NU!quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Zodra Fok 'm bezorgt zal ik dat doen
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel de geobjectiveerde bestanddeel en niet de objectieve bestanddeelquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:57 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Elke delictsomschrijving bestaat uit bestanddelen. Bestanddelen kunnen in een objectieve vorm en in een subjectieve vorm voorkomen. De objectieve bestanddelen stellen een bepaalde gedraging strafbaar, bijvoorbeeld: 'wegnemen' of 'wederrechtelijk*'. De subjectieve bestanddelen komen voornamelijk voor bij misdrijven, maar kunnen ook in bepaalde overtredingen zitten. Subjectieve bestanddelen komen vaker als dolus (opzet) voor, maar in sommige delictsomschrijvingen komen zij als culpa (schuld) voor.
*Wederrechtelijk is normaliter een element, maar als het in een delictsomschrijving staat, een objectieve bestanddeel.
Oh sorry! Ik dacht dat een geobjectiveerde bestanddeel hetzelfde was als een objectieve bestanddeel. Wij hebben geobjectiveerde bestanddelen niet behandeld. Het was maar een inleidend eerstejaarsvak.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:34 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel de geobjectiveerde bestanddeel en niet de objectieve bestanddeel
verbintenissen etc, best primaquote:Op zaterdag 22 september 2012 20:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooooh dat is leuk!welk thema behandel je nu?
Ja zeker weten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:51 schreef deman13 het volgende:
[..]
Nog niet heel erg complex allemaal, maar dat zal vast nog komen!
Time will tell!quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja zeker weten.maar dan wordt het alleen maar leuker natuurlijk!
Vooral ook de rechtsdogmatische vragen bij verbintenissenrecht. Heerlijk.
Dit is een in de delictsomschrijving genoemd strafverzwarend gevolg van een doleuze handeling, terwijl het opzet niet op dat gevolg hoeft te zijn gericht. Wel moet er causaal verband zijn tussen de handeling en het gevolg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:56 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat is een geobjectiveerd bestanddeel? Iemand die het me kan uitleggen? Ik heb iets gelezen over het feit dat opzet bij ontucht met minderjarigen niet bewezen hoeft te worden (HR Leeftijd). Hoe kan je in de wet zien of je te maken hebt met een geobjectiveerd bestanddeel?
Ik zit momenteel in mijn tweede jaar. Heb je toevallig Cubaans bloed?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:59 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Hoeveelste jaars ben je? Ik zit ook in Leiden :p
Lekker feesten is nooit weg tochquote:Op zaterdag 22 september 2012 21:00 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ja, ga zometeen naar een feestje in de Poema in Utrecht. Lekker om de hoek!
Jaa, klopt. Ben daar geboren :p Kennen wij elkaar?quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:01 schreef KOG het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in mijn tweede jaar. Heb je toevallig Cubaans bloed?
Met andere woorden?quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:00 schreef KOG het volgende:
[..]
Dit is een in de delictsomschrijving genoemd strafverzwarend gevolg van een doleuze handeling, terwijl het opzet niet op dat gevolg hoeft te zijn gericht. Wel moet er causaal verband zijn tussen de handeling en het gevolg.
whuuuttt, waarom weet ik dit niet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:00 schreef KOG het volgende:
[..]
Dit is een in de delictsomschrijving genoemd strafverzwarend gevolg van een doleuze handeling, terwijl het opzet niet op dat gevolg hoeft te zijn gericht. Wel moet er causaal verband zijn tussen de handeling en het gevolg.
Je bent een jurist in spe, dus dit moet je zelf toch wel kunnen ontrafelen ;pquote:
Had ik niet verwacht van een excellente student. Je stelt me teleurquote:Op zaterdag 22 september 2012 21:13 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
whuuuttt, waarom weet ik dit niet?Stond dat in Mevis of zo?
Dit is wel erg mysterieus zo op de zaterdagavondquote:Op zaterdag 22 september 2012 21:21 schreef KOG het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht van een excellente student. Je stelt me teleur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |