abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116820323
Mijn 10 jarige zusje is sinds een paar dagen elke avond aan het huilen.

Een aantal weken geleden aan het eind van de vakantie had ze het benauwd in de nacht.

Toen naar een dag/nacht ziekenhuis geweest, gekalmeerd helemaal fine.

Sinds een paar dagen voelt ze iets in haar rug zegt ze en ze kan er niet goed door ademen.

Gister avond naar dat ziekenhuis geweest, het was puur angst en gespannen spieren.

Vanochtend om 7 uur weer wakker gemaakt door een huilend zusje, ze denkt constant dat er iets mis is, ik heb uren(letterlijk uren) met haar gepraat. Het wil niet maar helpen.

Vanochtend had een andere dokter haar gekalmeerd, haar gecheckt, ze had niks en het was een hele aardige vrouw.

Nu begint ze weer te huilen.

Ze is echt bang dat ze dood kan gaan op elk moment, ze schreeuwde het uit eergisteren: IK WIL NIET DOOD ALSJEBLIEFT!

We zeggen constant dat er niks is maar ze huilt uren achtereen, nonstop.

Dit is ook heel erg voor mij moeder en ik, we worden constant wakker gehouden tot in de late uurtjes van de nacht en we kunnen niet elke dag naar een dokter gaan om haar gerust te stellen.

We weten echt niet meer wat we moeten doen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:55:35 #2
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_116820356
Kan er niemand bij haar slapen? is wel belangerijk.
Doei!
pi_116820374
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:55 schreef Meloewa het volgende:
Kan er niemand bij haar slapen? is wel belangerijk.
Ze slaapt al bij mijn moeder, helpt niks.
pi_116820405
Ben bang dat ze hypochondria heeft....het is niet normaal hoe veel angst ze heeft voor absoluut geen reden. Ik vroeg net of ze pijn had of dat er iets was, ze zegt dat ze het eng vindt dat er iets gaat gebeuren maar dat ze nu niets heeft.

En ja, ze gaat hier al voor naar een psycholoog.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:58:10 #5
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_116820435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ze slaapt al bij mijn moeder, helpt niks.
Klinkt wel een beetje als de devil inside me ;( . Angststoornis kan ze inderdaad wel hebben.
Doei!
pi_116820471
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:58 schreef Meloewa het volgende:

[..]

Klinkt wel een beetje als de devil inside me ;( . Angststoornis kan ze inderdaad wel hebben.
Het erge is dat ze dit elke avond zal doen vanaf nu ben ik bang.

We gaan als familie toch finaal kapot dan. Geen slaap, geen rust.
pi_116820477
Benauwd zijn is heel eng. Wat ze ook weleens bij kinderen met astma doen is door een rietje heen ademen. Als dat namelijk nog ok lukt, dan weet je dat gewoon rustig ademen zonder rietje meer dan voldoende is. Misschien kan je het in dit geval ook gebruiken om haar te kalmeren en te laten merken dat ze nog voldoende adem heeft.

Een andere optie om te kijken of je van de huisarts een piekflow meter kan krijgen en die aan haar laten uitleggen. Die wordt gebruikt om te kijken of je voldoende blaaskracht hebt en dus als ondersteunend middel om te zien of extra medicijnen nodig zijn bij kinderen met astma.

Als ze al ondersteuning heeft voor haar angstklachten valt er verder weinig meer voor haar te doen. Wel ontzettende sneu voor haar (en jullie).
pi_116820489
kunnen de eerste tekenen zijn van schizofrenie.

Of, hopelijk, een angststoornis, in het laatste geval met goeie hulp komt ze er een stuk sneller vanaf.

Veel cognitieve therapie.
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:01:35 #9
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_116820529
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:59 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Het erge is dat ze dit elke avond zal doen vanaf nu ben ik bang.

We gaan als familie toch finaal kapot dan. Geen slaap, geen rust.
Wel raar dat het ineens opkomt, mischien een rare nachtmerrie gehad.
Doei!
pi_116820565
ik zou naar de huisarts gaan
pi_116820587
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:59 schreef kahlie het volgende:
Benauwd zijn is heel eng. Wat ze ook weleens bij kinderen met astma doen is door een rietje heen ademen. Als dat namelijk nog ok lukt, dan weet je dat gewoon rustig ademen zonder rietje meer dan voldoende is. Misschien kan je het in dit geval ook gebruiken om haar te kalmeren en te laten merken dat ze nog voldoende adem heeft.

Een andere optie om te kijken of je van de huisarts een piekflow meter kan krijgen en die aan haar laten uitleggen. Die wordt gebruikt om te kijken of je voldoende blaaskracht hebt en dus als ondersteunend middel om te zien of extra medicijnen nodig zijn bij kinderen met astma.

Als ze al ondersteuning heeft voor haar angstklachten valt er verder weinig meer voor haar te doen. Wel ontzettende sneu voor haar (en jullie).
Ja, dat was dus het eerste bezoek. Ze heeft geen astma iig.

Bij het eerste bezoek hadden ze uitgelegd aan haar wat hyperventileren was etc en hoe het komt, dat ze TE VEEL zuurstof binnenkrijgt.

Het helpt allemaal absoluut niks.
pi_116820593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:02 schreef 16meter het volgende:
ik zou naar de huisarts gaan
Ja, 5 keer al nu.
pi_116820605
geef haar diazepam?
pi_116820631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
kunnen de eerste tekenen zijn van schizofrenie.

Of, hopelijk, een angststoornis, in het laatste geval met goeie hulp komt ze er een stuk sneller vanaf.

Veel cognitieve therapie.
Nouuu, schizofrenie? Dan zou het eerder (eerst) een psychose zijn. En dat maakt je niet meteen schizofreen. Maar een psychose lijkt me wat overtrokken.

En buiten dat, het meisje is 10..
pi_116820641
Ik snap het ook niet, het is helemaal uit het niets.

Normaal is het een heel sociaal kind en vrolijk ook.
pi_116820643
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:03 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ja, dat was dus het eerste bezoek. Ze heeft geen astma iig.

Bij het eerste bezoek hadden ze uitgelegd aan haar wat hyperventileren was etc en hoe het komt, dat ze TE VEEL zuurstof binnenkrijgt.

Het helpt allemaal absoluut niks.
Hmmm... dat is jammer. Zelfs als je geen astma hebt, kalmeren veel kinderen als ze merken dat ze gewoon in de 'groene zone' zitten. Dat het dus wel meevalt. Hyperventileren is ook zeer vervelend.
pi_116821170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef Skillstorm het volgende:
Ben bang dat ze hypochondria heeft....het is niet normaal hoe veel angst ze heeft voor absoluut geen reden. Ik vroeg net of ze pijn had of dat er iets was, ze zegt dat ze het eng vindt dat er iets gaat gebeuren maar dat ze nu niets heeft.

En ja, ze gaat hier al voor naar een psycholoog.
Dan denk ik dat er niet veel is wat je kunt doen, behalve haar geruststellen.
pi_116821202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan denk ik dat er niet veel is wat je kunt doen, behalve haar geruststellen.
Elke dag, de hele dag?

Dan houden we toch geen leven meer over. ;(
pi_116821227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:05 schreef Skillstorm het volgende:
Ik snap het ook niet, het is helemaal uit het niets.

Normaal is het een heel sociaal kind en vrolijk ook.
Als ze zich een keer benauwd heeft gevoeld kan dat daarna genoeg reden zijn om angstig te blijven, als je er gevoelig voor bent. Maar is ze echt bang om dood te gaan doordat ze bang is dat haar wat mankeert, of denkt ze gewoon te veel na over de dood?
pi_116821264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ze zich een keer benauwd heeft gevoeld kan dat daarna genoeg reden zijn om angstig te blijven, als je er gevoelig voor bent. Maar is ze echt bang om dood te gaan doordat ze bang is dat haar wat mankeert, of denkt ze gewoon te veel na over de dood?
Dat eerste.
Ze is bang dat ze dood gaat in haar slaap zegt ze ook.
pi_116821266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Elke dag, de hele dag?

Dan houden we toch geen leven meer over. ;(
Dan zal ze uiteindelijk wel medicatie krijgen, denk je niet? Als niks helpt.
pi_116821334
misschien heeft ze intensievere therapie nodig? heb je al contact gehad met haar therapeut sinds die 'aanval'?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_116821456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:27 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Dat eerste.
Ze is bang dat ze dood gaat in haar slaap zegt ze ook.
Oww wat zielig...
Waarom is ze dan bang om dood te gaan in haar slaap? Heeft ze nachtmerries gehad? Of misschien iets engs gezien op tv of zo? Kinderen kunnen zich daar heel lang druk over maken.
pi_116821486
Kunnen we iemand bellen? NU? Ze is finaal aan het flippen, rent naar de deur om naar de dokter te gaan, we moeten haar tegenhouden.

Ze zegt allemaal rare dingen: Ik ga dood, misschien is dat wel lekker, misschien word ik wel een geest! (en dat zegt ze met een verbaasd gezicht niet een verdrietig gezicht) Ze laat zich vervolgens door haar benen zakken en zegt: zie je ik ga dood
pi_116821562
Ze schreeuwt nu: ik kan het niet meer, ik ga dood.

En dit dan constant.

Is er niet iemand die we kunnen bellen met spoed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')