abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:40:23 #1
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_116818020
http://tweakers.net/nieuw(...)box-horizon-uit.html

quote:
UPC brengt vrijdag zijn nieuwe settopbox Horizon uit in Nederland. Dat heeft de kabelaar bekendgemaakt. De nieuwe settopbox is voorzien van een ingebouwd modem en maakt onder meer streamen naar tablets en telefoons mogelijk.

De reguliere prijzen van abonnementen met de settopbox zijn nog niet bekendgemaakt. De komende drie weken hanteert UPC voor Horizon een introductieaanbieding, waarbij voor een standaardpakket na de eerste zes maanden 54,95 euro per maand betaald moet worden. Daarbij krijgt de gebruiker ook een 60Mbps-internetverbinding. Het tarief ligt iets boven de reguliere tarieven; voor die prijs kan een klant met de reguliere settopbox nu een Royaal-pakket krijgen, met een 25Mbps-internetverbinding. Het lijkt erop dat UPC aparte abonnementen voor Horizon gaat voeren; bestaande klanten kunnen van abonnement wisselen.

De settopbox voor Horizon heeft een ingebouwd internetmodem, waardoor hij een internetverbinding heeft. UPC stelt het platform open, zodat er apps voor gemaakt kunnen worden. Bij de release zijn er al enkele apps, zoals Twitter en Facebook. Bovendien kan de gebruiker live tv en opnames streamen naar andere apparaten. Daarvoor komt een app beschikbaar voor iOS en Android. Die app moet voor eind september uitkomen. Ook kan een tablet worden gebruikt als afstandsbediening voor de settopbox.

De settopbox is gemaakt door Samsung en draait op door Samsung gemaakte hardware. De processor is een 1GHz-Intel Atom CE-processor. De settopbox heeft een werkgeheugen ter grootte van 1GB en een opslaggeheugen van 500GB, waarvan de gebruiker 400GB kan gebruiken voor opnames. Dat is volgens UPC goed voor 100 uur opnames. Naast de tv-functionaliteit dient de settopbox ook als router en zit de aansluiting voor telefonie in de box. Bovendien werkt de settopbox in tegenstelling tot de huidige 'mediaboxen' niet met scart, maar met hdmi. De introductie van Horizon is enkele malen uitgesteld; de release was gepland voor begin 2012.
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:40:47 #2
381451 HotSummerNight
pi_116818031
ts heeft zo'n box besteld... ben erg benieuwd
Morgen ben ik jarig
pi_116818465
Heb het gisteren aangevraagd. Ben benieuwd.
pi_116823687
wel mooi dat je die box er gratis bij krijgt, bij Ziggo moet je 100 euro betalen als nieuwe klant voor een ontvanger.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:57:23 #5
381451 HotSummerNight
pi_116824362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:41 schreef remi1986 het volgende:
wel mooi dat je die box er gratis bij krijgt, bij Ziggo moet je 100 euro betalen als nieuwe klant voor een ontvanger.
ja, maar vervolgens is ziggo wel goedkoper

de standaard prijs van ziggo is gelijk met die van upc, maar vervolgens moet je bij upc wel extra betalen om digitaal te mogen kijken, terwijl het bij ziggo er standaard in zit.

overigens: je hoeft die 100euro niet te betalen als je dat niet wilt, een kaart is voldoende als je tv het aan kan, of je 2de hands een box kan kopen
Morgen ben ik jarig
pi_116824488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:57 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

ja, maar vervolgens is ziggo wel goedkoper

de standaard prijs van ziggo is gelijk met die van upc, maar vervolgens moet je bij upc wel extra betalen om digitaal te mogen kijken, terwijl het bij ziggo er standaard in zit.

overigens: je hoeft die 100euro niet te betalen als je dat niet wilt, een kaart is voldoende als je tv het aan kan, of je 2de hands een box kan kopen
ja oke, voor 52 euro heb je bij Ziggo ook 60MBit in Alles-in-1 Plus

Ja in tv kan, maar dan heb je vaak geen on-demand. Zit hier wel bij toch?
pi_116824526
En trouwens ik las je OP nog eens, en ben benieuwd waar ze 100GB voor nodig hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door remi1986 op 15-09-2012 20:08:26 ]
pi_116825637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:41 schreef remi1986 het volgende:
Je krijgt helemaal niks gratis, UPC hanteert een huurmodel en Ziggo een koopmodel voor hardware. Dat heeft als voordeel dat je bij Ziggo qua hardware nog iets te kiezen hebt, en dat de apparatuur je eigendom is. Die kun je dus ook weer verkopen. Bij UPC kun je helemaal niks. Je kunt niet eens een losse smartcard of losse CI+ module kopen en je kunt een smartcard ook in geen enkel ander apparaat gebruiken dan het (huur)apparaat waar de kaart bij is geleverd. En opnamen in digitale vorm op een extern medium opslaan (archiveren) kun je bij UPC ook vergeten. Bij Ziggo kan dat - met de juiste apparatuur - wel.
pi_116825680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:24 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je krijgt helemaal niks gratis, UPC hanteert een huurmodel en Ziggo een koopmodel voor hardware. Dat heeft als voordeel dat je bij Ziggo qua hardware nog iets te kiezen hebt, en dat de apparatuur je eigendom is. Die kun je dus ook weer verkopen. Bij UPC kun je helemaal niks. Je kunt niet eens een losse smartcard of losse CI+ module kopen en je kunt een smartcard ook in geen enkel ander apparaat gebruiken dan het (huur)apparaat waar de kaart bij is geleverd. En opnamen in digitale vorm op een extern medium opslaan (archiveren) kun je bij UPC ook vergeten. Bij Ziggo kan dat - met de juiste apparatuur - wel.
hmm oke dat wist ik dan weer niet. Ja dat is wel minder dan.
pi_116825843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:01 schreef remi1986 het volgende:
En trouwens ik las je OP nog eens, en ben benieuwd waar ze 100GB voor nodig hebben.
Die 100 GB is gereserveerd voor o.m. interactieve toepassingen, en wellicht ook om eigen foto's en muziek op het apparaat op te kunnen slaan (nee, geen eigen video). Overigens is het persbericht te optimistisch over de opslagcapaciteit. PVRs nemen transportstreams altijd op as is, en dat betekent dat je voor HD opnamen substantieel meer dan 4 GB per uur nodig hebt. Reken voor HD opnamen van de landelijke Nederlandse zenders maar op ca. 50 uur opname, dat is een stuk realistischer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 15-09-2012 20:49:09 ]
pi_116825862
Je kunt zonder dat kastje TV kijken op laptop(horizon.tv) of iPhone/iPad(app downloaden. Weet niet of mensen dat weten.
Je moet wel internet en digitale tv van UPC hebben.
pi_116833822
Als iemand meer info wil over de apps laat maar weten :p ik heb er een aantal van gemaakt. Later worden ook andere dingen nog erop gezet.
pi_116839706
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:29 schreef Peunage het volgende:
Je kunt zonder dat kastje TV kijken op laptop(horizon.tv) of iPhone/iPad(app downloaden. Weet niet of mensen dat weten.
Je moet wel internet en digitale tv van UPC hebben.
Klopt, op de PC heb ik het al geprobeerd maar daar is het zeer buggy.
Stream laadt niet of valt uit na enkele minuten.

Getest op 2 laptops (Windows 7 en XP) en 1 PC (Windows 7). Daarna bij achterbuurman (Windows 7) getest, idem.

Hopelijk gaat dat bij de TV wat beter straks.
  zondag 16 september 2012 @ 11:09:58 #14
381451 HotSummerNight
pi_116840561
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:51 schreef totalvamp het volgende:
Als iemand meer info wil over de apps laat maar weten :p ik heb er een aantal van gemaakt. Later worden ook andere dingen nog erop gezet.
ik heb nog geen idee, maar aan wat voor apps moeten we denken?
Morgen ben ik jarig
  zondag 16 september 2012 @ 11:21:02 #15
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_116840779
Hoe bevalt Horizon op de tv?

k wil misschien ook, maar dan moet ik nu een compleet pakket bellen en internet nemen.
Bellen is nog niet zo'n probleem, maar internet van UPC is wel redelijk tricky volgens mij (we hebben nu al jaren xs4all en ik ben zo bang dat we problemen krijgen door een overstap, hoewel het per maand echt wel scheelt zelfs na de half jaar aanbieiding ben je nog goedkoper uit met het totaalpakket)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_116840959
Maar kan iemand mij uitleggen wat nou het grote verschil is als je al zo een DIG Box van UPC hebt voor alleen FILM/SPORT en internet (dus geen telefoon) En dan heb ik het niet over de hoeveelheid GB die je krijgt en misschien hogere internet snelheid en al wat niet meer.

Waar ik naartoe wil is dat je tegenwoordig met de huidige internet modem ook draadloos kunt streamen naar al je apparaten,los van de welbekende ethernet kabel. Dus kom je op het punt wat nu voor een simpele gebruiker de echte meerwaarde van deze nieuwe Box is i.v.g met de oude UPC DIG Box.
pi_116841002
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, op de PC heb ik het al geprobeerd maar daar is het zeer buggy.
Stream laadt niet of valt uit na enkele minuten.

Getest op 2 laptops (Windows 7 en XP) en 1 PC (Windows 7). Daarna bij achterbuurman (Windows 7) getest, idem.

Hopelijk gaat dat bij de TV wat beter straks.
Ik kreeg bij de iPhone app de hele tijd foutmeldingen, dat de video niet afgespeeld kan worden enzo. De oplossing was simpel; gebruikersnaam veranderen naar iets zonder ., of -
Maar ik weet niet of dat helpt bij jouw problemen.
pi_116842647
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 11:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik kreeg bij de iPhone app de hele tijd foutmeldingen, dat de video niet afgespeeld kan worden enzo. De oplossing was simpel; gebruikersnaam veranderen naar iets zonder ., of -
Maar ik weet niet of dat helpt bij jouw problemen.
Edit: ah, dat werkt idd.
*O*

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-09-2012 12:38:43 ]
  zondag 16 september 2012 @ 13:17:52 #19
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_116844770
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:21 schreef J-net het volgende:
Hoe bevalt Horizon op de tv?

k wil misschien ook, maar dan moet ik nu een compleet pakket bellen en internet nemen.
Bellen is nog niet zo'n probleem, maar internet van UPC is wel redelijk tricky volgens mij (we hebben nu al jaren xs4all en ik ben zo bang dat we problemen krijgen door een overstap, hoewel het per maand echt wel scheelt zelfs na de half jaar aanbieiding ben je nog goedkoper uit met het totaalpakket)
Horizon op de tv heb ik nog niet, komt volgende week als het goed is. Op de pc en iPad werkt het bij mij prima.
Wat internet betreft; ik ben al jaren lid van UPC (toen nog A2000) en heb nog nooit iets raars meegemaakt. Natuurlijk heb je wel eens een storing (misschien twee keer per jaar) maar dat heeft elke provider.
pi_116845502
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:09 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

ik heb nog geen idee, maar aan wat voor apps moeten we denken?
Nouja sowieso Facebook en twitter, maar ook bijvoorbeeld thuisbezorgd, muziekkanalen (xite), spuiten en slikken afleveringen, nieuws, uiteindelijk ook games.
  zondag 16 september 2012 @ 15:03:22 #21
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_116848560
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:17 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:

[..]

Horizon op de tv heb ik nog niet, komt volgende week als het goed is. Op de pc en iPad werkt het bij mij prima.
Wat internet betreft; ik ben al jaren lid van UPC (toen nog A2000) en heb nog nooit iets raars meegemaakt. Natuurlijk heb je wel eens een storing (misschien twee keer per jaar) maar dat heeft elke provider.
Dank voor je antwoord. Ik denk ook dat het wel mee zal vallen met internet van UPC, maar dat alleen de supernegatieve verhalen naar buiten komen, net als bij TMobile en Youp van t Hek bijvoorbeeld :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 16 september 2012 @ 16:55:30 #22
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_116853539
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 15:03 schreef J-net het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord. Ik denk ook dat het wel mee zal vallen met internet van UPC, maar dat alleen de supernegatieve verhalen naar buiten komen, net als bij TMobile en Youp van t Hek bijvoorbeeld :)
Het zijn altijd de negatieve verhalen die de boventoon voeren ;)
Mijn internet snelheid werd een uurtje na het telefonisch bestellen meteen aangepast. Ik moet wel toegeven dat het hele proces rondom de Horizon mediabox een beetje vaag is maar dat wacht ik rustig af. (heb toch nog geen tv staan _O- )
pi_116862346
Ik gebruik de Horizon.tv (iOS app) op mijn iPhone 3GS met officiële iOS5.1.1 met heel veel plezier en de website Horizon.tv werkt ook prima. Er zitten nog wel wat bugs in maar zal vast binnenkort gefixt worden. Sowieso leuk dat dit kan met bestaand alles-in-1 abo (met internet en digitale tv o.a. van UPC) zonder een Horizon mediabox te hebben. Ik wacht eerst even af totdat de kinderziektes daaruit zijn.

Als je een jaibreak iPad, iPhone, iPod hebt moet je wel even wat extra handelingen uitvoeren om t te laten werken.
pi_116876112
Beste horizon gebruikers, hoe is de kwaliteit van de mediabox mbt. streamen van films vanuit pc?
pakt dat ding alles, MKV, OGG etc etc?
I want some NASTY !!!
  Admin maandag 17 september 2012 @ 08:24:41 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116879725
Ben sinds vrijdag met Horizon aan het spelen. So far mooi platform, maar de bediening is soms vervelend (reageert niet of traag). De komende tijd ga ik zoveel mogelijk alle features doorlopen om te zien hoe het bevalt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')