abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116914730
Goedenavond

Ik werk sinds oktober 2010 voor mijn werkgever. Van oktober 2010 tot en met maart 2011 als uitzendkracht via Randstad

Daarna heb ik van maart 2011 tot en met november 2011 4 tijdelijke fase B contracten gehad via Randstad

Op dat moment besloot mijn werkgever Randstad Payroll solutions in dienst te nemen om voor ons te zorgen. Hier heb ik een payroll contract gehad dat van november tot en met mei liep, en nu weer 1 van mei tot en met november.

De inlener wil mij nu een jaarcontract aanbieden, en geen vast contract omdat zij aangeven dat ze naar de volledige 36 maanden kijken dat ik in dienst kan zijn voor ik een vast contract hoor te krijgen. Volgens mij klopt dit niet en hoor ik een OT te krijgen. Wat denken jullie?

ik zie het zo Randstad uzk = 1 werkgever Randstad fase B = 1 werkgever Randstad Payroll = 1 werkgever..
pi_116922173
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 22:42 schreef Hashjan het volgende:
Goedenavond

Ik werk sinds oktober 2010 voor mijn werkgever. Van oktober 2010 tot en met maart 2011 als uitzendkracht via Randstad

Daarna heb ik van maart 2011 tot en met november 2011 4 tijdelijke fase B contracten gehad via Randstad

Op dat moment besloot mijn werkgever Randstad Payroll solutions in dienst te nemen om voor ons te zorgen. Hier heb ik een payroll contract gehad dat van november tot en met mei liep, en nu weer 1 van mei tot en met november.

De inlener wil mij nu een jaarcontract aanbieden, en geen vast contract omdat zij aangeven dat ze naar de volledige 36 maanden kijken dat ik in dienst kan zijn voor ik een vast contract hoor te krijgen. Volgens mij klopt dit niet en hoor ik een OT te krijgen. Wat denken jullie?

ik zie het zo Randstad uzk = 1 werkgever Randstad fase B = 1 werkgever Randstad Payroll = 1 werkgever..
volgens mij gaat het niet om het aantal werkgevers, maar om het aantal tijdelijke contracten dat je hebt gehad.
EN...
het werk wat je sinds Okt.2010 hebt gedaan, is dat hetzelfde geweest (zelfde afdeling/zelfde werkzaamheden?)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:42:46 #3
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116924212
Fase A geldt als één tijdelijk contract (tenzij je ziek bent geweest), in fase B gelden alle contracten als tijdelijke contracten (het gaat niet om de werkgever).
Je zit nu in totaal dus in je zevende contract bij het uitzendbureau.
De werkgever kan je dus alleen maar een vast contract geven.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:51:23 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116924434
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:42 schreef Luxuria het volgende:
Fase A geldt als één tijdelijk contract (tenzij je ziek bent geweest), in fase B gelden alle contracten als tijdelijke contracten (het gaat niet om de werkgever).
Je zit nu in totaal dus in je zevende contract bij het uitzendbureau.
De werkgever kan je dus alleen maar een vast contract geven.
Dit dus. Heeft te maken met opvolgend werkgeverschap.

Natuurlijk alleen als je al die tijd dezelfde functie hebt gehad.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116974857
De opdrachtgever geeft aan dat in de CAO voor zorgverzekeraars staat dat de gehele uitzendperiode als 1 geldt.. Dus dan hebben ze denk ik wel gelijk :(
pi_116974869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 05:58 schreef Essebes het volgende:

[..]

volgens mij gaat het niet om het aantal werkgevers, maar om het aantal tijdelijke contracten dat je hebt gehad.
EN...
het werk wat je sinds Okt.2010 hebt gedaan, is dat hetzelfde geweest (zelfde afdeling/zelfde werkzaamheden?)
Ja altijd hetzelfde werk.. Nooit wat anders
  woensdag 19 september 2012 @ 12:18:04 #7
65960 sanger
pi_116975017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:13 schreef Hashjan het volgende:
De opdrachtgever geeft aan dat in de CAO voor zorgverzekeraars staat dat de gehele uitzendperiode als 1 geldt.. Dus dan hebben ze denk ik wel gelijk :(
Dat kan inderdaad. Ik zou het alleen wel even nakijken als ik jou was :)
pi_116975100
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Ik zou het alleen wel even nakijken als ik jou was :)
Ik heb het stukje gelezen dus dan klopt het wel
MAAR

omdat ik al fase b had en payroll gaf men aan dat het volgende contract vast moest zijn (dit was in april ofzo al aangegeven, en omdat ze dit op dat moment niet wilden boden ze mij nog een payroll aan. Mijn ollega's die op dezelfde dag waren begonnen en alleen uitzendkracht en payrollers waren zouden dan een tijdelijk contract van de opdrachtgever krijgen.

Ik heb toen de tijdelijke payroll getekend, en op het moment dat mijn collega's een tijdelijk opdrachtgevers contract zouden moeten krijgen, besloten ze hun allemaal vast te geven.
Ik zou dan in nov aan de beurt zijn..

Nu geven ze aan dat ze bij de anderen een fout hebben gemaakt.. En ik dus gewoon pecht heb..
  woensdag 19 september 2012 @ 12:23:49 #9
65960 sanger
pi_116975185
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:20 schreef Hashjan het volgende:

[..]

Ik heb het stukje gelezen dus dan klopt het wel
MAAR

omdat ik al fase b had en payroll gaf men aan dat het volgende contract vast moest zijn (dit was in april ofzo al aangegeven, en omdat ze dit op dat moment niet wilden boden ze mij nog een payroll aan. Mijn ollega's die op dezelfde dag waren begonnen en alleen uitzendkracht en payrollers waren zouden dan een tijdelijk contract van de opdrachtgever krijgen.

Ik heb toen de tijdelijke payroll getekend, en op het moment dat mijn collega's een tijdelijk opdrachtgevers contract zouden moeten krijgen, besloten ze hun allemaal vast te geven.
Ik zou dan in nov aan de beurt zijn..

Nu geven ze aan dat ze bij de anderen een fout hebben gemaakt.. En ik dus gewoon pecht heb..
Tja, dat kan gebeuren. Je kunt misschien nog aangeven dat het toen is toegezegd, maar weinig kans :)
  woensdag 19 september 2012 @ 15:01:51 #10
206580 Luxuria
pi_116981433
Dat is balen.

Maar er is mogelijk nog een optie: ben je tijdens de uitzendperiode ziek geweest? Zo ja, is die ziekmelding geregistreerd?
  woensdag 19 september 2012 @ 15:29:44 #11
65960 sanger
pi_116982663
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:01 schreef Luxuria het volgende:
Dat is balen.

Maar er is mogelijk nog een optie: ben je tijdens de uitzendperiode ziek geweest? Zo ja, is die ziekmelding geregistreerd?
Schiet je niets mee op, de uitzendperiode als geheel wordt als 1 contract gezien :)
  woensdag 19 september 2012 @ 15:30:42 #12
206580 Luxuria
pi_116982710
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Schiet je niets mee op, de uitzendperiode als geheel wordt als 1 contract gezien :)
Zou dat evengoed geen uitzondering zijn?
  woensdag 19 september 2012 @ 15:31:29 #13
65960 sanger
pi_116982764
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:30 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Zou dat evengoed geen uitzondering zijn?
Nee, want ziekte is net als iedere andere onderbreking van werkzaamheden.

Ik heb in de uitzendbranche gewerkt en deze vraag weleens bij de hand gehad bij een inlener die eenzelfde bepaling in zijn eigen CAO had.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:34:19 #14
206580 Luxuria
pi_116982888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, want ziekte is net als iedere andere onderbreking van werkzaamheden.

Ik heb in de uitzendbranche gewerkt en deze vraag weleens bij de hand gehad bij een inlener die eenzelfde bepaling in zijn eigen CAO had.
Ahh oke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')