En als daar in staat dat ze je keihard in je reet mogen naaien als je zowel appels als peren tegelijk in je mandje hebt?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als het in het begin van de winkel aangegeven is dan mogen ze dat, want bij het passeren van het poortje ben je stilzwijgend akkoord gegaan met de voorwaarden van de winkel.
Mja, zo kun je denken. Maar dat is wel de mentaliteit waardoor we met z'n allen van alles door onze strot geduwd krijgen door de politici en bankiers. De makke-schapen-mentaliteit.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:31 schreef dr.Bellows het volgende:
Je mag gewoon weigeren, maar dan maak je jezelf wel verdacht. Officieel mag alleen een agent dat doen en dan ook niet zomaar.
Maar he, dit is standaard in elke winkel, al meer dan 40 jaar. Dus who cares?
Dus ik een winkel heb waarbij ik ergens in een hoekje van de ruit een stickertje heb geplakt met de tekst 'wie hier binnentreed moet zich steeksproefsgewijs ontkleden ter voorkoming van winkeldiefstal' of 'joden niet gewenst', dan moeten klanten daar dus aan voldoen? Want ze gaan immers stilzwijgend akkoord met mijn voorwaarden?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als het in het begin van de winkel aangegeven is dan mogen ze dat, want bij het passeren van het poortje ben je stilzwijgend akkoord gegaan met de voorwaarden van de winkel.
Nee, want dergelijke dingen zijn via andere wetten beschermd.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:34 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus ik een winkel heb waarbij ik ergens in een hoekje van de ruit een stickertje heb geplakt met de tekst 'wie hier binnentreed moet zich steeksproefsgewijs ontkleden ter voorkoming van winkeldiefstal' of 'joden niet gewenst', dan moeten klanten daar dus aan voldoen? Want ze gaan immers stilzwijgend akkoord met mijn voorwaarden?
het moet wel (enigsinds) duidelijk zichtbaar op e ruit zitten..quote:Op donderdag 20 september 2012 20:34 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus ik een winkel heb waarbij ik ergens in een hoekje van de ruit een stickertje heb geplakt met de tekst 'wie hier binnentreed moet zich steeksproefsgewijs ontkleden ter voorkoming van winkeldiefstal' of 'joden niet gewenst', dan moeten klanten daar dus aan voldoen? Want ze gaan immers stilzwijgend akkoord met mijn voorwaarden?
M.a.w. de eerstvolgende keer dat je er bent, stap je naar een medewerker toe en zeg je: "Dit is een steekproef", en laat je je tas controlerenquote:Wij verzoeken u steeksproefsgewijs uw tas te laten controleren
Bij deze supermarkt vragen ze dus ook inzage in de persoonlijke (niet-boodschappen) tassen.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Doen ze bij onze supermarkt ook wel eens. Weliswaar alleen wel je boodschappentas. Niet in je handtas.
Ik vind het niet duidelijk zichtbaar. Maarja, dat is natuurlijk voor meerdere interpretatie vatbaar.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:36 schreef mschol het volgende:
[..]
het moet wel (enigsinds) duidelijk zichtbaar op e ruit zitten..
Deze smiley is de laatste tijd teveel gebruikt, maar toch:quote:Op donderdag 20 september 2012 20:37 schreef ikbenschipper het volgende:
Maar goed waar maak je je druk over als je niks te verbergen hebt...............
Dat is normaal?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik had bij AH pas een flesje bier op de band staan... Ik had geen karretje, geen mandje (meer), en geen tas. Miep: "Heeft u een krat bier?"![]()
Wat schiet je daar mee op dan?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:41 schreef RonnieHansen het volgende:
Misschien heb je onbewust de indruk gewekt dat je iets hebt meegenomen. Ik weet zo'n beetje hoe het in z'n werk gaat. Als je een bepaalde vaste klant niet mag of iemand gedroeg zich irritant tegen het personeel dan deden wij nog wel eens melden bij de hoofdcassiere om die klant dan bij de kassa te controleren. Vonden ze niet leuk hoor.
Ik had wel een alcoholwalm om me heen ja, dat is zo.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:41 schreef RonnieHansen het volgende:
Misschien heb je onbewust de indruk gewekt dat je iets hebt meegenomen. Ik weet zo'n beetje hoe het in z'n werk gaat. Als je een bepaalde vaste klant niet mag of iemand gedroeg zich irritant tegen het personeel dan deden wij nog wel eens melden bij de hoofdcassiere om die klant dan bij de kassa te controleren. Vonden ze niet leuk hoor.
Heb je er problemen mee dan gewoon weigeren. Je staat in je recht om te weigeren. Of een andere supermarkt kiezen.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Bij deze supermarkt vragen ze dus ook inzage in de persoonlijke (niet-boodschappen) tassen.
Misschien zie je eruit als een alcoholist. Was vast geen A-merk pilsener...?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik had bij AH pas een flesje bier op de band staan... Ik had geen karretje, geen mandje (meer), en geen tas. Miep: "Heeft u een krat bier?"![]()
Ze mogen je vragen om in je tas te kijken.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:26 schreef Sicstus het volgende:
Nu is mijn vraag aan de FOK! juristen: is dit rechtsgeldig? Met andere woorden: mag de supermarkt eisen om mijn tas in te zien? En wat mogen ze doen als ik dit weiger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |