abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116812696

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Tracksites
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten: - Niet bitchen naar elkaar - Geen handeltjes. - Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding. - En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden. - En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken. - Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [gadgets] Chinese webshops reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2. Tevens geupdate door: Downstar
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116812758
M'n eigen guide maar weer eens volgen, misschien zijn er wel leuke nieuwe dingen te halen.
quote:
3s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef shiznuts het volgende:
HORLOGES / WATCHES

Tip 1. Haal geen neppe merkhorloges: het is niet alsof de kwaliteit hetzelfde is als de echte en je kunt er veel gedoe mee krijgen (douane/justitie).

Hebben we dat uit de weg, moet je begrijpen dat de klokjes uit China 'sieraden' zijn. Ze zijn dus voor 'de sier', zoals een armband, alleen hebben ze dan de nuttige functie om de tijd aan te kunnen geven. De nadruk ligt niet bepaald op kwaliteit (geen precisie-uurwerk, geen echt lederen horlogeband, etc), dus kun je daarmee leven en gaat het je om er voor zo'n lage prijs fashionably bij te lopen en de tijd te weten, dan zit je goed! De kwaliteit is in de meeste gevallen te vergelijken met de goedkoopste horloges die je bij een winkel als de Kijkshop haalt. Het is trouwens niet zo dat horloges uit China per definitie kut zijn, sterker nog, je kunt er best jaren plezier van hebben.

Tip 2. Vermijd zaken die onnatuurlijk veel glimmen. Dit is een blijk van goedkope materialen/lak (plastic fantastic). Koop liever iets met geborsteld staal. Kijk goed naar de foto's hoe iets eruit ziet. Stel je tevens voor hoe groot zo'n klokje is (bedenk hoe groot een standaard pin (verbinding band/klokje) is en vergelijk hoeveel groter het klokje is dan die verbinding) en hoe dat zou staan om je pols.

Koop een Aziatisch merk. Vermijd horloges als 'V6 SuperSpeed' en ga eerder voor een iets anders. Populair zijn o.a. Curren, Sinobi, IK Colouring, Wilon, Ohsen en EYKI. Ook Julius en DCT maken mooie (wat meer high-end) klokjes. Ook op Ebay kun je goed slagen voor deze horloges. Misschien kan een zoektocht naar 'SHARK' (a.k.a. 'WEIDE') en 'Infantry' (a.k.a. 'Military Royale') je tevens interesseren. Je hoeft niet per se naar een merk te zoeken. Velen slagen erin leuke klokjes te kopen door te zoeken op steekwoorden. Enkele voorbeelden: 'Japan MOVT', 'army watch', 'military watch', 'aviator watch', 'black sport watch' en 'metal wristwatch'. Wees creatief. Vrijwel alle zoektermen baten het om er 'watch' bij te hebben voor betere sortering. Je kunt ook zaken wegfilteren, als je niet naar een vrouwenhorloge zoekt, maar er wel veel resultaten op vrouwen gericht zijn voeg je '-woman -women' toe (tevens '-kids -boys -girls').

Tip 3. Vrijwel bij alles onder (maar niet gelimiteerd tot) $25,- met anologe wijzertjes die chronometer-functies uitvoeren, daarvan zijn de wijzertjes en knopjes op de horloge puur ter decoratie en bieden dus geen werkende functie. Horloges met een plaat die een traditionele uitsparing biedt voor de datum werkt in het algemeen wel.

Naast de shops uit de OP van de Chinese webshops topicreeks, kun je door shops zoeken m.b.v. www.chinaprices.us . FocalPrice heeft een aan horloges toegewijde site die www.watchyear.com heet, maar zoals gezegd loont het zeker ook om te kijken op www.ebay.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 15 september 2012 @ 13:43:22 #3
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_116813193
Ik zie dat de hosting het even moeilijk heeft :p

Zal vermoedelijk binnenkort wel weer up zijn _O_
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_116813358
Dollar gaat de goede kant op :D
pi_116813440
Wow, zeker! :D Met een beetje geluk blijft het zo gaan. Dan ga ik volgende week iets leuks bestellen. :P
pi_116814527
laat hem maar weer lekker naar 1,50 gaan ja :)
pi_116817078
Iemand nog een leuke eBay-watch gezien? :)
pi_116817419
'k Zat net ff naar wat Currens e.d. te kijken, o.a.:
http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item337b723cc7
http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item3f190a84c1
http://www.ebay.com/itm/A(...)&hash=item3f190a914a
http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item4167486c70
Of eentje die als laatste eens voorbijkwam...
http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item416ae15c87

Kweenie... anders maar eens aan een WEIDE, ik vind het concept van analoog/digitaal van de Shark watch wel tof. Als je wilt weten welke dag v/d week het is of als je 'em als (back-up) wekker instellen wilt. Dat mis ik nu eigenlijk nu ik al een paar dagen m'n normale non-Shark-watch (een instelknop van m'n Shark is opeens foetsie) mee heb. M'n Curren heeft ook geen glow-in-the-dark-paint op de wijzers, daar was de LED-weergave ook wel prettig, al was analoog/digitaal na verloop van tijd niet meer fijn synchroon.

Misschien deze... http://www.ebay.com/itm/C(...)&hash=item519fc003ce

- edit - On another note, 12e de Takstar TS-650 besteld via MisterTao (had nog wat balance om op te maken). Was gisteren daar al binnen, gechecked, gefotografeerd en verpakt. Nu net gezien en 2nd payment gedaan (wat een perfectie: 'Balance: $0.47'). :Y Kosten totaal: 43.91 USD. Ben benieuwd!

[ Bericht 8% gewijzigd door shiz op 15-09-2012 16:38:42 ]
pi_116819657
10 Dollar?! Zijn nog best mooie ook nog _O_ Ik ga ook bieden op eentje :P
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:44:19 #10
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_116820034
Voor 10 dollar is het aantrekkelijk maar ik weet niet of ik wel wil ben 14 :+ Er lopen hier best wel een paar rond met horloges, maar ook weeer niet heel veel duss..
Say whaaaat?
pi_116820070
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:44 schreef SuperChips het volgende:
Voor 10 dollar is het aantrekkelijk maar ik weet niet of ik wel wil ben 14 :+ Er lopen hier best wel een paar rond met horloges, maar ook weeer niet heel veel duss..
Ik ben 16 en ik heb elke dag een horloge om! Vooral doen zou ik zeggen! ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:50:30 #12
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_116820211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:46 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Hmm zal maandag is kijken hoeveel een horloge hebben
Say whaaaat?
pi_116820229
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:50 schreef SuperChips het volgende:

[..]

Als jij een horloge wilt, moet je er eentje nemen. Ik zou het niet doen omdat anderen het hebben, gewoon doen wat je zelf wilt.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:51:54 #14
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_116820257
Jullie praten over een horloge alsof je een penispiercing gaat kopen :')
pi_116820278
:') De jeugd van tegenwoordig...
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:51 schreef monkeybrain het volgende:
Die heb jij natuurlijk al. :7 Ook van die meelopers in je omgeving die alleen doen wat anderen doen? :D
pi_116820623
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:51 schreef monkeybrain het volgende:
Ik juist niet _O- _O- Zeg alleen dat je niet moet doen omdat anderen het doen, dat is mij zo vaak verteld vroegâh :P
pi_116820749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:04 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Ik juist niet _O- _O- Zeg alleen dat je niet moet doen omdat anderen het doen, dat is mij zo vaak verteld vroegâh :P
Een beetje je eigen ding doen. Pfff, hipster. :{w

:P
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:24:27 #18
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_116821145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:46 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Precies. Ik ben 17 en heb ook altijd een horloge om. ^O^
pi_116821332
Wat een jonkies hier, had de leeftijdgrens wel wat hoger verwacht :D

maargoed, superschips als jij een horloge om wil hebben, maakt dat toch geen reet uit of andere wel of niet een horloge om hebben..? al loop je met een stationsklok of sterker nog de big ben clock om je pols moet jij toch lekker zelf weten :D
pi_116821681
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:30 schreef Downstar het volgende:
Wat een jonkies hier, had de leeftijdgrens wel wat hoger verwacht :D

maargoed, superschips als jij een horloge om wil hebben, maakt dat toch geen reet uit of andere wel of niet een horloge om hebben..? al loop je met een stationsklok of sterker nog de big ben clock om je pols moet jij toch lekker zelf weten :D
Boehoe, maar dan ben je niet cool en ik heb ook al geen iPhone omdat het zo duur is, ik bezorg maar 1x p/week kranten, da's geen vetpot en ik mag ook geen iPhone/contract van m'n moeder. :'( Enige wat ik me veroorloven kan is een pakje sigaretten per week, daarmee ben ik echt een toffe bink op school en iedereen doet het.

:P Er zijn al sjonnies genoeg... doe gewoon je eigen ding.
Heb je ooit een James Bond zonder horloge gezien? Natuurlijk niet: een horloge is 'practical, looks sophisticated, stylish and gets the girls'. :7 Tevens het enige sierraad wat een man zo'n beetje tot z'n vervoeging heeft. Oorbellen, armbandjes en kettingen vind ik ook maar voor sjonnies.
pi_116822659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:44 schreef SuperChips het volgende:
Deze (By shiznuts):
Tevens het enige sierraad wat een man zo'n beetje tot z'n vervoeging heeft. Oorbellen, armbandjes en kettingen vind ik ook maar voor sjonnies.

Btw ik ben 16 en draag sinds een half jaar ook iedere dag mn horloge het is gewoon veel handiger dan telkens je mobiel uit je zak moeten vissen.. en je raakt er heel snel gewend aan, als ik hem een dag vergeet dan kijk ik telkens op een lege pols :{
Ik zelf heb een Casio van ¤100 :D
pi_116822952
Dacht dat ik jong was hier :o ...
(en heb zelf een shit-load aan horloges maar draag ze de laatse maanden niet meer...)

Oh, en voor jullie phone-buyers; er is een nieuw toestelletje on the horizon:

De Oppo Find 5: 5" 1080P (!!!!), retesnelle Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064 processor (schopt de kont van de S3 en One X), 2GB RAM, 12MP back- en 2MP front-camera (maar megapixels zeggen uiteraard niets) 16 of 32GB opslaggeheugen (en de Chinezen kennende aardige kans op SD-slot), LTE, NFC, een re-de-lijke 2.500mAh aan accu en Android 4.1.

Natuurlijk alleen nog maar geruchten maar wel leuke geruchten. Als de prijs/kwaliteit verhouding nou ook mooi is :9

EDIT: lees net berichten over ¥2300 / $362 / ¤275. Nog steeds goedkoop in verhouding met One X/S3 maar toch...

EDIT #2 @ hieronder: Tom Hanks O+ _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 15-09-2012 19:34:36 ]
pi_116823199
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:21 schreef Iemand91 het volgende:
Dacht dat ik jong was hier :o ...
(en heb zelf een shit-load aan horloges maar draag ze de laatse maanden niet meer...)

Oh, en voor jullie phone-buyers; er is een nieuw toestelletje on the horizon:
[ afbeelding ]

De Oppo Find 5: 5" 1080P (!!!!), retesnelle Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064 processor (schopt de kont van de S3 en One X), 2GB RAM, 12MP back- en 2MP front-camera (maar megapixels zeggen uiteraard niets) 16 of 32GB opslaggeheugen (en de Chinezen kennende aardige kans op SD-slot), een re-de-lijke 2.500mAh aan accu en Android 4.1.

Natuurlijk alleen nog maar geruchten maar wel leuke geruchten. Als de prijs/kwaliteit verhouding nou ook mooi is :9

EDIT: lees net berichten over $362 / ¤275. Nog steeds goedkoop in verhouding met One X/S3 maar toch...
pi_116823612
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:50 schreef SuperChips het volgende:

[..]

Meen je dat nu serieus :') Kijken naar andere? :r

De originaliteit van tegenwoordig. :N
pi_116823675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:42 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Boehoe, maar dan ben je niet cool en ik heb ook al geen iPhone omdat het zo duur is, ik bezorg maar 1x p/week kranten, da's geen vetpot en ik mag ook geen iPhone/contract van m'n moeder. :'(

Een iPhone is niet cool hoor _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')