quote:Bromfiets
Rijbewijs AM
Iedereen die zestien jaar of ouder is en in het bezit van een rijbewijs AM, mag met een bromfiets, snorfiets of brommobiel rijden. Het AM rijbewijs is levenslang geldig, maar er moeten wel een aantal examens voor behaald worden: een theorie-examen en een praktijkexamen bromfiets (of het aparte praktijkexamen brommobiel) behalen.
Deelnemen aan het theorie-examen kan vanaf 15,5 jaar. Het reserveren van een examendatum kan al enkele maanden daarvoor.
Vrijstelling
Met een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) is een apart rijbewijs AM niet nodig. Dat auto- of motorrijbewijs moet u wel bij u hebben als u met een bromfiets, snorfiets of brommobiel rijdt.
Als het rijbewijs A of B om medische redenen niet langer geldig is, bestaat de mogelijkheid om in het bezit te blijven of te komen van een rijbewijs AM. Dit rijbewijs geldt ook voor een brommobiel. Informatie hierover geeft de afdeling Burgerzaken van de gemeente.
Mooi.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:56 schreef yo0wzaa het volgende:
Oke, dat is mooi! en ik lees ook dat er binnekort 125cc mag worden gereden (misschien)
Darwin heeft meer zielen nodig in de darwin-hel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:18 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat wordt leuk, van die scooter josties op de snelweg met 16 jaar.
Dat zou mooi zijn... In Frankrijk mag je met rijbewijs B/AM tot 125 cc rijden. Het zou leuk zijn als dat ook in NL mag, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Te jonge gasten met te veel motor vermogen vraagt om problemen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:56 schreef yo0wzaa het volgende:
Oke, dat is mooi! en ik lees ook dat er binnekort 125cc mag worden gereden (misschien)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |