abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116972156
Het voetbal gaat naar de kloten!

Steenrijke oliesjeiks en Russiche maffiabazen nemen langzaam ook Nederland over. Het begon met Vitesse en als zelfs Fortuna Sittard in handen komt van zo'n commerciele rat is het einde nabij.

Het voetbal is al lang niet meer van de voetbal supporter. De tv rechten worden opgekocht door een Amerikaanse zakenman, wat er voor zorgt dat over een tijdje zelfs betaald moet worden om naar de samenvatting van je favoriete voetbalclub te kijken.

Voetbalsupporters worden behandeld als dieren. Worden uit bussen gedreven als vee en in een vak achter een glazen wand gestopt. Ondanks dat er bij elke groep supporters één of twee raddraaiers zitten, is het gros van de voetbalfans correct en netjes.De benadering van (fanatieke) supporters door politie, stewards en ander personeel is vaak erg negatief. Ze worden opgewacht door rijen ME en politie en dit zorgt juist onnodig voor irritaties bij supporters, die zich, net als andere personen, gedragen zoals je ze benadert en behandelt.

Zullen we het ook nog even over het prijsbeleid hebben? Ik ben als supporter van Ajax blij dat mijn cluppie ook dit jaar weer Champions League speelt. Normaal gesproken ga ik naar iedere thuiswedstrijd van mijn club, maar het 'kampioenenbal' sla ik dit jaar even over. Wanneer ik mijn eigen plek in het stadion op koop betaal ik voor 3 wedstrijden Champions League zo'n 220,- euro.

Voetbalspelers kennen geen clubliefde meer. Alleen nog liefde voor geld. Wanneer ze ergens een euro meer kunnen verdienen vertrekken ze liever vandaag dan morgen. En geef ze eens ongelijk. Als ik me binnen één voetbalseizoen financieel onafhankelijk kon voetballen deed ik het ook. Hoe is het mogelijk dat grote clubs in Europa met schulden (soms tot ver in de miljoenen) verder kunnen gaan met het voeren van wanbeleid zonder daarvoor te worden gestraft? Hoe zou dat nu kunnen?

Laten we het even over de FIFA en de UEFA hebben. Één grote corrupte bende. Blatter & co durven geen enkele beslissing te nemen en dansen de grote clubs in Europa naar hun pijpen. Ze zouden iedere club in Europa met meer dan 10 miljoen euro schuld moeten verwijderen uit de Europese competities.

Ik geef het voetbal op deze manier nog een jaar of 10. Dan tellen alleen Real Madrid, Barcelona, Paris-Saint Germain, Chelsea, Manchester City en Zenit en Anzhi nog mee in Europa. Dan kunnen wij in Nederland op zondag beter met moeders de vrouw mee naar onze schoonmoeder. Dan gaat er geen gek in Nederland meer voor zijn lol in een stadion zitten.

Mee doen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 19 september 2012 @ 11:12:58 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_116972710
Eens!
pi_116973098
Maar als jouw club een 16 jarig jochie uit Denemarken haalt is dat wel prima natuurlijk
Hello, my name is Oliver
  woensdag 19 september 2012 @ 11:28:21 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_116973261
Alle clubs met meer dan 10 miljoen schuld? waarom niet alle clubs met een schuld?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_116973588
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:57 schreef dezomervoorbij het volgende:
Het voetbal gaat naar de kloten!

Ik geef het voetbal op deze manier nog een jaar of 10. Dan tellen alleen Real Madrid, Barcelona, Paris-Saint Germain, Chelsea, Manchester City en Zenit en Anzhi nog mee in Europa. Dan kunnen wij in Nederland op zondag beter met moeders de vrouw mee naar onze schoonmoeder. Dan gaat er geen gek in Nederland meer voor zijn lol in een stadion zitten.

Dat laatste stuk begrijp ik niet. Als je club het op nationaal niveau goed doet is dat toch ook al leuk? Ik heb geen europees voetbal nodig om mijn club te steunen in de Jupiler league!
Alpha kenny one
pi_116973923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dat laatste stuk begrijp ik niet. Als je club het op nationaal niveau goed doet is dat toch ook al leuk? Ik heb geen europees voetbal nodig om mijn club te steunen in de Jupiler league!
Mee eens. Het gaat in dit geval om het idee. Ajax kan nooit meer mee doen op Internationaal niveau vanwege de commercie. Dat ze in Nederland wel kampioen kunnen worden is natuurlijk leuk. Vergelijk het met bijvoorbeeld Helmond Sport, voor wie promotie naar de Eredivisie ook moeilijk zou zijn vanwege de kosten etc.
pi_116974071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:24 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Maar als jouw club een 16 jarig jochie uit Denemarken haalt is dat wel prima natuurlijk
Heb ik ergens in mijn verhaal gezegd dat dit goed is? Begrijp dat je het lastig vind om normaal te reageren omdat ik Ajax als voorbeeld gebruik, maar Begrijp me goed. Dat Ajax jongens uit Denemarken haalt van jeugdige leeftijd is natuurlijk ook verkeerd. Zoals ik al zei: AGAINST THE MODERN FOOTBALL en daarbij maak ik voor Ajax geen uitzondering.
pi_116974279
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:50 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Heb ik ergens in mijn verhaal gezegd dat dit goed is? Begrijp dat je het lastig vind om normaal te reageren omdat ik Ajax als voorbeeld gebruik, maar Begrijp me goed. Dat Ajax jongens uit Denemarken haalt van jeugdige leeftijd is natuurlijk ook verkeerd. Zoals ik al zei: AGAINST THE MODERN FOOTBALL en daarbij maak ik voor Ajax geen uitzondering.
Daar komt natuurlijk nog bij dat het een gevolg van is. Topclubs uit Europa halen deze jongens weg uit Nederland. De topclubs in Nederland doen hierdoor hetzelfde bij clubs in Denemarken en Finland. Nederland staat bekent als een goed opleidingsland. Als onze grote talenten niet op jonge leeftijd weg gehaald zouden worden, denk ik niet dat Ajax, Feyenoord en PSV zoveel in scandinavië zouden scouten naar jeugdspelers.
pi_116974384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:50 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Rustig maar kerel, mijn club (Feyenoord) doet er net zo hard aan mee.
Ik word altijd zo moe van mensen die zogenaamd "against modern football" zijn en het wel prima vinden als hun club zich in de schulden steekt en half afrika leegkoopt met gemeenschapsgeld.
Hello, my name is Oliver
pi_116974456
Wat is dit dan :')

Natuurlijk is voetbal niet van de voetbalsupporter. Als je als supporter vindt voetbal 'van jou moet zijn' dan ga je toch lekker zelf voetballen.
En inderdaad, het gros van de voetbalsupporters is normaal en netjes, maar er zijn er een aantal (wel iets meer dan één of twee, zoals jij zegt) die het gewoon verpesten voor de rest. En dan zijn dát ook nog eens de supporters die roepen dat voetbal niet meer van de voetbalsupporter is :')

En blijkbaar kan het uit om 220 euro voor 3 wedstrijden te vragen. Ajax is toch geen liefdadigheidsinstelling? Als mensen 220 euro betalen voor 3 wedstrijden dan kan Ajax 220 euro vragen voor 3 wedstrijden, zo simpel is het. Als we het hier met zijn allen niet mee eens zijn dan kopen we die kaartjes niet meer, waardoor de prijs zal dalen.

De FIFA en UEFA zijn volgens mij inderdaad zo corrupt als maar kan, maar denk even na voordat je dingen roept als clubs uit competities verwijderen. Een beter idee vind ik om bijvoorbeeld de regel te maken dat een club een sluitende begroting moet hebben. Ze krijgen daar de komende jaren de kans voor om dit te bereiken, lukt dit niet dan hangen daar consequenties aan met eventueel uiteindelijk diskwalificatie voor de grote competities.

Het probleem van de clubs die zich diep in de schulden werken en hierdoor alles winnen moet inderdaad opgelost worden. Verder moet je niet zo zeuren.
pi_116975376
Prijs van de cl kaartjes vind ik opzich niet eens zo heel raar als je kijkt welke clubs je ervoor terug krijgt
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_116975507
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:30 schreef stevenmac26 het volgende:
Prijs van de cl kaartjes vind ik opzich niet eens zo heel raar als je kijkt welke clubs je ervoor terug krijgt
220 euro vind ik best schandalig eigenlijk, maar dan zal je wel eretribune zitten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116975540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:35 schreef Caland het volgende:

[..]

220 euro vind ik best schandalig eigenlijk, maar dan zal je wel eretribune zitten?
1e ring sowieso ja
pi_116975556
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:36 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

1e ring sowieso ja
Wat waren de prijzen als je bijvoorbeeld achter de goal zit dan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116975604
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat waren de prijzen als je bijvoorbeeld achter de goal zit dan?
120euro voor 3 wedstrijden
220 is idd lange zijde
pi_116975615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:38 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

120euro voor 3 wedstrijden
220 is idd lange zijde
O, dat zijn gewoon prima prijzen ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116975646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]

O, dat zijn gewoon prima prijzen ja.
Voor die 220 euro heb je ook toegang tot een luxe bar enzo :')
  Trouwste user 2022 woensdag 19 september 2012 @ 12:40:05 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_116975649
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:30 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik betaalde 25 gulden voor een halve-Finale kaartje op het EK-88.

Verder was Man. City zo'n mooie cult-club vroeger :{

De romantiek is verdwenen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116975696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het begrip inflatie is jou nooit uitgelegd op school?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116975710
quote:

[..]

Paar jaar terug betaalde je 75euro voor 3 wedstrijden
Dus de prijsstijging vind ik opzich nog best meevallen
pi_116975747
quote:

[..]

De romantiek is niet verdwenen, het is alleen veranderd.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_116975786
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:43 schreef ValHallen het volgende:

[..]

De romantiek is niet verdwenen, het is alleen veranderd.
Ach ik ben al sinds jongs af aan voor Ajax en City
Ik vind het alleen maar prachtig dat ze komen
En dat ik daar heen ga
Ben zelfs nog op Maine road geweest toen ze 2e divisie speelde
  Trouwste user 2022 woensdag 19 september 2012 @ 12:46:11 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_116975827
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Het begrip inflatie is jou nooit uitgelegd op school?
Is al lang berekend door een ander topic van me. Inflatie heeft er niks mee te maken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116975853
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:44 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ach ik ben al sinds jongs af aan voor Ajax en City
Ik vind het alleen maar prachtig dat ze komen
En dat ik daar heen ga
Ben zelfs nog op Maine road geweest toen ze 2e divisie speelde
En zo zit dat stadion van City er vol mee. Denk niet dat daar heel veel gloryhunters zitten. En verder staan er altijd wel nieuwe cultclubs op. Zie een Swansea bijvoorbeeld, of Sankt Pauli.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_116975890
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:46 schreef ValHallen het volgende:

[..]

En zo zit dat stadion van City er vol mee. Denk niet dat daar heel veel gloryhunters zitten. En verder staan er altijd wel nieuwe cultclubs op. Zie een Swansea bijvoorbeeld, of Sankt Pauli.
Zaten gewoon ruim 20000 man in die tijd idd
En er zullen vast gloryhunters zitten maar dat heb jij bij elke club wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')