abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116994506
Heel verhaal..

Aantal jaren geleden voor mijn moeder een abonoment afgesloten op mijn naam en mijn vaders rekening nummer. Stomste fout ooit.
Mijn vader had al snel een betalingsachterstand. Veel contact gehad met incassobureau en betalingsregeling afgesloten. februari dit jaar is de laatste rekening de deur uit gegaan. Het abonoment was tijden terug al door tmobile stopgezet vanwege deze achterstand.

Na die laatste rekening heeft mijn vader gebeld me het incasso bureau en gevraagd of er nog iets open stond en of nu alle rekeningen betaald zijn. Het antwoord Ja meneer alles is nu betaald u hoeft zich geen zorgen meer te maken.

Ondertussen heeft mijn moeder een simonly abonoment maar wel met nummer behoud.. dus het oude nummer van dat abonomemt wat ik heb toen heb afgesloten maar nu wel op naam van mijn moeder en mijn vaders rekening.

Vanmorgen staat er ineens een deurwaarder aan de deur met een dagvaarding voor mij. Ik was op stage dus mijn moeder heeft deze in ontvangst genomen. mijn vader is toen meteen gaan bellen met tmobile. maar die mochten mijn vader niets vertellen aangezien alles op mijn naam staat, toen ik thuis kwam ben ik gaan bellen met tmobile. maar toen vertelde tmobile mij dat hij niets kon vinden. dat het abonoment waar het over gaat op naam staat van mijn moeder..

ja ja logica terwijl ze smorgens tegen mijn vader zeggen dat het op mijn naam staat.
ik heb de dagvaarding bekeken en dat gaat dus over een betalingsachterstand. met een een bedrag van 1000 euro. het gaat hier dan om rekeningen van begin 2012 en wel om 4maanden die niet betaald zouden zijn.

Terwijl toen de laatste rekening dit jaar aan het incasso is betaald en hun ons hebben verzekerd dat er niets meer betaald hoefde te worden..

Ik heb ook al die tijd geen brieven/herrineringen gehad over dit bedrag of telefoontjes gehad helemaal niks. ik vind het ook zo vreemd dat ze bij tmobile eerst zeggen dat het om mij gaat en later tegen mij zeggen dat het om mijn moeder gaat.

en dat tmobile toch opnieuw een abonoment heeft kunnen afsluiten op hetzelfde nummer terwijl er dan eigenlijk nog openstaande rekeningen zijn. en er toen ook gewoon waren. Ik weet van een vriendin die bij tmobile heeft gewerkt dat dit eigenlijk onmogelijk is.

Ik heb nog geen contact kunnen opnemen met het incassobureau of de deurwaarder gezien het tijdstip.

iemand ideën of het ergens mis is gegaan en wat ik tegen de deurwaarder/incassobureau moet vertellen?
pi_116994778
Je kunt niks meer vertellen tegen de deurwaarder/incassobureau. Je bent gedagvaard. Bereiden jij en je ouders maar voor wanneer jullie moet verschijnen voor de civiele rechter. De rechter zal je welkom heten, je vertellen wat je rechten zijn en je krijgt de kans om je verhaal te doen en een tegengeluid te laten horen. Zet desnoods op papier wat je wil vertellen, aangezien de emoties vaak hoog oplopen in dit soort zaken.

Een tip van mijn kant. De rechter wil een oplossing zien. Als jij duidelijk uitlegt hoe je dit gaat oplossen heb je een grotere kans dat hij een wat mildere uitspraak doet. Zet je verhaal op papier en bespreek samen met je ouders hoe jullie dit gaan oplossen (hoe gaan jullie je schuld betalen). Zet dit ook op papier. Dan kun je in de rechtszaal geordend je verhaal doen en ten slotte ter berde brengen hoe je het wil oplossen. Als je niet met een oplossing komt, dan kan de uitspraak wat rauw op je dak komen. Maak dus duidelijk hoe je het wil oplossen!!!

Ah, jullie hebt geen schuld meer. In dat geval kom je in plaats van met een oplossing, met bewijsmateriaal dat jullie alles hebben afgelost.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 19-09-2012 19:50:54 ]
pi_116994821
Wat je moet zeggen: Wie eist, bewijst. Dus laat die bewijsstukken maar zien.

Komen ze met stukken aan dan kan je T-mobile om de oren slaan als blijkt dat je die al betaald hebt
  woensdag 19 september 2012 @ 19:50:08 #4
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116995120
Je kunt de bankafschriften laten zien waarop te zien is dat jullie alles betaald hebben.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116995256
Tevens maak je niet druk ts. Als jij met bewijsmiddelen duidelijk kunt maken dat jullie alles hebben betaald, dan sta je in no-time buiten. Duurt nooit lang, kleine zaakje. :) Bereid je voor en dan heb jij ze te pakken, die roze boeven.
pi_116995298
Het incassobureau had via tmobile een afkoopsom gekregen vanwege de achterstand. Ik weet niet precies wat dit bedrag was maar dat liep ook tegen de 1000 euro geloof ik.

dus we kunnen niet aantonen dat het abonoment per maand is betaald. we kunnen alleen aantonen dat de afkoopsom is betaald.
pi_116995491
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:53 schreef Hades24 het volgende:
Het incassobureau had via tmobile een afkoopsom gekregen vanwege de achterstand. Ik weet niet precies wat dit bedrag was maar dat liep ook tegen de 1000 euro geloof ik.

dus we kunnen niet aantonen dat het abonoment per maand is betaald. we kunnen alleen aantonen dat de afkoopsom is betaald.
Zover ik weet mogen ze je abonnement nooit zomaar voor een jaar verlengen. Je kunt het daarna telkens met een opzegtermijn van een maand stopzetten.

Als je kunt aantonen dat je alles hebt betaald, zit je goed. Je rekent gewoon uit wat de kosten zijn van het abonnement + de incassokosten door middel van bewijspapieren. Daarna maak je dit sluitend door middel van bankafschriften.
pi_116995693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:57 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zover ik weet mogen ze je abonnement nooit zomaar voor een jaar verlengen. Je kunt het daarna telkens met een opzegtermijn van een maand stopzetten.

Als je kunt aantonen dat je alles hebt betaald, zit je goed. Je rekent gewoon uit wat de kosten zijn van het abonnement + de incassokosten door middel van bewijspapieren. Daarna maak je dit sluitend door middel van bankafschriften.
het abonoment is ook nooit verlengd gweest. tmobile heeft die afkoopsom dik een jaar voordat abo afliep gemaakt.
pi_116995854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:01 schreef Hades24 het volgende:

[..]

het abonoment is ook nooit verlengd gweest. tmobile heeft die afkoopsom dik een jaar voordat abo afliep gemaakt.
Kerel, het is nu al een paar keer correct gespeld voor je. Is het werkelijk zoveel moeite om abonnement te spellen dan, in plaats van het afgrijselijke abonoment?
pi_116996403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:01 schreef Hades24 het volgende:

[..]

Als je kunt bewijzen dat je een afkoopsom bent overeengekomen met T-Mobile (brief) en dan het bedrag sluitend kunt maken door middel van bankafschriften. Dan zit je goed. In de afkoopsom zitten namelijk de abonnementsgelden + een bepaald bedrag voor het voortijdig stopzetten van je abonnement.

Wanneer moeten jullie verschijnen?
pi_116996568
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:14 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als je kunt bewijzen dat je een afkoopsom bent overeengekomen met T-Mobile (brief) en dan het bedrag sluitend kunt maken door middel van bankafschriften. Dan zit je goed.

Wanneer moeten jullie verschijnen?
Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog niet eens naar gekeken. Ik ben eerst op onderzoek uit gegaan en ik ga morgen eerst contact opnemen met incasso en tmobile hoe het kan dat tmobile geen gegevens heeft van mij en die "openstaande rekeningen". En waarom het ik nooit info heb gehad van tmobile en incasso over deze rekeningen en ik meteen een deurwaarder op de stoep heb staan.
pi_116996732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef Hades24 het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog niet eens naar gekeken. Ik ben eerst op onderzoek uit gegaan en ik ga morgen eerst contact opnemen met incasso en tmobile hoe het kan dat tmobile geen gegevens heeft van mij en die "openstaande rekeningen". En waarom het ik nooit info heb gehad van tmobile en incasso over deze rekeningen en ik meteen een deurwaarder op de stoep heb staan.
Succes, jongen. Het kan frustrerend zijn, maar zorg er wel voor dat je je zaakjes goed op orde hebt. Tevens is bellen wel een snelle communicatiemiddel, maar niet echt verstandig. Je kunt namelijk niet bewijzen wat jullie zijn overeengekomen. Het beste kun je ook communiceren door middel van mail, dan heb je het zwart op wit.
pi_116996878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Succes, jongen.
toch bedankt maar ik ben een vrouw ;) maar moet sowieso bellen aangezien op er op de papieren nergens een mail adres te vinden is. Dus dat moet ik morgen ook meteen na vragen.
pi_116997039
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:21 schreef Hades24 het volgende:

[..]

toch bedankt maar ik ben een vrouw ;) maar moet sowieso bellen aangezien op er op de papieren nergens een mail adres te vinden is. Dus dat moet ik morgen ook meteen na vragen.
Ah, sorry. Had er geen erg in. Graag gedaan. Hopelijk komt het allemaal uiteindelijk op zijn pootjes terecht.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:48:27 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116998550
Jullie hebben alleen de afkoopsom betaald en niet de achterstallige maanden?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116998730
Kun je niet voor jezelf op papier zetten wat je had moeten betalen aan t/mobile, wat erbij gekomen is aan aanmaning-incassokosten en wat er totaal nu betaald is. Dan ben je er gauw genoeg achter of het klopt of niet.

Als je voor jezelf niet duidelijk hebt wat je zou moeten betalen, geef ik je weinig kans bij de rechter.
.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:50:08 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117006132
Ik snap de OP eigenlijk niet. Waar is je moeder zelf in dit hele verhaal?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117006937
Ik lees tussen de regels door dat je ouders geen abonnement op hun eigen naam konden krijgen ivm eerdere schulden en bkr codering? Waarom heb je door hen over laten halen? Ik snap dat het je ouders zijn, maar ik gok dat dit niet hun eerste akkefietje is met een deurwaarder...
pi_117007436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:04 schreef Dzjonka het volgende:
Ik lees tussen de regels door dat je ouders geen abonnement op hun eigen naam konden krijgen ivm eerdere schulden en bkr codering? Waarom heb je door hen over laten halen? Ik snap dat het je ouders zijn, maar ik gok dat dit niet hun eerste akkefietje is met een deurwaarder...
:Y het is tijd om op jezelf te wonen
I want some NASTY !!!
pi_117013463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:48 schreef Luxuria het volgende:
Jullie hebben alleen de afkoopsom betaald en niet de achterstallige maanden?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_117014586
Je loopt nu stage, dit speelt al een behoorlijke tijd, hoe oud was je toen dat abonnement werd afgesloten.
En waarom sluit jij abonnementen af voor je ouders?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117024147
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat je moet zeggen: Wie eist, bewijst. Dus laat die bewijsstukken maar zien.

Komen ze met stukken aan dan kan je T-mobile om de oren slaan als blijkt dat je die al betaald hebt
Nog mooier gewoon telefonisch zeggen dat alles van jou kant betaalt is (waarop T-Mobile zal zeggen dat jij het dan maar moet opsturen) en jij de Zitting vol vertrouwen tegemoet ziet. (uiteraard wel zorgen dat je alles in orde hebt)

Het mooiste is dat je niks hoeft te zolang T-Mobile jou geen overzicht heeft gestuurd met daarop alle ontvangen betalingen die jij hebt gedaan en zij betwisten want: Hij die eist,die bewijst en niet " wij roepen maar wat en jij moet vervolgens hemel en aarde bewegen om je onschuld te bewijzen."
pi_117030989
Ik ben bang dat TS de administratie hierover helemaal niet in orde heeft en dan nader je zo'n zitting toch met geknepen billen. Dit gezien het feit dat TS tmobile moet bellen om te vragen of alles betaald is of niet.
.
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:46:54 #24
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117076978
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:41 schreef Fer het volgende:
Ik ben bang dat TS de administratie hierover helemaal niet in orde heeft en dan nader je zo'n zitting toch met geknepen billen. Dit gezien het feit dat TS tmobile moet bellen om te vragen of alles betaald is of niet.
Dat vermoed ik ook, helaas.
En vreemd dat TS abonnementen afsluit voor haar ouders? Wat is daar de achterliggende reden van, kunnen ze het niet zelf - misschien vanwege eerdere akkefietjes met betalingsachterstanden? :?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')