Nooit aan gedacht eigenlijk om als fiscaal jurist bij een advocatenkantoor aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En waarom niet advocatenkantoren?
Kan prima. Best vaak zie je ook wel van die combinaties van belastingadvies/advocaten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht eigenlijk om als fiscaal jurist bij een advocatenkantoor aan de slag te gaan.
Misschien eens het overwegen waard. Je bent meer een generalist die afhankelijk van het onderwerp de diepte induikt. Ik vind het afwisselender en uitdagender. Althans, dat is de reden waarom ik mij specifiek op die tak van sport richt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:53 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht eigenlijk om als fiscaal jurist bij een advocatenkantoor aan de slag te gaan.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:49 schreef deman13 het volgende:
Yay, geslaagd voor auto-theorie.![]()
Gaat ook lekker op school, nog steeds altijd met goede moed.
Ja lekker jij ook?quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:51 schreef deman13 het volgende:
Thanks. Allemaal lekker van het weekend aan het genieten hier?
Lekker!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:19 schreef deman13 het volgende:
Ik woensdag. Gotta love rooster-wijzigingen.
Elke delictsomschrijving bestaat uit bestanddelen. Bestanddelen kunnen in een objectieve vorm en in een subjectieve vorm voorkomen. De objectieve bestanddelen stellen een bepaalde gedraging strafbaar, bijvoorbeeld: 'wegnemen' of 'wederrechtelijk*'. De subjectieve bestanddelen komen voornamelijk voor bij misdrijven, maar kunnen ook in bepaalde overtredingen zitten. Subjectieve bestanddelen komen vaker als dolus (opzet) voor, maar in sommige delictsomschrijvingen komen zij als culpa (schuld) voor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:56 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat is een geobjectiveerd bestanddeel? Iemand die het me kan uitleggen? Ik heb iets gelezen over het feit dat opzet bij ontucht met minderjarigen niet bewezen hoeft te worden (HR Leeftijd). Hoe kan je in de wet zien of je te maken hebt met een geobjectiveerd bestanddeel?
Hoeveelste jaars ben je? Ik zit ook in Leiden :pquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:49 schreef KOG het volgende:
Geinig om te zien dat er een scholier in de OP zit, maar dat ik nog steeds niet ben toegevoegd in het lijstje van Leiden.
Welk vak? Misschien valt het dan toch nog meequote:Op zaterdag 22 september 2012 20:03 schreef deman13 het volgende:
Oh, toch niet vrij. Hoorcolleges opeens. Lekker dan.
Privaatrecht. Maar dat is wel interessant.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Welk vak? Misschien valt het dan toch nog mee
Dat je dat allemaal nog zo precies weetquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:57 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Elke delictsomschrijving bestaat uit bestanddelen. Bestanddelen kunnen in een objectieve vorm en in een subjectieve vorm voorkomen. De objectieve bestanddelen stellen een bepaalde gedraging strafbaar, bijvoorbeeld: 'wegnemen' of 'wederrechtelijk*'. De subjectieve bestanddelen komen voornamelijk voor bij misdrijven, maar kunnen ook in bepaalde overtredingen zitten. Subjectieve bestanddelen komen vaker als dolus (opzet) voor, maar in sommige delictsomschrijvingen komen zij als culpa (schuld) voor.
*Wederrechtelijk is normaliter een element, maar als het in een delictsomschrijving staat, een objectieve bestanddeel.
Ooooh dat is leuk!quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:07 schreef deman13 het volgende:
[..]
Privaatrecht. Maar dat is wel interessant.
Dat vak was niet zo heel lang terug :p Ik vond met name het formele deel erg interessant. Materieel hebben wij niet echt heel inhoudelijk behandeld. Dat gedeelte komt in het derde jaar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat je dat allemaal nog zo precies weet
Ooh dat scheelt inderdaad. Voor mij is het al ruim 2jr geleden èn het had totaal niet mijn interessequote:Op zaterdag 22 september 2012 20:10 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Dat vak was niet zo heel lang terug :p Ik vond met name het formele deel erg interessant. Materieel hebben wij niet echt heel inhoudelijk behandeld. Dat gedeelte komt in het derde jaar.
haha, heb dat meerdere malen voorbij zien komenquote:Op zaterdag 22 september 2012 20:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh dat scheelt inderdaad. Voor mij is het al ruim 2jr geleden èn het had totaal niet mijn interesse
Ja eigenlijk wel inderdaadquote:Op zaterdag 22 september 2012 20:15 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, heb dat meerdere malen voorbij zien komen:D You're such a civilist
Ik moet er binnenkort ook maar weer eens eropuit gaan inderdaad :pquote:Op zaterdag 22 september 2012 20:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel inderdaadGuilty.
![]()
Moet/wil allemaal nieuwe dingen voor de winterlastig.
Wat wil jij allemaal gaan kopen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:27 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Ik moet er binnenkort ook maar weer eens eropuit gaan inderdaad :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |