abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117018423
Ik ben eens aan het kijken voor een eventuele opvolger van mijn seat arosa en mijn oog is gevallen op een saxo . Nu weet ik alleen niet of dit nou redelijk betrouwbare auto's zijn. Waar moet je op letten bij de saxo ? En is er nog veel verschil tussen de 1.1 en de 1.4 versies ? Doe er eigenlijk alleen maar boodschappen mee en kleine ritten .
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 12:06:10 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117018737
De 1.4 heeft een bak meer vermogen dan de 1.1.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117018917
Het zijn goede auto's. Een 1.4 VTS is een leuke sportieve auto. Belangrijkste om op te letten is koppeling, distributieriem, katalysator en onder de motorkap; roest achter de koplampen.
pi_117018989
het komt uit frankrijk dus het is een waardeloze kut auto.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_117019468
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:12 schreef Mercer het volgende:
Het zijn goede auto's. Een 1.4 VTS is een leuke sportieve auto. Belangrijkste om op te letten is koppeling, distributieriem, katalysator en onder de motorkap; roest achter de koplampen.
Zit er nog veel verschil in verbruik ?

Katalysator is een duur geintje ?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_117019668
Verbruik voor een 1.4 zal denk ik rond de 1:13 zitten, je kan even op autoverbruik.nl zoeken of een vergelijkbare site. Katalysator voor zo'n 1.4 vanaf '00 is duur, maar er bestaan reparatiepijpen voor rond de 40¤, dus is geen reden om hem te laten staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 20-09-2012 12:43:19 ]
pi_117020142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:36 schreef Mercer het volgende:
Verbruik voor een 1.4 zal denk ik rond de 1:13 zitten, je kan even op autoverbruik.nl zoeken of een vergelijkbare site. Katalysator voor zo'n 1.4 vanaf '00 is duur, maar er bestaan reparatiepijpen voor rond de 40€, dus is geen reden om hem te laten staan.
Ooh dat valt mee.

Maar roest is niet echt een kwaal op de lampen na ? En de electronica van een saxo ?

Enorm bedankt voor de antwoorden !
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_117020716
Elektronica is geen probleem, die auto's blijven echt wel rijden. Als je er één op het oog hebt kan je altijd eerst gaan kijken en vervolgens langs een garage rijden voor een snelle check, ligt er ook een beetje aan of je 500, of 1500¤ uit gaat geven. Soms onder kofferbak wat oppervlakkige roest, kan geen kwaad, dat ding even op een brug zetten en met een lamp (laten) kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mercer op 20-09-2012 13:17:13 ]
  donderdag 20 september 2012 @ 13:37:10 #9
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_117021692
Je kunt trouwens ook nog kijken naar een Peugeot 106, is nagenoeg dezelfde auto met grotendeels hetzelfde motorenaanbod.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_117022052
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:37 schreef Kriegel het volgende:
Je kunt trouwens ook nog kijken naar een Peugeot 106, is nagenoeg dezelfde auto met grotendeels hetzelfde motorenaanbod.
Saxo is volgens mij ruimer qua kofferbak ?!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_117022432
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:47 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Saxo is volgens mij ruimer qua kofferbak ?!
En qua binnenruimte volgens mij! Het is net iets meer auto.

OT: een vriend van me heeft een 1.4 uit 1997 met 4 ton op de teller en dat gekke ding blijft maar gaan. Het idee dat Franse autos onbetrouwbaar zijn komen van de generatie (vooral Renault) daarna, met te veel buggy elektronica.
pi_117022569
Ze zijn even groot, grotendeels dezelfde auto, maar als je het geld hebt zou ik zeker een Saxo nemen met die nieuwe neus. Ziet er net iets strakker uit allemaal.
pi_117022782
Mijn ervaring is dat de auto goed rijdt
Hij heeft mij (op lekker banden en kapotte ventielen) 1x keer laten staan (naja we reden al)

Ook een hele winter buiten in de vrieskou gestaan. en hij start in 1keer
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 14:24:12 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117023482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:00 schreef Mercer het volgende:
Ze zijn even groot, grotendeels dezelfde auto, maar als je het geld hebt zou ik zeker een Saxo nemen met die nieuwe neus. Ziet er net iets strakker uit allemaal.
1.4 of 1.6 VTS :9~
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:36 schreef Mercer het volgende:
Verbruik voor een 1.4 zal denk ik rond de 1:13 zitten, je kan even op autoverbruik.nl zoeken of een vergelijkbare site. Katalysator voor zo'n 1.4 vanaf '00 is duur, maar er bestaan reparatiepijpen voor rond de 40¤, dus is geen reden om hem te laten staan.
Ik heb de voorganger van de Saxo, de AX met een 1.1i en ik rijd met gemengd verkeer zo'n 1:15. Nu heb ik een zware rechtervoet, dat is waar, maar met de hogere brandstofprijzen van de laatste tijd rijd ik wat rustiger wat resulteert in 1:17 a 1:18 verbruik. Fabrieksopgave van de AX is 1:20.
Bij de 1.4 AX versie draai je, met rustig verbruik, 1:14 en rijd je als een oude vrouw, dan kan je nog 1:15 doen. Gemengd verkeer doet tussen de 1:11 en 1:13, afhankelijk van wat er meer gebruikt wordt, snelweg of stadsverkeer. Ga je echt trappen met zo'n ding, dan ga je rustig richting 1:10 en soms zelfs 1:9
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117024022
Ik heb er een te koop staan hier :-)
pi_117035176
een zwak punt van deze auto's zijn de achteras lagers, deze vreten in na verloop van tijd, reparatie kan niet, omdat de bus waar ze in zitten ovaal wordt. enige remedie is het vervangen van de complete as
pi_117035540
Waarom neem je geen 1.6 VTR of VTS?
pi_117036837
Ik rij al sinds 2006 in een Saxo 1.1 538.
Auto'tje zoeft en stuurt heerlijk over het wegdek. In je eentje kan je er prima mee de snelweg op en inhaalmanoeuvres uitvoeren. Als er echter passagiers meegaan merk je wel direct dat het allemaal wat moeizamer gaat.
Ik heb één echt probleem met de Saxo gehad en dat was dat de motor stationair niet goed meer liep, het gaspendaal ging uit zichzelf op en neer tijdens het rijden en dat is best wel link zeg maar... :')
Zelf op het internet naar het probleem gezocht en een nieuwe stappenmotor (20 euro Ebay) erin gezet, probleem was toen gelukkig verholpen. ^O^
Verder alleen het nodige onderhoud (vorige maand nieuwe distributieriem en waterpomp 550 euro ;( )

Ik blijf er nog wel even in rijden, als ik snel wil pak ik de motor wel. :P
pi_117036936
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:54 schreef tralalala het volgende:
Ik rij al sinds 2006 in een Saxo 1.1 538.
Auto'tje zoeft en stuurt heerlijk over het wegdek. In je eentje kan je er prima mee de snelweg op en inhaalmanoeuvres uitvoeren. Als er echter passagiers meegaan merk je wel direct dat het allemaal wat moeizamer gaat.
Ik heb één echt probleem met de Saxo gehad en dat was dat de motor stationair niet goed meer liep, het gaspendaal ging uit zichzelf op en neer tijdens het rijden en dat is best wel link zeg maar... :')
Zelf op het internet naar het probleem gezocht en een nieuwe stappenmotor (20 euro Ebay) erin gezet, probleem was toen gelukkig verholpen. ^O^
Verder alleen het nodige onderhoud (vorige maand nieuwe distributieriem en waterpomp 550 euro ;( )

Ik blijf er nog wel even in rijden, als ik snel wil pak ik de motor wel. :P
Uit nieuwsgierigheid...wat is er bij de Saxo 538 anders dan bij de gewone Saxo? :P
pi_117037045
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid...wat is er bij de Saxo 538 anders dan bij de gewone Saxo? :P
Blauwe versnellingspook :9
pi_117037178
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:58 schreef tralalala het volgende:

[..]

Blauwe versnellingspook :9
Alleen dat? :P geen andere bekleding/audio whatever? :P
pi_117038087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Alleen dat? :P geen andere bekleding/audio whatever? :P
Naast mijn blauwe versnellingspook zijn ook het klokje, de snelheidsmeter en de bekleding blauw dus dat zou zo maar eens kunnen. :P
En grote kans dat er inderdaad een geluidsinstallatie in zat maar dat is allemaal vervangen.
pi_117038134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:17 schreef tralalala het volgende:

[..]

Naast mijn blauwe versnellingspook zijn ook het klokje, de snelheidsmeter en de bekleding blauw dus dat zou zo maar eens kunnen. :P
En grote kans dat er inderdaad een geluidsinstallatie in zat maar dat is allemaal vervangen.
Oow dat is wel cool dan :P
pi_117059514
En hoe is het geluidsniveau van de motor als je 120 rijdt met een 1.1 ? Is dat nog goed uit te houden of zit je gelijk op 4000 toeren ?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 september 2012 @ 18:51:19 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117077202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:23 schreef Chr1st1aan het volgende:
En hoe is het geluidsniveau van de motor als je 120 rijdt met een 1.1 ? Is dat nog goed uit te houden of zit je gelijk op 4000 toeren ?
130 bij de AX is 4krpm.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')