1. To be over (Relayer)
2. On the silent wings of freedom (Tormato)
3. Release, release (Tormato)
4. Gates of delerium (Relayer)
5. Sound chaser (Relayer)
Wie volgt....
quote:Tuurlijk, alleen is het wel een van de slechtste nummers die Yes heeft gemaakt
Op zaterdag 17 augustus 2002 15:25 schreef hyperfuzz het volgende:
mag ehmmm Owner Of A Lonely Heart ook?
quote:dat ontken ik niet
Op zaterdag 17 augustus 2002 15:27 schreef Yes het volgende:
Tuurlijk, alleen is het wel een van de slechtste nummers die Yes heeft gemaakt
Maar goed, mijn Yes top 5, in willekeurige volgorde:
- Perpetual Change (the Yes Album)
- Close to the Edge (Close to the edge)
- Gates of Delirium (Relayer)
- South Side of the Sky (Fragile)
- The Remembering (TFTO)
Bonus:
- The Clap (Yes album)
quote:Hmmm... smaken verschillen gelukkig!!
Op zaterdag 17 augustus 2002 17:57 schreef Zander het volgende:
Nou ja, no flame intended maar Tormato vind ik nou ook niet bepaald een geweldige lp, het enige mooie is de hoes.
Hier een stukje van tekst van het nummer "On the silent wings of freedom":
On the darkest night so painful
Do you hunger for love midst the torture of being one
On the passing light of Easing
Have you seen you inside midst the being of Everyone
To the common goal of Freedom
Where we offer ourselves midst the balancing of the Sun
Tsja als je zulke tekst kan bedenken en met zulke muziek erbij, want eerlijk zeg nou zelf wie o wie maakt er nou zulke muziek.
Mijn favoriete Yes-platen (want sommige dingen die ze gedaan hebben vind ik echt heel goed en Steve Howe is een van mijn grootste gitaar-invloeden) zijn the Yes Album, Fragile, Close to the Edge, Relayer en ook TFTO (die toch vaak nogal onderschat wordt door Yes-fans). Going for the One vind ik ook wel aardig.
ok mijn top 5.. min of meer
1. The Gates of Delirium
2. Close To The Edge
3. Yours is no Disgrace
4. Heart of the Sunrise
5. Sound Chaser
die van mn vader:
1. Awaken
2. Gates of Delirium
3. Close to the Edge
4. Yours is no Disgrace
5. Heart of the Sunrise
1) Siberian Khatru
2) Roundabout
3) Close to the edge
4) Yours is no disgrace
5) Time and a word
en bovenaan mijn Trevor Rabin top 5
1) Owner of a lonely heart (blijft een lekker gitaargeluid en is dè solo waar iedereen aan denkt als je harmoniseert in kwinten).
quote:Tormato is een vreemde plaat. Toen die net uit was, vond ik 'm nogal tegenvallen. Met name omdat ik het als het einde van de klassieke periode zag, geen lange nummers meer. Maar de plaait groeit wel.
Op zaterdag 17 augustus 2002 20:05 schreef Yes het volgende:Hmmm... smaken verschillen gelukkig!!
Maar ben het totaal NIET met je eens.
Tormato vind ik na relayer de allerbeste cd die ze hebben gemaakt.
Hans
quote:Magnification is inderdaad de beste plaat sinds jaren, met daarnaast het studiowerk van Keys 2.
Op maandag 19 augustus 2002 11:16 schreef Grobbel het volgende:
Vooralsnog ben ik nog niet verder gekomen dan het zeer mooie nummer Dreamtime van hun meest recente (?) CD, ben al langer van plan om me wat meer te verdiepen in Yes... Iemand suggesties? Je hoeft niet meteen het meest toegankelijke album te noemen (ik kan wel tegen een stootje), gewoon hetgene dat het meest de moeite waard is.
Overigens is als intro de DVD YesSymphonic ook bepaald niet te versmaden.
Hans
quote:Ok arriving UFO is ook niet echt een van mijn favo's.
Op zaterdag 17 augustus 2002 20:36 schreef Zander het volgende:
Maar 'Arriving UFO' en 'Don't kill the whale' vind ik persoonlijk echt flinke miskleunen.
quote:Ik stel voor om Relayer eens te beluisteren.
Op maandag 19 augustus 2002 11:16 schreef Grobbel het volgende:
Vooralsnog ben ik nog niet verder gekomen dan het zeer mooie nummer Dreamtime van hun meest recente (?) CD, ben al langer van plan om me wat meer te verdiepen in Yes... Iemand suggesties? Je hoeft niet meteen het meest toegankelijke album te noemen (ik kan wel tegen een stootje), gewoon hetgene dat het meest de moeite waard is.
quote:Excuse me?
Op zaterdag 17 augustus 2002 15:27 schreef Yes het volgende:[..]
Tuurlijk, alleen is het wel een van de slechtste nummers die Yes heeft gemaakt
Wat vinden jullie trouwens van de soundtrack die ze hebben gemaakt voor het computerspel Homeworld? (Op de credits klikken in het menu en dan hoor je hem.)
Oh, ja: "Do you wanna be a hero", de soundtrack van de Eighties-klassieker "Biggles: Adventures in Time", moet natuurlijk ook in de top vijf!
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 19-08-2002 14:02]
quote:Niet slecht, zeker niet slecht.(nummer heet trouwens homeworld)
Op maandag 19 augustus 2002 13:54 schreef motown het volgende:[..]
Wat vinden jullie trouwens van de soundtrack die ze hebben gemaakt voor het computerspel Homeworld?
quote:nou ik vind het wel een van de beste nrs die Yes na 1980 heeft gemaakt.. nee het is niet de echte Yes-sound, maar heeft bijv. Magnification dat dan wel volgens jou? we praten wel over 20 jaar (of meer) later natuurlijk
Op maandag 19 augustus 2002 14:31 schreef Yes het volgende:Niet slecht, zeker niet slecht.(nummer heet trouwens homeworld)
Maar het is gewoon niet de echte Yes sound, en tsja Billy Sherwood
wat is er dan mis met Billy Sherwood?
quote:Ik vind Magnification muziektechnisch een hele goede cd.
Op maandag 19 augustus 2002 22:43 schreef edsuit het volgende:[..]
nou ik vind het wel een van de beste nrs die Yes na 1980 heeft gemaakt.. nee het is niet de echte Yes-sound, maar heeft bijv. Magnification dat dan wel volgens jou? we praten wel over 20 jaar (of meer) later natuurlijk
wat is er dan mis met Billy Sherwood?
Aangezien Owner of a lonely heart de meest bekende plaat van ze is en zelfs regelmatig in de top 100 AT staat kan ik me wel voorstellen dat sommige Yes fans dit de slechtste plaat uit hun repertoire vinden.... Metalfan syndroom weetjewel: Als het bekend is/aanslaat is het dus commercieel en dus niet goed meer
quote:Owner of A Lonely hart vind ik ook een leuk liedje, maar nou niet meteen weer gaan schoppen tegen metalfans etc. dat commercieel gedoe zie je overal.
Op dinsdag 20 augustus 2002 09:08 schreef Vamos het volgende:
Hmmm... ik vind Owner of a lonely heart wel de beste, maar ik ken er dan ook niet zoveel.Aangezien Owner of a lonely heart de meest bekende plaat van ze is en zelfs regelmatig in de top 100 AT staat kan ik me wel voorstellen dat sommige Yes fans dit de slechtste plaat uit hun repertoire vinden.... Metalfan syndroom weetjewel: Als het bekend is/aanslaat is het dus commercieel en dus niet goed meer
En voordat dit weer een commercieel/anti-commcercieel-topic wordt, hoop ik dat het na deze post weer over Yes gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |