SPOILER: wajongOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: bijstandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AOWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regels: Niet bashen, hou het gezellig, motiveren mag, en hou het netjes!
[ Bericht 66% gewijzigd door summer2bird op 14-09-2012 15:02:42 ]Twiddel![]()
Is het nu niet zoals het moet zijn kwa regeling en alle hulp die er omheen gebouwd is?
Mensen die, om wat voor geldige reden dan ook, niet aan regulier werk kunnen deelnemen
krijgen terecht een vergoeding. Veel van deze mensen willen wel werken maar kunnen het door hun situatie niet. Het UWV doet er alles aan hen te helpen met een passelijke baan of dagbesteding waar gekeken wordt naar de interesses van de uitkeringsgerechtigde. Van dit geld moet je goed rond kunnen komen ook gekeken naar bijvoorbeeld toeslagen die in het leven zijn geroepen.
Ook zijn er mogelijkheden om een studie op te pakken met mogelijkheden voor vergoeding.
Al ben ik niet op de hoogte over de recente bepalingen door de politiek of de eventuele plannen waar ik nog geen hoogte van heb.
[ Bericht 80% gewijzigd door TechnoXXL op 14-09-2012 10:53:35 ]![]()
Klopt, het probleem doet zich alleen voor bij mensen die niet meewerken aan het vinden van een passende baan.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:46 schreef TechnoXXL het volgende:
Is het nu niet zoals het moet zijn kwa regeling en alle hulp die er omheen gebouwd is?
Mensen die, om wat voor geldige reden dan ook, niet aan regulier werk kunnen deelnemen
krijgen terecht een vergoeding. Veel van deze mensen willen wel werken maar kunnen het door hun situatie niet. Het UWV doet er alles aan hen te helpen met een passelijke baan of dagbesteding waar gekeken wordt naar de interesses van de uitkeringsgerechtigde. Van dit geld moet je goed rond kunnen komen ook gekeken naar bijvoorbeeld toeslagen die in het leven zijn geroepen.
Ook zijn er mogelijkheden om een studie op te pakken met mogelijkheden voor vergoeding.
Al ben ik niet op de hoogte over de recente bepalingen door de politiek of de eventuele plannen waar ik nog geen hoogte van heb.
Wat doe je met die mensen? Stop je de uitkeringen? wat nu als deze mensen kinderen hebben, die worden daar dan de dupe van. Zo kan je nog meer dingen verzinnen wat er mis kan gaan.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Lijkt me niet dat het stoppen van de uitkering een optie is waar moeten ze dan hun inkomen vandaan halen. Er zijn ook mensen die zelfs in de schuldsanering lopen wat als hun inkomen dan wegvalt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, het probleem doet zich alleen voor bij mensen die niet meewerken aan het vinden van een passende baan.
Wat doe je met die mensen? Stop je de uitkeringen? wat nu als deze mensen kinderen hebben, die worden daar dan de dupe van. Zo kan je nog meer dingen verzinnen wat er mis kan gaan.![]()
Daar zijn al gevolgen aan verbonden:quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, het probleem doet zich alleen voor bij mensen die niet meewerken aan het vinden van een passende baan.
Wat doe je met die mensen? Stop je de uitkeringen? wat nu als deze mensen kinderen hebben, die worden daar dan de dupe van. Zo kan je nog meer dingen verzinnen wat er mis kan gaan.
1e keer: Waarschuwing, of 1 maand 30% minder, of 1 maand geen uitkering.
2e keer: 1e maand 30% minder, of 1 maand geen uitkering, of 2 maanden geen uitkering.
3e keer: 1 maand geen uitkering, of 2 maanden geen uitkering, of 3 maanden geen uitkering.
U komt uw verplichtingen niet na, als u...
• niet op een afspraak met een consulent van de gemeente verschijnt zonder af te melden.
• niet verschijnt, te laat komt of niet actief meedoet aan een cursus, training of traject.
• onvoldoende naar werk zoekt zoals afgesproken met consulent.
• niet verschijnt, te laat komt of niet actief meedoet aan e introductieweek of de versnelde dienstverlening.
• een aangeboden cursus, training, traject of werk weigert.
• door uw eigen schuld bent ontslagen of een andere uitkering door uw eigen schuld beëindigd wordt.
• agressief bent tegen een medewerker van de gemeente. Bijvoorbeeld schelden, bedreigen, discriminatie, lichamelijk geweld.
• niet op tijd ut 'Bewijs werkzoekende' verlengt via www.werk.nlJe raekt an de dinge geweun.![]()
Dat is dan wel volledig hun eigen schuld, he. Gewoon meewerkenquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:18 schreef TechnoXXL het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat het stoppen van de uitkering een optie is waar moeten ze dan hun inkomen vandaan halen. Er zijn ook mensen die zelfs in de schuldsanering lopen wat als hun inkomen dan wegvalt.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ja ok ik was het er ook wel mee eens maar waar leg je de grens en kun je expliciet 1 lijn leggen voor iedereen? Je maakt misschien op dat moment iemands leven kapot. Indien je afspraken niet nakomt kan ik er wel inkomen om iemands uitkering evt. stop te zetten al dan niet tijdelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat is dan wel volledig hun eigen schuld, he. Gewoon meewerken
Mocht er een geldende reden zijn het weer te hervatten. Wie weet wat ze gaan uitspoken als ze geen uitkering meer hebben, mensen in een gevangenis zijn ook duur, dus?!
Al doel ik meer op de mensen met een UWV uitkering dan op de bijstandsuitkeringen daar gaat de gemeente over. Dat scheelt ook in welke gemeente je zit. Sommigen gemeentes stellen als voorwaarde dat je meedoet aan een bepaald project, zoniet, jammer dan.![]()
Ik gok dat het wel losloopt met uitkeringen die na één vergeten afspraak stop worden gezet. Ik denk dat zulke regels meer in het leven geroepen zijn voor mensen die gewoon lekker op hun luie reet willen zitten en hun handje ophouden, niet voor de (grote!) groep mensen die eigenlijk het liefst weer aan het werk gaan maar dit niet kunnen (denk aan ziekte bijv.).quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:48 schreef TechnoXXL het volgende:
[..]
Ja ok ik was het er ook wel mee eens maar waar leg je de grens en kun je expliciet 1 lijn leggen voor iedereen? Je maakt misschien op dat moment iemands leven kapot. Indien je afspraken niet nakomt kan ik er wel inkomen om iemands uitkering evt. stop te zetten al dan niet tijdelijk.
Mocht er een geldende reden zijn het weer te hervatten. Wie weet wat ze gaan uitspoken als ze geen uitkering meer hebben, mensen in een gevangenis zijn ook duur, dus?!
Al doel ik meer op de mensen met een UWV uitkering dan op de bijstandsuitkeringen daar gaat de gemeente over. Dat scheelt ook in welke gemeente je zit. Sommigen gemeentes stellen als voorwaarde dat je meedoet aan een bepaald project, zoniet, jammer dan.
Bij het UWV zitten ook etters. Mensen die ziekte faken om maar in de ziektewet te kunnen blijven. En wie zijn daar de dupe van? Mensen die echt iets mankeren.Je raekt an de dinge geweun.![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef Edensnator het volgende:
Mijn bijdrage voor dit topic:
[ afbeelding ]
Walgelijke poster idd, voor mensen die gewoon terecht een uitkering krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef Edensnator het volgende:
Mijn bijdrage voor dit topic:
[ afbeelding ]Twiddel![]()
Ik had wel een vraagje over bijstand. Wat is de bijstand nu netto per maand voor een alleenstaande ongeveer, (inclusief evt. toeslag vanuit de gemeente omdat je anders niet rondkomt)? Ligt dit eerder rond de 650 netto per maand, of rond de 800 netto per maand? Ik hoor namelijk verschillende verhalen....
