abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5410371
Ik had verwacht dat er al wel een topic over em zou zijn, maar niet dus. Zat laatst even naar z'n greatest hits-cd te luisteren en toen viel me weer is op wat een mooie nummers hij eigenlijk heeft gemaakt, en hoeveel daarvan gecoverd zijn. Nog meer mensen die zijn muziek waarderen?
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:32:36 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5410385
Hij heeft ook de muziek bij de Disney-film Tarzan gemaakkt, zitten leuke nummers tussen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5410421
Als drummer van Genesis briljant, als zanger van Genesis aflopend van goed naar slecht naarmate de jaren vorderden, als solo-artiest dramatisch.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5410433
Als drummer van Genesis briljant, als zanger van Genesis aflopend van goed naar slecht naarmate de jaren vorderden, als solo-artiest dramatisch.

Kon het zelf niet beter zeggen...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5410495
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:31 schreef LoekB het volgende:
Ik had verwacht dat er al wel een topic over em zou zijn, maar niet dus. Zat laatst even naar z'n greatest hits-cd te luisteren en toen viel me weer is op wat een mooie nummers hij eigenlijk heeft gemaakt, en hoeveel daarvan gecoverd zijn. Nog meer mensen die zijn muziek waarderen?
Ja! Vooral zijn cover van "You Can't Hurry Love" blijft een classic. Zo ook "Another Day In Paradise" en "Against All Odds (Take A Look At Me Now)". En niet te vergeten "Easy Lover" dat hij samen met Philip Bailey van Earth Wind & Fire zong.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:42:32 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_5410541
'In the air tonight' heeft een geweldig middenstukje, qua drums.

Voor de rest.......

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_5410613
De laatste jaren vind ik zijn muziek wel erg makkelijk (dieptepunten Another day in paradise en I wish it would rain down), maar moet bekenen dat Against all odds me op de een of andere manier altijd weet te raken. Jammergenoeg is het Mariah Carey gelukt dit nummer te vernaggelen
Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_5410622
De helft van de playlist van Radio 10 Gold bestaat uit nummers van P.C.

Best wel knap dat iemand zoveel hits kan maken. Heel veel artiesten maken 1 hitje waarna je nooit meer iets van ze hoort. Phil echt een supermuzikant.

pief paf poef
pi_5410638
Wat wordt Ome Phil hier afgekraakt! Phil Collins is naar mijn bescheiden mening een van de meest invloedrijke en getalenteerde artiesten van de afgelopen eeuw. Daar kunnen Madonna, Britney Spears, Michael Jackson en de rest van het puin nog een puntje aan zuigen.

De muziek van Phil Collins is gewoon altijd kwaliteit, nooit een beroerde productie of valse muziek.

Voor mij is Phil Collins, samen met Dire Straits en Queen de beste artiest aller tijden.

pi_5410650
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:48 schreef Miss het volgende:
De laatste jaren vind ik zijn muziek wel erg makkelijk (dieptepunten Another day in paradise en I wish it would rain down), maar moet bekenen dat Against all odds me op de een of andere manier altijd weet te raken. Jammergenoeg is het Mariah Carey gelukt dit nummer te vernaggelen
Net als Westlife
pi_5410666
Ik snap niet dat zo'n geweldige drummer van die plastic drumcomputers op zijn platen gebruikt, echt onbegrijpelijk...
pi_5410676
quote:
Mariah Carey maakt alleen maar easylistening rommel.

Another Day In Paradise is een heel goed nummer, dat tenminste een boodschap uitdraagt. Dat kan ik van Baby One More Time of Like A Virgin niet zeggen...

I Wish It Would Rain Down vind ik ook een heel goed nummer, prachtig gitaarwerk en de emoties worden erg goed weergegeven.

pi_5410699
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:50 schreef LoekB het volgende:

[..]

Net als Westlife

Tja, sommige mensen maken een goed product en dan zijn er nog 10.000 stakkers die zelf niets kunnen, dus die kopieeren het.
pi_5410704
Vergeet nog aantal andere artiesten, Elton John (?), Eric Clapton etc... Die zijn ook best aardig.
Maar Phil Collins maakte wel paar aardige nummers, maar er zijn veel meer die meer hits gemaakt hebben waarna je er nog van hoorde hoor. Phil is LANG niet de enige.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
pi_5410717
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:51 schreef Zander het volgende:
Ik snap niet dat zo'n geweldige drummer van die plastic drumcomputers op zijn platen gebruikt, echt onbegrijpelijk...
Welke nummers bedoel jij dan? Live drumt hij altijd zelf, of een neger, die ook altijd met hem mee gaat op tournee.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:53:59 #16
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5410725
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:50 schreef LoekB het volgende:

[..]

Net als Westlife

Samen met Mariah Carey, ja.

En geen kwaad woord over Westlife, he

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5410731
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef Howlin_Mad het volgende:
Vergeet nog aantal andere artiesten, Elton John (?), Eric Clapton etc... Die zijn ook best aardig.
Maar Phil Collins maakte wel paar aardige nummers, maar er zijn veel meer die meer hits gemaakt hebben waarna je er nog van hoorde hoor. Phil is LANG niet de enige.
Die zijn ook erg goed, maar meer easylistening. Niet echt een boodschap uitdragen.
pi_5410733
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Welke nummers bedoel jij dan? Live drumt hij altijd zelf, of een neger, die ook altijd met hem mee gaat op tournee.

op het album Both Sides heeft ie drum machines gebruikt... trouwens toch 1 van z'n beste albums moet ik zeggen.
pi_5410751
In ieder geval die hele 'Both Sides' cd, daar zit achter bijna elk nummer zo'n eentonige ritme-tikker, terwijl Phil echt een goede drummer is (die neger heet trouwens Chester Thompson, ook een uitstekende drummer).

Maar okee, eerlijk is eerlijk, Phil solo heeft wel wat klassiekers op zijn naam staan, dat is zeker waar.

pi_5410773
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:54 schreef TimMer1981 het volgende:
Die zijn ook erg goed, maar meer easylistening. Niet echt een boodschap uitdragen.
En jij gaat me vertellen dat Phil Collins geen easy-listening is????
pi_5410778
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef Marble het volgende:

[..]

Samen met Mariah Carey, ja.

En geen kwaad woord over Westlife, he

Ouch....
pi_5410803
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef Howlin_Mad het volgende:
Ook goede artiesten ja, maar Phils muziek is voor mij op de een of andere manier toch iets specialer, komt door z'n stem denk ik...
pi_5410804
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:56 schreef MuadDib het volgende:

[..]

precies.
pi_5410839
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:57 schreef vicz het volgende:

[..]

precies.

Mag ik hieruit concluderen dat jij het hiermee eens of oneens bent?
pi_5410849
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:51 schreef TimMer1981 het volgende:

Mariah Carey maakt alleen maar easylistening rommel.

