abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123922086
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

ah, omdat het onzin is?
verklaar u nader?

want ff kijken, het kan gewoon niet zonder logische verklaring..
de maan heeft 1/6e van de zwaarte kracht van de aarde de ordbit is gewoon veel kleiner dus weinig voor nodig om er vanaf te komen.

en toen ze er landen was er al een krater.

dus... dag onzin!
Vraag:
Denk jij dat die 'astronauts' ziet er trots of gelukkig uit naar hun historisch reis?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 11 maart 2013 @ 18:59:20 #252
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_123922779
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus ze gaan met 'n 'fucking huge rocket' en zijn terug gekomen met 'n itsy bitsy tiny rocket....met 'n computer met hetzelfde kracht als 'n jaren tachtig koffie machine.
Ik geloof er niks van.
Ik ben 'n beetje verdrietige dat ik heb niet goed geluisterd naar 'n vriend van mij die heeft me wel geinformeerd 30 jaar terug.

Ik vind t echt jammer voor al die mensen die hebben jaren lang geleerd op school/universiteit/whatever en dan komen ze tegen t feit dat die 'maanlandingen' zijn een grote hoax.
Dat is wel 'n beetje heftig.
Jep, daar komt het wel op neer ja. Die enorme raket waar ze mee begonnen was vooral nodig om alle brandstof en andere supplies naar de maan te krijgen. Dit werkt ongeveer als volgt. Stel je hebt een ruimteschip van 100kg. Dit ruimteschip heeft een motor die 80kg brandstof nodig heeft om het ruimteschip in een baan om de aarde te krijgen. Maar, die brandstof zorgt er voor dat het ruimteschip zwaarder wordt. Om de 80kg brandstof van de grond te krijgen heb je weer extra brandstof nodig. Dit zorgt er voor dat een 2x zo zwaar ruimteschip meer dan 2x de brandstof nodig heeft om in een baan om de aarde te komen. Om het apollo ruimteschip naar de maan te krijgen was er dus best een forse raket (nogal een understatement ;) ) nodig. Voor de terugweg was dit niet het geval, omdat ze met veel lagere zwaartekracht te maken hadden, en zich soort van 'terug konden laten vallen' naar aarde.

En over de boordcomputer, meer was inderdaad niet nodig. Er zijn bijvoorbeeld een aantal mensen geweest die die boordcomputer in software of hardware na hebben gebouwd. De oorspronkelijke ontwerpen zijn als basis gebruikt voor de eerste boordcomputers van de shuttle. Vergeet hierbij ook niet dat het rekenwerk ook deels op de grond werd gedaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 maart 2013 @ 18:59:55 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_123922803
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nou......volgens het Flash Gordon style 'very special apollo-kubrick effects' was er best wel 'n aardig dust-cloud.
Zonder meer info is het lastig om te zeggen, maar heb je het nu niet over beelden van de landing?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:15:27 #254
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_124046361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

IMO - Er zijn geen bemannde vessels naar t maan geweest.
Ik heb m'n twijfels over die Mars Rover ook,ja.
Misschien is die ISS echt - Ik heb nog niet 'n mening over.
Kom op, dit moet toch een handlanger van de CIA zijn die de draak steekt met complotdenkers en de vermeende Britse intellectuele superioriteit?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:57:02 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124054084
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Kom op, dit moet toch een handlanger van de CIA zijn die de draak steekt met complotdenkers en de vermeende Britse intellectuele superioriteit?
iemand nog een grote lazer, ze hebben op de maan een spiegel achter gelaten.
om de afstand te kunnen meten van de aarde naar de maan..
of die ligt er gewoon per toeval :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_experiment
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:57:53 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124054115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

iemand nog een grote lazer, ze hebben op de maan een spiegel achter gelaten.
om de afstand te kunnen meten van de aarde naar de maan..
of die ligt er gewoon per toeval :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_experiment
Nah, die is er door een robot neer gezet joh ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_124054447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nah, die is er door een robot neer gezet joh ;)
Fotosoep. Er ligt geen spiegel.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:15:49 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124054720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Fotosoep. Er ligt geen spiegel.
De gereflecteerde laser fotonen zijn gefotosoept? Hoe moet ik me dat voorstellen? :P
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 15 maart 2013 @ 00:34:06 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124076005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De gereflecteerde laser fotonen zijn gefotosoept? Hoe moet ik me dat voorstellen? :P
dat lijkt me nog spectaculairder in elkaar steken dan met een laser op pakweg 1,5 4kante meter op de maan mikken :T
pi_124203429
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus ze gaan met 'n 'fucking huge rocket' en zijn terug gekomen met 'n itsy bitsy tiny rocket....met 'n computer met hetzelfde kracht als 'n jaren tachtig koffie machine.
Ik geloof er niks van.
Ik ben 'n beetje verdrietige dat ik heb niet goed geluisterd naar 'n vriend van mij die heeft me wel geinformeerd 30 jaar terug.

Ik vind t echt jammer voor al die mensen die hebben jaren lang geleerd op school/universiteit/whatever en dan komen ze tegen t feit dat die 'maanlandingen' zijn een grote hoax.
Dat is wel 'n beetje heftig.
Als jij "jarenlang had geleerd op school/universiteit/whatever", had je kunnen weten waarom dat zo was, iets wat A-tuinhek met middelbaar school niveau natuurkunde prima uitlegt...

90% van de hoax believers hebben de basiskennis niet om de meeste "bewijzen" die ze aanvoeren te snappen, noch te weten dat die "bewijzen" meer gaten bevat dan een stuk Emmentaler...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 18 maart 2013 @ 13:41:52 #261
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124203749
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als jij "jarenlang had geleerd op school/universiteit/whatever", had je kunnen weten waarom dat zo was, iets wat A-tuinhek met middelbaar school niveau natuurkunde prima uitlegt...

90% van de hoax believers hebben de basiskennis niet om de meeste "bewijzen" die ze aanvoeren te snappen, noch te weten dat die "bewijzen" meer gaten bevat dan een stuk Emmentaler...
agh jah we hebben allemaal mr Baumgartner, met een ballon naar 47km hoogte zien gaan..
:P
en dat was met een balon. wat ook al gewoon in begin van deze eeuw eigenlijk al kon :p
pi_124247511
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet echt - als iemand heeft je jarenlang vertelt dat 'het zo is' dan misschien geloof je dat 'het zo is' ....hoeft je niet echt goed (voor jezelf) over te denken.
M'n boeken zei dat het zo is,m'n leraar zei dat het zo is en al die leuke mensen op tv zeggen dat het zo is - daarom zo is het.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_124247635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet echt - als iemand heeft je jarenlang vertelt dat 'het zo is' dan misschien geloof je dat 'het zo is' ....hoeft je niet echt goed (voor jezelf) over te denken.
M'n boeken zei dat het zo is,m'n leraar zei dat het zo is en al die leuke mensen op tv zeggen dat het zo is - daarom zo is het.
Er wordt op scholen niet alleen vertelt 'dat het zo is', er wordt ook onderbouwd waarom dingen 'zo zijn' en je kunt in veel gevallen via experimenten zien dat 'het zo is'. Wetenschap is geen religie.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_124247673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Toen de Greys langskwamen, heeft Nixon gevraagd of ze op de terugweg een pakketje mee konden nemen en die op de maan neer te zetten met de glimmende kant naar boven. ;)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_124247818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:17 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wetenschap is geen religie.
Dat weet ik niet zeker, maar wat wel zo is is dat wetenschap is open voor bepaalde interpretatie.....for the right price. :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:38:24 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124248320
quote:

[..]

Jij hebt zo te horen geen hoger onderwijs gedaan?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:59:42 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124249182
quote:

[..]

dus... wikipedia je boeken en eigenlijk alles wat je leest of zie bekritiseer je..
hoe bevalt zo'n paranoia leven?
ben wel benieuwd :P
pi_124250339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:23 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, maar wat wel zo is is dat wetenschap is open voor bepaalde interpretatie.....for the right price. :)
Nee hoor, want dat is dan geen wetenschap meer.
pi_124251639
quote:

[..]

De reden voor een grote raket heen en een kleintje terug kun je vrij simpel narekenen met de bekende wetten van Newton, daar hoeft niemand voor te liegen. Zo zie je zelf waarom het je verteld wordt en kan je dat dus als waar aannemen.

Tenzij je de natuurwetten niet vertrouwt natuurlijk, maar dan komen we in een heel ander complot uit dan de maanlanding op zich.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_124290034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee hoor, want dat is dan geen wetenschap meer.
Denk je dat er geen wetenschappers zijn die kunnen hun onderzoekjes zeggen wat bvb. 'n regering zal willen en zal goed betalen ervoor?
Global warming bvb.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:47:15 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124290874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:23 schreef Tingo het volgende:

[..]

Denk je dat er geen wetenschappers zijn die kunnen hun onderzoekjes zeggen wat bvb. 'n regering zal willen en zal goed betalen ervoor?
Global warming bvb.
Een complot proberen te bewijzen met een ander complot... Dat werkt niet.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:52:05 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124298514
Onikaan ni ov dovah
pi_124301117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een complot proberen te bewijzen met een ander complot... Dat werkt niet.
Dat probeer ik niet....punt is dat niet alle mensen met 10 jaar school en 'n leuke klinkende titel zijn niet helemaal betrouwbaar - ze hebben ook hun price.
Serieuse ATuinhek - als iemand vraagt aan jou 'n paar cijfers hier en daar te wisselen voor 'n leuke geld bedrag....
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:17:23 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124301814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat probeer ik niet....punt is dat niet alle mensen met 10 jaar school en 'n leuke klinkende titel zijn niet helemaal betrouwbaar - ze hebben ook hun price.
Serieuse ATuinhek - als iemand vraagt aan jou 'n paar cijfers hier en daar te wisselen voor 'n leuke geld bedrag....
Dan geef ik ze aan.
Onikaan ni ov dovah
pi_124332572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij hebt zo te horen geen hoger onderwijs gedaan?
Nee...ik was weg van 10jaar school en meteen aan t werk toen ik 16 was.
Ik had kansen op wat 'beters' te doen.
Neem me niet verkeerd - ik heb alle respect voor geeducateerd mensen,ik zei alleen dat sommige zijn niet zo betrouwbaar of uitstekende intelligent als wat we zouden verwachten....net als justitie,politie,politici,doctors,enz.enz.
Or maybe I'm just a cynical old bastard. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')