SPOILER: wajongOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: bijstandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AOWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regels: Niet bashen, hou het gezellig, motiveren mag, en hou het netjes!
[ Bericht 66% gewijzigd door summer2bird op 14-09-2012 15:02:42 ]Twiddel![]()
Is het nu niet zoals het moet zijn kwa regeling en alle hulp die er omheen gebouwd is?
Mensen die, om wat voor geldige reden dan ook, niet aan regulier werk kunnen deelnemen
krijgen terecht een vergoeding. Veel van deze mensen willen wel werken maar kunnen het door hun situatie niet. Het UWV doet er alles aan hen te helpen met een passelijke baan of dagbesteding waar gekeken wordt naar de interesses van de uitkeringsgerechtigde. Van dit geld moet je goed rond kunnen komen ook gekeken naar bijvoorbeeld toeslagen die in het leven zijn geroepen.
Ook zijn er mogelijkheden om een studie op te pakken met mogelijkheden voor vergoeding.
Al ben ik niet op de hoogte over de recente bepalingen door de politiek of de eventuele plannen waar ik nog geen hoogte van heb.
[ Bericht 80% gewijzigd door TechnoXXL op 14-09-2012 10:53:35 ]![]()
Klopt, het probleem doet zich alleen voor bij mensen die niet meewerken aan het vinden van een passende baan.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:46 schreef TechnoXXL het volgende:
Is het nu niet zoals het moet zijn kwa regeling en alle hulp die er omheen gebouwd is?
Mensen die, om wat voor geldige reden dan ook, niet aan regulier werk kunnen deelnemen
krijgen terecht een vergoeding. Veel van deze mensen willen wel werken maar kunnen het door hun situatie niet. Het UWV doet er alles aan hen te helpen met een passelijke baan of dagbesteding waar gekeken wordt naar de interesses van de uitkeringsgerechtigde. Van dit geld moet je goed rond kunnen komen ook gekeken naar bijvoorbeeld toeslagen die in het leven zijn geroepen.
Ook zijn er mogelijkheden om een studie op te pakken met mogelijkheden voor vergoeding.
Al ben ik niet op de hoogte over de recente bepalingen door de politiek of de eventuele plannen waar ik nog geen hoogte van heb.
Wat doe je met die mensen? Stop je de uitkeringen? wat nu als deze mensen kinderen hebben, die worden daar dan de dupe van. Zo kan je nog meer dingen verzinnen wat er mis kan gaan.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Lijkt me niet dat het stoppen van de uitkering een optie is waar moeten ze dan hun inkomen vandaan halen. Er zijn ook mensen die zelfs in de schuldsanering lopen wat als hun inkomen dan wegvalt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, het probleem doet zich alleen voor bij mensen die niet meewerken aan het vinden van een passende baan.
Wat doe je met die mensen? Stop je de uitkeringen? wat nu als deze mensen kinderen hebben, die worden daar dan de dupe van. Zo kan je nog meer dingen verzinnen wat er mis kan gaan.![]()
Daar zijn al gevolgen aan verbonden:quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, het probleem doet zich alleen voor bij mensen die niet meewerken aan het vinden van een passende baan.
Wat doe je met die mensen? Stop je de uitkeringen? wat nu als deze mensen kinderen hebben, die worden daar dan de dupe van. Zo kan je nog meer dingen verzinnen wat er mis kan gaan.
1e keer: Waarschuwing, of 1 maand 30% minder, of 1 maand geen uitkering.
2e keer: 1e maand 30% minder, of 1 maand geen uitkering, of 2 maanden geen uitkering.
3e keer: 1 maand geen uitkering, of 2 maanden geen uitkering, of 3 maanden geen uitkering.
U komt uw verplichtingen niet na, als u...
• niet op een afspraak met een consulent van de gemeente verschijnt zonder af te melden.
• niet verschijnt, te laat komt of niet actief meedoet aan een cursus, training of traject.
• onvoldoende naar werk zoekt zoals afgesproken met consulent.
• niet verschijnt, te laat komt of niet actief meedoet aan e introductieweek of de versnelde dienstverlening.
• een aangeboden cursus, training, traject of werk weigert.
• door uw eigen schuld bent ontslagen of een andere uitkering door uw eigen schuld beëindigd wordt.
• agressief bent tegen een medewerker van de gemeente. Bijvoorbeeld schelden, bedreigen, discriminatie, lichamelijk geweld.
• niet op tijd ut 'Bewijs werkzoekende' verlengt via www.werk.nlJe raekt an de dinge geweun.![]()
Dat is dan wel volledig hun eigen schuld, he. Gewoon meewerkenquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:18 schreef TechnoXXL het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat het stoppen van de uitkering een optie is waar moeten ze dan hun inkomen vandaan halen. Er zijn ook mensen die zelfs in de schuldsanering lopen wat als hun inkomen dan wegvalt.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ja ok ik was het er ook wel mee eens maar waar leg je de grens en kun je expliciet 1 lijn leggen voor iedereen? Je maakt misschien op dat moment iemands leven kapot. Indien je afspraken niet nakomt kan ik er wel inkomen om iemands uitkering evt. stop te zetten al dan niet tijdelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat is dan wel volledig hun eigen schuld, he. Gewoon meewerken
Mocht er een geldende reden zijn het weer te hervatten. Wie weet wat ze gaan uitspoken als ze geen uitkering meer hebben, mensen in een gevangenis zijn ook duur, dus?!
Al doel ik meer op de mensen met een UWV uitkering dan op de bijstandsuitkeringen daar gaat de gemeente over. Dat scheelt ook in welke gemeente je zit. Sommigen gemeentes stellen als voorwaarde dat je meedoet aan een bepaald project, zoniet, jammer dan.![]()
Ik gok dat het wel losloopt met uitkeringen die na één vergeten afspraak stop worden gezet. Ik denk dat zulke regels meer in het leven geroepen zijn voor mensen die gewoon lekker op hun luie reet willen zitten en hun handje ophouden, niet voor de (grote!) groep mensen die eigenlijk het liefst weer aan het werk gaan maar dit niet kunnen (denk aan ziekte bijv.).quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:48 schreef TechnoXXL het volgende:
[..]
Ja ok ik was het er ook wel mee eens maar waar leg je de grens en kun je expliciet 1 lijn leggen voor iedereen? Je maakt misschien op dat moment iemands leven kapot. Indien je afspraken niet nakomt kan ik er wel inkomen om iemands uitkering evt. stop te zetten al dan niet tijdelijk.
Mocht er een geldende reden zijn het weer te hervatten. Wie weet wat ze gaan uitspoken als ze geen uitkering meer hebben, mensen in een gevangenis zijn ook duur, dus?!
Al doel ik meer op de mensen met een UWV uitkering dan op de bijstandsuitkeringen daar gaat de gemeente over. Dat scheelt ook in welke gemeente je zit. Sommigen gemeentes stellen als voorwaarde dat je meedoet aan een bepaald project, zoniet, jammer dan.
Bij het UWV zitten ook etters. Mensen die ziekte faken om maar in de ziektewet te kunnen blijven. En wie zijn daar de dupe van? Mensen die echt iets mankeren.Je raekt an de dinge geweun.![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef Edensnator het volgende:
Mijn bijdrage voor dit topic:
[ afbeelding ]
Walgelijke poster idd, voor mensen die gewoon terecht een uitkering krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef Edensnator het volgende:
Mijn bijdrage voor dit topic:
[ afbeelding ]Twiddel![]()
Ik had wel een vraagje over bijstand. Wat is de bijstand nu netto per maand voor een alleenstaande ongeveer, (inclusief evt. toeslag vanuit de gemeente omdat je anders niet rondkomt)? Ligt dit eerder rond de 650 netto per maand, of rond de 800 netto per maand? Ik hoor namelijk verschillende verhalen....
En maakt het nog verschil wat je situatie vóór de bijstand was? Dat als jij bijv. eerst 1200 aan loon of uitkering netto ontving, je recht hebt op +- 800 euro bijstand, maar als je vanuit een WW van 800 netto komt, dat je dan maar recht hebt op 650 bijstand omdat je toch al een lager inkomensniveau gewend bent?![]()
Dat ligt aan je woonsituatie. Woon je bij je ouders, op kamers, of geheel zelfstandig?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef bulbjes het volgende:
Ik had wel een vraagje over bijstand. Wat is de bijstand nu netto per maand voor een alleenstaande ongeveer, (inclusief evt. toeslag vanuit de gemeente omdat je anders niet rondkomt)? Ligt dit eerder rond de 650 netto per maand, of rond de 800 netto per maand? Ik hoor namelijk verschillende verhalen....
En maakt het nog verschil wat je situatie vóór de bijstand was? Dat als jij bijv. eerst 1200 aan loon of uitkering netto ontving, je recht hebt op +- 800 euro bijstand, maar als je vanuit een WW van 800 netto komt, dat je dan maar recht hebt op 650 bijstand omdat je toch al een lager inkomensniveau gewend bent?
In de eerste twee situaties krijg je minder geld per maand. Je kunt je lasten immers delen.
Voor de rest is het voor iedereen hetzelfde, of je nu van 12000 p/m afkomt of van 0.
Note: Tenzij je kindertjes hebt en/of een partner die ook een WW krijgt, maar daar vroeg je niet om volgens mij.
Ik heb een huurappartement van 360 per maand. Mijn zorg- en huurtoeslag bij elkaar bedraagt momenteel 211 euro (op basis van een inkomen momenteel van rond de 800 euro) en dat is tegelijk denk ik wel ongeveer de max die ik kan krijgen. Mijn vaste lasten per maand liggen rond de 795 euro, en dat is dus excl. boodschappen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat ligt aan je woonsituatie. Woon je bij je ouders, op kamers, of geheel zelfstandig?
In de eerste twee situaties krijg je minder geld per maand. Je kunt je lasten immers delen.
Voor de rest is het voor iedereen hetzelfde, of je nu van 12000 p/m afkomt of van 0.
Note: Tenzij je kindertjes hebt en/of een partner die ook een WW krijgt, maar daar vroeg je niet om volgens mij.
Denk je dat ik dan nog recht heb op een toeslag als ik de bijstand inga?
Rondkomen van 60 euro per maand/ 15 euro per week om van te eten en in mijn onderhoud te voorzien (wasmiddel, shampoo, reiskosten etc.) wordt erg lastig.![]()
Het maximale wat je zult krijgen is 901,86. Aangezien je op jezelf woont, zul je niet het minimum krijgen (¤653,58), maar niet MEER dan 901,86. Plus je huurtoeslag, plus je zorgtoeslag, heb je 1112,86 per maand.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:24 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik heb een huurappartement van 360 per maand. Mijn zorg- en huurtoeslag bij elkaar bedraagt momenteel 211 euro (op basis van een inkomen momenteel van rond de 800 euro) en dat is tegelijk denk ik wel ongeveer de max die ik kan krijgen. Mijn vaste lasten per maand liggen rond de 795 euro, en dat is dus excl. boodschappen.
Denk je dat ik dan nog recht heb op een toeslag als ik de bijstand inga?
Rondkomen van 60 euro per maand/ 15 euro per week om van te eten en in mijn onderhoud te voorzien (wasmiddel, shampoo, reiskosten etc.) wordt erg lastig.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Ik krijg nu 809 euro per maand (WW) dus met iets rond die koers zal ik al heel blij zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Het maximale wat je zult krijgen is 901,86. Aangezien je op jezelf woont, zul je niet het minimum krijgen (¤653,58), maar niet MEER dan 901,86. Plus je huurtoeslag, plus je zorgtoeslag, heb je 1112,86 per maand.Dat betekent in ieder geval dat als ik heel zuinig leef en er geen onverwachte uitgaven komen, ik waarschijnlijk wel kan rondkomen.
Al zal ik geen leuke dingen kunnen doen verder of mijn kapotte schoenen kunnen vervangen(dat 'vergeet' ik nu nog wel eens waardoor ik toch een ijsje koop, meega een drankje doen met vrienden in een cafe of met de bus naar een vriendin van mij ga die op drie kwartier fietsen woont...je sociale leven opzeggen is toch moeilijk, heb al niet nauwelijks sociaal leven en je wilt toch ook wel eens wat afleiding of niet telkens nee verkopen aan je vrienden). Maar voor een paar maanden moet ik het wel kunnen uitzingen.![]()
Wat is er 'uitkering' aan de AOW?[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Zeg dat wel. Gewoon een enorme belediging voor de tallozen die dolgraag aan het werk zouden willen gaan maar het stomweg niet lukt om werk te krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Walgelijke poster idd, voor mensen die gewoon terecht een uitkering krijgen.
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.
Sowieso, dat gevit en gescheld op 'de uitkeringstrekker'. Zo leuk is het niet hoor!![]()
Ik gun al die vvd'-ers die het eens zijn met die poster van harte een maandje of zes een bijstandsuitkering.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"![]()
Zou die 'leeftijdsdiscriminatie' ook niet ergens vandaan komen, denk je?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Gewoon een enorme belediging voor de tallozen die dolgraag aan het werk zouden willen gaan maar het stomweg niet lukt om werk te krijgen.
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Niet om gemeen te doenquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:40 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik krijg nu 809 euro per maand (WW) dus met iets rond die koers zal ik al heel blij zijnDat betekent in ieder geval dat als ik heel zuinig leef en er geen onverwachte uitgaven komen, ik waarschijnlijk wel kan rondkomen.
Al zal ik geen leuke dingen kunnen doen verder of mijn kapotte schoenen kunnen vervangen(dat 'vergeet' ik nu nog wel eens waardoor ik toch een ijsje koop, meega een drankje doen met vrienden in een cafe of met de bus naar een vriendin van mij ga die op drie kwartier fietsen woont...je sociale leven opzeggen is toch moeilijk, heb al niet nauwelijks sociaal leven en je wilt toch ook wel eens wat afleiding of niet telkens nee verkopen aan je vrienden). Maar voor een paar maanden moet ik het wel kunnen uitzingen.Maar een uitkering is ervoor om te overleven, niet om leuke dingen te doen
Sociaal zijn kun je ook bij vrienden thuis, op de bank met een cola in je hand
Ja, het bij 'managers' (vaak HBO-snotneuzen van net in de 30) heersende overtuiging dat iedereen boven de 50 seniel is en een rollator loopt te duwen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zou die 'leeftijdsdiscriminatie' ook niet ergens vandaan komen, denk je?
Erg leuk dus voor die 'ouderen' die op 45-jarige leeftijd nog een universitaire titel hebben behaald en fluitend de marathon lopen...VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
Word langzaam moe van de lui welke menen dat hun het niet kan overkomen. Zitten nog steeds in het wereld dat hun niet werkloos ziek of wat dan ook kan gebeuren. Ondertussen schelden en tieren maar niet in de gaten hebben wat zo plots kan gebeuren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Gewoon een enorme belediging voor de tallozen die dolgraag aan het werk zouden willen gaan maar het stomweg niet lukt om werk te krijgen.
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.
Sowieso, dat gevit en gescheld op 'de uitkeringstrekker'. Zo leuk is het niet hoor!![]()
Ik gun al die vvd'-ers die het eens zijn met die poster van harte een maandje of zes een bijstandsuitkering.![]()
Mwah, ik snap het wel. Ouderen zijn langzamer, minder flexibel, leren minder snel. Dus duurderquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, het bij 'managers' (vaak HBO-snotneuzen van net in de 30) heersende overtuiging dat iedereen boven de 50 seniel is en een rollator loopt te duwen.
Erg leuk dus voor die 'ouderen' die op 45-jarige leeftijd nog een universitaire titel hebben behaald en fluitend de marathon lopen...
En veel werkgevers zien (helaas) de meerwaarde niet in de ervaringen die deze ouderen hebben.Je raekt an de dinge geweun.![]()
Mwoa...ik lees hier weer erg weinig zelfbewustheid in. Die ouderen mogen ook wel de hand in eigen boezem steken. Vaak vastgeroest en nauwelijks bereid om te investeren in kennis, omdat ze 'alles wel weten'. Daarnaast verwachten ze vaak ook een inkomen dat flink hoger is dan iemand met dezelfde kennis, maar die 15 jaar jonger is (die 15 jaar extra ervaring is echt niet zoveel waard).quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, het bij 'managers' (vaak HBO-snotneuzen van net in de 30) heersende overtuiging dat iedereen boven de 50 seniel is en een rollator loopt te duwen.
Erg leuk dus voor die 'ouderen' die op 45-jarige leeftijd nog een universitaire titel hebben behaald en fluitend de marathon lopen...[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Het is een bekend beginsel uit de psychologie: als mensen succes hebben menen ze dat het komt door hun eigen kwaliteiten, als het succes ophoudt dan komt dat door toedoen van anderen...quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:58 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Word langzaam moe van de lui welke menen dat hun het niet kan overkomen. Zitten nog steeds in het wereld dat hun niet werkloos ziek of wat dan ook kan gebeuren. Ondertussen schelden en tieren maar niet in de gaten hebben wat zo plots kan gebeuren.
En daarmee samenhangend: het 'blaming-the-victim'-denken - zolang je jezelf maar kan wijsmaken dat werkloosheid of ziekte alleen 'sukkels' overkomt, heb je zelf dus zogenaamd niks te vrezen, want 'jij bent geen sukkel want jij hebt succes'. Een soort kanaliseren van sluimerende angsten dus door ze gewoon weg te denken.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
Dat van dat hogere inkomen heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen, ik ben altijd van mening geweest dat je beloond zou moeten worden naar je functie en hoe je die functie uitvoert (voor zover dat natuurlijk mogelijk is). Leeftijd zou irrelevant moeten zijn en het principe van automatische loonsverhoging hoe ouder je wordt is wat mij betreft ook volstrekt belachelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mwoa...ik lees hier weer erg weinig zelfbewustheid in. Die ouderen mogen ook wel de hand in eigen boezem steken. Vaak vastgeroest en nauwelijks bereid om te investeren in kennis, omdat ze 'alles wel weten'. Daarnaast verwachten ze vaak ook een inkomen dat flink hoger is dan iemand met dezelfde kennis, maar die 15 jaar jonger is (die 15 jaar extra ervaring is echt niet zoveel waard).
Vastgeroest? Ja, die dame die op 45-jarige leeftijd nog een meester in de rechten-titel scoorde (binnen vier jaar) die is echt behoorlijk vastgeroest en niet bereid om te investeren in kennis...![]()
(voor de goede orde: ik praat hier over mezelf. Ben in tussentijd een aantal jaren verder en maar als zzp' er aan de slag gegaan want voor de juristenbanen pas ik zogenaamd nooit in het profiel. Maar ik blijf solliciteren hoor!)
Uitzondering, regel...enz.enz.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vastgeroest? Ja, die dame die op 45-jarige leeftijd nog een meester in de rechten-titel scoorde (binnen vier jaar) die is echt behoorlijk vastgeroest en niet bereid om te investeren in kennis...![]()
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
De uitkering is een collectieve verzekering net als de zorgverzekering je betaald ervoor en mocht je er gebruik van moeten maken om welke reden ook dan is het er maar dat besef is erbij mijn mede-jongeren niet echt aanwezig als ik het allemaal aan moet horen. En de fabel er is werk voor iedereen of een baan heb je zo is echt niet meer het geval.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is een bekend beginsel uit de psychologie: als mensen succes hebben menen ze dat het komt door hun eigen kwaliteiten, als het succes ophoudt dan komt dat door toedoen van anderen...
En daarmee samenhangend: het 'blaming-the-victim'-denken - zolang je jezelf maar kan wijsmaken dat werkloosheid of ziekte alleen 'sukkels' overkomt, heb je zelf dus zogenaamd niks te vrezen, want 'jij bent geen sukkel want jij hebt succes'. Een soort kanaliseren van sluimerende angsten dus door ze gewoon weg te denken.
Erger mij er mateloos aan vooral van de studenten of thuiswonende jongeren welke van zulke uitspraken doen en nog in veel gevallen geen flauw idee hoe alles in elkaar steekt.![]()
Dit. Mijn vader is na een reorganisatie ontslagen. Hij heeft 20 jaar bij dat bedrijf gewerkt, in totaal al 35 arbeidsjaren en nu komt hij nergens aan de bak. Nu zit hij nog in de WW, maar die zal uiteindeljik wel overgaan in een uitkering denk ik. De wil om te werken is er, maar als je dan geen kans krijgt...quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Denk maar eens aan al die mensen van boven de 50 (en dan heb je dus nog 17 jaar arbeidszaam leven voor je!) die er uit worden geschopt en vanwege de ernstige leeftijdsdiscriminatie in dit land totaal geen kans meer maken om ooit nog iets te vinden.![]()
Net als uitspraken als: "Er is altijd wel een baan als vakkenvuller te vinden". Ja, voor 16 en 17 jarigen misschien, niet voor 25-plussers...quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:12 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Erger mij er mateloos aan vooral van de studenten of thuiswonende jongeren welke van zulke uitspraken doen en nog in veel gevallen geen flauw idee hoe alles in elkaar steekt.
Op welke uitkering doel je precies?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:12 schreef Sneezeechu het volgende:
De uitkering is een collectieve verzekering net als de zorgverzekering je betaald ervoor en mocht je er gebruik van moeten maken om welke reden ook dan is het er maar dat besef is erbij mijn mede-jongeren niet echt aanwezig als ik het allemaal aan moet horen. En de fabel er is werk voor iedereen of een baan heb je zo is echt niet meer het geval.
Erger mij er mateloos aan vooral van de studenten of thuiswonende jongeren welke van zulke uitspraken doen en nog in veel gevallen geen flauw idee hoe alles in elkaar steekt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!![]()
Er is steeds minder laaggeschoold werk te vinden in Nederland en als het kan dan gaat dat via een sociale werkplaats dat de overheid dat eens in gaat zien dat wat Nederland nodig heeft scheepswerven fabrieken meer industrie en agaria.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Net als uitspraken als: "Er is altijd wel een baan als vakkenvuller te vinden". Ja, voor 16 en 17 jarigen misschien, niet voor 25-plussers...Wajong WW bijstand daar doelen hun het meestal opquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Op welke uitkering doel je precies?![]()
![]()
Dat zijn niet allemaal verzekeringen hoorquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:22 schreef Sneezeechu het volgende:
Wajong WW bijstand daar doelen hun het meestal op
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!![]()
Wij betalen daar alleen aan mij als wij werken via de belasting dus dat mag je gerust zien als een soort van collectieve verzekering tenslotte draagt een groot deel van Nederland daar aan mee of heeft daar aan meegedragen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat zijn niet allemaal verzekeringen hoor![]()
Als je het zo bekijkt. Maar de vergelijking met de zorgverzekering gaat redelijk mankquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:27 schreef Sneezeechu het volgende:
Wij betalen daar alleen aan mij als wij werken via de belasting dus dat mag je gerust zien als een soort van collectieve verzekering tenslotte draagt een groot deel van Nederland daar aan mee of heeft daar aan meegedragen.
Joh die moet je ook betalen want als je niet betaald verhogen ze het of komt de deurwaarder langs net als jij geen belasting zou betalen komen ze ook langs en echt niet voor een kopje thee met een koekje.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt. Maar de vergelijking met de zorgverzekering gaat redelijk mank![]()
Wat bedoel je nou te zeggen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:29 schreef Sneezeechu het volgende:
Joh die moet je ook betalen want als je niet betaald verhogen ze het of komt de deurwaarder langs net als jij geen belasting zou betalen komen ze ook langs en echt niet voor een kopje thee met een koekje.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!![]()
Ik merk hetquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:35 schreef Sneezeechu het volgende:
Zoveel maar krijg het niet goed op papier meer tegenwoordig.
Ik vermoed dat het WAO/WIA moet zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat is er 'uitkering' aan de AOW?______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________![]()
Het is zo het isquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:38 schreef Sneezeechu het volgende:
Voorheen ging het nog wel tegenwoordig niet meer zo goed
Mijn Nederlands is niet zo heel goed vooral de spelling gaat het nog weleens mis meequote:![]()
Doe het niet bewust of zo...![]()
Laten we vooral deze uitkeringstrekkers niet vergeten :
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ljoen-per-jaar.dhtml
http://mijn-kijk-op.infon(...)rijgen-politici.html
Daarmee vergeleken is elke uitkering te laag, en daar hoor je nooit iemand over als er weer eens op uitkeringstrekkers gescholden wordt![]()
Een vraagje voor jou - is dat niet precies waar mijn commentaar wat betreft discriminatie over gaat? Jij lijkt namelijk echt een enorm vooroordeel te hebben ten aanzien van zogenaamde 'oudere' werkzoekenden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Uitzondering, regel...enz.enz.
"Alle Marokkanen zijn crimineel"
"Alle uitkeringstrekkers zijn LUI en doen niet hun best om weer werk te vinden"
"Alle ouderen zijn sloom, traag, willen niet meer investeren in opleidingen en zijn zelfgenoegzaam"
Klassieke vergoeilijkende opmerking ten aanzien van dit soort statements: "ja er zijn uitzonderingen..."![]()
![]()
![]()
Leg mij eens even nader uit wat nou precies het verschil is in deze discriminerende opmerkingen.
Volgens mij zijn ze allemaal even discriminerend en kwetsend voor de overgrote meerderheid in deze groepen van mensen die dus WEL hun best doen om (weer) aan het werk te komen.
Hoe oud ben jij eigenlijk, Five_Horizons? Wellicht ga jij ooit ook eens met leeftijdsdiscriminatie te maken krijgen. Leuk hoor, om op ongeveer 12034612 sollicitaties als antwoord te horen te krijgen "u past niet in het profiel", terwijl je aan alle gestelde eisen voldoet - op 1 punt na, je bent geen 25 meer.
Voor zover dat tot op heden niet het geval is, prijs je gelukkig. Over een paar decennia of wat, kan het heel wat minder goed voor je uitpakken, laat dat duidelijk zijn.
Zeker als straks de heilloze plannen van de vvd erdoor komen om het ontslagrecht te 'versoepelen' - dan ben je als 50+-er dus echt je baan niet meer zeker, krijg je nauwelijks meer een (passende) ontslagvergoeding en mag je hopen op een paar maandjes WW. Daarna, lekker je spaargeld en je eigen huisje opvreten want nee, er zit geen enkele werkgever meer op je te wachten en de bijstand, daar kom je dus niet voor in aanmerking omdat je al die jaren dat je hard gewerkt hebt en gespaard hebt, gezorgd hebt voor voldoende vermogen... .
[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-09-2012 03:10:24 ]VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
Ik ben het een heel eind met je eens (los van dat je FH op de korrel neemt, maar daar kan hij prima zelf op reageren), maar met dat laatste neem je een afslag die ik niet volg. Wat is er precies mis met het leven van je eigen vermogen? Waarom zou je bijstand moeten krijgen als je zelf over voldoende middelen beschikt?quote:Op zaterdag 15 september 2012 02:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
en de bijstand, daar kom je dus niet voor in aanmerking omdat je al die jaren dat je hard gewerkt hebt en gespaard hebt, gezorgd hebt voor voldoende vermogen... .
![]()
Ik snap heus goed dat het zuur is (ik zou ook balen) en dat ik het een beetje zwart-wit stel, maar als je het erover eens bent dat Bijstand bedoeld is voor mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, waarom danvoor het feit dat je geen Bijstand ontvangt als je wél zelf in je onderhoud kunt voorzien?
Ik vind het gewoon weer een zure reactie. Je moet het blijkbaar overal mee eens zijn en enige zelfreflectie is weer ver te zoeken. Het wentelen in boosheid helpt je niet verder. Het is een gegeven dat het blijkbaar prettiger is om te kiezen voor iemand die bijvoorbeeld jonger is. Daar zal vast wel een reden voor zijn of niet?[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |