Ik wil inderdaad ook eerlijk zijn, maar hoe moet ik dit vermelden bij "recente werkervaring"quote:Op maandag 17 september 2012 17:28 schreef zwaardegekste het volgende:
Eerlijk duurt het langst, hoe wil je het anders uitleggen?
Dan gaan ze kijken of ik ingeschreven stond bij de kamer van koophandel en dat is niet zoquote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je kunt er toch gewoon opzetten dat je een eigen bedrijfje hebt gehad?
Ik doe het zwartquote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef RPG het volgende:
Als je een eigen bedrijf hebt waarmee je het doet zet je dat erop.
Als je het compleet zwart doet zonder afdracht naar belasting (en mogelijk uitkering) is het minder slim om het op je CV te zetten.
Zonder KvK?quote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je kunt er toch gewoon opzetten dat je een eigen bedrijfje hebt gehad?
Gewoon zo je nu zegt op je cv zetten. Bij argwaan vragen ze erom bij een gesprek.quote:Op maandag 17 september 2012 17:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
Mijn vraag is hoe en of ik dit op mijn CV moet zetten. Een groot gat is niet handig en wekt argwaan op
1989quote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je komt uit 1988? Dan boeit dat echt nog niet zo ontzettend hoor.
Je kunt beter gewoon eerlijk zijn en vertellen dat je voor jezelf werkte, maar geen kvk inschrijving e.d. hebt.
Dan zou ik het niet op je cv zetten en het op die manier met de wereld delen. Neem aan dat je niet heel veel verdiend hebt. Maar je wilt niet graag dat de belastingdienst opeens graag geld wil hebben.quote:
En als ik nou zeg dat het op naam van een vriend stondquote:Op maandag 17 september 2012 17:33 schreef RPG het volgende:
[..]
Dan zou ik het niet op je cv zetten en het op die manier met de wereld delen. Neem aan dat je niet heel veel verdiend hebt. Maar je wilt niet graag dat de belastingdienst opeens graag geld wil hebben.
Dan moest die vriend er belasting over betalen. Zal die vriend leuk vinden als hij de rekening krijgt van de belastingdienstquote:Op maandag 17 september 2012 17:35 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
En als ik nou zeg dat het op naam van een vriend stond
Gaat dat dan niet te ver. Ik vermeld het op mijn cv en krijg plotseling een aanslag van de belastingdienstquote:Op maandag 17 september 2012 17:36 schreef RPG het volgende:
[..]
Dan moest die vriend er belasting over betalen. Zal die vriend leuk vinden als hij de rekening krijgt van de belastingdienst
Jep dat is het werk van mensen.quote:Op maandag 17 september 2012 17:40 schreef RPG het volgende:
Dat is nadeel van zwart werken. Als belastingdienst er achterkomt krijg je vanzelf de rekening. Helemaal als er leuk bedrag te halen valt.
En hoe makkelijker jij het maakt om gedetecteerd te worden met zwart werken hoe leuker zij het vinden.
Ik heb het niet aangegeven omdat ik toch niet belasting hoefde te betalen. bedrag was max 4000 euro in een jaar.quote:Op maandag 17 september 2012 17:40 schreef RPG het volgende:
Dat is nadeel van zwart werken. Als belastingdienst er achterkomt krijg je vanzelf de rekening. Helemaal als er leuk bedrag te halen valt.
En hoe makkelijker jij het maakt om gedetecteerd te worden met zwart werken hoe leuker zij het vinden.
Wat is nou je probleem? Je bent toch student? Dat is toch geen gat in je CV? Alsof elke student een relevante bijbaan heeft..quote:Op maandag 17 september 2012 17:44 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik heb het niet aangegeven omdat ik toch niet belasting hoefde te betalen. bedrag was max 4000 euro in een jaar.
Dus ik dacht waarom zou ik het doen
Mijn probleem is dat ik veel andere studenten ken die verschillende bijbanen hebben gehad. Niet altijd relevant in hun uiteindelijke werkgebied maar toch.quote:Op maandag 17 september 2012 17:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is nou je probleem? Je bent toch student? Dat is toch geen gat in je CV? Alsof elke student een relevante bijbaan heeft..
Helemaal met maar 4000 euro. Dat is nauwelijks een inkomen te noemen. Had je beter gewoon full time kunnen werken. Dan had je dat in 4 maanden al verdiend.quote:Op maandag 17 september 2012 17:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is nou je probleem? Je bent toch student? Dat is toch geen gat in je CV? Alsof elke student een relevante bijbaan heeft..
Zet je bij Nevenactiviteiten neer:quote:Op maandag 17 september 2012 17:49 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik veel andere studenten ken die verschillende bijbanen hebben gehad. Niet altijd relevant in hun uiteindelijke werkgebied maar toch.
Mijn enige werkervaring is vulploegmedewerker een paar jaar geleden. Ik studeer weliswaar vanaf 2008, maar toch ben ik onzeker over mijn cv
Dit.quote:Op maandag 17 september 2012 17:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij woont niet in Nederland?quote:Op maandag 17 september 2012 17:44 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik heb het niet aangegeven omdat ik toch niet belasting hoefde te betalen.
Het zou verdomd terecht zijn. Met een lekkere boete er bovenopquote:Op maandag 17 september 2012 17:38 schreef waaromniet1988 het volgende:
Gaat dat dan niet te ver. Ik vermeld het op mijn cv en krijg plotseling een aanslag van de belastingdienst
Omdat je gewoon hoort op te geven wat je hebt verdiend. Als de BD vindt dat je niets hoeft te betalen, dan laten ze je dat wel wetenquote:Op maandag 17 september 2012 17:44 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb het niet aangegeven omdat ik toch niet belasting hoefde te betalen. bedrag was max 4000 euro in een jaar.
Dus ik dacht waarom zou ik het doen
Bedanktquote:Op maandag 17 september 2012 17:51 schreef RPG het volgende:
[..]
Zet je bij Nevenactiviteiten neer:
Eigenaar en beheerder van: www.blabla.nl
Als het beetje bekende sites zijn heeft het nut. Zijn het nietszeggende sites zou ik het gewoon achterwege laten (of je moet solliciteren naar een functie omtrent het maken/beheren van websites)
De belastingdienst kan helemaal geen IP check doen mafkees.quote:Op maandag 17 september 2012 17:43 schreef DeRakker. het volgende:
Ik hoop dat TS op een proxy server zit.
Anders zou ik als belastingdienst mooi even een IP check erover heen gooien
Plus ik heb een niet noemenswaardig bedrag verdiend. Zelfs als ik het had aangegeven bij de belastingdienst, dan hadden ze er toch geen belasting van kunnen vangenquote:Op maandag 17 september 2012 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De belastingdienst kan helemaal geen IP check doen mafkees.
Die kunnen hoogstens via de politie spelen en dan nog zal FOK! pas een IP doorgeven als er sprake is van strafbare feiten.
TS zegt nergens dat hij doelbewust de belasting ontdoken heeft. Hij zegt gewoon dat hij een gat van 3 jaar heeft en wat websites gemaakt heeft.
Dat geld is peanuts voor de belastingdienst en daar zullen ze ook niet moeilijk over gaan doen en al helemaal niet via de politie/rechter proberen zn IP te krijgen.
quote:Op maandag 17 september 2012 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De belastingdienst kan helemaal geen IP check doen mafkees.
Die kunnen hoogstens via de politie spelen en dan nog zal FOK! pas een IP doorgeven als er sprake is van strafbare feiten.
TS zegt nergens dat hij doelbewust de belasting ontdoken heeft. Hij zegt gewoon dat hij een gat van 3 jaar heeft en wat websites gemaakt heeft.
Dat geld is peanuts voor de belastingdienst en daar zullen ze ook niet moeilijk over gaan doen en al helemaal niet via de politie/rechter proberen zn IP te krijgen.
Want werkgevers spelen ieder CV direct door naar de belastingdienst?quote:Op maandag 17 september 2012 17:33 schreef RPG het volgende:
[..]
Dan zou ik het niet op je cv zetten en het op die manier met de wereld delen. Neem aan dat je niet heel veel verdiend hebt. Maar je wilt niet graag dat de belastingdienst opeens graag geld wil hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeg gewoon eerlijk dat je geen officiële baan hebt gehad maar wel wat hebt bijgebeund naast je stufi.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Dan heb je geen gat in je CV, dan was je zelfstandig ondernemer.quote:Op maandag 17 september 2012 17:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik wil solliciteren voor een functie, maar het probleem is dat ik al bijna 3 jaar werkloos ben. Ik ben een student nog ook![]()
Dat vond ik nooit erg, aangezien ik al een aantal jaren geld verdien met het bouwen van internetsites en via affiliateverkopen.
Mijn vraag is hoe en of ik dit op mijn CV moet zetten. Een groot gat is niet handig en wekt argwaan op
Dit.quote:Op maandag 17 september 2012 20:22 schreef DroogDok het volgende:
Kan het toch op je cv zetten? Alsof ze je KvK gaan natrekken.
dus als ik 12 x 1100 euro (iedere maand) bij beun en dus 11200 in een jaar op mijn rekening bijgeschreven krijg dan hoef ik dat niet aan te geven?quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:45 schreef Mrbagino het volgende:
Wanneer je meer als €1200,- per maand zal verdienen en dan niet ingeschreven staat bij de KVK, dan heeft de belastingdienst recht om er stappen bij te ondernemen.
Je hebt het wel over bij beunen, dit is natuurlijk extra bijverdienen buiten je vaste inkomen dat is zeker verstandig om wel aan te geven want anders komen ze een paar jaar later als nog terug bij jouw!quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:07 schreef Verduveltje het volgende:
[..]
dus als ik 12 x 1100 euro (iedere maand) bij beun en dus 11200 in een jaar op mijn rekening bijgeschreven krijg dan hoef ik dat niet aan te geven?
reken maar dat ze daar van willen snoepen bij de belastingdienst hoor
Welnee man, er is helemaal geen drempelwaarde voor zoiets. Stop pulling information out of your ass.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:14 schreef Mrbagino het volgende:
Officieel gezien is het zo wanneer er spraken is van geen vast inkomen maar wel geld verdiend wordt met bijv. heel veel koekjes verkopen en dit komt maandelijks niet boven het bedrag van €1200,- dan is het niet verplicht om bij de kvk ingeschreven te staan..
Nog zo'n pareltje. Pertinent onwaar.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:45 schreef Mrbagino het volgende:
Wanneer je meer als €1200,- per maand zal verdienen en dan niet ingeschreven staat bij de KVK, dan heeft de belastingdienst recht om er stappen bij te ondernemen.
Dit is niet het geval als er maar zo een €4000,- per jaar verdiend wordt!
Zoals hier boven al aangegeven wordt is het niet eens een inkomen te noemen.
Ooit wel eens over nagedacht om in de branche te solliciteren waar je al die tijd werkzaam in was bijv. webdesigner als je een beetje rond kijkt zijn er hier en daar genoeg vacatures voor vrij!
Je kunt jezelf dan bewijzen dat het voor het bedrijf een extra waarde zal hebben en je gat in je CV kan je weer opvullen.
Daar zat ik ook aan te denkenquote:Op donderdag 20 september 2012 14:45 schreef Iwanius het volgende:
Andere invalshoek:
Waarom vermeld de TS niet dat hij Hand-en-spandiensten als hobby heeft verricht w.o. dus het bouwen van.... Lieg je niet en krijg je geen last met SozaWe.
Inderdaad, al verdien je 1 euro in een jaar, dan moet je deze officieel gezien aangeven bij de belastingdienst. Dat je daar vervolgens geen belasting over betaald staat daar buiten.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welnee man, er is helemaal geen drempelwaarde voor zoiets. Stop pulling information out of your ass.
[..]
Nog zo'n pareltje. Pertinent onwaar.
Stappen ondernemen bij € 1.200 en geen KvK inschrijven hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |