quote:Op donderdag 5 november 2015 08:55 schreef Skv het volgende:
774 miljoen dollar. Dat is toch een aardige bijdrage.
Ben vooral benieuwd wat uiteindelijke impact is geweest op de leners.
Toch alleen op de website een wegklikbare pop-up-strook?quote:Op maandag 28 december 2015 20:13 schreef Coelho het volgende:
Ik wordt al weer enkele dagen gestalkt door Kiva waarin ze zeggen dat een donatie gematcht gaat worden door een investeerder. Betekent dit dat die investeerder ook geld inlegt of betekent dit dat mijn investering verdubbeld wordt en ik dus uiteindelijk het dubbele van mijn investering terugbetaald krijg (zoals Lendahand een tijd terug deed)?
Omdat vanuit hun perspectief JIJ de verdubbelaar bent! :-)quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:21 schreef svann het volgende:
Als nuchter hollands ijskonijn vraag ik me dan af waarom ze niet gewoon het bedrag dat ze in gedachten hebben doneren of investeren.
Werkt volgens mij ook wel als motivator voor anderen? Weten dat je een goed doel wat je wel ligt, als je zelf maar ¤25 geeft, er in totaal met ¤50 op vooruit gaat?quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:21 schreef svann het volgende:
Als nuchter hollands ijskonijn vraag ik me dan af waarom ze niet gewoon het bedrag dat ze in gedachten hebben doneren of investeren.![]()
En toen heb je meteen maar een paar leningen uitgezocht?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:02 schreef Gala6183 het volgende:
Ik kende dit helemaal niet! Ik ga me eens inlezen.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 03:39 schreef svann het volgende:
Dankzij wat enthousiastelingen hebben we deze maand samen meer dan honderd leningen verstrekt!
Er zullen wel een paar expired raken, maar al met al een prima resultaat!
Partners krijgen hierdoor wel minder financiering, doordat ze zo'n loan uit eigen zak moeten financieren. Het is trouwens een harde eis van Kiva dat een partner voor minstens 50% hun financiering uit andere bronnen moet halen. Een goede zaak lijkt me.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 03:39 schreef svann het volgende:
Dankzij wat enthousiastelingen hebben we deze maand samen meer dan honderd leningen verstrekt!
Er zullen wel een paar expired raken, maar al met al een prima resultaat!
Bij zo'n niet tijdig opgevulde (expired) lening krijgt de storter zijn inleg terug.
De aanvrager heeft meestal al 'pre-disbursed' zijn geld gekregen. Fieldpartners (plaatselijke microkredietbanken) zijn niet uitsluitend van Kiva afhankelijk en proberen soms ook gewoon zoveel mogelijk leningen door Kiva ondersteund te krijgen.
Al naar gelang hun betrouwbaarheid krijgen fieldpartners een limiet toegewezen.
Niet alle fieldpartners spreiden hun aanvragen blijkbaar even handig.
Ze worden hierin wel begeleid, maar hebben ook eigen speelruimte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |