abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116773854
Hallo,

Ik heb al 2 jaar een sportabonnement bij een sportschool die vorig jaar stilzwijgend is verlengd met een jaar. Het abonnement loopt af op 01-04-2013. Nu weet ik dat er sinds 01-12-2011 voor nieuwe abonnementen een nieuwe wet van kracht is waarin het niet meer mogelijk is om een contract stilzwijgend met een jaar te verlengen.

Aangezien mijn abonnement toen al liep, gold dat nog niet voor mijn abonnement. Per 01-12-2012 geldt de nieuwe wet ook voor bestaande abonnementen.

Gelden de nieuwe regels alleen voor nieuwe abonnementen en contracten? Of ook voor bestaande abonnementen en contracten?
De nieuwe regels gelden voor alle abonnementen en energiecontracten die vanaf 1 december 2011 worden afgesloten. De nieuwe regels gelden niet voor bestaande abonnementen en energiecontracten. Met bestaande bedoelen wij de abonnementen en contracten die vóór 1 december 2011 zijn afgesloten.

Voor bestaande abonnementen en contracten geldt nu een overgangsregeling. Deze overgangsregeling duurt 1 jaar. Hebt u een bestaand abonnement of contract? Dan kunt u nu nog geen gebruik maken van de nieuwe regels. In ieder geval op 1 december 2012 gelden de nieuwe regels ook voor bestaande abonnementen en contracten.

Nu vraag ik mij af, wanneer ik nu mijn opzegformulier opstuur. Kan ik dan per 01-12-2012 opzeggen of per 01-01-2013 ivm de maand opzegtermijn? Maw gaat die maand opzegtermijn nu al in, of gaat dat pas in wanneer de nieuwe wet van kracht is?

Alvast bedankt!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116773963
Ik heb trouwens jurisprudentie gevonden van de rechtbank in Haarlem die van mening is dat de wetswijziging ook al geldt voor abonnementen die al liepen voor 01-12-2011

LJN BV1276, Rechtbank Haarlem, 526840 CV EXPL 11-12063.
pi_116774165
Waarom vraag je het niet even bij je sportschool.
No Guts, No Glory
  Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 12:09:12 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_116774203
je wil het opzeggen; doe dat dan ook.
en misschien moet je dan n maandje langer betalen...

wat nuget schrijft...
pi_116774294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:08 schreef nuget het volgende:
Al gedaan. Zij zeggen dat de reparatiewet nog niet van kracht is, omdat die nog niet is aangenomen door de eerste kamer. Zelf kan ik dit niet vinden. http://www.basic-fit.nl/over-basic-fit/faq/lidmaatschap

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:09 schreef maily het volgende:
je wil het opzeggen; doe dat dan ook.
en misschien moet je dan n maandje langer betalen...

wat nuget schrijft...
het gaat mij niet om die ene maand. Maar ik betaal liever niet tot april 2013, als dit volgens de wet niet hoeft.
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:13:02 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_116774320
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:08 schreef nuget het volgende:
Met een grote kans om een onjuist antwoord te krijgen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_116774444
Daarom. ik heb al wat gevonden op Martijn van Dam zijn site
pi_116774718
Dit gaat nog een hele strijd worden met Basic Fit als ik dit zo lees.
pi_116775213
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:24 schreef Patroon het volgende:
Dit gaat nog een hele strijd worden met Basic Fit als ik dit zo lees.
Grote kans inderdaad. En dan uiteraard de vraag: heb je rechtsbijstand om je te helpen?
pi_116776898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:39 schreef jroz het volgende:

[..]

Grote kans inderdaad. En dan uiteraard de vraag: heb je rechtsbijstand om je te helpen?
Nee ik heb geen rechtsbijstand.

Kan 2 dingen doen: Termijn uitzitten kost me 4x16,95=67 euro
Of incasso blokkeren en er voor zorgen dat ze mij dagvaarden. Dus door gelijk in het incasso traject aan te geven dat ik niet ga betalen en extra kosten maken geen zin heeft, dat ze mij mogen dagvaarden. Kan ik bij de rechter mijn gelijk halen adhv de wet en jurisprudentie. Maar dat zal wel lastig zijn zonder advocaat.
pi_116776983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee ik heb geen rechtsbijstand.

Kan 2 dingen doen: Termijn uitzitten kost me 4x16,95=67 euro
Of incasso blokkeren en er voor zorgen dat ze mij dagvaarden. Dus door gelijk in het incasso traject aan te geven dat ik niet ga betalen en extra kosten maken geen zin heeft, dat ze mij mogen dagvaarden. Kan ik bij de rechter mijn gelijk halen adhv de wet en jurisprudentie. Maar dat zal wel lastig zijn zonder advocaat.
Grote kans dat je dan ook 'uit coulance' een regeling krijgt aangeboden. Basic Fit zou oerstom zijn om te procederen voor één geval waarbij er kans is dat het ze honderden gevallen gaat kosten als jij wint.
pi_116777096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Grote kans dat je dan ook 'uit coulance' een regeling krijgt aangeboden. Basic Fit zou oerstom zijn om te procederen voor één geval waarbij er kans is dat het ze honderden gevallen gaat kosten als jij wint.
Is al gebeurd, wat de consument heeft gewonnen: http://jure.nl/BV1276
pi_116777362
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is al gebeurd, wat de consument heeft gewonnen: http://jure.nl/BV1276
Dat is een andere situatie die moeilijker ligt, de rechter liep daarin vooruit op een wet die eraan kwam.

Jouw vraag ging toch over de termijn van 1 jaar na inwerkingtreding van de wet Van Dam en of je daarmee per 1/1/12 kon opzeggen?
pi_116777429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is een andere situatie die moeilijker ligt, de rechter liep daarin vooruit op een wet die eraan kwam.

Jouw vraag ging toch over de termijn van 1 jaar na inwerkingtreding van de wet Van Dam en of je daarmee per 1/1/12 kon opzeggen?
Ja klopt. Ik wil per 1/12/12 of 1/1/2013 opzeggen, alleen is Basic Fit van mening dat die wet niet geldt voor reeds bestaande contracten voor 1/12/2011
Zie: http://www.basic-fit.nl/over-basic-fit/faq/lidmaatschap
pi_116808887
Bijstands-Fit. Ooit eens een kijkje genomen daar op Plein De Centrale. Het zat er zo vol met het schorriemorrie van de samenleving dat het mij deed denken aan de luchtplaats van De Marwei. Personeel is nauwelijks geïnteresseerd in jou of je vragen en probeert je zo snel mogelijk een lidmaatschap aan te smeren.

Internet staat vol met klachten over dut malafide sportschool concern. Samen met concurrent Fit-For-Free trouwens.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_116808948
Zeg gewoon op en wacht op de reactie.
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')