abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:32:20 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116816300

quote:
SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.

Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie

In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.

De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.

Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.

Sudan

In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.

Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.

Libanon

In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.

Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.

Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.

De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.

Pakistan

Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.html
Er zijn dus ernstige rellen in Islamitische landen.

Zal dit nog verder escaleren?

http://www.livestation.com/en/aljazeera-english

Poll: Gaat het filmpje te ver?
Ja
Nee
Weet ik niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 7% gewijzigd door francoisdublanc op 16-09-2012 13:38:36 ]
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:33:05 #2
306109 francoisdublanc
pi_116816328
2 NAVO soldaten gedood in Afghanistan, ze zullen wel zeggen dat het komt door de film.
pi_116816639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:33 schreef sonnyspek het volgende:
2 NAVO soldaten gedood in Afghanistan, ze zullen wel zeggen dat het komt door de film.
Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:46:06 #4
306109 francoisdublanc
pi_116816646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.
Nee idd! Maar gister was er ook een mortieraanval en hen zeggen (!) dat het door de film komt. Is niet zo natuurlijk.
pi_116817219
Het filmpje blijkt door een egyptenaar gemaakt te zijn, schijbaar zoeken deze relschoppers een excuus om Amerika aan te vallen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116817251
Net de nieuwsberichten van 16 uur op N-TV waar beelden werden getoond uit diverse steden over de rellen.

[ Bericht 41% gewijzigd door paddy op 15-09-2012 19:56:56 ]
pi_116817322
Wat ik me in dit soort situaties altijd afvraag is waar al die mensen toch ineens al die Amerikaanse en/of Israelische vlaggen vandaan halen....hebben ze thuis een voorraadje aangelegd speciaal voor dit soort cuturele bijeenkomsten? Of gaan ze er even snel een kopen bij de lokale vlaggentoko? Lijkt me een aardige business daar zo in het MO...vlaggenhandelaar. :')
pi_116817378
Lijkt er wel op, het zou zo uit een film kunnen komen. Die massas worden een beetje een karikatuur op zich.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 september 2012 @ 16:19:08 #9
145738 superworm
is erbij
pi_116817427
Voelt met elk filmpje en nieuwsbericht weer geforceerder en georchestreerder aan.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_116817432
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
pi_116817468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
Demonstreren mag niet in de islam?
pi_116817488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Demonstreren mag niet in de islam?
Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.
pi_116817503
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:21 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.
Ahh ok dan, weer wat geleerd. :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:23:18 #14
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_116817516
quote:
Wtf lul je. :')

Zeker niet bekend met de zin: Diegene die stil is over rechtvaardigheid, is een blinde/dove duivel?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_116817530
quote:
Waarom doen ze het dan?
Als ze al boos worden als iemand tijdens de ramadan een broodje eet, zouden ze ook deze regel streng na moeten leven. Toch?
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:26:09 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116817577
En nee ik veracht deze stupide nodeloze georkestreerde razernij...

[ Bericht 82% gewijzigd door paddy op 15-09-2012 19:58:46 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116817622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wtf lul je. :')

Zeker niet bekend met de zin: Diegene die stil is over rechtvaardigheid, is een blinde/dove duivel?
Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.

Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
pi_116817656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom doen ze het dan?
Als ze al boos worden als iemand tijdens de ramadan een broodje eet, zouden ze ook deze regel streng na moeten leven. Toch?
Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:30:51 #19
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_116817700
''Islam will dominate the world. Freedom can go to hell.''

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_116817709
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
pi_116817790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
Omdat de moslims onwetend zijn en denken dat demonstreren goed is. Terwijl demonstreren niet goed is en alleen zorgt voor onheil en onrust.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:34:33 #22
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_116817819
quote:

[..]

Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.

Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_116817915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tsja, dat is omdat de meeste van die personen helemaal geen moslim zijn, maar puur een groep domme clowns die selectief alles uit de koran pakken wat hen goed uitkomt. Een trend die je ook in het christendom, met name in Amerika, flink terugziet. Die doen niet anders dan hun bekrompen standpunten dankzij de interpreteerbaarheid van de zgn heilige boeken kracht bijzetten.

Geloven heeft voor deze mensen niets meer te maken met het geloof an sich. Ze beroepen zich puur op hun selectieve bijgeloof omdat ze begrijpen dat ze met rationaliteit nergens komen. En simpel volk is nou eenmaal gevoelig voor het argument "god wil het", want als je niet hetzelfde wil als god wil ga je naar de hel etc.
Conscience do cost.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:41:27 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116818054
quote:

[..]

Dit stukje vind ik wel heel vreemd want als je ziet wat er de laatste jaren in de wereld gebeurd en het dan ook nog vaak die mensen die de moslim aanhangt toch vaak het tegenovergestelde in het nieuws komen .

En nu hoor ik eens dat het juist niet mag ,, terwijl ook vaak de naam van een bepaalde persoon juist genoemd wordt om dat JUIST te rechtvaardigen ... Dus wel vreemd als iemand die dan geen kenner is van het Islam geloof en dna dit leest terwijl je de krant maar open hoef te slaan of ... er is wel weer ergens rotzooi met Moslim aanhangers ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_116818083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?
De Onrechtvaardige leiders mogen alleen met 2 voorwaarden bevochten worden, dat is als er 2 voorwaarden volmaakt worden.

1. Het volk moet genoeg kracht bezitten (fysieke) en dat moet meer zekerheid vast te stellen zijn. (tegenwoordig heeft bijna geen een moslim volk genoeg fysieke kracht om het regime om te laten vallen).

2. De regeringsleider bid niet en is geen moslim. (Een regeringsleider die moslim is en het gebed verricht is niet toegestaan om te werpen).

Dit is o.a. te halen uit de werken van Ibn Hajr al asqalanie en andere geleerden tijdens de Sahaba en tabi'ien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')