Lol, en jij bent pvver ? Wij, tenminste, ieder onder de 30/40 is opgegroeid in een nihilistische hippie-cultuur.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij bent niet opgegroeid in onze joods-christelijke cultuur?
http://www.katholieknieuw(...)et-over-rimsha?.htmlquote:ChristenUnie: waarom hoorden we Schulz niet over Rimsha?
Het simpele Pakistaanse christenmeisje Rimsha werd door een moslimgeestelijke misleid, zodat het leek alsof zij een Koran verbrand had. Inmiddels is zij op borgtocht vrij, maar zij loopt met haar familie nog groot gevaar. Het simpele Pakistaanse christenmeisje Rimsha werd door een moslimgeestelijke misleid, zodat het leek alsof zij een Koran verbrand had. Inmiddels is zij op borgtocht vrij, maar zij loopt met haar familie nog groot gevaar.
Europarlementariėr Peter van Dalen (ChristenUnie) noemt de uitlatingen van EP-voorzitter Martin Schulz over de islamfilm zeer eenzijdig.
Van Dalen: "Schulz heeft de film en de verspreiding ervan sterk veroordeeld. Ook ik vind het ongewenst te spotten met welke godsdienst dan ook. Maar wat zei Schulz over de uitbarsting van geweld die er nu is? Ik heb hem niet gehoord over de vermoorde Amerikaanse ambassadeur in Libiė. Ik heb hem niet gehoord over de vele aanslagen die er nu al zijn geweest. Z'n reactie vind ik daarom zeer eenzijdig". Van Dalen: "Het lijkt me ook de evenwichtigheid van zo'n verklaring niet ten goede komen wanneer je die, zoals Schulz deed, aflegt terwijl er twee gasten uit het Midden-Oosten direct naast je staan".
Laffe arrestatie Rimsha
Van Dalen vindt het opmerkelijk dat Schulz nu wel deze film veroordeelt maar afwezig was bij het andere grote onderwerp van de afgelopen dagen: de vasthouding van het christenmeisje Rimsha in Pakistan. Van Dalen: "Je kon de afgelopen weken geen Duitse, Amerikaanse of Engelse krant openslaan of het ging - terecht - over de laffe arrestatie van het meisje Rimsha, zogenaamd vanwege blasfemie. Toen hoorde of zag ik niets van Schulz". Van Dalen: "Schulz moet met een aanvullende verklaring komen waarin hij ook de andere kant van deze film-kwestie duidelijk veroordeelt".
Ik denk dat de (geestelijk) leiders van die landen daar beter toe in staat zijn en ik ben ook van mening dat, dat hun taak is.. Overtuig die maar, want de mensen op de straat overtuig je toch niet zolang ze via ander kanalen wat anders wordt ingefluisterd.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hij draagt er inderdaad geen verantwoordelijkheid voor. Het probleem is echter, zoals ik juist heb uitgelegd, dat deze scheiding bij sommige mensen begrijpelijkerwijs moeilijk is te maken. Als je wil, dan kun je proberen wat aan die verwarring te doen.
Ik vind dat dit niet moet, omdat ik het niet wijs vind om deze mensen enigszins tegemoet te komen in hun idiote gedrag. Dat geldt voor degenen die protesteren en moorden, maar nog meer voor degenen achter dit hele gebeuren, degenen die e.e.a initiėren en aansturen.quote:Dat iets "niet hoeft", wil niet zeggen dat het "niet moet". Het klopt op zich dat het geen verplichting is om het wel te doen, maar waarom is het een verplichting om het niet te doen? Daarvoor geef je geen enkel argument.
Volgens veel buitenlanders zijn wij gierig.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is er trouwens Joods aan de Nederlandse cultuur? Als we er even van uitgaan dat Nederland een solide cultuur zou hebben. For the sake of the argument dus.
Ik ben benieuwd.²
Nou, lachen man, die orthodox joodse humor, het zijn vooral die sexy sliertjes die ze aan de zijkant van hun kop hebben hangen, niet?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Tegen een grapje kunnen en niet al te snel beledigd zijn, zie je ook vooral in landen waar Joden wonen of hebben gewoond, en minder in landen waar Joden niet zo op prijs worden gesteld.
Beter dan haar voor je ogen hebben hangen waardoor je niet goed leest wat er staat.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, lachen man, die orthodox joodse humor, het zijn vooral die sexy sliertjes die ze aan de zijkant van hun kop hebben hangen, niet?
Hehe, absoluut niet, plus dat ik me ook nog eens afvraag wat dat 'joods' erbij te zoeken heeft, want afgezien van een paar religieuze feestdagen die op elkaar lijken is er weinig Joods aan onze samenleving. Maar dat neemt niet weg dat onze gehele samenleving, ook de nihilistische hippie-cultuur, wel op de christelijke leest geschoeid is, je verandert (christelijke) tradities van eeuwen immers niet van de ene dag op de andere.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lol, en jij bent pvver ? Wij, tenminste, ieder onder de 30/40 is opgegroeid in een nihilistische hippie-cultuur.
Niet in zijn geheel, maar er zijn wel enorme verschuivingen geweest in de laatste 100 tot 200 jaar. Er zijn nog veel normen aanwezig die ook in het christendom centraal staan, maar dat betekent niet dat ze om die reden nog zo aanwezig zijn, immers zijn deze normen vrij universeel.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Hehe, absoluut niet, plus dat ik me ook nog eens afvraag wat dat 'joods' erbij te zoeken heeft, want afgezien van een paar religieuze feestdagen die op elkaar lijken is er weinig Joods aan onze samenleving. Maar dat neemt niet weg dat onze gehele samenleving, ook de nihilistische hippie-cultuur, wel op de christelijke leest geschoeid is, je verandert (christelijke) tradities van eeuwen immers niet van de ene dag op de andere.
Maak daar maar 60 jaar van hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niet in zijn geheel, maar er zijn wel enorme verschuivingen geweest in de laatste 100 tot 200 jaar. Er zijn nog veel normen aanwezig die ook in het christendom centraal staan, maar dat betekent niet dat ze om die reden nog zo aanwezig zijn, immers zijn deze normen vrij universeel.
Nou ik ben iig niet christelijk opgevoed nee, nooit kerk, geen commune of zo, niets.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij bent niet opgegroeid in onze joods-christelijke cultuur?
Ik ook niet. Bepaald niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou ik ben iig niet christelijk opgevoed nee, nooit kerk, geen commune of zo, niets.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niet in zijn geheel, maar er zijn wel enorme verschuivingen geweest in de laatste 100 tot 200 jaar. Er zijn nog veel normen aanwezig die ook in het christendom centraal staan, maar dat betekent niet dat ze om die reden nog zo aanwezig zijn, immers zijn deze normen vrij universeel.
Jij begrijpt gewoon niet dat jij een nieuwe versie van religieus extremisme verdedigd. De swastika is vervangen door de zwarte allah vlag. Ze zullen jou niet met dezelfde vriendelijkheid bejegenen hoor...quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:52 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Bepaald niet.
Maar dat betekent voor mij niet dat je andere mensen niet in hun waarde kan laten. En dat is iets wat jij totaal ontbeert.
Tja, maar jij bent zo slap. Jij zal nooit opkomen voor wat jij vindt dat goed is, omdat je bang bent voor een confrontatie. Dood ga je toch man, wat heb je te verliezen? Je bent geen knip voor je neus waard als je niet op durft te komen voor je eigen idealen.quote:
Het gaat hier inderdaad om extremisten. Een grote minderheid.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij begrijpt gewoon niet dat jij een nieuwe versie van religieus extremisme verdedigd. De swastika is vervangen door de zwarte allah vlag. Ze zullen jou niet met dezelfde vriendelijkheid bejegenen hoor...
Je bent erg bang en vooral ook laf van aard. Wat ligt hier aan ten grondslag? Ik ben best nieuwsgierig wat dat aan gaat.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij begrijpt gewoon niet dat jij een nieuwe versie van religieus extremisme verdedigd. De swastika is vervangen door de zwarte allah vlag. Ze zullen jou niet met dezelfde vriendelijkheid bejegenen hoor...
Wat moeten die extremisten veel waard zijn in jouw ogen dan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, maar jij bent zo slap. Jij zal nooit opkomen voor wat jij vindt dat goed is, omdat je bang bent voor een confrontatie. Dood ga je toch man, wat heb je te verliezen? Je bent geen knip voor je neus waard als je niet op durft te komen voor je eigen idealen.
Niets anders dan respect voor die rellers dan !quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, maar jij bent zo slap. Jij zal nooit opkomen voor wat jij vindt dat goed is, omdat je bang bent voor een confrontatie. Dood ga je toch man, wat heb je te verliezen? Je bent geen knip voor je neus waard als je niet op durft te komen voor je eigen idealen.
Een wit voetje zal hij daar niet halenquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:37 schreef VeX- het volgende:
Kansloos dat Obama zich op deze wijze gaat verontschuldigen bij de Pakistaanse bevolking. Vooral zonder ook het geweld te veroordelen dat moslims wereldwijd ten toon hebben gespreid.
Soms kan ik die rechtse republikeinen wel begrijpen.
Mwah, de grootste verschuiving is de godsdienstvrijheid, en al staat die al dik 200 jaar op papier, dat je echt vrij was om te geloven wat je wilde is toch een flink stuk recenter. En of we echte vrijheid van godsdienst hebben is nog maar de vraag, er schijnt iig weinig ruimte te zijn voor een geloof met net iets andere gewoonten. En klopt, veel waarden zijn universeel, die kom je in bijna alle geloven tegen .. interessant leesvoer .. http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eeds-schriller.dhtmlquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |