excuses, gestolen.quote:Op maandag 17 september 2012 17:43 schreef trancethrust het volgende:
Was ie nu gestolen of kwijtgeraakt?
Behulpzame buurvrouw van een eindje verderopquote:Op maandag 17 september 2012 17:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Hoe kan je een boete krijgen met een verkeerd adres? Dan kun je de boete toch heel niet ontvangen, of mis ik iets?
Kun je dit funderen ?quote:Op maandag 17 september 2012 17:48 schreef johnson555 het volgende:
Gefeliciteerd je hoeft niks meer te betalen
Nee, je kan er niets mee en ja het is een asociale vraag. Je bent genaaid door jezelf of door de pikkerd die je pomo heeft gejat. De NS kan er geen kont aan doen dat jij je zaakjes niet op orde had.quote:Op maandag 17 september 2012 17:42 schreef obsama het volgende:
Goedemiddag Fok!ers,
Obsama is een keer zijn portomonnee kwijtgeraakt,gestolen, en moest daarom 2 weken lang kaartjes kopen. Natuurlijk heb ik wel kaartjes met 40% korting gehaald aangezien mij medereiziger wel een OV-chipkaart heeft. Nu moest ik echter één keer treinen voor 9 uur, en dat heb ik geweten.
Boete: reis + ¤35,-
Omdat mijn portemonnee echter gestolen was had ik helemaal geen ID mee en heb ik mijn juiste gegevens verbaal doorgegeven aan meneer de conducteur.
Nu krijg ik echter mijn boete met een verkeerde adres/postcode.
Kan ik hier iets mee ?
Bedankt alvast,
Obsama
p.s. Snap dat dit een asociale vraag is aangezien hun volgens de regel volledig in hun recht staan. Echter was het 5 voor 9 en heb ik 2 weken lang netjes kaartjes gekocht als arme student. Voel me momenteel beetje genaaid.
Ben sporadisch aanwezig op het BB forum en soms klaagbaak.quote:Op maandag 17 september 2012 17:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ben je trouwens een kloon of kwan je dit forum toevallig tegen?
Zoals ik zegt, wettelijk helemaal in hun recht. Je kan echter ook beeeeeetje coulance tonen als bedrijf, goed voor je image.quote:Op maandag 17 september 2012 17:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, je kan er niets mee en ja het is een asociale vraag. Je bent genaaid door jezelf of door de pikkerd die je pomo heeft gejat. De NS kan er geen kont aan doen dat jij je zaakjes niet op orde had.
Nou, prachtig. Coulant zijn tegenover iedereen die (om welke reden dan ook) de zitplaats niet (of niet volledig) heeft betaald en dan volgend jaar de tarieven weer omhoog gooien. Haske goed voor je imagequote:Op maandag 17 september 2012 17:55 schreef obsama het volgende:
Zoals ik zegt, wettelijk helemaal in hun recht. Je kan echter ook beeeeeetje coulance tonen als bedrijf, goed voor je image.
waarom zouden ze dat in jou specifieke geval doen dan?quote:Op maandag 17 september 2012 17:55 schreef obsama het volgende:
[..]
Zoals ik zegt, wettelijk helemaal in hun recht. Je kan echter ook beeeeeetje coulance tonen als bedrijf, goed voor je image.
Zie phquote:Op maandag 17 september 2012 17:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ben je trouwens een kloon of kwan je dit forum toevallig tegen?
- heb geen verpauperde uitstraling, waar ze uit hadden kunnen herleiden dat ik niet met opzet aan het zwartrijden ben.quote:Op maandag 17 september 2012 17:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat in jou specifieke geval doen dan?
Kolder ende bullshit en je mag je best een beetje schamen dat je dit soort dingen zegt.quote:Op maandag 17 september 2012 18:01 schreef obsama het volgende:
- heb geen verpauperde uitstraling, waar ze uit hadden kunnen herleiden dat ik niet met opzet aan het zwartrijden ben.
Ja, und?! Wat kan de NS eraan doen dat jij niet goed op je spullen let?quote:- Mijn beurs is gestolen en ID,rijbewijs en enkele anderen pasjes aanvragen kost mij als student zijnde al een bult geld.
Zie bovenquote:- Ik had een bewijs van aangifte van de politie bij mij
Je bent een van de velen die ze elke week tegenkomen.quote:Nogmaals, ik praat het niet goed. vind het echter wat strikt.
Was al bezig met dezelfde antwoorden, maar je was me net voor.quote:Op maandag 17 september 2012 18:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kolder ende bullshit en je mag je best een beetje schamen dat je dit soort dingen zegt.
[..]
Ja, und?! Wat kan de NS eraan doen dat jij niet goed op je spullen let?
[..]
Zie boven
[..]
Je bent een van de velen die ze elke week tegenkomen.
Wat ben ik snel hèquote:Op maandag 17 september 2012 18:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Was al bezig met dezelfde antwoorden, maar je was me net voor.
Ik ga hier geen discussie voeren, let's agree to disagree.quote:Op maandag 17 september 2012 18:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kolder ende bullshit en je mag je best een beetje schamen dat je dit soort dingen zegt.
[..]
Ja, und?! Wat kan de NS eraan doen dat jij niet goed op je spullen let?
[..]
Zie boven
[..]
Je bent een van de velen die ze elke week tegenkomen.
Mooiquote:Op maandag 17 september 2012 18:05 schreef obsama het volgende:
[..]
Ik ga hier geen discussie voeren, let's agree to disagree.
Heb net man van de NS aan de telefoon gehad.
Kan het declareren, probleem opgelost en slotje s'il vous plaît.
Zelfs berekenende kantoorlullo's reizen soms zwart hoor, op veel trajecten zijn de prijs van een kaartje, de pakkans en de boete gewoon niet in verhouding. Dus daar hoort zo'n conducteur ook totaal niet naar te kijken. (al zouden de meeste het wel doen, net zo als oude mensen nooit een boete krijgen waar een gozer van een jaar of 30 hem sowieso wel zou krijgen)quote:Op maandag 17 september 2012 18:01 schreef obsama het volgende:
[..]
- heb geen verpauperde uitstraling, waar ze uit hadden kunnen herleiden dat ik niet met opzet aan het zwartrijden ben.
- Mijn beurs is gestolen en ID,rijbewijs en enkele anderen pasjes aanvragen kost mij als student zijnde al een bult geld.
- Ik had netjes een kaartje gekocht.
- Ik had een bewijs van aangifte van de politie bij mij
nogmaals, ik praat het niet goed. vind het echter wat strikt.
Trein vertrekt 10 voor 9. Als je heel eerlijk bent, had jij het ook niet gedaan als het ¤8,10 zou schelen ?quote:Op maandag 17 september 2012 18:12 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Zelfs berekenende kantoorlullo's reizen soms zwart hoor, op veel trajecten zijn de prijs van een kaartje, de pakkans en de boete gewoon niet in verhouding. Dus daar hoort zo'n conducteur ook totaal niet naar te kijken. (al zouden de meeste het wel doen, net zo als oude mensen nooit een boete krijgen waar een gozer van een jaar of 30 hem sowieso wel zou krijgen)
Als je portomonee met abonement gejat is had je dat moeten vermelden op het proces verbaal en dat bij je moeten hebben. Als je die hebt kun je de boete ongetwijfeld (succesvol) aanvechten.
Maar als je 1x voor 9 uur moet reizen.. waarom lap je dan niet 1x dat kaartje zonder korting.. je weet hoe het zit en bent ook geen pauper..
Waar staat dat ik het "niet met opzet" doe dan schreeuwlelijkerd ?quote:Op maandag 17 september 2012 18:35 schreef 314 het volgende:
niet met opzet?? jij koopt toch zelf een kortingskaartje vóór 09:00 en stapt in de trein.. dokken dus
al vertrekt ie om 08:59, er staat toch op dat het pas na 9 mag? risico genomen dus gewoon betalen. zo'n conducteur hoort dat tientallen keren per dag, dus coulance kun je niet meer op rekenen met dank aan alle mensen die denken die paar minuutjes mooi mee te pakkenquote:Op maandag 17 september 2012 18:19 schreef obsama het volgende:
[..]
Trein vertrekt 10 voor 9. Als je heel eerlijk bent, had jij het ook niet gedaan als het ¤8,10 zou schelen ?
Waar staat dat ik het niet eens ben met het besluit van de conducteur dan ?quote:Op maandag 17 september 2012 18:39 schreef 314 het volgende:
[..]
al vertrekt ie om 08:59, er staat toch op dat het pas na 9 mag? risico genomen dus gewoon betalen. zo'n conducteur hoort dat tientallen keren per dag, dus coulance kun je niet meer op rekenen met dank aan alle mensen die denken die paar minuutjes mooi mee te pakken
als je 8 euro had willen besparen had je een trein later moeten nemen
foutief adres, dus officieel heb jij geen bekeuring ontvangen.. gewoon weggooien, zoeken ze het maar uitquote:Op maandag 17 september 2012 18:43 schreef obsama het volgende:
[..]
Waar staat dat ik het niet eens ben met het besluit van de conducteur dan ?
De hele discussie of het goed of fout is staat hier los van. Kom hier puur voor de wetgeving achter een foutief geschreven bekeuring.
Loze praatjes houd je maar in de kroeg.
Zat ik aan te denken. Doe het toch maar op de burgerlijke manier d.m.v. van een OV declaratie.quote:Op maandag 17 september 2012 18:46 schreef 314 het volgende:
[..]
foutief adres, dus officieel heb jij geen bekeuring ontvangen.. gewoon weggooien, zoeken ze het maar uit
dat de buuf hem bracht, tja
maar jij had je OV kaart niet vergeten, die was gejat en je bent op een fout kaartje gaan reizen. beter had je dat kaartje niet laten zien en deed je of je je kaart zocht, waarna je dan kunt terugvallen op 1x niet bij je hebbenquote:Op maandag 17 september 2012 18:47 schreef obsama het volgende:
[..]
Zat ik aan te denken. Doe het toch maar op de burgerlijke manier d.m.v. van een OV declaratie.
Nergens staat vermeld dat ik een foutief kaartje heb ? De conducteur heeft mij een kaartje gekocht.quote:Op maandag 17 september 2012 18:49 schreef 314 het volgende:
[..]
maar jij had je OV kaart niet vergeten, die was gejat en je bent op een fout kaartje gaan reizen. beter had je dat kaartje niet laten zien en deed je of je je kaart zocht, waarna je dan kunt terugvallen op 1x niet bij je hebben
Er zit wel een marge in, als je om 8:59 incheckt en instapt met een chipkaart in plaats van reizen met een kaartje dan gaat het wel goed ook al is het nog geen 9 uur.quote:Op maandag 17 september 2012 18:39 schreef 314 het volgende:
al vertrekt ie om 08:59, er staat toch op dat het pas na 9 mag? risico genomen dus gewoon betalen. zo'n conducteur hoort dat tientallen keren per dag, dus coulance kun je niet meer op rekenen met dank aan alle mensen die denken die paar minuutjes mooi mee te pakken
Betere methode is kaartje vol tarief kopen tot het eerste station dat de trein aandoet na 9 uur, en daarna een kaartje met korting voor de rest van de reis.quote:Op maandag 17 september 2012 18:39 schreef 314 het volgende:
als je 8 euro had willen besparen had je een trein later moeten nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |