Vandaag heb ik gereageerd op een vacature voor koerier, landelijk !
Achteraf blijkt dat ze ZZP'ers zoeken die landelijk willen rondrijden, maar ze zijn wel in mij geïnteresseerd qua CV en dat ze nog wel mensen zoeken voor de komende (drukke) periode.
Nu de vraag: Wat te doen. Een KvK nummertje is zo aangevraagd, maar de verwachting is dan ook dat ik een eigen auto heb/aanschaf en mijn eigen ziekteverzekering en andere zooi ga regelen. Daar zit dus wel wat eigen administratie bij, dat zal ook niet al te spannend zijn, ik zit meer met mijn inkomsten. Morgen komt er dus een man van dat koeriersbedrijf om kennis te maken om te kijken of dit werk wel iets voor mij is, maar andersom is het voor mij ook nog aftasten of dit ZZPen voor mij iets is ?
Wat zou ik per dag kunnen verdienen *bruto* om rond te komen, inclusief eigen auto. Ik twijfel enorm, want ik zoek al maanden naar werk en dit ligt voor het oprapen + ik vind het leuk werk. Maar er zit dus ook wel een keerzijde aan, want een dag ziek kan ik mij niet veroorloven en ik moet echt het hele jaar door werken om 3/4 weken per jaar vrij te zijn.
1 voordeel als ZZP'er, ik kan tijdens het werk voor 1 bedrijf al verder zoeken naar een ander bedrijf waar ik ook voor kan charteren/rijden.
En in de tussentijd hopelijk nog genoeg tijd om mijn opleiding Transport Planning af te maken