Nee oke, maar als die Lithium''s van 11-14 euro per stuk in een rook/brandmelder maar 2x zo lang meegaan als de alkaline's van 1-2 euro dan is de keus snel gemaakt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:45 schreef RoBo87 het volgende:
Neem gewoon goede. Je moet niet gaan bezuinigen op iets wat je leven kan redden. En zeker niet als die bezuiniging maar een paar euro's op levert..
Goede of slechte is hier nou ook weer niet echt van toepassing. Een goedkopere gaat bijv. 2 jaar mee terwijl een duurdere er misschien 3 of 4 jaar over doet voordat die leeg is. Aangezien zo'n rookmelder gaat piepen op het moment dat de batterij leeg begint te raken loop je met een goedkopere batterij niet meer risico of zo, je moet alleen vaker die batterij vervangen. Maar da's eens in de zoveel jaar en duurt misschien 30 secondenquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:45 schreef RoBo87 het volgende:
Neem gewoon goede. Je moet niet gaan bezuinigen op iets wat je leven kan redden. En zeker niet als die bezuiniging maar een paar euro's op levert..
De lithium batterijen gaan 5-6x langer mee en kosten 2-3x zoveel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:49 schreef hh84 het volgende:
[..]
Nee oke, maar als die Lithium''s van 11-14 euro per stuk in een rook/brandmelder maar 2x zo lang meegaan als de alkaline's van 1-2 euro dan is de keus snel gemaakt.
Ik denk niet dat de goedkopere batterijen perse slecht zijn, ze gaan minder lang mee, maar hoeveel is dat verschil...
2 rookmelders zijn te weinig voor een hele woning.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:57 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ik heb een gemiddeld twee-onder-een kap huis met twee brandmelders. Wat moet je met zeven brandmelders? Heb je zo'n groot huis? Dan kan je die lithium batterijen ook wel betalen ;P
Uittreksel van het ministerieel besluit van de Waalse regering van 21 oktober 2004 betreffende de aanwezigheid van rookmelders in woningen (www.wallonie.be)quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
2 rookmelders zijn te weinig voor een hele woning.
Als ze niet gekoppeld zijn, dan zeker.
Ik word daar i.p. wel wakker van, maar ik ben het ermee eens dat een gekoppelde beter zou volstaan.quote:Als je slaapt en de rookmelder beneden gaat is de kans heel klein dat je er wakker van wordt.
Zodra hij boven ook gaat zit je al met een probleem.
want.. hoe meer is beter?quote:Ik heb er 3 die draadloos gekoppeld zijn, als hij beneden gaat, gaat hij boven ook.
5 zou beter zijn.
Ja.quote:
Mijn rookmelders gaan 8 jaar mee inderdaad (2010 gekocht, 2018 vervangdatum).quote:
1 op de slaapkamerquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:57 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ik heb een gemiddeld twee-onder-een kap huis met twee brandmelders. Wat moet je met zeven brandmelders? Heb je zo'n groot huis? Dan kan je die lithium batterijen ook wel betalen ;P
Die set heb ik ook.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:12 schreef hh84 het volgende:
[..]
1 op de slaapkamer
1 op de logeerkamer
1 in de hal
2 in de woonkamer (een rookmelder en een co melder)
1 in de keuken
1 in de schuur (daar staat de wasdroger)
Allemaal gekoppeld
(afgelopen week 2 sets van 3 gekocht bij Conrad)
Weet je zeker dat je dezelfde hebt? De Alecto SA-30? De batterijen zijn namelijk meegeleverd en er zitten alleen 3 blokjes bijquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die set heb ik ook.
Je hebt echter ook nog 3x lithium AA (1,5 volt penlite) nodig per rookmelder.
In de link staat ook dat er 3 penlites per stuk in moeten naast die 9 volt blokjes.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:16 schreef hh84 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je dezelfde hebt? De Alecto SA-30? De batterijen zijn namelijk meegeleverd en er zitten alleen 3 blokjes bij
Oh ja tuurlijk... stomquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de link staat ook dat er 3 penlites per stuk in moeten naast die 9 volt blokjes.
9 volt is voor de rookmelder, 3x penlite is voor de draadloze verbinding.
Heb je ze wel gekoppeld?
http://www.alecto.nl/TradePoint/Item_View?itemNo=SA-30
Op de site van Alecto staat ook dat je 3x penlite nodig hebt.
En ja, die heb ik.
Hahah jaquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de rook weggetrokken is zie je dit soort details ook weer
Lithium is niet duur, het is goedkoop.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:02 schreef hh84 het volgende:
[..]
Hahah ja
maar eh... ik vind die lithium toch wel erg duur dus ik ga gewoon 1 lithium kopen en de rest alkaline, gewoon zelf vergelijken.
Maar welke is beter de Philips Long Life of de Duracell Procell?
Deze heb ik ook, maar geheel tevreden ben ik er niet over.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Litium gaan vaak veel langer mee; als je dus goedkoper batterijen gaat gebruiken loop je de kans dat je vaker de batterij van de rookmelder moet wisselen.
Zelf heb ik straks in het andere huis meerdere rookmelders hangen van Hager; daar zitten volgens mij Duracel Procell 9V lithium batterijen in.
[ afbeelding ]
Ik heb ze voornamelijk gekozen om het toch redelijk strakke design, het feit dat er een orientatieverlichting in is gebouwd die gaat branden bij alarm, je kunt ze tot 40 melders doorkoppelen aan elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |