat is de toon in dit topic ineens veranderd *;
pi_117072080
Ik vind het wel sympathiek dat jullie allemaal zo leuk blijven happen bij het getroll van HostiMeister. Heeft die jongen ook weer z'n pleziertje. :)
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')