WAR, WAR NEVER CHANGES!
![C8AOD.jpg]()
Achtergrond/Setting: (Alternatief)De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.
Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde.
Behalve in de speciaal, door Vault-tec, gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen.
De Nasleep:
![EkIqc.jpg]()
![6Q54d.jpg]()
![Ru022.png]()
![EZkYX.jpg]()
* Incl. fallout.wikia-links
Fallout 1 en 2:Developer:
Black Isle StudiosUitgever:
Interplay EntertainmentJaar: (respectievelijk)1997 en 1998
Fallout 3:Developer en Uitgever:
Bethesda SoftworksJaar: 2008
DLC:
Operation Anchorage,
The Pitt,
Broken Steel,
Point Lookout,
Mothership ZetaFallout: New Vegas:Developer:
Obsidian EntertainmentUitgever:
Bethesda SoftworksJaar: 2010
DLC:
Dead Money,
Honest Hearts,
Oldworld Blues,
Lonesome RoadSPOILER: Aanbevolen mods Fallout3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fallout-topicreeksen:-
Fallout3-
Fallout: New Vegas
BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES![ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 18-09-2012 12:27:04 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Zal ik een Grenade Launcher zoeken of zal ik de Mercenary Grenade Rifle houden? De Grenade Rifle kan ik modden en die weegt volgens mij ook minder, zodat ik (ik speel op Hardcore) meer munitie mee kan nemen, maar de Grenade Launcher is sterker en heeft meer ammo voor ik moet reloaden.
Pogo dancing!
numero_uno
Dat zei je ja!
quote:
kom je dan echt zo in de knoop met de weightlimit of gaat het je om de silencer ?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
DeeCruise
Carpe Noctum
quote:
Beiden, ik zit zelf qua gewicht met alle meuk bij rond de 80, en daar ik meer een rogue ben heb ik niet zon' hoge gewichtslimiet waardoor ik zoveel mogelijk ruimte vrij wil houden om loot mee te pakken.. Ik haat followers, dus dat is ook geen optie. De silencer is zowieso erg handig om echt als rogue te werk te kunnen gaan..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
quote:
Dit is volgens mij z'n eerste rpg.
The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
quote:
Ik niet, want je kunt met de Project Nevada mod (issie weer) al heel veel statistieken verlagen, zoals hoe hoog of laag je Basic Carry weight is en hoeveel punten er per Strength-level bij komen. Of de regelmaat hoe vaak je moet eten/drinken/slapen. Hoe groot de vind-kans is per categorie loot. Dus ook nog die mod gebruiken, is wat overkill.
Het enige wat ik jammer vind, is dat er geen enkele mod is die me de prijzen van alle wapens/armor laat verlagen. Want je zwemt in F:NV binnen de kortste keren in de caps..
Mooi topic
..non est vivere sed valere vita est ..
DeeCruise
Carpe Noctum
quote:
Ah, rogue is meer een classic rpg class wat staat voor een damage dealer. Vrij vertaald: een karakter wat erg wendbaar is, light armor draagt, en enorm veel damage doet met vrij weinig acties zonder gezien te worden. Bij FO vertaald zich dat bij mij voornamelijk in een soort van sniper-class.
Ik moet zeggen dat ik ook ooit een tank gespeeld heb, maar dat is toch echt niet mijn speelstijl. Een tank heeft een berg hitpoints, en heeft als voornamelijkste doel de aandacht afleiden van de zwakkere characters of de rogues. Denk aan heavy armor, zware wapens of melee..
numero_uno
Dat zei je ja!
quote:
Op maandag 17 september 2012 16:49 schreef The_Substitute het volgende:Ik heb gelezen dat, tijdens
Lonesome Road, je op een aantal momenten Ulysses kunt zien terwijl je je weg maakt naar de Temple. Maar dat is mij nooit opgevallen. Jullie wel?
Nee, zoals gezegd wel verwijzingen en tekeningen van hem.
quote:
Op maandag 17 september 2012 15:10 schreef DeeCruise het volgende:[..]
Beiden, ik zit zelf qua gewicht met alle meuk bij rond de 80, en daar ik meer een rogue ben heb ik niet zon' hoge gewichtslimiet waardoor ik zoveel mogelijk ruimte vrij wil houden om loot mee te pakken.. Ik haat followers, dus dat is ook geen optie. De silencer is zowieso erg handig om echt als rogue te werk te kunnen gaan..
Zoals je zag heb ik een grote variatie aan wapens en kies altijd maar 1 of 2 wapens voor wat ik ga doen.
Als ik de Vaults in ga neem ik meestal een Ballistic Fist, Riot Shotgun en/of een LMG mee en kies ik voor een armor met een hogere DT
Voor quests buiten of gewoon tijdens het verkennen vaak een Assault Carbine en een Sniper Rifle en vaak een Stealth Suit MKII vanwege de extra sneak +10, +1 AGL, +1 PER en relatief hoge DT
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
Comp_Lex
The Doctor
quote:
Op dinsdag 18 september 2012 12:36 schreef numero_uno het volgende:Voor quests buiten of gewoon tijdens het verkennen vaak een Assault Carbine en een Sniper Rifle en vaak een Stealth Suit MKII vanwege de extra sneak +10, +1 AGL, +1 PER en relatief hoge DT
Maar je hebt wel last van het gejank van die suit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
Aan wat zie je bij armor.of het goed us? Is dat ingedrukt ib light heavy en mediumbof iets anders?
DeeCruise
Carpe Noctum
quote:
Op dinsdag 18 september 2012 12:36 schreef numero_uno het volgende:Zoals je zag heb ik een grote variatie aan wapens en kies altijd maar 1 of 2 wapens voor wat ik ga doen.
Als ik de Vaults in ga neem ik meestal een Ballistic Fist, Riot Shotgun en/of een LMG mee en kies ik voor een armor met een hogere DT
Voor quests buiten of gewoon tijdens het verkennen vaak een Assault Carbine en een Sniper Rifle en vaak een Stealth Suit MKII vanwege de extra sneak +10, +1 AGL, +1 PER en relatief hoge DT
Begrijpelijk, maar zoals ik al zei, ik speel de hele game grotendeels met maar 2 wapens, 1 ranged, 1 close combat..
Zoals nu heb ik weer mijn silenced sniperrifle (die ik overigens voor het eerst eerder dan level 16 heb, nl op level 13 al) en mijn modded cowboy repeater voor dichtbij. Ook qua armor wissel ik niet af, puur omdat het niet nodig is omdat ik 95% op ranged doe, en alleen die 5% die binnen een bepaalde afstand komen als close combat aanpak. Ze komen technisch gezien dus nooit dichtbij genoeg om noemenswaardige schade aan te richten..
The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
quote:
Op dinsdag 18 september 2012 20:03 schreef Nestalgie het volgende:Heel gek ik had een REPCON test site quest maar was er mee begonnen een tijdje terug en toen waren er allemaal klote nankings of hoe die dingen heten, dus toen maar gestopt.
Kan hem nu alleen niet meer vinden

Neem aan dat je Nightkin bedoelt.

Ongeveer in het midden van de map; ten westen van Novac. Of de quest 'Come fly with me' gewoon weer aanvinken op je pipboy.
The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
quote:
Niet in je lijst? Ook niet in het stuk met 'completed/failed quests'?
The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
quote:
Als je een quest aanneemt - of je hem nou alleen hebt geactiveerd, hem hebt beëindigt, of hebt gefaald - de quest blijft altijd in de lijst staan. Dus mocht ie er niet in staan, heb je misschien een keer herladen tot een punt vóórdat je de quest aannam. In dat geval zou ik voor de zekerheid weer even naar Mannie Vargas gaan, in Novac.
The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
quote:
Als je ze per sé beiden wilt spelen, zou ik ze gewoon in die volgorde spelen.
Maar al wil/verwacht je een ervaring als F2, kun je Fallout3 beter overslaan.
(het is wel andere gameplay uiteraard)
AQuila360
Xbox Ultimate
quote:
Op dinsdag 18 september 2012 22:25 schreef AthCom het volgende:[..]
Als je ze nog wilt spelen, raad ik wel de pc-versie aan. Ik heb beide spellen als een cadeau gekregen voor de PS3, en hoewel Fallout 3 goed te doen is, is New Vegas
lag hell wanneer je savefile boven de 10 MB komt. En pc heeft mods uiteraard.
*spot avatar en ondertitel nu pas* Geen idee trouwens hoe de Xbox-versie is.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik wel aan F3 ben begonnen maar ben gestopt zodra ik de vault uit was. Moet er nog een keer de tijd voor hebben en heb ook meteen die add-ons erbij.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!