FastFlyingJackson | donderdag 20 september 2012 @ 21:00 |
Beste mede forummers, Ik heb een vraag betreft een BMW E36 318iS.. Het zit zo.. bij koude start wankelt het toerental zo erg dat hij soms afslaat, als ik rijd en op de snelweg dan rijd hij gewoon normaal, geen enkel probleem. Totdat ik bij een stoplicht sta, hetzelfde verhaal. Bij warme motor wankelt het toerental ook maar corrigeert hij zich eigen tot een 900 toeren, echter wel schud de auto best wel en lijkt het net alsof hij op 3 pitten loopt. Ga ik rijden (normaal en snelweg) dan rijd hij zoals dat hoort. Wat zou dit kunnen zijn? De motor lekt nergens olie of verbruikt niks veel.. de auto rookt ook helemaal niks of dergelijks. Herkent iemand dit probleem? Groetjes [ Bericht 0% gewijzigd door FastFlyingJackson op 20-09-2012 21:06:13 ] | |
dr.Bellows | donderdag 20 september 2012 @ 21:03 |
goeden en helderen TT | |
Fer | donderdag 20 september 2012 @ 21:06 |
Heel vaak een vervuilde stationair luchtregelaar, soms bekend als stappenmotor. Deze doorspoelen met (remmen)reiniger wil vaak wonderen verrichten. Het reinigen van het hele inlaattraject, vooral de gasklep wil ook helpen. | |
FastFlyingJackson | donderdag 20 september 2012 @ 21:10 |
Kan dat ook het schudden van de auto stationair (wat lijkt op 3 pitten lopen) verklaren? | |
Fer | donderdag 20 september 2012 @ 21:20 |
Misschien, als ie te weinig lucht of brandstof krijg zullen vaak dezelfde cylinders het eerst ermee ophouden. | |
-niemand- | donderdag 20 september 2012 @ 21:47 |
dit kan net zo goed een bobine zijn die slecht contact maakt/half dood is. op mijn stage adres hadden we eenzelfde geval, was alleen een 2 liter. | |
T42 | vrijdag 21 september 2012 @ 10:11 |
verdeelkap schoonmaken en de vonkenpluggen nakijken of vervangen? | |
boegschroef | vrijdag 21 september 2012 @ 10:30 |
Bekend probleem van de 318is. Vaak de stappenmotor of luchtmassameter. Ook kan het zijn dat er een klein scheurtje zit in de luchtinlaatslang. Die grote vanaf de luchtmassameter naar de injectie. Bekijk die ook maar eens goed. | |
Sounddragon | vrijdag 21 september 2012 @ 19:28 |
Dé hamvraag: -> onderhoud, grote beurt, wanneer voor het laatst? En dan hebben we het dus over het vervangen van slijtagedelen in de ontsteking, zoals bougiekabels, pitten, luchtfilter (ok,ok, geen onstekingsdeel) en dat soort interessante onderdelen ![]() Indien niet, of onbekend, ga dat dan maar eerst eens doen..storing zoeken in een bult achterstallig onderhoud is als zoeken naar een speld in 5 hooibergen. | |
Executioner | vrijdag 21 september 2012 @ 23:10 |
Controleer de vacuümslangen en luchtinlaatslang eerst maar eens op lekken, grote kans dat er ergens een scheur in zit. Bij mijn vorige E36 Coupé heb ik dat ook 2 x gehad met dezelfde symptomen als jij beschrijft. Eerst door een lek in een vacuümslang en later nog eens door een lek in de luchtinlaatslang. | |
Turquaz52 | zaterdag 22 september 2012 @ 13:31 |
318is staat bekend om deze problemen, Check de luchtmassameter, Poreuze vacuumslangen, Lambdasonde, Stappenmotor en de bougies. Ook hebben ze last van de carter ontluchtingslang scheurt en de luchtinlaatbuis, dat zwarte elleboog/die ene tussen de luchtmassameter en gasklep.. ![]() | |
hardcore-gabberr | zondag 23 september 2012 @ 11:01 |
aan de computer ermee | |
mitchelll0181 | zondag 23 september 2012 @ 14:44 |
Luchtmassa meter, durf er geld op te zetten Waar woon je ? ik kan hem uitlezen evt | |
FastFlyingJackson | zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:29 |
Eindhoven.. kom je daar uit de buurt? Anders kan ik eventueel wel iets verder rijden geen probleem. | |
jitzzzze | zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:56 |
Dat inderdaad. Volgens mij wel een probleem ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:05 |
Spijkenisse ... Aardig stukje dus .. Maarre probeer is gewoon een lmm van de sloop |