abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116769228
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116769254
Oh, en gefeliciteerd voor DaD en baard dus! :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116769340
gefeliciteerd, DaD! Wij zijn deze maand 4 jaar samen, maar we weten niet meer precies wanneer...

Verder heb ik vandaag de hele dag onderwijsgroepen te geven, vanaf 8 uur tot 5. Ben nu in de pauze van de eerste...boh!
pi_116769402
Gefeli dad en lief :)

Wat moet zo'n vies ding van mn broer in de OP? :P
pi_116769468
Van het weekend dan maar even je rust pakken, Jagar?

Lijstje:
O: Kwark met havermout en rozijnen *O* :9~
T: bth kipfilet/paard, kiwi
L: 2 bth kipfilet/paard, graved lachs, 1/2 grapefruit, 3 glazen melk
T: blikje makreelfilets, glas sinaasappelsap
T: colatje, 1/2 grapefruit
D: ?? heb nog koolvis in de vriezer, maar iets mee bedenken
T: biertje of 2 en handje nootjes

Da's een baardagaam, Puff, in het engels een bearded dragon en volgens mij heeft Coco er ook een...

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 14-09-2012 09:40:37 ]
pi_116769612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:28 schreef V1z0R het volgende:
Van het weekend dan maar even je rust

Da's een baardagaam, Puff, in het engels een bearded dragon en volgens mij heeft Coco er ook een...
Ik weet hoe ze heten, broerlief wil altijd dat ik ze aai enzo, maar die dingen stinken meeeen! (of dat ligt aan mn broer).

Vanavond afscheidsfeestje van 3! collega's.
pi_116769755
Morning!

Jeetje ik werd 20 minuten voor de trein zou vertrekken wakker :'). Lekker hoor, wel gehaald gelukkig. Lijstje/planning:
O: yoghurt met fruit en beetje muesli (ah to go)
T: breaker kerst
L: salade met brood
T: iets in de trein
D: boontjes, aardappeltjes uit de oven en ...?
pi_116769878
is het gister nog gelukt om de drankjes non alcoholisch te houden Per?

Ik heb volgens mij de urbanathlon al in mijn slaap gelopen :') Was zo druk vannacht :X
En mijn lief is ziek -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:44:42 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116769892
Aurum :o Dat filmpje :o dat is sarcastisch hoop ik? _O-

Van jou uiteraard wel, maar van dat mevrouwtje bedoel ik :+

Gefeli baard(agaam :D) en DaD *O* O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:45:06 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116769901
En beterschaap voor je mister!
pi_116770059
Volgens mij is die mevrouw in dat filmpje serieus :Y Er zijn meerdere filmpjes :D

Ik denk dat iedereen wel weet hoe mannen zijn als ze ziek zijn? O-) Dus kusjes gegeven, hij heeft aspirine C genomen en ligt met een dekentje op de bank Hij zou zich later op de dag al wat beter moeten voelen :Y

En anders maar meer aspirine C nemen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116770155

Baardjes O+

Gefeli DaD & Baard *O*

Beterschap voor je lief, Aurum :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik weet hoe ze heten, broerlief wil altijd dat ik ze aai enzo, maar die dingen stinken meeeen! (of dat ligt aan mn broer).
Die van ons stinken niet in ieder geval :+
pi_116770191
Zieke mannen _O-

Dan vergaat de wereld!

Ja is gelukt aurum! Enige val gaat nog zijn volgende week, dan heb ik een borrel... Gelukkig zijn een aantal collega's ook alcohol-loos, dus kan me daarbij aansluiten!
pi_116770195
In het "call me maybe" squats filmpje heeft ze major camel-toe! :o
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:59:24 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116770264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Die van ons stinken niet in ieder geval :+
Dat kan ik beamen :Y

Dode baardagaam meurt trouwens wel ;( Hadden ex-buren ooit, en precies toen we moesten oppassen natuurlijk D: "Zit ie nou heeeel stil of is ie...? :o :X "
pi_116770344
Baardagaam :D echt iets uit de prehistorie _O-
pi_116770421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:28 schreef V1z0R het volgende:
Van het weekend dan maar even je rust pakken, Jagar?

Lijstje:
O: Kwark met havermout en rozijnen *O* :9~
T: bth kipfilet/paard, kiwi
L: 2 bth kipfilet/paard, graved lachs, 1/2 grapefruit, 3 glazen melk
T: blikje makreelfilets, glas sinaasappelsap
T: colatje, 1/2 grapefruit
D: ?? heb nog koolvis in de vriezer, maar iets mee bedenken
T: biertje of 2 en handje nootjes

helaas, ik moet maandag een college geven en dat is nog maar half voorbereid. Zondag werken dus. Morgen niets, iig.
pi_116770483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:56 schreef V1z0R het volgende:
In het "call me maybe" squats filmpje heeft ze major camel-toe! :o
:D Ik ben blij dat het jouw opvalt. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:11:40 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116770597
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

:D Ik ben blij dat het jouw opvalt. :D
Au ;(.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:20:09 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116770838
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Au ;(.
Ik vind altijd dat 'auw' met een w moet, maar ik weet niet waarom :o Google levert niks op, is er een reden dat au beter is of kan allebei?
pi_116770875
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Au ;(.
Hahaha, ik ben lekker bezig de laatste tijd met rare spelfouten. :D
Sorry. >:O
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:23:13 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116770940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik vind altijd dat 'auw' met een w moet, maar ik weet niet waarom :o Google levert niks op, is er een reden dat au beter is of kan allebei?
Volgens de Van Dale bestaat 'auw' met een w niet :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:27:13 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116771049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens de Van Dale bestaat 'auw' met een w niet :P.
De Van Dale liegt! :7
pi_116771077
Wie kijkt er Villa Morero :D?
Worry is a misuse of imagination
pi_116771279
Ik heb gister voor het eerst Man bijt hond gekeken omdat een van "mijn" verstandelijk gehandicapten erin zat. O+
Ik was blij dat ze een beetje aan het begin zat, wat een draak van een programma is dat zeg. :D
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')