abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123922086
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

ah, omdat het onzin is?
verklaar u nader?

want ff kijken, het kan gewoon niet zonder logische verklaring..
de maan heeft 1/6e van de zwaarte kracht van de aarde de ordbit is gewoon veel kleiner dus weinig voor nodig om er vanaf te komen.

en toen ze er landen was er al een krater.

dus... dag onzin!
Vraag:
Denk jij dat die 'astronauts' ziet er trots of gelukkig uit naar hun historisch reis?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 11 maart 2013 @ 18:59:20 #252
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_123922779
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus ze gaan met 'n 'fucking huge rocket' en zijn terug gekomen met 'n itsy bitsy tiny rocket....met 'n computer met hetzelfde kracht als 'n jaren tachtig koffie machine.
Ik geloof er niks van.
Ik ben 'n beetje verdrietige dat ik heb niet goed geluisterd naar 'n vriend van mij die heeft me wel geinformeerd 30 jaar terug.

Ik vind t echt jammer voor al die mensen die hebben jaren lang geleerd op school/universiteit/whatever en dan komen ze tegen t feit dat die 'maanlandingen' zijn een grote hoax.
Dat is wel 'n beetje heftig.
Jep, daar komt het wel op neer ja. Die enorme raket waar ze mee begonnen was vooral nodig om alle brandstof en andere supplies naar de maan te krijgen. Dit werkt ongeveer als volgt. Stel je hebt een ruimteschip van 100kg. Dit ruimteschip heeft een motor die 80kg brandstof nodig heeft om het ruimteschip in een baan om de aarde te krijgen. Maar, die brandstof zorgt er voor dat het ruimteschip zwaarder wordt. Om de 80kg brandstof van de grond te krijgen heb je weer extra brandstof nodig. Dit zorgt er voor dat een 2x zo zwaar ruimteschip meer dan 2x de brandstof nodig heeft om in een baan om de aarde te komen. Om het apollo ruimteschip naar de maan te krijgen was er dus best een forse raket (nogal een understatement ;) ) nodig. Voor de terugweg was dit niet het geval, omdat ze met veel lagere zwaartekracht te maken hadden, en zich soort van 'terug konden laten vallen' naar aarde.

En over de boordcomputer, meer was inderdaad niet nodig. Er zijn bijvoorbeeld een aantal mensen geweest die die boordcomputer in software of hardware na hebben gebouwd. De oorspronkelijke ontwerpen zijn als basis gebruikt voor de eerste boordcomputers van de shuttle. Vergeet hierbij ook niet dat het rekenwerk ook deels op de grond werd gedaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 maart 2013 @ 18:59:55 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_123922803
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nou......volgens het Flash Gordon style 'very special apollo-kubrick effects' was er best wel 'n aardig dust-cloud.
Zonder meer info is het lastig om te zeggen, maar heb je het nu niet over beelden van de landing?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:15:27 #254
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_124046361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

IMO - Er zijn geen bemannde vessels naar t maan geweest.
Ik heb m'n twijfels over die Mars Rover ook,ja.
Misschien is die ISS echt - Ik heb nog niet 'n mening over.
Kom op, dit moet toch een handlanger van de CIA zijn die de draak steekt met complotdenkers en de vermeende Britse intellectuele superioriteit?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:57:02 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124054084
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Kom op, dit moet toch een handlanger van de CIA zijn die de draak steekt met complotdenkers en de vermeende Britse intellectuele superioriteit?
iemand nog een grote lazer, ze hebben op de maan een spiegel achter gelaten.
om de afstand te kunnen meten van de aarde naar de maan..
of die ligt er gewoon per toeval :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_experiment
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:57:53 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124054115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

iemand nog een grote lazer, ze hebben op de maan een spiegel achter gelaten.
om de afstand te kunnen meten van de aarde naar de maan..
of die ligt er gewoon per toeval :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_experiment
Nah, die is er door een robot neer gezet joh ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_124054447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nah, die is er door een robot neer gezet joh ;)
Fotosoep. Er ligt geen spiegel.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:15:49 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124054720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Fotosoep. Er ligt geen spiegel.
De gereflecteerde laser fotonen zijn gefotosoept? Hoe moet ik me dat voorstellen? :P
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 15 maart 2013 @ 00:34:06 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124076005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De gereflecteerde laser fotonen zijn gefotosoept? Hoe moet ik me dat voorstellen? :P
dat lijkt me nog spectaculairder in elkaar steken dan met een laser op pakweg 1,5 4kante meter op de maan mikken :T
pi_124203429
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus ze gaan met 'n 'fucking huge rocket' en zijn terug gekomen met 'n itsy bitsy tiny rocket....met 'n computer met hetzelfde kracht als 'n jaren tachtig koffie machine.
Ik geloof er niks van.
Ik ben 'n beetje verdrietige dat ik heb niet goed geluisterd naar 'n vriend van mij die heeft me wel geinformeerd 30 jaar terug.

