Zit er nog veel verschil in verbruik ?quote:Op donderdag 20 september 2012 12:12 schreef Mercer het volgende:
Het zijn goede auto's. Een 1.4 VTS is een leuke sportieve auto. Belangrijkste om op te letten is koppeling, distributieriem, katalysator en onder de motorkap; roest achter de koplampen.
Ooh dat valt mee.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:36 schreef Mercer het volgende:
Verbruik voor een 1.4 zal denk ik rond de 1:13 zitten, je kan even op autoverbruik.nl zoeken of een vergelijkbare site. Katalysator voor zo'n 1.4 vanaf '00 is duur, maar er bestaan reparatiepijpen voor rond de 40€, dus is geen reden om hem te laten staan.
Saxo is volgens mij ruimer qua kofferbak ?!quote:Op donderdag 20 september 2012 13:37 schreef Kriegel het volgende:
Je kunt trouwens ook nog kijken naar een Peugeot 106, is nagenoeg dezelfde auto met grotendeels hetzelfde motorenaanbod.
En qua binnenruimte volgens mij! Het is net iets meer auto.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:47 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Saxo is volgens mij ruimer qua kofferbak ?!
1.4 of 1.6 VTSquote:Op donderdag 20 september 2012 14:00 schreef Mercer het volgende:
Ze zijn even groot, grotendeels dezelfde auto, maar als je het geld hebt zou ik zeker een Saxo nemen met die nieuwe neus. Ziet er net iets strakker uit allemaal.
Ik heb de voorganger van de Saxo, de AX met een 1.1i en ik rijd met gemengd verkeer zo'n 1:15. Nu heb ik een zware rechtervoet, dat is waar, maar met de hogere brandstofprijzen van de laatste tijd rijd ik wat rustiger wat resulteert in 1:17 a 1:18 verbruik. Fabrieksopgave van de AX is 1:20.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:36 schreef Mercer het volgende:
Verbruik voor een 1.4 zal denk ik rond de 1:13 zitten, je kan even op autoverbruik.nl zoeken of een vergelijkbare site. Katalysator voor zo'n 1.4 vanaf '00 is duur, maar er bestaan reparatiepijpen voor rond de 40¤, dus is geen reden om hem te laten staan.
Uit nieuwsgierigheid...wat is er bij de Saxo 538 anders dan bij de gewone Saxo?quote:Op donderdag 20 september 2012 19:54 schreef tralalala het volgende:
Ik rij al sinds 2006 in een Saxo 1.1 538.
Auto'tje zoeft en stuurt heerlijk over het wegdek. In je eentje kan je er prima mee de snelweg op en inhaalmanoeuvres uitvoeren. Als er echter passagiers meegaan merk je wel direct dat het allemaal wat moeizamer gaat.
Ik heb één echt probleem met de Saxo gehad en dat was dat de motor stationair niet goed meer liep, het gaspendaal ging uit zichzelf op en neer tijdens het rijden en dat is best wel link zeg maar...![]()
Zelf op het internet naar het probleem gezocht en een nieuwe stappenmotor (20 euro Ebay) erin gezet, probleem was toen gelukkig verholpen.![]()
Verder alleen het nodige onderhoud (vorige maand nieuwe distributieriem en waterpomp 550 euro)
Ik blijf er nog wel even in rijden, als ik snel wil pak ik de motor wel.
Blauwe versnellingspookquote:Op donderdag 20 september 2012 19:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid...wat is er bij de Saxo 538 anders dan bij de gewone Saxo?
Naast mijn blauwe versnellingspook zijn ook het klokje, de snelheidsmeter en de bekleding blauw dus dat zou zo maar eens kunnen.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Alleen dat?geen andere bekleding/audio whatever?
Oow dat is wel cool danquote:Op donderdag 20 september 2012 20:17 schreef tralalala het volgende:
[..]
Naast mijn blauwe versnellingspook zijn ook het klokje, de snelheidsmeter en de bekleding blauw dus dat zou zo maar eens kunnen.![]()
En grote kans dat er inderdaad een geluidsinstallatie in zat maar dat is allemaal vervangen.
130 bij de AX is 4krpm.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:23 schreef Chr1st1aan het volgende:
En hoe is het geluidsniveau van de motor als je 120 rijdt met een 1.1 ? Is dat nog goed uit te houden of zit je gelijk op 4000 toeren ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |