http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.htmlquote:SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.
Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie
In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.
De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.
Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.
Sudan
In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.
Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.
Libanon
In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.
Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.
Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.
De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.
Pakistan
Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.
Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:33 schreef sonnyspek het volgende:
2 NAVO soldaten gedood in Afghanistan, ze zullen wel zeggen dat het komt door de film.
Nee idd! Maar gister was er ook een mortieraanval en hen zeggen (!) dat het door de film komt. Is niet zo natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.
Demonstreren mag niet in de islam?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Demonstreren mag niet in de islam?
Ahh ok dan, weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:21 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.
Wtf lul je.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
Waarom doen ze het dan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wtf lul je.![]()
Zeker niet bekend met de zin: Diegene die stil is over rechtvaardigheid, is een blinde/dove duivel?
Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan?
Als ze al boos worden als iemand tijdens de ramadan een broodje eet, zouden ze ook deze regel streng na moeten leven. Toch?
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.
Omdat de moslims onwetend zijn en denken dat demonstreren goed is. Terwijl demonstreren niet goed is en alleen zorgt voor onheil en onrust.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.
Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
Tsja, dat is omdat de meeste van die personen helemaal geen moslim zijn, maar puur een groep domme clowns die selectief alles uit de koran pakken wat hen goed uitkomt. Een trend die je ook in het christendom, met name in Amerika, flink terugziet. Die doen niet anders dan hun bekrompen standpunten dankzij de interpreteerbaarheid van de zgn heilige boeken kracht bijzetten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
Dit stukje vind ik wel heel vreemd want als je ziet wat er de laatste jaren in de wereld gebeurd en het dan ook nog vaak die mensen die de moslim aanhangt toch vaak het tegenovergestelde in het nieuws komen .quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
De Onrechtvaardige leiders mogen alleen met 2 voorwaarden bevochten worden, dat is als er 2 voorwaarden volmaakt worden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |