Ik wil inderdaad ook eerlijk zijn, maar hoe moet ik dit vermelden bij "recente werkervaring"quote:Op maandag 17 september 2012 17:28 schreef zwaardegekste het volgende:
Eerlijk duurt het langst, hoe wil je het anders uitleggen?
Dan gaan ze kijken of ik ingeschreven stond bij de kamer van koophandel en dat is niet zoquote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je kunt er toch gewoon opzetten dat je een eigen bedrijfje hebt gehad?
Ik doe het zwartquote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef RPG het volgende:
Als je een eigen bedrijf hebt waarmee je het doet zet je dat erop.
Als je het compleet zwart doet zonder afdracht naar belasting (en mogelijk uitkering) is het minder slim om het op je CV te zetten.
Zonder KvK?quote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je kunt er toch gewoon opzetten dat je een eigen bedrijfje hebt gehad?
Gewoon zo je nu zegt op je cv zetten. Bij argwaan vragen ze erom bij een gesprek.quote:Op maandag 17 september 2012 17:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
Mijn vraag is hoe en of ik dit op mijn CV moet zetten. Een groot gat is niet handig en wekt argwaan op
1989quote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je komt uit 1988? Dan boeit dat echt nog niet zo ontzettend hoor.
Je kunt beter gewoon eerlijk zijn en vertellen dat je voor jezelf werkte, maar geen kvk inschrijving e.d. hebt.
Dan zou ik het niet op je cv zetten en het op die manier met de wereld delen. Neem aan dat je niet heel veel verdiend hebt. Maar je wilt niet graag dat de belastingdienst opeens graag geld wil hebben.quote:
En als ik nou zeg dat het op naam van een vriend stondquote:Op maandag 17 september 2012 17:33 schreef RPG het volgende:
[..]
Dan zou ik het niet op je cv zetten en het op die manier met de wereld delen. Neem aan dat je niet heel veel verdiend hebt. Maar je wilt niet graag dat de belastingdienst opeens graag geld wil hebben.
Dan moest die vriend er belasting over betalen. Zal die vriend leuk vinden als hij de rekening krijgt van de belastingdienstquote:Op maandag 17 september 2012 17:35 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
En als ik nou zeg dat het op naam van een vriend stond
Gaat dat dan niet te ver. Ik vermeld het op mijn cv en krijg plotseling een aanslag van de belastingdienstquote:Op maandag 17 september 2012 17:36 schreef RPG het volgende:
[..]
Dan moest die vriend er belasting over betalen. Zal die vriend leuk vinden als hij de rekening krijgt van de belastingdienst
Jep dat is het werk van mensen.quote:Op maandag 17 september 2012 17:40 schreef RPG het volgende:
Dat is nadeel van zwart werken. Als belastingdienst er achterkomt krijg je vanzelf de rekening. Helemaal als er leuk bedrag te halen valt.
En hoe makkelijker jij het maakt om gedetecteerd te worden met zwart werken hoe leuker zij het vinden.
Ik heb het niet aangegeven omdat ik toch niet belasting hoefde te betalen. bedrag was max 4000 euro in een jaar.quote:Op maandag 17 september 2012 17:40 schreef RPG het volgende:
Dat is nadeel van zwart werken. Als belastingdienst er achterkomt krijg je vanzelf de rekening. Helemaal als er leuk bedrag te halen valt.
En hoe makkelijker jij het maakt om gedetecteerd te worden met zwart werken hoe leuker zij het vinden.
Wat is nou je probleem? Je bent toch student? Dat is toch geen gat in je CV? Alsof elke student een relevante bijbaan heeft..quote:Op maandag 17 september 2012 17:44 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik heb het niet aangegeven omdat ik toch niet belasting hoefde te betalen. bedrag was max 4000 euro in een jaar.
Dus ik dacht waarom zou ik het doen
Mijn probleem is dat ik veel andere studenten ken die verschillende bijbanen hebben gehad. Niet altijd relevant in hun uiteindelijke werkgebied maar toch.quote:Op maandag 17 september 2012 17:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is nou je probleem? Je bent toch student? Dat is toch geen gat in je CV? Alsof elke student een relevante bijbaan heeft..
Helemaal met maar 4000 euro. Dat is nauwelijks een inkomen te noemen. Had je beter gewoon full time kunnen werken. Dan had je dat in 4 maanden al verdiend.quote:Op maandag 17 september 2012 17:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is nou je probleem? Je bent toch student? Dat is toch geen gat in je CV? Alsof elke student een relevante bijbaan heeft..
Zet je bij Nevenactiviteiten neer:quote:Op maandag 17 september 2012 17:49 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik veel andere studenten ken die verschillende bijbanen hebben gehad. Niet altijd relevant in hun uiteindelijke werkgebied maar toch.
Mijn enige werkervaring is vulploegmedewerker een paar jaar geleden. Ik studeer weliswaar vanaf 2008, maar toch ben ik onzeker over mijn cv
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |