Idd die perth mint lunar munten zijn mooie printen.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
Persoonlijk vind ik de munten van the Perth Mint het mooiste maar maple leafs zijn ook prima munten met een hoge zuiverheid 99,99% puur Argentum
Overigens geld voor alle munten die door een officiële munt zijn uitgegeven met een 'face value' de marge regeling. Maar wat je niet aan BTW betaald ben je meestal wel kwijt aan marge voor de munt en tussenhandel. Op een ounce munt zit in NL gemiddeld zo'n 4 en een halve euro opslag op de spotprijs.
Nee joh.. waar kijk jij in godsnaam?. XDquote:Op donderdag 20 september 2012 17:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik kende ze nog niet ze zijn wel mooi, maar ze zijn bijna allemaal 1 kilo.
Nah maakt allemaal niet zo uit hoor.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:59 schreef Woestijnvos het volgende:
Is het dan niet beter die rechtreeks van de Oostenrijkse munt te kopen.
Aandelen kelderen straks dus dat zou ik niet doen. (behalve wellicht iets met voedsel)quote:Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.zilver.nl/i7/28/569/20562/6persoonstafelzilver.html
![]()
Voor de rest ben ik persoonlijk meer fan van inkomenproducerende assets. (Vastgoed en dat verhuren, bedrijven en aandelen)
Leuken troll.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Fiat is gewoon de shit, pas als de hyperinflatie aanvangt wil je in het metaal of voedsel/wapens zitten.
Tot die tijd.... fiat rules the world.
Daarvoor moet je verder terug kijken en leren grafieken te lezen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:25 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Leuken troll.
Voor wie hier enige waarde aan hecht is een blik op de goudprijs van de afgelopen tien jaar genoeg. Daar staat precies hoe 'fiat' het deed tegenover goud.
[ afbeelding ]
Of is die hyperinflatie dan al aangevangen?
Waarvoor? Om te zien hoe goud het de afgelopen tien jaar deed tegen fiat? Of om te zien of de hyperinflatie is aangevangen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daarvoor moet je verder terug kijken en leren grafieken te lezen.
Eigenlijk beide.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:31 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Waarvoor? Om te zien hoe goud het de afgelopen tien jaar deed tegen fiat? Of om te zien of de hyperinflatie is aangevangen?
Waarom zou dat moeten?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Goud moet namelijk stijgen tot het punt dat het dekt wat uitstaat aan geld.
Daar horen ook politieke en monetaire krachten zoals de introductie van de euro bij.quote:Met leren lezen van grafieken bedoel ik niet al té letterlijk maar meer je moet begrijpen wat welke bewegingen omhoog en omlaag veroorzaakt.
Omdat het tot nu toe altijd zo is geweest dat de goud prijs steeg om het uitstaande geld en schulden te dekken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:37 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten?
[..]
Daar horen ook politieke en monetaire krachten zoals de introductie van de euro bij.
Het is ook een aanname dat goud het uitstaande geld zou moeten gaan dekken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat het tot nu toe altijd zo is geweest dat de goud prijs steeg om het uitstaande geld en schulden te dekken.
Dat zijn dingen die je op kan zoeken.
Ik kan je ook een videolink geven van mike maloney (moet altijd denken aan baloney) waar hij dat beter uitlegd.
Ik ben geen fan van al zijn aannamens, maar de feiten spreken voor zich.
Dat is het niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:40 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Het is ook een aanname dat goud het uitstaande geld zou moeten gaan dekken.
Goud is voor amateurs. UPC had je moeten hebben.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:25 schreef GoedeVraag het volgende:
Voor wie hier enige waarde aan hecht is een blik op de goudprijs van de afgelopen tien jaar genoeg.
De grafiek geeft vooral aan dat je over de afgelopen tien jaar redelijk goed af was geweest als je goud in plaat van fiat had gekozen, en dat terwijl er geen hyperinflatie was. De bewering dat goud pas interessant zou zijn bij hyperinflatie houdt daarmee geen stand.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Goud is voor amateurs. UPC had je moeten hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |