abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116923042
Oeps, per ongeluk laatste post, en nu voor het eerst een topic geopend. Weer wat geleerd :+

In het vorige topic:
-ging het over het uitspreken van namen, en verschillende klemtónen
-wil Danic graag de naam van haar opa gebruiken maar haar zus zou dat jammer vinden omdat haar zoontje die naam als tweede naam heeft
-wil Kleurdoos er zeker van zijn dat Andy geen foute trendy Amerikaanse naam is
pi_116923072
Ik vind Andy wel een beetje fout eigk. Maar dat komt door al die tig Chinezen die ik ken die allemaal zo lijken te heten. Het valt voor mij in dezelfde categorie als Jacky.

Maar... that having said, bij een Hollandse knul vind ik het alweer anders overkomen. still not my thing though.

Danic, is Jens wat?
:)
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:37:12 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116923094
Andy? Mneh... Te veel jaren '80-Miami-Vice-mannenmethighlights wmb...
pi_116923123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:35 schreef mignonne het volgende:
Ik vind Andy wel een beetje fout eigk. Maar dat komt door al die tig Chinezen die ik ken die allemaal zo lijken te heten. Het valt voor mij in dezelfde categorie als Jacky.

Maar... that having said, bij een Hollandse knul vind ik het alweer anders overkomen. still not my thing though.

Danic, is Jens wat?
misschien komt t nog goed als ik hem dan kakibroekjes en geruite overhemdjes aantrek O+ :P
pi_116923274
Dan is het meer een Andrew...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_116923350
Andy, dan denk ik gelijk aan die gast uit de serie according to Jim...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116923368
Bij Andy denk ik aan dat schoonmaakmiddel
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:10:02 #9
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116923492
Ik 'ken' een Andy en iedereen noemt hem Cif :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:16:14 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116923613
:P Ik zou mn hond nog geen Andy noemen.
Prince zn vriendinnetje heet Andy.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116923750
nee jij noemt je hond Chico :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:24:20 #12
176471 oh-oh
pi_116923775
:D Nope, die heette al zo voor ik hem kreeg.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116923793
prima excuus
pi_116923819
Oja, Andy het schoonmaakmiddel, dat is wel een nadeel.
Ik moet steeds denken aan de zwager uit Weeds.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:26:53 #15
176471 oh-oh
pi_116923840
Het is echt zo.
Ik wilde hem Nico gaan noemen ( :') ) maar na maanden Chico dit en dat lukte het me niet meer.
De andere namen heb ik wel zelf bedacht, behalve Karel, die heette al Carlos :P
( Groucho Marx )
pi_116924735
Carlos :D Nico vind ik ook niet zo. Billy wel O+
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:09:26 #17
176471 oh-oh
pi_116924870
Nee maar Nico klonk als Chico, honden horen voornamelijk de klinkers :P Ik heb nu logeetjes, en Billy en Bella en Sjonnie en Polly is echt onhandig, ik roep niet eens meer :')
Billy baalde ik achteraf echt van, die naam was nog leuk geweest voor een kind, maar goed, dat komt er toch niet :D
Carlos Negro heette Karel al, dus dat was makkelijk, zeker omdat ik toen alleen Frits nog maar had.
( Groucho Marx )
pi_116924924
Bij f-je op de psz zit een identieke tweeling (met dezelfde kleren aan) Amin en Amir.
Juf vindt het moeilijk _O-
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:16:03 #19
176471 oh-oh
pi_116925007
Mijn beste vriendinnen zijn tweeling.
M ichelle en D ayelle.
Ik heb de eerste paar jaar sowieso gedacht dat D ayelle Daniëlle heette met een hele platte uitspraak of zo :@ En vrienden van mij noemden hun altijd Michealle en Paella _O-
( Groucho Marx )
pi_116970871
Bedankt voor jullie reacties. Ik had haar gevraagd om een eerlijke reactie en geen beleefde reactie. Misschien naďef maar ergens had ik gehoopt dat het geen probleem zou zijn.
Het gaat om de naam Thomas, maar ook Tom vindt ze niet oké en dat vond ik wel raar. Maar idd de tweede naam Thomas vindt ik ook nog wel een mogelijkheid. Deze discussie hebben we 2 jaar geleden ook gehad, maar heb ik afgekapt omdat ik er zeker van was een meisje te krijgen en dat bleek te kloppen. Haar vriend vond het toen minder een probleem omdat het bij hen de tweede naam zou worden.
Ik schrijft em nog niet helemaal af, maar ik wil het ook niet tussen ons in laten staan en dat gaat het wel, vrees ik.

Mignonne, ik vind Jens niet zo, sorry.
Ik vind ook echt weinig jongensnamen leuk. Ik kom nu nog niet veel verder dan David en Matthijs, maar daar heb ik ook geen yes-gevoel bij.
Toevallig zijn Eva en Thomas beiden bijbelse namen, maar das meer toeval hoor, is geen eis.
Eigenlijk hoop ik dat dit gewoon weer een meisje wordt, dan zijn we can het 'gezeur' af.
pi_116971091
Lastig hoor, Danic! Ik zou me daar persoonlijk niet veel van aantrekken ik vind het al heel wat dat je in overleg gaat met hun :* (Gelukkig hebben mijn vriend en ik een totaal andere smaak dan onze zusjes en vernoemen is ook hier best lastig. Vernoemen naar een hond is hip blijkbaar :')
pi_116971292
Danic, ik vind het enorm flauw van je zus dat ze je "tegenhoudt" je kind naar je opa te vernoemen, en dan alleen maar omdat zij de naam als tweede naam gebruikt heeft.

Het is een vernoeming en daar moet je niet over miepen omdat jij die naam al gebruikt hebt (als tweede naam).
Het zijn neefjes van elkaar, wat maakt het straks (als ze volwassen zijn) nog uit of de een dezelfde voornaam heeft als de tweede naam van de ander.

We hebben hier in de familie een hele voorraad namen die dubbel of driedubbel voorkomen.
Een Willemijntje/Willem komt bij 3 neven/nichten als eerste of tweede naam voor, Andrea/André twee keer als eerste naam en een keer als tweede naam, Hendrik als eerste naam en als tweede naam.

En de derde naam van mijn jongste is de tweede naam van de jongste van mijn zusje, beide vernoemingen, want de naam van onze vader.
Maar als ik de jongste die naam als roepnaam had willen geven dan had mijn zusje het niet in haar hoofd gehaald daar over te gaan zitten miepen omdat zij die naam al als tweede naam voor jaar jongste gebruikt had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116971533
Ik vind het opmerkelijk en heel vervelend voor je Danic, het is nu net of je zus de naam claimt, terwijl hij bij haar zoontje alleen op papier te zien is.

In veel families is vernoemen toch heel gewoon? Mijn vader heet jan-arie en zijn neef heet ook zo en daarbij zijn ze op precies dezelfde dag in hetzelfde jaar geboren, dat levert nog vaak verwarring op! Maar de naam jan-arie komt in die familie wel 20x voor, in verschillende vormen!

Het zou zo jammer zijn als jij je opa niet kan eren omdat je zusje de naam claimt
S. 2014
J. 2016
pi_116971622
Wie is nou belangrijk, de persoon waarnaar vernoemd wordt of degene die exclusiviteit wil in het vernoemen? Zo te lezen gaat het om het laatste. Zij mag wel vernoemen, jij niet.

Waar zit haar probleem eigenlijk? Vindt ze dat hij belangrijker was voor haar dan voor jou ofzo?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 19 september 2012 @ 10:39:49 #25
176471 oh-oh
pi_116971651
Ik vind het nergens op slaan, juist leuk toch, dat opa's naam zo blijft leven in de familie?
Bij Molukkers zijn ze daar heel erg in bedreven. Ik ken echt broers en zussen die Joan & Johan heten bijvoorbeeld, en dan hebben ze nog neefjes en nichtjes die Jo-Anne, John, Johannes enz heten, allemaal vernoemd naar opa Johan. Om over de kleinkinderen van opa Daan nog maar te zwijgen :D
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')