En maakt het nog verschil wat je situatie vóór de bijstand was? Dat als jij bijv. eerst 1200 aan loon of uitkering netto ontving, je recht hebt op +- 800 euro bijstand, maar als je vanuit een WW van 800 netto komt, dat je dan maar recht hebt op 650 bijstand omdat je toch al een lager inkomensniveau gewend bent?![]()
Dat ligt aan je woonsituatie. Woon je bij je ouders, op kamers, of geheel zelfstandig?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef bulbjes het volgende:
Ik had wel een vraagje over bijstand. Wat is de bijstand nu netto per maand voor een alleenstaande ongeveer, (inclusief evt. toeslag vanuit de gemeente omdat je anders niet rondkomt)? Ligt dit eerder rond de 650 netto per maand, of rond de 800 netto per maand? Ik hoor namelijk verschillende verhalen....
En maakt het nog verschil wat je situatie vóór de bijstand was? Dat als jij bijv. eerst 1200 aan loon of uitkering netto ontving, je recht hebt op +- 800 euro bijstand, maar als je vanuit een WW van 800 netto komt, dat je dan maar recht hebt op 650 bijstand omdat je toch al een lager inkomensniveau gewend bent?
In de eerste twee situaties krijg je minder geld per maand. Je kunt je lasten immers delen.
Voor de rest is het voor iedereen hetzelfde, of je nu van 12000 p/m afkomt of van 0.
Note: Tenzij je kindertjes hebt en/of een partner die ook een WW krijgt, maar daar vroeg je niet om volgens mij.
Ik heb een huurappartement van 360 per maand. Mijn zorg- en huurtoeslag bij elkaar bedraagt momenteel 211 euro (op basis van een inkomen momenteel van rond de 800 euro) en dat is tegelijk denk ik wel ongeveer de max die ik kan krijgen. Mijn vaste lasten per maand liggen rond de 795 euro, en dat is dus excl. boodschappen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat ligt aan je woonsituatie. Woon je bij je ouders, op kamers, of geheel zelfstandig?
In de eerste twee situaties krijg je minder geld per maand. Je kunt je lasten immers delen.
Voor de rest is het voor iedereen hetzelfde, of je nu van 12000 p/m afkomt of van 0.
Note: Tenzij je kindertjes hebt en/of een partner die ook een WW krijgt, maar daar vroeg je niet om volgens mij.
Denk je dat ik dan nog recht heb op een toeslag als ik de bijstand inga?
Rondkomen van 60 euro per maand/ 15 euro per week om van te eten en in mijn onderhoud te voorzien (wasmiddel, shampoo, reiskosten etc.) wordt erg lastig.![]()
Het maximale wat je zult krijgen is 901,86. Aangezien je op jezelf woont, zul je niet het minimum krijgen (¤653,58), maar niet MEER dan 901,86. Plus je huurtoeslag, plus je zorgtoeslag, heb je 1112,86 per maand.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:24 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik heb een huurappartement van 360 per maand. Mijn zorg- en huurtoeslag bij elkaar bedraagt momenteel 211 euro (op basis van een inkomen momenteel van rond de 800 euro) en dat is tegelijk denk ik wel ongeveer de max die ik kan krijgen. Mijn vaste lasten per maand liggen rond de 795 euro, en dat is dus excl. boodschappen.
Denk je dat ik dan nog recht heb op een toeslag als ik de bijstand inga?
Rondkomen van 60 euro per maand/ 15 euro per week om van te eten en in mijn onderhoud te voorzien (wasmiddel, shampoo, reiskosten etc.) wordt erg lastig.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ik krijg nu 809 euro per maand (WW) dus met iets rond die koers zal ik al heel blij zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Het maximale wat je zult krijgen is 901,86. Aangezien je op jezelf woont, zul je niet het minimum krijgen (¤653,58), maar niet MEER dan 901,86. Plus je huurtoeslag, plus je zorgtoeslag, heb je 1112,86 per maand.Dat betekent in ieder geval dat als ik heel zuinig leef en er geen onverwachte uitgaven komen, ik waarschijnlijk wel kan rondkomen.
Al zal ik geen leuke dingen kunnen doen verder of mijn kapotte schoenen kunnen vervangen(dat 'vergeet' ik nu nog wel eens waardoor ik toch een ijsje koop, meega een drankje doen met vrienden in een cafe of met de bus naar een vriendin van mij ga die op drie kwartier fietsen woont...je sociale leven opzeggen is toch moeilijk, heb al niet nauwelijks sociaal leven en je wilt toch ook wel eens wat afleiding of niet telkens nee verkopen aan je vrienden). Maar voor een paar maanden moet ik het wel kunnen uitzingen.![]()
Wat is er 'uitkering' aan de AOW?[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Zeg dat wel. Gewoon een enorme belediging voor de tallozen die dolgraag aan het werk zouden willen gaan maar het stomweg niet lukt om werk te krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Walgelijke poster idd, voor mensen die gewoon terecht een uitkering krijgen.
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.
Sowieso, dat gevit en gescheld op 'de uitkeringstrekker'. Zo leuk is het niet hoor!![]()
Ik gun al die vvd'-ers die het eens zijn met die poster van harte een maandje of zes een bijstandsuitkering.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"![]()
Zou die 'leeftijdsdiscriminatie' ook niet ergens vandaan komen, denk je?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Gewoon een enorme belediging voor de tallozen die dolgraag aan het werk zouden willen gaan maar het stomweg niet lukt om werk te krijgen.
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Niet om gemeen te doenquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:40 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik krijg nu 809 euro per maand (WW) dus met iets rond die koers zal ik al heel blij zijnDat betekent in ieder geval dat als ik heel zuinig leef en er geen onverwachte uitgaven komen, ik waarschijnlijk wel kan rondkomen.
Al zal ik geen leuke dingen kunnen doen verder of mijn kapotte schoenen kunnen vervangen(dat 'vergeet' ik nu nog wel eens waardoor ik toch een ijsje koop, meega een drankje doen met vrienden in een cafe of met de bus naar een vriendin van mij ga die op drie kwartier fietsen woont...je sociale leven opzeggen is toch moeilijk, heb al niet nauwelijks sociaal leven en je wilt toch ook wel eens wat afleiding of niet telkens nee verkopen aan je vrienden). Maar voor een paar maanden moet ik het wel kunnen uitzingen.Maar een uitkering is ervoor om te overleven, niet om leuke dingen te doen
Sociaal zijn kun je ook bij vrienden thuis, op de bank met een cola in je hand
Ja, het bij 'managers' (vaak HBO-snotneuzen van net in de 30) heersende overtuiging dat iedereen boven de 50 seniel is en een rollator loopt te duwen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zou die 'leeftijdsdiscriminatie' ook niet ergens vandaan komen, denk je?
Erg leuk dus voor die 'ouderen' die op 45-jarige leeftijd nog een universitaire titel hebben behaald en fluitend de marathon lopen...VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"![]()
Word langzaam moe van de lui welke menen dat hun het niet kan overkomen. Zitten nog steeds in het wereld dat hun niet werkloos ziek of wat dan ook kan gebeuren. Ondertussen schelden en tieren maar niet in de gaten hebben wat zo plots kan gebeuren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Gewoon een enorme belediging voor de tallozen die dolgraag aan het werk zouden willen gaan maar het stomweg niet lukt om werk te krijgen.
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.
Sowieso, dat gevit en gescheld op 'de uitkeringstrekker'. Zo leuk is het niet hoor!![]()
Ik gun al die vvd'-ers die het eens zijn met die poster van harte een maandje of zes een bijstandsuitkering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |