abonnement Unibet Coolblue
pi_117332861
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:09 schreef June. het volgende:
Dat vind ik echt zo zonde van je opleiding.. Heb je 6 jaar gestudeerd om vervolgens thuis te zitten. Net als van die huisartsen die 2 dagen per week werken.

Maar goed, dat heb je natuurlijk ook niet altijd in de hand, maar toch.
Dat vind ik ook. Daarom vind ik dat ook zo drastisch om te zeggen. Maar het gaat soms door mijn hoofd
  donderdag 27 september 2012 @ 22:11:35 #102
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117332895
jezus dat is pas écht zonde idd. Zit je daar thuis met je universitaire graad en studieschuld van 20k.

ga dan gewoon zoals de meeste moeders lekker part time werken. ben ik ook van plan later. 4 dagen lijkt me prima
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_117333158
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:11 schreef Pluizel het volgende:
jezus dat is pas écht zonde idd. Zit je daar thuis met je universitaire graad en studieschuld van 20k.

ga dan gewoon zoals de meeste moeders lekker part time werken. ben ik ook van plan later. 4 dagen lijkt me prima
Ik heb geen studieschuld :P noppes. Ik had daar geen zin in, dus heb altijd veel gewerkt naast de studie om alles te kunnen betalen
pi_117333318
quote:
9s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:58 schreef Kassaa het volgende:
Vandaag voor het eerst een RT gedaan.
Ik vind het zo'n gek idee dat jij 1 of 2 jaar na mij bent begonnen, maar nu wel al begint aan je co-schappen :P
  donderdag 27 september 2012 @ 22:18:47 #105
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_117333339
dan nog heb je de staat lekker een opleiding van een paar ton voor je laten betalen.
wel respect trouwens dat je naast een fulltime coassistentenweek nog gaat werken trouwens. Ik trok dat echt niet.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_117333481
dit is overigens precies waarom ik soms overweeg om de boel lekker te boel te laten :P

Ik verschil zo erg in mening met de meeste mensen. Maar dat ligt vooral aan mij, ik ben gewoon een vreemde vogel. Universitaire graden interesseren mij niet bijvoorbeeld. In het ziekenhuis hoor je je collega's praten en dan denk ik vaak: waar the hell gaat dit over :P lekker boeiend als de resultaten van de research niet zijn zoals je had verwacht
pi_117333606
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:18 schreef Pluizel het volgende:
dan nog heb je de staat lekker een opleiding van een paar ton voor je laten betalen.

haha, dat boeit mij dus niet. Ik ben toch niet verplicht om de rest van mijn leven voor de staat te werken als ze mij studiefinanciering hebben gegeven?
pi_117334373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:23 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

haha, dat boeit mij dus niet. Ik ben toch niet verplicht om de rest van mijn leven voor de staat te werken als ze mij studiefinanciering hebben gegeven?
De stufi is maar een schijntje in vergelijking met de subsidie die de overheid betaalt om geneeskunde aan te kunnen bieden voor een schamele 1800 euro.
pi_117334448
*zucht* dus als ik studeer heb ik een moreel contract met de overheid? Klinkt als een pact met de duivel haha
pi_117334507
Hahaha wat lekker gek.

}:|
pi_117334632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:37 schreef _Lily_ het volgende:
*zucht* dus als ik studeer heb ik een moreel contract met de overheid? Klinkt als een pact met de duivel haha
Je bent niemand iets verplicht, maar ik voel me persoonlijk wel verplicht om de ¤200.000 die de samenleving in mij geïnvesteerd heeft tijdens mijn studie op de een of andere manier terug te betalen.
pi_117334662
waar ik nu ben heb je trouwens zo'n constructie. Als je arts bent moet je eerst een X aantal jaar werken voor de overheid waarbij zij ook je werkplek (ziekenhuis) kiezen. Soms betekent dat dat je naar de andere kant van het land moet verhuizen.

Na die jaren ben je vrij om te doen wat je wil. Daar kan ik wel mee leven opzich, maar alleen voor een paar jaar. Niet mijn leven lang.

Mijn probleem is ook vooral dat ik me totaal niet verplicht voel om iets te doen voor het land. Nul nationalisme haha. Ik ben niet Nederlands en ben hier ook maar terecht gekomen omdat mijn moeder toevallig in NL was toen ik naar buiten kwam. Tsja, shit happens :p

Ik weet dat niemand hier het ook zo ziet, maar als ik kijk naar wat Nederland met mijn land gedaan heeft, dan voel ik me al helemaal niet verplicht om iets te doen voor de Nederlandse staat. Niet dat ik een soort koloniale haat heb ofzo.... het verleden is het verleden, maar het maakt wel dat dit onderwerp over geld en studie me bar weinig interesseert

[ Bericht 18% gewijzigd door _Lily_ op 27-09-2012 22:50:36 ]
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:52:30 #113
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117344777
Jouw land, je bedoelt dat conglomeraat van moordenaars, drugshandelaars en andere josti's, terwijl je toch nog een kans hebt om hier op hoog niveau een opleiding te doen. Jij bent echt de belichaming van alles wat kut is in de wereld, met zo'n weergaloos en hemeltergend egocentrisme dat de mussen dood van het dak vallen. Je bent niet bijzonder, krijg dat alsjeblieft door.
Fietstas.
pi_117345347
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:52 schreef Kassaa het volgende:
Jouw land, je bedoelt dat conglomeraat van moordenaars, drugshandelaars en andere josti's, terwijl je toch nog een kans hebt om hier op hoog niveau een opleiding te doen. Jij bent echt de belichaming van alles wat kut is in de wereld, met zo'n weergaloos en hemeltergend egocentrisme dat de mussen dood van het dak vallen. Je bent niet bijzonder, krijg dat alsjeblieft door.
Jee wat zijn jullie allemaal kortzichtig. Verplichtingen aan de staat omdat je gestudeerd hebt? Laat iedereen lekker zijn eigen leven leiden zeg.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:48:46 #115
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117346495
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:10 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jee wat zijn jullie allemaal kortzichtig. Verplichtingen aan de staat omdat je gestudeerd hebt? Laat iedereen lekker zijn eigen leven leiden zeg.
Dat moet ze inderdaad zelf weten, ik zie haar liever helemaal niet als arts. Mijn irritaties zijn niet het gevolg van deze keuze, maar haar algehele totaal doorgeslagen zelfgenoegzaamheid.
Fietstas.
pi_117355735
Mensen, ik heb een vraagje:
Ik loop bij de dokter voor wat ik vermoed een blaasontsteking (nu kweekje aan 't maken, test bij de HA zelf was negatief) is. Ik heb de laatste tijd vaak een dringend gevoel in m'n blaas om te plassen. Dus ik ging net naar de WC maar de urine kwam maar niet..

Ik ben vrij jong (jonger dan 20) dus een prostaat-hyperplasie en dus afknijping van de urethra zou je niet zo snel verwachten. De sphincters rond m'n urethra zouden te strak kunnen zitten? Of wat kan het nog meer zijn? Ik zit niet echt te wachten op een katheter eerlijk gezegd...

Edit: nu 30 minuten later nog een keer geprobeerd, nog steeds niks..

Gr.

[ Bericht 6% gewijzigd door Harry_van_achteren op 28-09-2012 16:11:09 ]
pi_117356145
Mijn land is het eigenlijk niet :P
Maar ik voel me wel enorm verbonden met Nederland intussen (misschien meer dan UK), maar dat ik niet mag profiteren van een dienst is natuurlijk onzin.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:00 schreef Harry_van_achteren het volgende:
Mensen, ik heb een vraagje:
Ik loop bij de dokter voor wat ik vermoed een blaasontsteking (nu kweekje aan 't maken, test bij de HA zelf was negatief) is. Ik heb de laatste tijd vaak een dringend gevoel in m'n blaas om te plassen. Dus ik ging net naar de WC maar de urine kwam maar niet..

Ik ben vrij jong (jonger dan 20) dus een prostaat-hyperplasie en dus afknijping van de urethra zou je niet zo snel verwachten. De sphincters rond m'n urethra zouden te strak kunnen zitten? Of wat kan het nog meer zijn? Ik zit niet echt te wachten op een katheter eerlijk gezegd...

Gr.
Kassaa wil vast nog wel een RT bij je doen hoor.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_117356285
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:09 schreef Seam het volgende:
Kassaa wil vast nog wel een RT bij je doen hoor.
RT?
Rectal nogiets? :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:12:10 #119
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117356299
Toucher :'(
Fietstas.
pi_117356390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:12 schreef Kassaa het volgende:
Toucher :'(
Ah, ok.
Eh.. liever niet. Zou een RT echt nodig zijn op zulke jonge leeftijd?
Wat zou het risico op benigne prostaat-hyperplasie zijn op mijn leeftijd vraag ik me af.
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:16:03 #121
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117356473
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:13 schreef Harry_van_achteren het volgende:

[..]

Ah, ok.
Eh.. liever niet. Zou een RT echt nodig zijn op zulke jonge leeftijd?
Wat zou het risico op benigne prostaat-hyperplasie zijn op mijn leeftijd vraag ik me af.
Toen ik als hypochondrische twaalfjarige dacht dat ik prostaatkanker had deed de huisarts dat bij mij wel :') . Ik kwam toen ook met plasklachten, bleek uiteindelijk te berusten op een geïrriteerde urethra. Advies was veel drinken en even niet masturberen, was ook wel weer snel over.
Fietstas.
pi_117356493
Ik zou eerder aan bacteriele prostatitis denken dan BPH inderdaad.
Of had je geen pijn of slecht gevoel?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_117356757
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:16 schreef Seam het volgende:
Ik zou eerder aan bacteriele prostatitis denken dan BPH inderdaad.
Of had je geen pijn of slecht gevoel?
Zo'n vervelende drukkerige/zeurende aandrang in m'n blaas/penis en hoe hard ik ook probeer de urine wil maar niet beginnen met stromen..
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:22:07 #124
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117356776
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:21 schreef Harry_van_achteren het volgende:

[..]

Zo'n vervelende drukkerige/zeurende aandrang in m'n blaas/penis en hoe hard ik ook probeer de urine wil maar niet beginnen met stromen..
Helemaal niet? Hoe lang heb je al niet geplast?
Fietstas.
pi_117356927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:22 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Helemaal niet? Hoe lang heb je al niet geplast?
Ehm, vanochtend nog. En nu probeerde ik denk ik een uur geleden naar de WC te gaan, toen lukte het niet. Half uur geleden nog een keer geprobeerd, lukte weer niet. :X
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:27:49 #126
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117357063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:24 schreef Harry_van_achteren het volgende:

[..]

Ehm, vanochtend nog. En nu probeerde ik denk ik een uur geleden naar de WC te gaan, toen lukte het niet. Half uur geleden nog een keer geprobeerd, lukte weer niet. :X
En wel afdoende gedronken vandaag?
Fietstas.
pi_117357500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:27 schreef Kassaa het volgende:

[..]

En wel afdoende gedronken vandaag?
Volgens mij wel.
pi_117357894
Wanneer moet ik beginnen met me zorgen maken?
pi_117358767
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:48 schreef Harry_van_achteren het volgende:
Wanneer moet ik beginnen met me zorgen maken?
Als je begint te lekken.
I feel kinda Locrian today
pi_117359344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:10 schreef starla het volgende:

[..]

Als je begint te lekken.
Maar ik wil juist dat het stroomt :P
pi_117360140
Fuck.. de nood begint nu wel hoog te worden.. lukt nog steeds niet. Ik ga even wandelen..
pi_117363098
Whoopie, ik weet niet of het het wandelingetje was. Maar ik heb een random boom wat water gegeven :'). Godzijdank.
pi_117368656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:52 schreef Kassaa het volgende:
Jouw land, je bedoelt dat conglomeraat van moordenaars, drugshandelaars en andere josti's, terwijl je toch nog een kans hebt om hier op hoog niveau een opleiding te doen. Jij bent echt de belichaming van alles wat kut is in de wereld, met zo'n weergaloos en hemeltergend egocentrisme dat de mussen dood van het dak vallen. Je bent niet bijzonder, krijg dat alsjeblieft door.
Heerlijke typisch Nederlandse reactie. Ik heb smakelijk zitten lachen. Ik heb maar 1 antwoord: Lekker boeiend, ik mag doen wat ik wil
pi_117372422
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:10 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jee wat zijn jullie allemaal kortzichtig. Verplichtingen aan de staat omdat je gestudeerd hebt? Laat iedereen lekker zijn eigen leven leiden zeg.
Nou ja, ik zou het zelf niet zo verwoord hebben, maar ik begrijp de reactie wel.

Zit er in m'n studiegroep één die na de studie weer zsm terug wil naar Suriname omdat daar de verhouding van aantal patiënten per arts zo bizar hoog is. Klonk allemaal heel nobel, tot ze vertelde dat ze de plastische in wil, en dan echt alleen maar borstvergrotingen en liposucties, absoluut geen reconstructieve chirurgie want dat is allemaal veel te ingewikkeld en tijdrovend, en ach, de neuzen rechtzetten zo heel af en toe. Dit omdat daar het meeste geld in te halen was, in Suriname nog meer dan hier.

Om een of andere reden geeft dat een hele vieze bijsmaak. Ga dan de economie in ofzo.
pi_117374823
Wat een moraalridders hier opeens :')

Boeien dat iemand ergens anders meer kan verdienen en dus daar naar toe gaat. En boeien als iemand na 6 jaar studeren iets anders gaat doen.

Ik snap nooit dat mensen hierover altijd hun mening moeten uiten alsof ze een minderwaardigheidscomplex hebben.

Ik stem ook VVD omdat ik meer wil verdienen dan een putjesschepper op zee. Oh wat zit daar een vieze smaak aan zeg!
I feel kinda Locrian today
pi_117374985
Laten we het wel leuk houden hier :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_117376322
Naja, ik zou me toch op z'n minst een beetje bezwaard voelen als ik speciaal naar Nederland verhuis om 6 jaar lang alle mogelijke subsidies en toeslagen binnen te harken, de Nederlandse staat een paar ton te laten ophoesten voor zo ongeveer de duurste opleiding die je kan kiezen, en dan zonder dat Nederland ooit van die investering kan profiteren terug te verhuizen naar de rimboe omdat je daar niet zo hard hoeft te werken.
Maar dat ben ik, en ik ben dan ook geen Surinamer.
pi_117376673
Holy moley wat een bekrompenheid :|W
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_117377591
Mijn blaas voelde zich zonet ook redelijk bekrompen.. ik hoop dat die bacteriekweek van het microbio lab positief terugkomt op E. coli ofzo.
pi_117380177
Hm, toen ik net weer staand geen urinestroom op gang kon krijgen ging ik zitten en dat werkte wel. Hoe is dat anatomisch te verklaren vraag ik me af :P. Misschien lukte het overigens ook wel omdat ik gewoon wat langer wachtte.
  zaterdag 29 september 2012 @ 07:16:10 #141
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_117381140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Holy moley wat een bekrompenheid :|W
Waarom is enig besef van de voordelen die je als je hier studeert hebt en een daaraan gebonden gevoel van verantwoordelijkheid 'bekrompen'?
Fietstas.
pi_117381308
Daaraan gebonden gevoel van verantwoordelijkheid?

Verantwoordelijk voor wie of wat?
I feel kinda Locrian today
pi_117381745
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:46 schreef Merel1808 het volgende:
Naja, ik zou me toch op z'n minst een beetje bezwaard voelen als ik speciaal naar Nederland verhuis om 6 jaar lang alle mogelijke subsidies en toeslagen binnen te harken, de Nederlandse staat een paar ton te laten ophoesten voor zo ongeveer de duurste opleiding die je kan kiezen, en dan zonder dat Nederland ooit van die investering kan profiteren terug te verhuizen naar de rimboe omdat je daar niet zo hard hoeft te werken.
Maar dat ben ik, en ik ben dan ook geen Surinamer.
En ik wil niet in een land wonen waar je nooit volledig geaccepteerd zal worden, ookal spreek je de taal perfect, ken je de cultuur van binnen en van buiten en heb je er zowel je middelbare school als je studie doorlopen. Alleen maar omdat je ouders ergens anders geboren zijn. Ouders die trouwens zelfs daar altijd de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, puur omdat Nederland het lef had om een land in te pikken dat niet van hen was

Dat maakt mij dus zo Nederlands als wat en dus mag ik zeker van de diensten in Nederland profiteren. Zelfs mijn oma in de rimboe, die nooit in Nederland is geweest, had de Nederlandse nationaliteit lol

[ Bericht 6% gewijzigd door _Lily_ op 29-09-2012 09:26:20 ]
pi_117381793
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En ik wil niet in een land wonen waar je nooit volledig geaccepteerd zal worden, ookal spreek je de taal perfect, ken je de cultuur van binnen en van buiten en heb je er zowel je middelbare school als je studie doorlopen. Alleen maar omdat je ouders ergens anders geboren zijn
snelle edit hoor.
Het woord allochtoon is in de jaren '70 van de vorige eeuw voor het eerst gebruikt door een PvdA sociologe. alles behalve uit vreemdelingen haat dus.
pi_117381959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En ik wil niet in een land wonen waar je nooit volledig geaccepteerd zal worden, ookal spreek je de taal perfect, ken je de cultuur van binnen en van buiten en heb je er zowel je middelbare school als je studie doorlopen. Alleen maar omdat je ouders ergens anders geboren zijn. Ouders die trouwens zelfs daar altijd de Nederlandse nationaliteit hebben gehad, puur omdat Nederland het lef had om een land in te pikken dat niet van hen was

Dat maakt mij dus zo Nederlands als wat en dus mag ik zeker van de diensten in Nederland profiteren. Zelfs mijn oma in de rimboe, die nooit in Nederland is geweest, had de Nederlandse nationaliteit lol
Het gaat mij niet om je nationaliteit hoor, welk paspoort je hebt verandert niets aan de dingen die je doet.
Wat ik me dan wel afvraag, als je zo'n hekel aan Nederland hebt, is waarom je hier bent komen/blijven wonen. Je ouders zijn hier met jou voor de middelbare school gekomen, daar had je misschien niet zoveel keus in? Waarom ben je dan op je 18e niet terug gegaan? Waarom kies je er voor om nog 6/7 jaar in een bekrompen land dat je haat te blijven wonen?
pi_117383427
Ik ben ook allochtoon.. met beide ouders uit het oostblok. Het enige wat het doet is dat het me interessanter maakt :').
pi_117383452
mijn eerste berichtje en ik heb meteen hulp nodig ;)
Ik had gister een werkcollege, waarin op een gegeven moment werd gezegd dat bij rigiditeit benen en armen (en rest van het lichaam doet ook mee) in flexie staan. Denk aan Parkinson. Bij spasticiteit is het echter alleen de arm in flexie en het been in extensie.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?
pi_117383638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:23 schreef lieslies het volgende:
mijn eerste berichtje en ik heb meteen hulp nodig ;)
Ik had gister een werkcollege, waarin op een gegeven moment werd gezegd dat bij rigiditeit benen en armen (en rest van het lichaam doet ook mee) in flexie staan. Denk aan Parkinson. Bij spasticiteit is het echter alleen de arm in flexie en het been in extensie.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?
icc starla / dotKoen

:P
Shine bright like a diamond.
pi_117386044
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:23 schreef lieslies het volgende:
mijn eerste berichtje en ik heb meteen hulp nodig ;)
Ik had gister een werkcollege, waarin op een gegeven moment werd gezegd dat bij rigiditeit benen en armen (en rest van het lichaam doet ook mee) in flexie staan. Denk aan Parkinson. Bij spasticiteit is het echter alleen de arm in flexie en het been in extensie.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?
Goede vraag! Spasticiteit en rigiditeit zijn (zoals je natuurlijk weet) twee verschillende fenomenen, met een ander pathofysiologisch mechanisme.

Het feit dat bij spasticiteit de armflexoren en beenextensoren (de spieren die de werking van zwaartekracht tegengaan) een hogere tonus hebben, hoort bij de definitie van spasticiteit. Volgens mij (maar daar kan Starla vast uitsluitsel over geven) komt dat doordat deze spiergroepen nu eenmaal een hogere reflexmatige activiteit hebben (waarvan de inhibitie wegvalt bij CMN-ziekte), passend bij hun functie.

Rigiditeit (passend bij ziekte de basale kernen) lijkt meer gelijkmatig verdeeld te worden in de spiergroepen. Waarom er dan toch die kenmerkende geflecteerde houding (camptocormia) bij een ziekte van Parkinson ontstaat is vrij complex. Er zijn hypotheses dat camptocormia een compensatiemechanisme is bij de houdingsinstabiliteit.
pi_117386156
Oh, prof. Bloem heeft met collega's vorig jaar een mooie review over houdingsproblematiek bij ZvP geschreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')