Ze slaapt al bij mijn moeder, helpt niks.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:55 schreef Meloewa het volgende:
Kan er niemand bij haar slapen? is wel belangerijk.
Klinkt wel een beetje als de devil inside mequote:Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ze slaapt al bij mijn moeder, helpt niks.
Het erge is dat ze dit elke avond zal doen vanaf nu ben ik bang.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:58 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als de devil inside me. Angststoornis kan ze inderdaad wel hebben.
Wel raar dat het ineens opkomt, mischien een rare nachtmerrie gehad.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:59 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Het erge is dat ze dit elke avond zal doen vanaf nu ben ik bang.
We gaan als familie toch finaal kapot dan. Geen slaap, geen rust.
Ja, dat was dus het eerste bezoek. Ze heeft geen astma iig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:59 schreef kahlie het volgende:
Benauwd zijn is heel eng. Wat ze ook weleens bij kinderen met astma doen is door een rietje heen ademen. Als dat namelijk nog ok lukt, dan weet je dat gewoon rustig ademen zonder rietje meer dan voldoende is. Misschien kan je het in dit geval ook gebruiken om haar te kalmeren en te laten merken dat ze nog voldoende adem heeft.
Een andere optie om te kijken of je van de huisarts een piekflow meter kan krijgen en die aan haar laten uitleggen. Die wordt gebruikt om te kijken of je voldoende blaaskracht hebt en dus als ondersteunend middel om te zien of extra medicijnen nodig zijn bij kinderen met astma.
Als ze al ondersteuning heeft voor haar angstklachten valt er verder weinig meer voor haar te doen. Wel ontzettende sneu voor haar (en jullie).
Nouuu, schizofrenie? Dan zou het eerder (eerst) een psychose zijn. En dat maakt je niet meteen schizofreen. Maar een psychose lijkt me wat overtrokken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
kunnen de eerste tekenen zijn van schizofrenie.
Of, hopelijk, een angststoornis, in het laatste geval met goeie hulp komt ze er een stuk sneller vanaf.
Veel cognitieve therapie.
Hmmm... dat is jammer. Zelfs als je geen astma hebt, kalmeren veel kinderen als ze merken dat ze gewoon in de 'groene zone' zitten. Dat het dus wel meevalt. Hyperventileren is ook zeer vervelend.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:03 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ja, dat was dus het eerste bezoek. Ze heeft geen astma iig.
Bij het eerste bezoek hadden ze uitgelegd aan haar wat hyperventileren was etc en hoe het komt, dat ze TE VEEL zuurstof binnenkrijgt.
Het helpt allemaal absoluut niks.
Dan denk ik dat er niet veel is wat je kunt doen, behalve haar geruststellen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef Skillstorm het volgende:
Ben bang dat ze hypochondria heeft....het is niet normaal hoe veel angst ze heeft voor absoluut geen reden. Ik vroeg net of ze pijn had of dat er iets was, ze zegt dat ze het eng vindt dat er iets gaat gebeuren maar dat ze nu niets heeft.
En ja, ze gaat hier al voor naar een psycholoog.
Elke dag, de hele dag?quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan denk ik dat er niet veel is wat je kunt doen, behalve haar geruststellen.
Als ze zich een keer benauwd heeft gevoeld kan dat daarna genoeg reden zijn om angstig te blijven, als je er gevoelig voor bent. Maar is ze echt bang om dood te gaan doordat ze bang is dat haar wat mankeert, of denkt ze gewoon te veel na over de dood?quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:05 schreef Skillstorm het volgende:
Ik snap het ook niet, het is helemaal uit het niets.
Normaal is het een heel sociaal kind en vrolijk ook.
Dat eerste.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ze zich een keer benauwd heeft gevoeld kan dat daarna genoeg reden zijn om angstig te blijven, als je er gevoelig voor bent. Maar is ze echt bang om dood te gaan doordat ze bang is dat haar wat mankeert, of denkt ze gewoon te veel na over de dood?
Dan zal ze uiteindelijk wel medicatie krijgen, denk je niet? Als niks helpt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:26 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Elke dag, de hele dag?
Dan houden we toch geen leven meer over.
Oww wat zielig...quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:27 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dat eerste.
Ze is bang dat ze dood gaat in haar slaap zegt ze ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |