Ik ben helemaal met je eens dat het beter kan en moet. Ik zeg alleen dat het nu zeker niet om totaal ondemocratische benoemingen gaat.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dus we stemmen op iemand (2e kamer). De winnaar daarvan mag stemmen op een volgende persoon (MP, staathoofd wordt in Nederland niet verkozen) en degenen die dat winnen mogen dan weer op de volgende eprsoon stemmen (van Rompuy).
En dat noem je democratie? Waarom niet direct stemmen? Waarom niet eerst de vraag of we uberhaupt wel willen dat een machtspositie zoals die van Van Rompuy bestaat en macht heeft over ons?
Daar ben ik niet van overtuigd. Daarnaast heb ik een leuke baan en een leuk sociaal leven. Ik doe wel mee met de revolutie als die komt ipv in mijn eentje het hele fascistische regime aan te vallen.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het staat je vrij lid te worden van een politieke partij en hier een item van te maken.
Ben je dan ook voor het direct kiezen van OvJ's en rechters?quote:Op woensdag 19 september 2012 11:33 schreef Viajero het volgende:
Inderdaad deels off-topic, maar on-topic als je bedenkt dat dit soort corruptie en machtsmisbruik veel vaker voorkomt in dicaturen dan in democratieen. Nog een reden om voor meer democratie te pleiten.
Wacht, je bent het met me eens? Dan zal je toch eerst democratisch moeten leren herkennen als democratisch, en niet-democratisch als niet-democratisch.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik ben helemaal met je eens dat het beter kan en moet. Ik zeg alleen dat het nu zeker niet om totaal ondemocratische benoemingen gaat.
Maar goed, wat heeft dit met het topic te maken?
Ja, graag. In combinatie met het levenslang opsluiten van de falende en corrupte regenten die we nu als OvJs en rechters hebben.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ben je dan ook voor het direct kiezen van OvJ's en rechters?
Je hebt kritiek op het democratisch gehalte, maar je hebt niet echt door dat als je in een democratie wat wil veranderen je daarvoor wat moet gaan doen.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd. Daarnaast heb ik een leuke baan en een leuk sociaal leven. Ik doe wel mee met de revolutie als die komt ipv in mijn eentje het hele fascistische regime aan te vallen.
Volgens mij begrijp je niet zo goed wat een forum is. dat is een plaats op internet waar je over dit soort zaken kan zeuren.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt kritiek op het democratisch gehalte, maar je hebt niet echt door dat als je in een democratie wat wil veranderen je daarvoor wat moet gaan doen.
Beetje huilen op een forum dat het allemaal niet eerlijk is.
Ik begrijp heel goed dat je wilt zeuren, maar als je wilt dat er wat veranderd zal je wat meer moeten doen.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet zo goed wat een forum is. dat is een plaats op internet waar je over dit soort zaken kan zeuren.
Het staat je vrij je account hier op te zeggen.
Dus feitelijk krijg je dan rechters die de straffen opleggen die het volk wil en OvJ's die de criminelen vervolgen die het volk wil? Ik vind de afstand die er nu tussen het volk met haar onderbuik gevoel en de rechterlijke macht zit wel fijn eigenlijk.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, graag. In combinatie met het levenslang opsluiten van de falende en corrupte regenten die we nu als OvJs en rechters hebben.
Er zit natuurlijk ook nog wat tussen democratie en dictatuur in.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wacht, je bent het met me eens? Dan zal je toch eerst democratisch moeten leren herkennen als democratisch, en niet-democratisch als niet-democratisch.
Hint 1: een organisatie is niet democratisch alleen omdat ze dat zelf zeggen.
Hint 2: hoe indirecter de verkiezing, hoe ondemocratischer.
Hint 3: het zal niet beter gaan als je ze aanmoedigt door ze democratisch te noemen.
Ja, rechters die doen wat het volk wil. Dat zou niet mogen in een democratie. Ze moeten gewoon doen wat ze zelf willen en het volk negeren, veel beter. Het volk is er voor de rechters, niet andersom. Toch?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus feitelijk krijg je dan rechters die de straffen opleggen die het volk wil en OvJ's die de criminelen vervolgen die het volk wil? Ik vind de afstand die er nu tussen het volk met haar onderbuik gevoel en de rechterlijke macht zit wel fijn eigenlijk.
En levenslang voor falen (slecht zijn in je werk)? Lijkt me ook wat overdreven.
Probleem nu, met met name rechters, is de benoeming voor het leven, daar zou je vanaf moeten.
Daar heb je gelijk in, maar de EU neemt steeds meer stappen in de richting van dictatuur, niet in de richting van democratie. En ik vind dat een heel gevaarlijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk ook nog wat tussen democratie en dictatuur in.
Rechters moeten met verstand en kennis van de wet oordelen. Niet puur de onderbuik van het volk volgen.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, rechters die doen wat het volk wil. Dat zou niet mogen in een democratie. Ze moeten gewoon doen wat ze zelf willen en het volk negeren, veel beter. Het volk is er voor de rechters, niet andersom. Toch?
Het volk negeren inderdaad. Met verstand en kennis, die bij het domme volk natuurlijk niet aanwezig is. Comrade Stalin say da!quote:Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Rechters moeten met verstand en kennis van de wet oordelen. Niet puur de onderbuik van het volk volgen.
Het volk kan via de tweede kamer wetten aan (laten) passen als ze het er niet mee eens zijn. Een idols-achtige rechtspraak waar direct het volk wordt geraadpleegd over de op te leggen straf vind ik niet wenselijk.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het volk negeren inderdaad. Met verstand en kennis, die bij het domme volk natuurlijk niet aanwezig is. Comrade Stalin say da!
Als ze dit denken, vermoed ik dat ze op geenstijl zitten..quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:06 schreef LXIV het volgende:
Volgens sommige Amerikanen worden in Nederland kleuters stelselmatig verkracht op scholen, daar worden pedofielen speciaal voor uitgenodigd. Omdat het zo vrijdenkend is. Verder gebruikt iedereen hier drugs, van 8-jarige scholieren tot de Koningin aan toe, wordt moord bestraft met een middagje schoffelen onder begeleiding en krijgt iedere willekeurige buitenlandse crimineel die zich in Nederland aanmeldt automatisch een huis en een uitkering.
http://www.crimesite.nl/d(...)erzoek-baybasin.htmlquote:AG doet nader onderzoek Baybasin
De Advocaat-Generaal bij de Hoge Raad gaat nader onderzoek doen in de zaak-Baybasin. Dinsdag heeft de Hoge Raad aan de Advocaat-Generaal (AG) gevraagd op basis van dat nader onderzoek te concluderen of hij het herzieningsverzoek in de zaak Baybasin al dan niet gegrond acht.
Door Wim van de Pol
Vorige maand heeft de AG in een voorlopige conclusie aanbevolen aan de Hoge Raad om nader onderzoek te doen naar de telefoontaps in de zaak Baybasin, en om een oud-politieman die in de zaak heeft getolkt te horen. De Hoge Raad vraagt nu in een tussenbeslissing aan de AG dat onderzoek zelf uit te voeren.
Een wetswijziging, die gisteren in werking is getreden, geeft de AG de bevoegdheid zelf onderzoek te doen. De Advocaat-Generaal bij de Hoge Raad is een onafhankelijke adviseur van de Hoge Raad. In de praktijk worden de adviezen van de advocaat-generaal vaak gevolgd door de Hoge Raad.
Hüseyin Baybasin is op 30 juli 2002 door het hof in Den Bosch veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor onder meer uitlokken van twee liquidaties. Baybasin heeft altijd ontkend schuldig te zijn en gesteld dat de zaak is opgezet in samenwerking met corrupte autoriteiten in Turkije. Het cruciale bewijs tegen hem vormen duizenden getapte telefoongesprekken, die volgens deskundigen tekenen van manipulatie vertonen.
De Hoge Raad zou op 30 oktober uitspraak doen maar houdt nu In afwachting van een aanvullende conclusie in deze zaak de beslissing in het verzoek van Baybasin om de zaak naar een gerechtshof terug te verwijzen aan.
In zijn eerdere conclusie had Advocaat-Generaal Diederik Aben voorgesteld het nader onderzoek te doen in samenwerking met de advocaat van Baybasin. Hij is nu vrij om dat nu verder zelf in gang te zetten. De inmiddels opgeheven Commissie Buruma heeft audio-deskundigen in Israël en de Verenigde Staten onderzoek laten doen naar enkele telefoontaps in de zaak. Beide zagen aanwijzingen voor manipulatie, maar Buruma adviseerde het Openbaar Ministerie desondanks niet om het onderzoek te heropenen. Daarop diende advocaat Adèle van der Plas een herzieningsverzoek in.
De door Aben genoemde oud-politieman heeft altijd gezwegen over de gang van zaken in het onderzoek naar Baybasin. Hoewel hij niet meer in dienst is bij de politie acht hij zich gebonden aan zijn ambtsgeheim. De Advocaat-Generaal zou hem daarvan in het belang van het onderzoek kunnen ontheffen.
De advocaat van Baybasin heeft de Hoge Raad ook gevraagd de hechtenis van Baybasin te schorsen, omdat het Turkse Openbaar Ministerie de mannen die één van de moorden in de zaak Baybasin voor deze zouden hebben gepleegd, inmiddels niet (meer) schuldig acht. Op het schorsingsverzoek heeft de Hoge Raad nog niet beslist.
Lees de hele tussenuitspraak.
Ik kan me een stel herinneren waarvan 1 van beide direct verantwoordelijk is voor de dood van een baby maar allebei hun mond hielden. Daardoor kon niet worden aangetoond wie het precies had gedaan. Gevolg; allebei gingen vrij uitquote:Op woensdag 19 september 2012 12:46 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Als ze dit denken, vermoed ik dat ze op geenstijl zitten..
Bron: ADquote:Opstelten blijft topambtenaar steunen
Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie blijft achter zijn hoogste ambtenaar staan. Die wordt in verband gebracht met misbruik van minderjarigen, maar bij meerdere onderzoeken is er geen enkel bewijs gevonden dat de beschuldigingen juist zijn, heeft Opstelten aan de Tweede Kamer geschreven.
Advocate Adèle van der Plas die enkele vermeende slachtoffers van de topambtenaar vertegenwoordigt, en oud-recherchechef Klaas Langendoen spreken donderdag een commissie van het Amerikaanse Congres toe. 'Men wil van ons horen over wat er in Nederland niet gebeurt met aanklachten tegen mensen hoog in de top van het justitiële apparaat', legt Van der Plas toe.
Opstelten beklaagt zich daarover. Volgens de minister voeren enkele personen een campagne tegen de topambtenaar, waarbij ze ook suggereren 'dat door diens vermeende misdrijven in ons land de rechtsstaat niet meer goed zou kunnen functioneren'.
Ik had nog enige twijfel, maar dit bericht overtuigt mij 100% van zijn schuld. Als Opstelten ergens achter staat kan het gewoon niet goed zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bron: AD
Deze zaak stinkt echt heel hard in mijn ogen. Het gaat mij niet om de vraag of Demmink schuldig of onschuldig is, want het gaat mij alleen erom dat er een eerlijk onderzoek naar de aantijgingen jegens Demmink worden gedaan. Er is genoeg materiaal in mijn ogen om eens een onderzoek te doen naar de aantijgingen tegen Demmink. Denk bijvoorbeeld aan de aangiftes van de vermeende slachtoffers, maar ook aan het boek De Demmink Doofpot. Hirsch Ballin heeft het nog erger weten te ontwijken door een zogenaamd oriënterend onderzoek toe te zeggen. Een oriënterend onderzoek bestaat niet volgens de wet.
Opstelten en Teeven zijn wel twee grote lullo's inderdaad.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik had nog enige twijfel, maar dit bericht overtuigt mij 100% van zijn schuld. Als Opstelten ergens achter staat kan het gewoon niet goed zijn.
Schuldig, ophangen. En Opstelten erbij.
http://www.camilleri.nl/2(...)ofiel-joris-demmink/quote:Nederlandse regering steunt vermeende pedofiel Joris Demmink
VIDEO / UPDATED – Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie blijft achter zijn hoogste ambtenaar Joris Demmink staan. Die wordt in verband gebracht met misbruik van minderjarigen, maar bij meerdere onderzoeken is er vooralsnog geen bewijs gevonden dat de beschuldigingen juist zijn, heeft Opstelten aan de Tweede Kamer geschreven (PDF). Advocate Adèle van der Plas die enkele vermeende slachtoffers van de topambtenaar vertegenwoordigt, en oud-recherchechef Klaas Langendoen spraken donderdag een commissie van het Amerikaanse Congres toe. “Men wil van ons horen over wat er in Nederland niet gebeurt met aanklachten tegen mensen hoog in de top van het justitiële apparaat”, licht Van der Plas toe.
UPDATE 23:00 UUR: De Nederlandse advocate Adèle van der Plas en enkele anderen zijn donderdag gehoord door Amerikaanse Congresleden over een vermeende misbruikzaak in Nederland. Ze suggereerde een doofpotaffaire, waarbij de hoogste ambtenaar van het Nederlandse ministerie van Justitie, Joris Demmink, uit de wind wordt gehouden. Volgens de advocate is echter in de zaak geen deugdelijk onderzoek gedaan, ondanks aanwijzingen. Ze sprak tegenover de zogeheten Helsinki Commission. Die ziet toe op de naleving van de Helsinki-akkoorden; internationale afspraken over mensenrechten, waaronder mensenhandel en kindermisbruik.
Ook een oud-recherchechef, Klaas Langendoen, kreeg spreektijd. Hij deed als privédetective onderzoek, in opdracht van Van der Plas. Het verhaal van een vermeend slachtoffer was ook te horen. De zitting werd voorgezeten door het Republikeinse Congreslid Chris Smith. De Amerikanen zien overigens niet direct reden voor twijfel aan het Nederlandse rechtssysteem, maar stellen dat geen enkel systeem feilloos is. De ‘briefing’ wordt geëvalueerd, waarna de bevindingen kunnen leiden tot uitgebreidere gesprekken. Lees HIER meer. NB: video doorscrollen naar 00:27:00.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |