Waarom is het een blijk van incompetentie?quote:Op woensdag 19 september 2012 17:47 schreef JohnDoe12 het volgende:
Het is zo'n blijk van incompetentie. Ze hebben hem vorig jaar bedacht, ze willen er allemaal weer vanaf, maar weten niet hoe.
En nu hebben ze allemaal weer gezegd dat ze er vanaf willen. Dit gaat toch helemaal nergens over met deze amateurs...
Reken er maar niet op. Iets met terugwerkende kracht invoeren kan wel, maar het met terugwerkende kracht ongedaan maken is volgens Halbe Zijlstra absoluut onmogelijk.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:44 schreef JohnDoe12 het volgende:
http://www.nobiles.nl/index.php?id=11&newsid=12360
Het is duidelijk dat alle partijen er vanaf willen. Kunnen we er dus vanuit gaan dat hij met terugwerkende kracht wordt teruggedraait zodra we een nieuw kabinet hebben?
Ik heb hem al betaald, samen met mij heel veel studenten. Wij kunnnen ergens volgend jaar dus ons geld terug verwachten..
Waarom? Moet ik je uitleggen waarom? Als je dat niet snapt, ben je zelf incompetent.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom is het een blijk van incompetentie?
Omdat je dan echt aan de bak moet ipv er jaaaaren over doen met allerlei randzaken?
Had 'm graag zien komen, wel in een ander jasje gegoten, bv door iemand niet achteraf te naaien.
De regel ansich is gewoon goed en terecht ingesteld vind ik, dat ze met terugwerkende kracht doen vind ik zeer fout.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:53 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Waarom? Moet ik je uitleggen waarom? Als je dat niet snapt, ben je zelf incompetent.
Wetgeving moet altijd bedoeld zijn voor de lange termijn. De wetgever moet continuïteit als beginsel hebben.
Ze (CDA) maken een wet, omdat ze nog ergens wat geld nodig hebben. Oke, we halen het bij langstudeerders denken ze. Opzich niks mis mee.
Dus ze zeggen, alle studies die je hebt gedaan in het verleden. Ik zit nu in mijn laatste jaar HBO, studeer in mei af. Hiervoor heb ik 1.5 jaar een andere studie gedaan, dat vond ik niks. Wel mijn propedeuse gehaald, en toen overgestapt. Die 1.5 jaar telt nu gewoon mee als langstudeerder.
Als ik destijds had geweten dat 4 jaar later zoiets idioots zou komen, dan had ik die andere studie, waar ik geen zak aan vond gewoon afgemaakt.
Dit is gewoon zo kortzichtig. Ze voeren hem vorig jaar in, zijn het er nu allemaal over eens dat ze er vanaf willen, en gaan hem volgend jaar weer afschaffen. Dat betekend dat alleen mijn lichting de lul is. Dat is toch idioot.
Ik zou als ik jou was iets minder hoog van de toren blazenquote:Op woensdag 19 september 2012 17:53 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Waarom? Moet ik je uitleggen waarom? Als je dat niet snapt, ben je zelf incompetent.
Wetgeving moet altijd bedoeld zijn voor de lange termijn. De wetgever moet continuïteit als beginsel hebben.
Ze (CDA) maken een wet, omdat ze nog ergens wat geld nodig hebben. Oke, we halen het bij langstudeerders denken ze. Opzich niks mis mee.
Dus ze zeggen, alle studies die je hebt gedaan in het verleden. Ik zit nu in mijn laatste jaar HBO, studeer in mei af. Hiervoor heb ik 1.5 jaar een andere studie gedaan, dat vond ik niks. Wel mijn propedeuse gehaald, en toen overgestapt. Die 1.5 jaar telt nu gewoon mee als langstudeerder.
Als ik destijds had geweten dat 4 jaar later zoiets idioots zou komen, dan had ik die andere studie, waar ik geen zak aan vond gewoon afgemaakt.
Dit is gewoon zo kortzichtig. Ze voeren hem vorig jaar in, zijn het er nu allemaal over eens dat ze er vanaf willen, en gaan hem volgend jaar weer afschaffen. Dat betekend dat alleen mijn lichting de lul is. Dat is toch idioot.
Als je mijn post leest, dan snap je waarom. Jij bent een incompetente lezer;-)quote:Op woensdag 19 september 2012 17:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was iets minder hoog van de toren blazenJij hebt blijkbaar een langstudeer boete moeten betalen, dus ik denk niet dat jij iets moet roepen over incompetentie
Troll. Anders lees je even wat hij zegt. 1,5 jaar een studie doen, P halen, en dan overstappen. Hij doet het redelijk prima, en dat moet niet afgestraft worden.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was iets minder hoog van de toren blazenJij hebt blijkbaar een langstudeer boete moeten betalen, dus ik denk niet dat jij iets moet roepen over incompetentie
och, ik had in ieder geval wel nagedacht over de studie die ik wilde doen, en die heb ik ook netjes op tijd afgerondquote:Op woensdag 19 september 2012 17:57 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Als je mijn post leest, dan snap je waarom. Jij bent een incompetente lezer;-)
heeeeee he, de eerste die even goed nadenkt ipv dan direct te happenquote:Op woensdag 19 september 2012 18:02 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Troll. Anders lees je even wat hij zegt. 1,5 jaar een studie doen, P halen, en dan overstappen. Hij doet het redelijk prima, en dat moet niet afgestraft worden.
Dit dus. Vergeet dit artikel niet he: Zijlstra: onbehoorlijk richting studentenquote:Op woensdag 19 september 2012 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Iets met terugwerkende kracht invoeren kan wel, maar het met terugwerkende kracht ongedaan maken is volgens Halbe Zijlstra absoluut onmogelijk.
Dit is echt ongelooflijk. Ze willen er vanaf, maar omdat ze het ' niet de correcte manier' vinden, wil hij hem laten staan.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:05 schreef destrovel het volgende:
[..]
Dit dus. Vergeet dit artikel niet he: Zijlstra: onbehoorlijk richting studenten
Ik citeer: "Studenten krijgen al rekeningen, ze denken dat het gaat gebeuren, sommigen hebben al betaald. Dan zeggen, we doen het maar niet, dat is niet de manier waarop je politiek moet bedrijven"
Het is namelijk te schokkend voor mensen als ze opeens minder moeten betalen dan ze dachten. Men houdt gewoon rekening met onze tere zieltjes
Nouja, ze weten ook niet hoe ze anders hun begrotingstekort moeten dichten.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:07 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Dit is echt ongelooflijk. Ze willen er vanaf, maar omdat ze het ' niet de correcte manier' vinden, wil hij hem laten staan.
Dat is de wereld op zijn kop. Ik kan me zo boos maken om die eikels.
Eindelijk iemand die mij snapt. Ik ben er ook niet tegen. Iemand die 8 jaar doet over een 4 jarige studie, dat slaat nergens op.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:10 schreef Dzjonka het volgende:
Ik vond het sowieso niet redelijk om de langstudeerboete toe te passen op mensen die allang begonnen zijn met studeren en hier de afgelopen jaren geen rekening mee konden houden. Dat is gewoon halverwege de spelregels veranderen.
Prima als het ingaat voor studenten die dit studiejaar voor het eerste stufi krijgen, maar als je al 4 jaar bezig bent, het opeens in gaan voeren vind ik nogal oneerlijk.
En nee, ik heb er zelf geen last van.
De financiele brokken worden al langzaam maar zeker naar de volgende generatie geschoven. Nu hoeven ze alleen nog maar krampachtig een jaar of 10 hun verouderde neo-liberalistische regeltjes vast te houden, en kunnen ze fijn met pensioen. Vervolgens mogen wij de jaren daarna alles terugdraaien.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:11 schreef JohnDoe12 het volgende:
Het zijn gewoon amateurs die totaal geen gevoel hebben met de samenleving. Ze regeren vanuit een ivoren toren, en kijken alleen naar cijfertjes.
Voor een langstudeerdersmaatregel an sich valt best wel wat te zeggen, maar dan met meer uitzonderingen dan de huidige, en -vooral- voor nieuwe studeerders en niet met terugwerkende kracht.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:15 schreef Bot13 het volgende:
[..]
De financiele brokken worden al langzaam maar zeker naar de volgende generatie geschoven. Nu hoeven ze alleen nog maar krampachtig een jaar of 10 hun verouderde neo-liberalistische regeltjes vast te houden, en kunnen ze fijn met pensioen. Vervolgens mogen wij de jaren daarna alles terugdraaien.
Met Neo-liberalisme is opzich niks mis. Alleen je kan het ook overdrijven. Sommige sectoren kunnen gewoon niet functioneren als ze volledig geprivatiseerd zijn. Zorginstellingen en onderwijs zijn daar een voorbeeld van.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:15 schreef Bot13 het volgende:
[..]
De financiele brokken worden al langzaam maar zeker naar de volgende generatie geschoven. Nu hoeven ze alleen nog maar krampachtig een jaar of 10 hun verouderde neo-liberalistische regeltjes vast te houden, en kunnen ze fijn met pensioen. Vervolgens mogen wij de jaren daarna alles terugdraaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |