Nu ben ik niet zo'n vrouw die jankt dat ze op straat door iedereen nagefloten en geroepen wordt, want dat is dus helemaal niet zo. En als het dan al een keer gebeurd, dan voel ik me gevleid.
Maar deze meneer was toch echt een klacht waard. Vandaag ging ik een vriend ophalen van zijn werk. Daarbij droeg ik hoge hakken, om precies te zijn deze:
![AAwGP.jpg]()
Overigens merk ik altijd dat mensen kijken als ik die aanheb. Of tegen hun gesprekspartner fluisteren: 'check die schoenen' en dan denken dat ik het niet hoor. Ik kijk ze dan aan met een opgetrokken wenkbrauw en dan roepen ze snel; 'dat je daarop kunt lopen zeg!' of iets in die trant.
Anyway, ik stond dus te wachten naast mijn auto, die voor een leeg parkeervak stond. Er komt zo'n Turk van in de 30 aanrijden. Echt zo'n gladjakker, met lang, achterover gekamd haar. En een flinke dosis gel. Het gesprek ging als volgt:
'Zo zo, jij lijkt opeens een meter groter'
Dus ik glimlachte beleefd..
'Waarom doe je die schoenen aan?'
'Zodat ik groter ben'
'Ja ja, dat doe je gewoon om mij te verleiden, stoeipoes'
Dikke wtf moment?! Dus ik vraag of hij toevallig bij dat parkeervak moest zijn. Maar dat hoefde niet, hij ging zijn auto in een ander vak parkeren. Vervolgens stapt hij uit en loopt naar me toe:
'Wat doe je hier eigenlijk?'
'Ik wacht op mijn vriend' (leugentje om bestwil)
'Oh, vandaar dat je die stoute schoenen hebt aangetrokken. Nou, als je geen vriend had mocht je wel bij mij langskomen hoor, en die schoenen mocht je dan aanhouden!'
Inmiddels was het glimlachen mij vergaan en keek ik hem strak aan. Ik vond zijn poging tot versieren wel erg ver gaan en het was ook echt zo'n typische die dacht dat ie vet lekker was en het allemaal wel ff zou regelen.
Geef mij maar een bouwvakker die je nafluit en 'degelijk' roept dat ie wel een beschuitje met je wilt eten.