Ik vind t echt jammer voor al die mensen die hebben jaren lang geleerd op school/universiteit/whatever en dan komen ze tegen t feit dat die 'maanlandingen' zijn een grote hoax.
Dat is wel 'n beetje heftig.
Als jij "jarenlang had geleerd op school/universiteit/whatever", had je kunnen weten waarom dat zo was, iets wat A-tuinhek met middelbaar school niveau natuurkunde prima uitlegt...

90% van de hoax believers hebben de basiskennis niet om de meeste "bewijzen" die ze aanvoeren te snappen, noch te weten dat die "bewijzen" meer gaten bevat dan een stuk Emmentaler...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 18 maart 2013 @ 13:41:52 #261
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124203749
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als jij "jarenlang had geleerd op school/universiteit/whatever", had je kunnen weten waarom dat zo was, iets wat A-tuinhek met middelbaar school niveau natuurkunde prima uitlegt...

90% van de hoax believers hebben de basiskennis niet om de meeste "bewijzen" die ze aanvoeren te snappen, noch te weten dat die "bewijzen" meer gaten bevat dan een stuk Emmentaler...
agh jah we hebben allemaal mr Baumgartner, met een ballon naar 47km hoogte zien gaan..
:P
en dat was met een balon. wat ook al gewoon in begin van deze eeuw eigenlijk al kon :p
pi_124247511
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet echt - als iemand heeft je jarenlang vertelt dat 'het zo is' dan misschien geloof je dat 'het zo is' ....hoeft je niet echt goed (voor jezelf) over te denken.
M'n boeken zei dat het zo is,m'n leraar zei dat het zo is en al die leuke mensen op tv zeggen dat het zo is - daarom zo is het.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_124247635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet echt - als iemand heeft je jarenlang vertelt dat 'het zo is' dan misschien geloof je dat 'het zo is' ....hoeft je niet echt goed (voor jezelf) over te denken.
M'n boeken zei dat het zo is,m'n leraar zei dat het zo is en al die leuke mensen op tv zeggen dat het zo is - daarom zo is het.
Er wordt op scholen niet alleen vertelt 'dat het zo is', er wordt ook onderbouwd waarom dingen 'zo zijn' en je kunt in veel gevallen via experimenten zien dat 'het zo is'. Wetenschap is geen religie.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_124247673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Toen de Greys langskwamen, heeft Nixon gevraagd of ze op de terugweg een pakketje mee konden nemen en die op de maan neer te zetten met de glimmende kant naar boven. ;)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_124247818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:17 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wetenschap is geen religie.
Dat weet ik niet zeker, maar wat wel zo is is dat wetenschap is open voor bepaalde interpretatie.....for the right price. :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:38:24 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124248320
quote:

[..]

Jij hebt zo te horen geen hoger onderwijs gedaan?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:59:42 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124249182
quote:

[..]

dus... wikipedia je boeken en eigenlijk alles wat je leest of zie bekritiseer je..
hoe bevalt zo'n paranoia leven?
ben wel benieuwd :P
pi_124250339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:23 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, maar wat wel zo is is dat wetenschap is open voor bepaalde interpretatie.....for the right price. :)
Nee hoor, want dat is dan geen wetenschap meer.
pi_124251639
quote:

[..]

De reden voor een grote raket heen en een kleintje terug kun je vrij simpel narekenen met de bekende wetten van Newton, daar hoeft niemand voor te liegen. Zo zie je zelf waarom het je verteld wordt en kan je dat dus als waar aannemen.

Tenzij je de natuurwetten niet vertrouwt natuurlijk, maar dan komen we in een heel ander complot uit dan de maanlanding op zich.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_124290034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Denk je dat er geen wetenschappers zijn die kunnen hun onderzoekjes zeggen wat bvb. 'n regering zal willen en zal goed betalen ervoor?
Global warming bvb.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:47:15 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124290874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:23 schreef Tingo het volgende:

[..]

Denk je dat er geen wetenschappers zijn die kunnen hun onderzoekjes zeggen wat bvb. 'n regering zal willen en zal goed betalen ervoor?
Global warming bvb.
Een complot proberen te bewijzen met een ander complot... Dat werkt niet.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:52:05 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124298514
Onikaan ni ov dovah
pi_124301117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een complot proberen te bewijzen met een ander complot... Dat werkt niet.
Dat probeer ik niet....punt is dat niet alle mensen met 10 jaar school en 'n leuke klinkende titel zijn niet helemaal betrouwbaar - ze hebben ook hun price.
Serieuse ATuinhek - als iemand vraagt aan jou 'n paar cijfers hier en daar te wisselen voor 'n leuke geld bedrag....
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:17:23 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124301814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat probeer ik niet....punt is dat niet alle mensen met 10 jaar school en 'n leuke klinkende titel zijn niet helemaal betrouwbaar - ze hebben ook hun price.
Serieuse ATuinhek - als iemand vraagt aan jou 'n paar cijfers hier en daar te wisselen voor 'n leuke geld bedrag....
Dan geef ik ze aan.
Onikaan ni ov dovah
pi_124332572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij hebt zo te horen geen hoger onderwijs gedaan?
Nee...ik was weg van 10jaar school en meteen aan t werk toen ik 16 was.
Ik had kansen op wat 'beters' te doen.
Neem me niet verkeerd - ik heb alle respect voor geeducateerd mensen,ik zei alleen dat sommige zijn niet zo betrouwbaar of uitstekende intelligent als wat we zouden verwachten....net als justitie,politie,politici,doctors,enz.enz.
Or maybe I'm just a cynical old bastard. :)
pi_124332661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

OK - corrupte wetenschap dan - maar wel verkocht aan t publiek als wetenschap.
pi_124332720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

dus... wikipedia je boeken en eigenlijk alles wat je leest of zie bekritiseer je..
hoe bevalt zo'n paranoia leven?
ben wel benieuwd :P
Ik heb helemaal geen 'paranoia leven.'
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:50:11 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124334922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:47 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee...ik was weg van 10jaar school en meteen aan t werk toen ik 16 was.
Ik had kansen op wat 'beters' te doen.
Neem me niet verkeerd - ik heb alle respect voor geeducateerd mensen,ik zei alleen dat sommige zijn niet zo betrouwbaar of uitstekende intelligent als wat we zouden verwachten....net als justitie,politie,politici,doctors,enz.enz.
Or maybe I'm just a cynical old bastard. :)
Dan kan ik je bij deze vertellen dat je beeld niet klopt :) Je hebt bijvoorbeeld zoiets als practica, waar je simpele experimenten opzet die de juistheid van de theorie lessen aantoond. Het is echt niet allemaal domweg geloven wat de docent staat te vertellen. Je kan het tot op zeker hoogte (wetten van Newton gaan bijv prima) ook gewoon testen.
Onikaan ni ov dovah
pi_124337687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:17 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Er wordt op scholen niet alleen vertelt 'dat het zo is', er wordt ook onderbouwd waarom dingen 'zo zijn' en je kunt in veel gevallen via experimenten zien dat 'het zo is'. Wetenschap is geen religie.
Dat mensen aanvaarden wat wetenschappers hen vertellen heeft meer te maken met "geloof" dan met hun wetenschappelijk inzicht.

Stel dat er nooit missies naar de maan waren geweest, dat we niet verder gegaan waren dan een baan om de aarde. Wat zouden diezelfde mensen denken als de maanlander in een SF film voorkwam? Dat het realistisch was? Dat betwijfel ik ten sterkste, denk dat de meesten heel wat argumenten zouden hebben waarom het niet kon; zoals:
- het verschil is geen factor zes, want een Ariane raket moet enkel opstijgen, voor de landing is geen brandstof nodig omdat de aarde een atmosfeer heeft; een maanlander moet brandstof hebben voor het landen en het opstijgen.
- Een lander moet niet enkel in orbit raken, hij moet ontsnappingssnelheid bereiken.

Richard Feynman hield ooit een toespraak waarin hij het wetenschappelijk onderwijs afkraakte (in Mexico?). Hij toonde voorbeelden uit handboeken, bvb bereken de snelheid van een bal die van een helling rolt: in de oplossing werd enkel de snelheid, niet de rotatie van de bal in rekening gebracht. Bij het onderzoek naar de Challenger ramp was hij ook niet zuinig met z'n kritiek. Bvb de cijfers die aangaven dat lanceringen bij koud weer statistisch gezien veiliger waren, er minder problemen optraden: er werd geen rekening gehouden met het feit dat lanceringen bij warm weer vaker doorgingen ondanks kleine problemen. Maw: omdat lanceringen bij koud weer als gevaarlijker ingeschat waren leek het naderhand in de statistieken alsof ze veiliger waren, en die statistieken gebruikte men bij de Challenger als rechtvaardiging om niet uit te stellen.

Mensen zeggen vaak dat een verschil eenvoudig te verklaren is; maar meestal verklaart hun uitleg enkel waarom er een verschil is, niet waarom het verschil zo groot is.
pi_124338912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat mensen aanvaarden wat wetenschappers hen vertellen heeft meer te maken met "geloof" dan met hun wetenschappelijk inzicht.

Dat heeft niet zo veel met wetenschap zelf te maken als met de manier waarop mensen omgaan met mensen die zich wetenschapper noemen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:54:17 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124340028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen 'paranoia leven.'
oke, maar jij geeft aan dat in feite niks wat je leest klopt.
Paranoia (Grieks: para, naast; nous, verstand), achtervolgingswaan of het syndroom van Kraepelin is een overmatige achterdocht.

als ik dit zo lees, is dat paranoia,
maar omdat het van wikipedia is gehaald klopt het eigenlijk al niet meer, omdat dit in jou ogen niet klopt.
dus, ben je in jou ogen niet paranoia :D
pi_124341218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee - ik geef aan dat niet alle wetenschappers zijn betrouwbaar als ze laten ons geloven.
pi_124341309
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Paranoia (Grieks: para, naast; nous, verstand), achtervolgingswaan of het syndroom van Kraepelin is een overmatige achterdocht.

als ik dit zo lees, is dat paranoia,
maar omdat het van wikipedia is gehaald klopt het eigenlijk al niet meer, omdat dit in jou ogen niet klopt.
dus, ben je in jou ogen niet paranoia :D
What are you on about?
Omdat ik geloof niet alles wat ik zie op TV maakt me niet paranoid.
pi_124497094
Om even de serieuze discussie te onderbreken met een wat lichtere noot:

maandag 25 maart 2013 @ 20:09:53 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124497320
David Mitchell!
Robert Webb!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_124498306
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:09 schreef Copycat het volgende:
David Mitchell!
Robert Webb!
Jep...
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 12:09:15 #287
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124519395
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klopt ja. Omdat de maan veel minder massa heeft, is de zwaartekracht zwakker, en heb je dus minder kinetische energie nodig om in een baan rond de maan te komen vanaf het oppervlak. Daardoor heb je minder brandstof nodig, waardoor je weer minder brandstof nodig hebt omdat je die brandstof niet omhoog hoeft te tillen etc etc :P
1/6 deel. Dus heb je maar 1/6 van de Saturn 5 raket nodig. Om en nabij.
Denk dat die LEM gewoon een beetje geconcentreerd was. Zoals wasmiddelen tegenwoordig. Eitje voor NASA. Die kunnen alles.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:11:36 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124519462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

1/6 deel. Dus heb je maar 1/6 van de Saturn 5 raket nodig. Om en nabij.
Denk dat die LEM gewoon een beetje geconcentreerd was. Zoals wasmiddelen tegenwoordig. Eitje voor NASA. Die kunnen alles.
Nee, veel minder dan 1/6 van de complete Saturn V...
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 12:15:35 #289
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124519581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, veel minder dan 1/6 van de complete Saturn V...
Ja, want logica. Laat het 1/20 zijn voor mijn part. Zelfs daar was geen ruimte voor in dat aluminiumfolie ding.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:18:22 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124519674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ja, want logica. Laat het 1/20 zijn voor mijn part. Zelfs daar was geen ruimte voor in dat aluminiumfolie ding.
Ja, inderdaad logica. En ook natuurkunde en een beetje gezond verstand. De Saturn V moest bijvoorbeeld ook al het gewicht lanceren wat nodig was om bij de maan te komen, om op de maan te landen, van de maan op te stijgen, en terug naar aarde te vliegen. De maanlander hoefde alleen de bovenste helft van de lander in een baan om de maan te krijgen.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:19:28 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124519712
Oh, en geen atmosfeer natuurlijk. Dat scheelt ook weer energie, en speelt mee in het veel minder dan 1/6de verhaal.
Onikaan ni ov dovah
pi_124612136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zelfs daar was geen ruimte voor in dat aluminiumfolie ding.
Maar ze hebben ook 130kg maan steenen terug gebracht en eentje aan Nederland gegeven....
oh nee sorry - dat was 'n stukje ouwe hout :)
pi_124612563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:37 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maar ze hebben ook 130kg maan steenen terug gebracht en eentje aan Nederland gegeven....
oh nee sorry - dat was 'n stukje ouwe hout :)
Natuurkunde is je (en trouwens nog een aantal mensen in dit topic) volkomen vreemd he ?

Trouwens, ik zeg niet DAT er op de maan geland is (wat ik persoonlijk wel geloof) maar ik ben er van overtuigd dat het met de kennis en technologie van toen zeker mogelijk was.

Ik heb nog geen reden gezien waarom het NIET mogelijk was.

[ Bericht 7% gewijzigd door ChungLingSoo op 28-03-2013 16:54:06 ]
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_124614985
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:46 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Natuurkunde is je (en trouwens nog een aantal mensen in dit topic) volkomen vreemd he ?

Trouwens, ik zeg niet DAT er op de maan geland is (wat ik persoonlijk wel geloof) maar ik ben er van overtuigd dat het met de kennis en technologie van toen zeker mogelijk was.

Ik heb nog geen reden gezien waarom het NIET mogelijk was.
Ja hoor - 40+ jaar geleden 6 keren heen en terug naar de maan geweest binnen 3 jaar, zonder problemen, tijdens 'n hele zware tijd in amerikaanse geschiedenis (Vietnam) en nu zeggen ze dat t beetje duur is ....als ze zijn gevraagd waarom ze hebben t niet weer gedaan in zoveel jaren.
The whole thing is complete bullshit.:)
pi_124615137
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:46 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Natuurkunde is niet nodig om 'n enorme berg horseshit te zien.
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:03:19 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124615197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja hoor - 40+ jaar geleden 6 keren heen en terug naar de maan geweest binnen 3 jaar, zonder problemen, tijdens 'n hele zware tijd in amerikaanse geschiedenis (Vietnam) en nu zeggen ze dat t beetje duur is ....als ze zijn gevraagd waarom ze hebben t niet weer gedaan in zoveel jaren.
Nog nooit gehoord van de space race?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:06:11 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124615260
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:01 schreef Tingo het volgende:

[..]

Natuurkunde is dan weer wel nodig om te snappen waarom de raket die ze nodig hadden om het maanoppervlakte weer te verlaten zoveel kleiner kon zijn... Om zomaar eens een voorbeeld te noemen.
Onikaan ni ov dovah
pi_124615395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zoals ATuin-hek ook al aangeeft.

Space-race. Maakt niet uit wat het kost, wat je er voor moet doen, welke risico's je moet nemen. Je moet de eerste zijn (EN laten zien dat je het nog een keer kan doen). Daarbuiten had Apollo 13 nogal wat problemen, dus 'dat zonder problemen' snap ik ook niet.

Het was (uit economisch oogpunt) volledig waardeloos. Maar ze waren op de maan.

Denk je niet dat de russen die raketten aan het volgen waren met alles wat ze hadden, om te kijken of het echt was ? Of elke amateur op de planeet die ook de signalen kon opvangen ?

Of zaten de Russen (en elke amateur astronoom) ook in het complot ?
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_124615444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:01 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wanneer je enig verstand hebt van natuurkunde zou je zien dat het niet onmogelijk was. Verre van.
pi_124615856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord van de space race?
Nog nooit gehoord van fake moon rocks,lingerie fabrikanten(playtex behas) die zijn zo goed in t onderwerpen van 'space suits', en rare gedrag van zogenaamde asstronots?
The whole thing stinks and its about time some people grew the balls to admit to themselves,if not to anyone else.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')