Another Day In Paradise is een heel goed nummer, dat tenminste een boodschap uitdraagt. Dat kan ik van Baby One More Time of Like A Virgin niet zeggen...

I Wish It Would Rain Down vind ik ook een heel goed nummer, prachtig gitaarwerk en de emoties worden erg goed weergegeven.

In beide bovenstaande nummers vind ik dat er een veel te dikke saus bombast overheen is gegooid. Ik denk dat Against all odds me daarentegen steeds weer raakt omdat het een stuk puurder klinkt. Ik zie Uncle Phillie verschuurd van verdriet achter de piano zitten (was het ook niet van zijn 'echtscheidingsalbum'). Dat mis ik bij 'rain'en 'paradise'
pi_5410895
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:55 schreef Zander het volgende:
In ieder geval die hele 'Both Sides' cd, daar zit achter bijna elk nummer zo'n eentonige ritme-tikker, terwijl Phil echt een goede drummer is (die neger heet trouwens Chester Thompson, ook een uitstekende drummer).
Both Sides vind ik inderdaad een hele goede cd. Chester Thompson dus, is inderdaad een hele goede drummer, zo'n beetje hetzelfde niveau als Phil zelf.
pi_5410930
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:56 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Is het wel, maar das juist leuk aan z'n muziek...
pi_5410955
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:02 schreef LoekB het volgende:

[..]

Is het wel, maar das juist leuk aan z'n muziek...

Als je er van houd wel
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 00:51:49 #29
20444 Yes
Magnification
pi_5412701
quote:
Eeeeh... ben ik niet met je eens.
Ik kan 1 voorbeeld noemen: Bil Bruford, gebruikt ook een drumkit, maar het geluid is gewoon fantastisch (check de drumsolo op Abwh-an evening of Yesmusic plus).
En wat Phil Collins betreft, hij heeft met Genesis hele mooie dingen gedaan.
De cd Seconds out was wel heel erg goed, met natuurlijk het fantastische nummer Firth of Fifth....
On the silent wings of freedom
pi_5412882
Phil Collins was ik op m'n 14e fan van geworden. In die tijd was You'll be in my heart steeds op skyradio en dat draaiden we op vakantie in de caravan. En toen hoorde ik diezelfde vakantie 'groovy kind of love' op de radio en dacht van wow van wie is dit. Bleek het van dezelfde te zijn en ook nog eens de zanger van nummers als 'you can't hurry love' 'another day in paradise' die ik altijd al prachtig vond. Toen heb ik alles van 'm gehaald. Alles prachtig, het een nog mooier dan het andere, maar niet iets slechts. Toen ontdekte ik dat ie ook bij genesis zong, en toen ook zowat alles van genesis gehaald. Genesis is ook super. Nu ben ik ook een groot liefhebber van bands als Acda en de Munnik, Counting Crows, maar phil's muziek blijft prachtig. Tekstueel en muzikaal erg goed en puur, niet die gemaakte zooi die je dagelijks op tmf kan zien grotendeels tegenwoordig. Ik hoop dat hij nog een album maakt, dat hij nog eens gaat touren. Wil weleens een concert van hem meemaken, maar ja hij is ook de jongste niet meer. Wil nu meer tijd aan zijn kind besteden ook. Kan het wel begrijpen. Maar hoop wel op nog een album, misschien nog iets dat hij gaat opnemen met de Genesis leden ook. We zullen zien! Iig Phil is een grote jongen in muziekland. Schrijft zijn eigen teksten en muziek, dat soort mensen verdienen sowieso respect en dan ook nog eens zo goed. Zijn stem is ook nog eens heel erg mooi. Kortom I love Phil!
pi_5414986
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 00:51 schreef Yes het volgende:
Eeeeh... ben ik niet met je eens.
Ik kan 1 voorbeeld noemen: Bil Bruford, gebruikt ook een drumkit, maar het geluid is gewoon fantastisch
Maar Maar Phil Collins gebruikte gewoon een drumcomputer, Bruford bespeelde een zgn. Simmonds drumkit. En vaak geintegreerd met een normale kit.
quote:
En wat Phil Collins betreft, hij heeft met Genesis hele mooie dingen gedaan. De cd Seconds out was wel heel erg goed, met natuurlijk het fantastische nummer Firth of Fifth....
Daarna werd het heel snel minder.
pi_5414990
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 01:02 schreef PPWB84 het volgende:
Toen ontdekte ik dat ie ook bij genesis zong, en toen ook zowat alles van genesis gehaald
Ook de platen waar Collins slechts de drummer was? (en wat voor een!!!!)
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 13:00:21 #33
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5415980
Ik heb Phil Collins altijd wel goed gevonden...
Heeft veel nummer 1 hits, alleen en met Genesis gemaakt.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_5415996
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 13:00 schreef Knaller het volgende:
Ik heb Phil Collins altijd wel goed gevonden...
Heeft veel nummer 1 hits, alleen en met Genesis gemaakt.
Dat ie hits heeft wil toch niet zeggen dat het goede muziek is
Maar oke, ik vond hem met Genesis erg goed, maar solo vind ik het een beetje truttige muziek soms.
Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 13:30:35 #35
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_5416201
quote:
Tsja over smaak valt niet te twisten, kennelijk hou jij niet van electronische drums...

Maar die geweldige drummer kreeg het wel voor elkaar om "de phil collins sound" te maken.. veel mensen ging zijn sound kopieren, Phil was één van de eerste die begreep dat je een drumcomputer niet persé als drummer moet laten klinken. Ook is hij degene geweest die (voor zover echt bekend) voor het eerst een Gated Reverb op de drums ging gebruiken.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_5417395
Ja, Phil krijgt altijd credit voor het uitvinden voor dat (imo afschuwelijke) typische 'jaren 80' drumgeluid dat je bijvoorbeeld op 'In the air tonight' kan horen. Ik vind het lelijk, maar aangezien de helft van alle jaren 80-platen zo klinkt zullen er ook wel mensen zijn die het mooi vinden...

Overigens ben ik helemaal niet zo anti-electronica maar dit vind ik gewoon echt niet mooi.

pi_7348154
Ik vind zijn muziek wel mooi, lekker relaxed
Zijn laatste cd is ook zo'n 'hier droom ik lekker bij weg' plaat
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7371623
Ik ben niet zo kapot van Phil Collins, het mooiste nog vind ik zijn langzamere nummers zonder veel poespas eromheen, dat nieuwe album vind ik dan ook wel redelijk om aan te horen en ook wat nummers van Both Sides.

Echt vreselijk zijn die drukke nummers van hem, die keiharde nummers. Dan schreeuwt hij al dat hij zo'n, nou ja, noem het een schelle stem heeft die al niet mooi meer is, maar dat wordt dan ook nog eens versterkt door bijvoorbeeld kitscherige trompetten in een van die nummers (waar ik natuurlijk weer de naam van kwijt ben) achter die stem te plakken met een vreselijke begeleiding met ook nog eens een keer een irritant keyboard en achtergrondje koortje, echt vreselijk overdreven allemaal.

pi_7373511
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 16:30 schreef Zander het volgende:
Ja, Phil krijgt altijd credit voor het uitvinden voor dat (imo afschuwelijke) typische 'jaren 80' drumgeluid dat je bijvoorbeeld op 'In the air tonight' kan horen.
Dat speeltie tenminste wel zelf en is geen drumcomputer

Ik vind 't wel jammer dattie niet meer gewoon drumt op een wat creatievere manier, omdat hij 't wel goed kan. Z'n laatste platen zijn gewoon enorm saai. 'Both Sides' kan ik trouwens nog erg goed waarderen, ook al is 't qua drumgeluid nogal saai. Dat stripped-down geluid en zijn gevoel voor melodie komt wel goed uit de verf op die plaat.

Het blijft raar als je bedenkt dat hij de drummer was van een extravagante progrock groep die Genesis heette en nu zgn. (saaie) 'adult' pop music maakt

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 16-12-2002 19:24]

pi_7373549
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:42 schreef tong80 het volgende:
'In the air tonight' heeft een geweldig middenstukje, qua drums.
Idd

[sub] Ik zie dat de subs weer werken [/sub]

Toch niet

pi_7375144
De eerste CD die ik kreeg was Genesis 'We can't dance' (was toen 11), en ben eigenlijk altijd wel Phil Collins fan geweest, ondanks mijn leeftijd

Zijn laatste CD is wel wat aan de rustige kant, maar hij weet er toch altijd nummers tussen te zitten die ik gewoon echt heel erg goed vind.. En 'Another day in paradise' en 'Easy lover' zijn toch wel mijn favorieten denk ik

maandag 16 december 2002 @ 20:42:21 #42
24606 edsuit
kind of blue
pi_7375283
tja het enige wat ik van Phil ken is
- zijn drumwerk bij Genesis op Selling England By The Pound ()
- zijn zangwerk bij Genesis op A Trick of the Tail (ook goed, but he can't beat Peter)
- zijn solowerk In The Air Tonight (mooi nummer) en die nieuwe I Can't Stop Loving You (superpoppy en sappig maar toch een erg goed nummer)

dus ja daaruit concludeer ik dat het toch wel een goede muzikant en songwriter is

pi_7375413
Cant stop loving you Geweldig
.
pi_7376246
ik vind zijn nieuwste single nix, maar z'n oudere werk vind ik best leuk om aan te horen.
pi_7377330
Nieuwe nummer is super, net als zijn oudere nummers.
Phil Collins is een top muzikant
Ik ben vandaag zo vrolijk
pi_7377391
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:48 schreef Partygurl het volgende:
Tis vreselijk, een dráák van een nummer, Phil onwaardig.

En ik kan er geen genoeg van krijgen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Trouwste user 2022 maandag 16 december 2002 @ 22:22:30 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_7377494
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:18 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Tis vreselijk, een dráák van een nummer, Phil onwaardig.

En ik kan er geen genoeg van krijgen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7383573
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:59 schreef Miss het volgende:

[..]

In beide bovenstaande nummers vind ik dat er een veel te dikke saus bombast overheen is gegooid. Ik denk dat Against all odds me daarentegen steeds weer raakt omdat het een stuk puurder klinkt. Ik zie Uncle Phillie verschuurd van verdriet achter de piano zitten (was het ook niet van zijn 'echtscheidingsalbum'). Dat mis ik bij 'rain'en 'paradise'

Zeg jij hier dat "I Wish It Would Rain Down" emotieloos is?
...
  dinsdag 17 december 2002 @ 11:12:06 #49
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7383589
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:48 schreef Partygurl het volgende:
iew. tenenkrommend slecht. die tekst. *ril*
  dinsdag 17 december 2002 @ 11:17:28 #50
31795 -Spoon-
There is no Spoon.....
pi_7383644
Testify op het gelijknamige album.. fantastisch nummer!

Erg goede cd.

Zowiezo.. is ie fantastische Phil...

ik wil nog steeds heel graag een keer naar een concert van hem!

This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning....................................................... Winston Churchill November 10,1942
  dinsdag 17 december 2002 @ 11:19:55 #51
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7383681
Apart is ook dat Phil Collins vaak nummers maakt die je pas veel later echt gaat waarderen (tenminste in mijn geval). Ook zijn nieuwste vind ik niet echt slecht (hoewel hij veel betere heeft gemaakt).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7384696
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 11:12 schreef Bioslock het volgende:

[..]

iew. tenenkrommend slecht. die tekst. *ril*

Volgens mij is de tekst dan ook niet van Phil zelf
pi_7384714
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 11:19 schreef MSXUser het volgende:
Apart is ook dat Phil Collins vaak nummers maakt die je pas veel later echt gaat waarderen (tenminste in mijn geval). Ook zijn nieuwste vind ik niet echt slecht (hoewel hij veel betere heeft gemaakt).
Dat heb ik met die nieuwe inderdaad.. eerst dacht ik van "He, dit is toch niks".. maar toen ik hem vaker hoorde ben ik hem zeker wel gaan waarderen.. en hij doet het nog goed in de top 40 ook!
  donderdag 3 april 2003 @ 23:53:11 #54
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_9571542
Niemand noemt zijn neven activiteit .. Brand X ... daar heeft PC hele briljante drumpartijen gespeeld .. en zeker niet easylistening ... pas na vele keren te horen wordt het geweldig. Genesis wordt ook beter en beter als je het meer hoort.
Oke veel van zijn solo werk is minder .. maar het Big Band gebeuren is wel weer geweldig met conversies van zijn eigen en Genesis werk.

Wat mij stoort aan de top 40 .. het is direct lekker easylistening ... maar als je het meerdere keren hoort dan is het troep .. ook na jaren. .. Songs die in top100 allertijden staan zijn nummers die nooit echt hoger dan 15 gekomen zijn in de reguliere top40. Dat zijn de nummers die pas na vele keren horen en jaren later, beter en beter en beter worden.

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_9573753
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:31 schreef LoekB het volgende:
IKKE!! Heb 2 weken terug Greatest Hits aangeschaft (5 euro 99, dan laat je 'm ook niet liggen) en het verbaasde mij ook hoveel bekende nummers er op staan. En ik kende True Love niet eens.... vond 't vrouwtje ook erg mooi
pi_9574046
Tsjah ik kan zijn vroeger werk, vooral meer het betere drumwerk erg goed waarderen Die zoetsappige shit die hij nu maakt met een drumcomputertje erachter vind ik toch wel erg veel minder Zonde... Goede drummer, drumde ook mee bij Eric Clapton op paar albums geloof ik...

Magoe te lang geleden

vrijdag 4 april 2003 @ 10:54:59 #57
52357 Lambiekje
pi_9575645
Wat ik geweldig vind .. is die DVD Music for Montesserat.

Phil Colllins, Mark Knopfler, Paul McCartney, Sting en Eric Clapton .. elkaars nummers spelen en zingen.

Geweldig een super concert ..^O^

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 20:17:15 #58
35524 tiemo
www.vites.nl
pi_13904207
Hoe heet dat nieuwe nummer van hem dan die die heeft gemaakt voor ó'n film ?
  woensdag 15 oktober 2003 @ 20:19:01 #59
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_13904233
Die muziek van hem is inderdaad toppie!

klasse vent is t

OJAAJOH?
pi_13932976
Tsjonge, Phil Collins. De balans opmakende is het zo'n slechte artiest nog niet:

solo:
Face Value (1981). Een briljante plaat, niet in de laatste plaat vanwege de hit 'In The Air Tonight', maar ook met de van Genesis "Duke" afkomstige 'Behind The Lines' (maar nu met blazers), het prachtige 'If Leaving Me Is Easy' en de Beatles cover 'Tomorrow Never Knows'.
Hello I Must Be Going (1982). Misschien wel zijn beste. Met toppers als 'I don't Care Anymore', 'Like China', 'Don't Let Him Steal Your Heart Away' en de leuke Supremes-cover 'You Can't Hurry Love'. Er staat geen slecht nummer op deze topper.
No Jacket Required (1985). Klinische productie, typisch tachtig, maar in deze stijl vind je nauwelijks een betere. 'Sussudio' en 'One More Night' zijn zeker niet de beste nummers, luister maar eens naar klasse-tracks als 'Who Said I Would', 'Doesn't Anybody Stay Together Anymore', 'Inside Out' en het klassieke 'Take me Home'.
But Seriously (1989). Mooie popplaat, met meer onverwachte wendingen dan op grond van de vele hits zou verwachten. Het thema van Barend en Van Dorp komt van deze plaat.
Both Sides (1991). Het titelnummer, de omgekeerde 'In The Air Tonight' (begint dit keer druk, eindigt rustig), is veelbelovend, maar de rest van de plaat stelt niet veel voor. Matte productie ook
Dance Into The Light (1996). Ken ik te slecht om te beoordelen. Iemand anders?
Testify (2003) Idem

pi_13939651
Nog niet zo'n slechte artiest?
Vroegah.. was ik behoorlijk fan van zijn muziek, zal wel door mijn puberale instabiliteit komen...
Hello I Must Be Going (1982). GOED??? dit zijn de nummers die hij te slecht vond voor Face Value.
Phil begon voor mij te vallen toen ik merkte hoeveel hij coverde of ideetjes jatte.
Laatst hoorde ik dat hij nog geeneens "echt" piano kan spelen maar nr's instudeerd zodat hij net dat nr kan spelen.
Sorry Phil, ik vind je een kaal triest typetje> Hoeveelste vrouw heeft hij nu al 4e? meisje van 20 of zo? niet te geloven...
laat me toch, ben een blindganger
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:22:39 #62
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13941340
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:16 schreef bomberman het volgende:
Laatst hoorde ik dat hij nog geeneens "echt" piano kan spelen maar nr's instudeerd zodat hij net dat nr kan spelen.
[/b]
ah jooooooooooooh wat naar zeg

Phil Collins kan niet eens noten lezen, denk je dat Phil piano les heeft gehad? Phil drumt, zingt en componeert, en dat alles goed ook, lekker belangrijk dat ie geen top pianist is.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_13942209
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:16 schreef bomberman het volgende:
Nog niet zo'n slechte artiest?
Vroegah.. was ik behoorlijk fan van zijn muziek, zal wel door mijn puberale instabiliteit komen...
Hello I Must Be Going (1982). GOED??? dit zijn de nummers die hij te slecht vond voor Face Value.
Phil begon voor mij te vallen toen ik merkte hoeveel hij coverde of ideetjes jatte.
Sorry Phil, ik vind je een kaal triest typetje> Hoeveelste vrouw heeft hij nu al 4e? meisje van 20 of zo? niet te geloven...
Bah. Hij kan geen piano spelen. Toch raar dat ie ondanks dat een wereldsucces is.

En om een artiest te beoordelen op basis van zijn privéleven vindt ik getuigen van simpel denken.

powered by style
  maandag 22 december 2003 @ 00:35:29 #64
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_15598225
"Look trough my eyes" is een lekker nummer zeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Varr op 22-12-2003 00:47]

pi_15598518
Wat mij betreft had hij drummer mogen blijven ipv de switch naar zang te maken. Niet dat ik 'm een slecht zanger vind, maar ik ben er niet zo'n fan van en als drummer kon hij zich meten met de besten ter wereld.
pi_15600881
Als zanger ook. Persoonlijk ben ik blij dat hij is gaan zingen naast het drummen, anders hadden we al die prachtige nummers nooit gehad.
pi_15600884
trouwens, WAT EEN DVD HE
  woensdag 24 december 2003 @ 19:40:49 #68
63772 RonB
Yabadabado?
pi_15677007
nou, ik kan niet achterblijven in dit topic...
tja hoe het begon voor mij... ik kende natuurlijk de standaard hitjes en besloot eens een keer om de Hits cd te kopen (anderhalf jaar terug of zo). Die sloeg wel aan en op een gegeven moment was ik Face Value aan het downloaden wat nog meer aansloeg. Na een tijdje had ik alle cd's in huis
Tja... toppers vind ik toch wel Face Value (veel emoties), Hello I Must Be Going (steekt goed in elkaar) en Testify (wederom behoorlijk wat emoties en een sterk album). Wat me vroeger irriteerde (de vele trompetjes en saxofonen) vind ik nu prima klinken en komt zijn muziek soms wat homo-achtig over, I still love it

En volgend jaar 12 juni natuurlijk Phil in Keulen!

... and the modern stone age family
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:44:38 #69
34545 ThaTanya
Be yourself, Be happy
pi_15935948
Weten jullie of hij misschien dit jaar nog een concert geeft in Nederland of Belgie? Maar niet die van 19 jun in de Arena??
Ik wil graag naar een concert van hem, maar dan kan ik niet

Tanya

Als t niet gaat zoals t moet, dan moet t zoals t gaat!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 20:44:15 #70
67663 fractalis
we (all) search
pi_15937548
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:40 schreef RonB het volgende:
Die sloeg wel aan en op een gegeven moment was ik Face Value aan het downloaden wat nog meer aansloeg. Na een tijdje had ik alle cd's in huis
Kijk, een echte fan!
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_15937629
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:44 schreef ThaTanya het volgende:
Weten jullie of hij misschien dit jaar nog een concert geeft in Nederland of Belgie? Maar niet die van 19 jun in de Arena??
Ik wil graag naar een concert van hem, maar dan kan ik niet
20 juni treed die op in Belgie
En voor andere data kun je kijken op www.philcollins.co.uk
  zondag 4 januari 2004 @ 13:04:51 #72
63772 RonB
Yabadabado?
pi_15951114
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:44 schreef fractalis het volgende:
Kijk, een echte fan!
en met 'alle cds in huis hebben' bedoel ik dus de echte zilveren schijfjes. Niet gedownloade shit
  zondag 4 januari 2004 @ 13:11:52 #73
67663 fractalis
we (all) search
pi_15951286
quote:
Op zondag 4 januari 2004 13:04 schreef RonB het volgende:

[..]

en met 'alle cds in huis hebben' bedoel ik dus de echte zilveren schijfjes. Niet gedownloade shit

Dacht ik al, maar zoals je het formuleerde kwam het enigszins over alsof je het allemaal van internet geplukt had en op cd-r gedumpt. Niet dat dat me een zorg zou zijn trouwens...
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  donderdag 8 januari 2004 @ 11:41:52 #74
63772 RonB
Yabadabado?
pi_16062793
ben op het moment, net zoals ik voor Peter Gabriel heb gedaan, een b-kanten compilatie aan het maken plus demo cd. ongelofelijk hoeveel die man als b-kant only heeft uitgebracht in zo'n redelijk korte tijd. zijn er nog mensen die me cd-singletjes willen doneren voor dit goede doel? als deze compilatie eenmaal af is dan zal ik hem beschikbaar stellen via SoulSeek (net zoals die van PG)
vinyl b-kanten worden overigens netjes opgepoetst en mensen die mij kennen weten dat ik erg precies hierin ben
de tracklist *tot nu toe* (!)
b-kanten:
01. The Man With The Horn
02. I Like The Way
03. Big Noise (instrumental)
04. You've Been In Love (That Little Bit Too Long)
05. Around The World In 80 Presets
06. That's How I Feel
07. Rad Dudeski
08. Don't Call Me Ashley
09. For A Friend
10. Take Me With You
11. Stevie's Blues
12. I Don't Want To Go
13. Another Time
14. It's Over
15. It's Everywhere
16. High Flying Angel
17. Tears Of A Clown
18. Hey, Now Sunshine
19. Look Through My Eyes (instrumental)

demos:
01. Drawing Board: In The Air Tonight
02. Drawing Board: I Missed Again
03. Drawing Board: If Leaving Me Is Easy
04. Oddball (Do You Know, Do You Care? demo)
05. Homeless (Another Day In Paradise demo)
06. I Wish It Would Rain Down
07. Lionel (Do You Remember demo)
08. Broadway Chorus (Something Happened On The Way To Heaven demo)
09. Both Sides Of The Demo
10. Everyday
11. Hero
12. It's Over
13. 6/8 Intro
14. Lullaby
15. Son Of Man / Celebration
16. Rhythm Piece
17. I Will Follow
bonus:
Deep Green
Big Noise
Burn Down The Mission
Hero
Helpless Heart (??)
I've Been Trying
Do Nothing Till You Hear From Me
Somewhere

en inderdaad, er staan geen live b-kanten op. Alleen studiowerk komt erop te staan

pi_16071232
Ja, Phil Collins is echt cool...
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
pi_16071271
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:17 schreef tiemo het volgende:
Hoe heet dat nieuwe nummer van hem dan die die heeft gemaakt voor ó'n film ?
Look trough my eyes...
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:03:27 #77
3676 Angels_t
Ik wil Goddess!
pi_16474381
Kan iemand mij uitleggen waar "in the air tonight" precies over gaat? Ik heb al gezocht op google, maar er blijven veel speculaties over waar het nummer over gaat.

- Het schijnt dat hij depressief raakte, nadat zijn vrouw van hem was weggelopen. Toen heeft hij dit nummer geschreven en dat is dus ook de persoon die hij beschrijft in het nummer.
- Maar Eminem rapt in het nummer "Stan" over dat Phil iemand zag die een andere man moedwillig liet verdrinken en dat deze de man, die Phil zag, later naar een concert van Phil is geweest.
- Phil zou zijn eigen broer moedwillig hebben verdronken

btw, toch wel zijn mooiste nummer voor mij.

Doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt!
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:46:50 #78
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16475710
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:03 schreef Angels_t het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar "in the air tonight" precies over gaat? Ik heb al gezocht op google, maar er blijven veel speculaties over waar het nummer over gaat.

- Phil zou zijn eigen broer moedwillig hebben verdronken

Hier staat een heel stuk over de verdrinking-theorie. Niet waar dus.

Om de zelfde site nog even te quoten :

quote:
In the Air Tonight (as well as most of Collins' 1981 Face Value album) deals with his bitterness and frustration over the end of his marriage to his first wife, Andrea. As Collins has repeatedly explained, the lyrics are not based on any specific real-life event.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 22 januari 2004 @ 00:13:08 #79
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_16476532
Leuk drumwerk. Misschien vinden mensen zijn Genesis/Solo periode wat minder. Ik vind het uitstekend.
Love will be my strongest weapon
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:03:59 #80
3676 Angels_t
Ik wil Goddess!
pi_16508844
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:46 schreef fripper het volgende:

[..]

Hier staat een heel stuk over de verdrinking-theorie. Niet waar dus.

Om de zelfde site nog even te quoten :
[..]

Thanx! Is dat ook weer opgelost...
Doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt!
  woensdag 3 november 2004 @ 21:53:14 #81
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_23061321
De First Farewell tour op DVD
============

Disc 1

Totalirunning time 140 mini(Concert - 78 mini/Extras - 60 min)
DRUMS, DRUMS & MORE DRUMS *
SOMETHING HAPPENED ON THEWAY TO HEAVEN
AGAINST ALL ODDS
DON'T LOSE MY NUMBER
Chat to audience
YOU'LL BE IN MY HEART
ONEiMORE NIGHT
CAN'T STOP LOVING YOU
HANG IN LONG ENOUGH
TRUE COLOURS
COME WITH ME
GROOVY KIND OF LOVE
I MISSED AGAIN
ANOTHERiDAY IN PARADISE
NO WAY OUT
SEPARATE LIVES

Drums,Drums & More Drums- 2 extra angles -
Come with me -1 extra angle
VIDEOS
SOMETHING HAPPENED ON THE WAY TO HEAVEN -
AGAINST ALL ODDS -
AGAINST ALL ODDS (Live Aid-Philadelphia)
DON'T LOSEiMY NUMBER -
YOU'LL BE INiMY HEART -
ONE MORE NIGHTi-
CAN'TiSTOP LOVING YOU-
HANG INiLONG ENOUGH -
TRUE COLOURS -
GROOVY KINDiOF LOVE -
I MISSED AGAINi-
ANOTHERiDAY IN PARADISE
NO WAY OUTi-
SEPARATEiLIVES -
WILD CARD -

Disc 2
Totalirunning time 183 mini(Concert - 55 mini/Extras - 128 minitotal)

CONCERT

IN THE AIRiTONIGHT
DANCE INTO THEiLIGHT
YOU CAN'T HURRYiLOVE
TWO HEARTS
WEARiMY HAT
EASY LOVERi
SUSSUDIO
IT'S NOT TOOiLATE
TAKE ME HOMEi

*Wear my Hat -i1 extra angle -i4min 47sec
*Easy Lover -i2 extra angles -i4min 30sec
VIDEOS:
INiTHE AIR TONIGHT 4mini41sec
IN THE AIRiTONIGHT (Secret Policemans OtheriBall) 4min 56sec
DANCEiINTO THE LIGHT 4mini29sec
YOU CAN'T HURRYiLOVE 2min 48sec
TWOiHEARTS 4min 8sec
WEARiMY HAT 4min 42seci
EASY LOVER 4min 47seci
SUSSUDIO 5min 35sec
TAKEiME HOME 6min 8seci
PHIL'S WORLD:
A BITiOF A PARKING PROBLEMi17min 49sec
BUT FIRST...THEiFINAL DOCUMENTARY 30min 10seci
PHIL'S FLASH GALLERY (TouriPhoto gallery) 23 photosi
PHIL'S SPECIAL:
AT LAST...iTHE LONG LOST NETWORKiTV SPECIAL 47min 40seci
(1990 US TViSpecial featuring:Bruce Willis, JohniTravollta,John Candy, Dr. Dre,HenryiMancini, Gilbert Gottfried, VanessaiWilliams and Jeffrey Tambor).i45 minutes.

=============================================================
Januari 2005 dus?
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_23064997
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:53 schreef furanku het volgende:

Januari 2005 dus?
Januari 2005? Morgen ligt die in de winkel
  donderdag 4 november 2004 @ 06:58:46 #83
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_23067056
Inderdaad.. je hebt helemaal gelijk, alleen die prijs, ¤29,99
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_23069717
quote:
Op donderdag 4 november 2004 06:58 schreef furanku het volgende:
Inderdaad.. je hebt helemaal gelijk, alleen die prijs, ¤29,99
De DVD zit dan ook wel boordevol met muziek en extra's
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:40:26 #85
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_32175811
ik ga zondag naar Phil in Duesseldorf
pi_32176183
Tja, Phil maakt wel hele zoetsappige muk. Niet te vergelijken met zijn vooral vroege Genesistijd, maar er gloort hoop aan de horizon. Collins heeft angegeven dat hij weer openstaat voor een reunie van Genesis! Desnoods "slechts" als drummer als ook Peter Gabriel weer treugkeert.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:11:58 #87
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_32176612
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef kriele het volgende:
Desnoods "slechts" als drummer als ook Peter Gabriel weer treugkeert.
Dat heeft ie zelfs het liefste Zal wel met zn gehoor te maken hebben ofzo..
pi_32176659
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:40 schreef Joesse het volgende:
ik ga zondag naar Phil in Duesseldorf
Ja! tof! Ik ga zaterdag naar zijn concert in dusseldorf!

Ik heb er zooooooo'n zin in!!!!

Wie gaat nog meer?
pi_32177397
Ik ga ook as. zondag in Düsseldorf naar Phil!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:15:42 #90
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_32204132
Ik ook zondag!! Kijken of het veranderd is sinds Amsterdam!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:36:19 #91
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_32204618
dr is zeker iets veranderd
pi_32234891
Woooh! Het was zoooo tof het concert Ik ben helemaal uit mijn dak gegaan!

Alleen de monitor opstelling had anders gemoeten er stonden namelijk 2 kleine nederlandse dames achter ons en die hebben helemaal niks gezien van het concert..
pi_32258600
Ik ben ook geweest!

Het was echt onvergetelijk! Trouwens maar een uurtje rijden vanaf de Nederlandse grens (alleen bij het stadion stond je een uur in de file ).

Ons geduld werd alleen wel érg op de proef gesteld omdat Phil Collins pas om 20.45 begon!

Maar er is zeker wat veranderd meen ik (ik heb de dvd van z'n first final farewell tour al thuis ) en zo te zien zijn er een aantal keren een andere "scherm-achtergrond" te zien, en zong hij 2 nieuwe nummers? (waarvan ééntje speciaal voor z'n afscheid).

Het kan ook zijn dat ik die 2 nummers gewoon niet kende, had ze nog nooit gehoord, maar volgens mij waren het 2 nieuwe nummers. Ééntje zong hij vlak voordat hij aan 'in the air tonight' begon, en de tweede zong hij helemaal aan het einde van de show (het laatste nummer voor take me home, ik weet niet meer of het ook voor Sussiodio zat of er net na).

Maar ik vond het echt schitterend! Helaas stond ik in het midden (op het veld) en heb ik het dus wel kunnen zien, maar niet zo goed als ik het liefste had gewild natuurlijk, maar goed dat hou je altijd.

Wat me ook opviel was dat hij geen pauze hield.

Af en toe stond ik er echt met kippevel. Wat mij betreft was het echt een perfecte performance, schitterende lichtshow, achtergrond, en wat weet die Phil Collins een show neer te zetten zeg! Dit concert blijft me lang bij in ieder geval!

Overigens was ik pas om 03.00 uur vannacht thuis, was dus lekker werkdagje vandaag

[ Bericht 10% gewijzigd door Tomatenboer op 14-11-2005 15:11:48 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_32259265
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben ook geweest!

Het was echt onvergetelijk! Trouwens maar een uurtje rijden vanaf de Nederlandse grens (alleen bij het stadion stond je een uur in de file ).

Er is zeker wat veranderd meen ik (ik heb de dvd van z'n first final farewell tour al thuis ) en zo te zien zijn er een aantal keren een andere "scherm-achtergrond" te zien, en zong hij 2 nieuwe nummers? (waarvan ééntje speciaal voor z'n afscheid).

Wat wel irritant was dat het concert pas om 20.45 begon, ons geduld werd zo wel érg op de proef gesteld!

Maar ik vond het echt schitterend! Helaas stond ik in het midden (op het veld) en heb ik het dus wel kunnen zien, maar niet zo goed als ik het liefste had gewild natuurlijk, maar goed dat hou je altijd.

Wat me ook opviel was dat hij geen pauze hield.

Af en toe stond ik er echt met kippevel. Wat mij betreft was het echt een perfecte performance, schitterende lichtshow, achtergrond, en wat weet die Phil Collins een show neer te zetten zeg! Dit concert blijft me lang bij in ieder geval!

Overigens was ik pas om 03.00 uur vannacht thuis, was dus lekker werkdagje vandaag
Was tof joh!

Ja, wij stonden ook in het midden was prima te zien met die beeldschermen. Ik vond het op en af bouwen ook lang duren, na 10 minuten stond alles klaar, en dan laten ze ons 20 minuten wachten vooor niks! maar goed het was het duidelijk waard!
  woensdag 16 november 2005 @ 16:52:36 #95
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_32318604
Jaaah het was geniaal Hij speelde een Genesis nummer, Invisible Touch en nog een van Both Sides: We Wait And We Wonder (met de trommels ).
Ook speelde hij Always (tijdens de encore), omdat het het laatste concert in Duitsland was. Kstond toruwens mooi vooraan int midden
pi_32321360
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:52 schreef Joesse het volgende:
Jaaah het was geniaal Hij speelde een Genesis nummer, Invisible Touch en nog een van Both Sides: We Wait And We Wonder (met de trommels ).
Ook speelde hij Always (tijdens de encore), omdat het het laatste concert in Duitsland was. Kstond toruwens mooi vooraan int midden
!

Heeft ie je nog bij susido laten zingen?

Nog merchandise gekocht? Ik wilde zijn drumstokjes kopen alleen die waren op
  woensdag 16 november 2005 @ 19:15:34 #97
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_32322428
Neej kmocht niet zingen (naja niet in de mic ) Maar hij kwam wel vlak voor me langs lopen Ik heb et shirt gekocht met et plaatje wat ook de voorkant is van de dvd en kheb nog een tour programme gekocht
Voelden jullie (mensen die er ook waren) trouwens ook die bas bij In The Air Tonight? 8)
  maandag 22 mei 2006 @ 21:54:48 #98
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_38101578
Ik zag Phil Collins net op tv bij 'Musical Awards Gala 2006' en ik vond dat hij er slecht uitzag. Erg mager en wat onverzorgd zag hij eruit.. Meer mensen dit opgevallen?
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
  maandag 22 mei 2006 @ 22:16:38 #99
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_38102723
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:54 schreef geenaam het volgende:
Ik zag Phil Collins net op tv bij 'Musical Awards Gala 2006' en ik vond dat hij er slecht uitzag. Erg mager en wat onverzorgd zag hij eruit.. Meer mensen dit opgevallen?
Ja, hij zag eruit als een oud ziekelijk mannetje...
  maandag 22 mei 2006 @ 22:36:38 #100
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_38103837
Hij zag er idd heel onverzorgd uit, dit zal wel te maken hebben met de "scheiding" neem ik aan. Al kan het ook zijn drukke leventje zijn.

Al was het nieuwe nummer weer geniaal!!!! En You'l be in my heart was ook weer super!
pi_38105738
Het beste nummer wat ik tot nu toe van 'm gehoord heb als zanger is 'Dance on a Vulcano' van Genesis. Maar dat was net na het vertrek van Peter Gabriel, Collins klinkt daarin ook heel erg als Gabriel. Maar dat komt waarschijnlijk door de echo effecten
quote:
Tja, Phil maakt wel hele zoetsappige muk. Niet te vergelijken met zijn vooral vroege Genesistijd, maar er gloort hoop aan de horizon. Collins heeft angegeven dat hij weer openstaat voor een reunie van Genesis! Desnoods "slechts" als drummer als ook Peter Gabriel weer treugkeert.
kunnen we peter niet overhalen met een mailactie

Genesis terug.. en dan vooral het vroege jaren '70 Genesis.. dat zou geweldig zijn
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:11:58 #102
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_38130909
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:15 schreef Beathoven het volgende:
Genesis terug.. en dan vooral het vroege jaren '70 Genesis.. dat zou geweldig zijn
Ik zou er grof geld voor neer leggen, ik zou er een flinke reis voor over hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat het een grote teleursteling zou gaan worden. De stem van Gabriel leent zich niet meer echt voor het oude Genesis repertoire en hetzelfde geldt voor de drumpartijen die Phil ooit bij elkaar roffelde. Ik zie hem dat eerlijk gezegd ook niet meer doen. Maar ja, de grote 5 weer samen op 1 podium, zucht...

[ Bericht 1% gewijzigd door MuadDib op 23-05-2006 18:30:51 (spellen is moeilijk) ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:41:32 #103
136283 knars
Teethgrinder
pi_38146862
Oeh, een Genesis reünie, ik ga er nu alvast voor in de rij liggen voor het postkantoor
Ray Wilson, die de ondankbare taak had de Genesis vocalen ná Collins op zich te nemen, heeft de oude jaren 70 nummers ook erg goed neer kunnen zetten. Iets rauwer en steviger dan Gabriel en Collins dit konden, maar lang niet zo hoog. Ik zou ook voor een Genesis concert gaan waar hij een hoop zingt.
pi_38148595
Volgens Phil gaan Tony, Mike & hij in oktober jammen.
Nee.
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:19:54 #105
136283 knars
Teethgrinder
pi_38151793
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 02:00 schreef PimD het volgende:
Volgens Phil gaan Tony, Mike & hij in oktober jammen.
Wat is hier de bron van?
pi_38157452
Phil zelf

quote:
Nick Orlando: Will there ever be a reunion of Genesis?

Phil Collins: Yea, we all got together to talk about this last November; all five of us with Peter [Gabriel] and Steve [Hackett]. This is something we may do in a couple of years. It is very, very loose. There is certainly nothing planned. If that didn’t come together because of various people’s schedules, then maybe the three of us, me, Tony [Banks] and Mike [Rutherford] might do something. I would do it with the drop of a hat. I have been working non stop for a long, long time now. Right now, I need a break, but if you ask me in six months time…We actually got a little bit of time booked for the three of us just playing around, jamming together in October. There’s nothing fixed though!
Hele interview: http://chicago.broadwayworld.com/viewcolumn.cfm?colid=9751
Nee.
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:40:52 #107
136283 knars
Teethgrinder
pi_38158006
quote:

Heb de afgelopen jaren al heel veel berichten gezien over een eventuele reunie die allemaal tegen bleken te vallen, maar dit is de meest hoopgevende sinds tijden!
pi_45207148
Ik las op wikipedia dat hij in totaal 314.000.000 albums heeft verkocht wereldwijd... (dat is solo + met genisis)
pi_45207761
Waarvan waarschijnlijk 300 miljoen de troep is die ie na 1980 heeft gemaakt.
Nee.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:35:19 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45207892
me me me!

Tearing and breaking
True colors
Do your remember
In The Air Tonight
This Must Be Love
The Roof Is Leaking
Something Happened On The Way To Heaven
I can't dance

Die hele Brother bear cd

Phil is vet oke
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_45208534
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:31 schreef PimD het volgende:
Waarvan waarschijnlijk 300 miljoen de troep is die ie na 1980 heeft gemaakt.
Uuuh voor 1980 heeft hij maar 3 albums uitgebracht samen met genisis.. ongeveer alles is na 1980 ook bijna alle genisis albums
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:04:43 #112
136283 knars
Teethgrinder
pi_45208832
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:55 schreef benenjerryijs het volgende:

[..]

Uuuh voor 1980 heeft hij maar 3 albums uitgebracht samen met genisis.. ongeveer alles is na 1980 ook bijna alle genisis albums
Nursery Cryme
Foxtrot
Genesis Live
Selling England by the Pound
the Lamb Lies down on Broadway
A Trick of the Tail
Wind & Wuthering
Spot the Pigeon EP
Seconds Out
And then there were three

...vreemd, ik tel er toch meer.

Archive 1967-1975 en Archive 76-92 natuurlijk ook nog
pi_45210154
Ik ben in 2004 naar een concert van 'm geweest in Manchester, tijdens de First Final Farewell Tour. Wat kan die man ook live goed zingen! In the air tonight is live zo gaaf, zoals ie tergend langzaam naar z'n drumstel loopt zodat je haast denkt "gaat ie z'n briljante drumroffel wel halen?" en ja hoor, hij haalt 'm!
Nothing has changed. Everything has changed.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:57:39 #114
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45221033
Ik heb de de DVD van die laatste solo tour van Phil en opzich is het een mooie show, en vooral de DVD zelf is erg goed; schitterend beeld en geluid en behoorlijk veel extra's.
Maar ik heb toch vele malen liever Genesis dan Phil's solo spul...dat is mij over het algemeen net wat te zoet allemaal.

Maargoed....1 juli is het zover
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:25:41 #115
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_45235098

Stop the world, I want to get out.
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:36:16 #116
136283 knars
Teethgrinder
pi_45235499
Op elk plaatje een dot haar minder
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:47:53 #117
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_45235812
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:36 schreef knars het volgende:
Op elk plaatje een dot haar minder
Eerlijk gezegd had ik ze daar ook op gesorteerd
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:29:27 #118
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_45246307
Phil Collins is een artiest waar ik geen hoogte van kan krijgen.

Maakt juweeltjes als: (al dan niet als Genesis)
-Abacab
-Follow you follow me
-In the air tonight
-Mama
-Thats all
-Easy lover (geen echt juweeltje, wel leuke eighties-classic - alleen die video-clip is zoooo slecht )

Maar ook complete Sky Radio diarree!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_45252723
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Phil Collins is een artiest waar ik geen hoogte van kan krijgen.

Maakt juweeltjes als: (al dan niet als Genesis)
-Abacab
-Follow you follow me
-In the air tonight
-Mama
-Thats all
-Easy lover
(geen echt juweeltje, wel leuke eighties-classic - alleen die video-clip is zoooo slecht )

Maar ook complete Sky Radio diarree!
Wat is het verschil hier tussen. Volgens mij ken je alleen de Greatest Hits cd van Genesis
Nee.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:56:20 #120
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45294378
nee joh, That's All is een leuk nummer...iig vele malen beter dan Easy Lover
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:47:31 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47828628
ik geef dit topic even een flinke schop. Een nieuwere kan ik niet vinden.

Ik ben een grote fan van phil, en kijk momenteel zn first farewell tour. Heerlijk om dat eens te zien
pi_47828711
I like, maar zoals ie laatst bij dat x-factor stond dat musical gedoe mag ie van mij wel achterwege laten.

Ach ik hou het lekker bij z'n jaren '80 / begin jaren '90 sound.
enge ziektes sucks :'(
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:51:48 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47828779
idd,die x factor shit hoeft van mij niet. Ik vind sommige nrs van de tarzan cd wel leuk, maar ik hou het ook liever bij de jaren 80 a 90.

vrijdag 30 maart 2007 @ 13:53:30 #124
173696 TheeUndCandy
poeslief, begrepen?
pi_47828847
Ik vind het heerlijk om naar Phil Collins te luisteren, een die-hard fan ben ik echter niet. Hier ligt de dvd 'Live and loose in Paris', en daar luisteren mijn 13-jarige broertje en ik erg graag naar.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:53:50 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47828867
ik krijg kippevel van deze tour
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:54:49 #126
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47828916
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:53 schreef TheeUndCandy het volgende:
Ik vind het heerlijk om naar Phil Collins te luisteren, een die-hard fan ben ik echter niet. Hier ligt de dvd 'Live and loose in Paris', en daar luisteren mijn 13-jarige broertje en ik erg graag naar.
ik heb ALLE cd's van hem. En mn vent ik nu al zn tours aan het downen voor me.

Die cd met love songs
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:10:58 #127
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47829587
Invisible Touch
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:16:26 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47829839
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:10 schreef Messenga het volgende:
Invisible Touch
true colors
hang in long enough
Tearing and breaking down
I've tried

Phil is gewoon

vrijdag 30 maart 2007 @ 14:20:57 #129
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47830031
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

true colors
hang in long enough
Tearing and breaking down
I've tried

Phil is gewoon

En dan de beste vergeten

Disney Themes

Look through my eyes.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:23:03 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47830118
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:20 schreef Messenga het volgende:

[..]

En dan de beste vergeten

Disney Themes

Look through my eyes.
great spirits

das de beste look through my eyes hoort op 2
  maandag 9 april 2007 @ 14:23:16 #131
173696 TheeUndCandy
poeslief, begrepen?
pi_48145463
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:54 schreef Qwea het volgende:
En mn vent ik nu al zn tours aan het downen voor me.
Downloaden is uit den boze, koop dan echte cd's! Heer Collins moet nog wel wat verdienen, hè.
pi_48145510
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:23 schreef TheeUndCandy het volgende:

[..]

Downloaden is uit den boze, koop dan echte cd's! Heer Collins moet nog wel wat verdienen, hè.
Prima. Laat heer Collins dan die tours maar eerst uitbrengen op cd, dan ga ik het overwegen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_48161361
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

true colors
Het origineel van "True colors" is van Cindy Lauper, als ik het goed heb uit 1986.

Maar "In the air tonight" is briljant.
pi_48171495
Ik heb muziek van de man meegekregen omdat mijn ouders het veel luisterden. Ik was jaren geleden al aangenaam onder de indruk van z'n album 'but seriously'. Dat album is absoluut meer dan de gemiddelde popplaat imo, alle nummers zijn goed opgebouwd en instrumentaal klopt het gewoon. Ik luister het nog steeds. En dan nog de pareltjes als Sussudio, In the air tonight, Who said I would, Easy lover en natuurlijk ook You'll be in my heart niet te vergeten van de Tarzan CD.
pi_48192807
Prachtige drumpartij op Land of confusion (+heerlijke clip)
pi_48211053
1 juli Genesis met Phil in Arena!! k heb d'r zin an
pi_48565664
Op de drums is hij ook erg goed. Het mooie is zelfs dat hij nooit drumles heeft gehad en hij ook geen noten kan lezen hij speelt alles op gevoel.
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:49:58 #138
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60541577
*kick*
Phil collins is de enigste een van de weinige zangers(freddie mercury niet mee gerekend) die live gewoon beter klinkt en krachtiger dan op de plaat.
Tijdens die nieuwe tour van genesis(waar ik de dvd van heb) zong hij veel krachtiger en veel beter dan op de platen, Zelfs met dat gespring en geren op zijn 56-57e.
Als iemand mn msn wilt: topgear1990@hotmail.com
  maandag 4 augustus 2008 @ 03:03:41 #139
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_60542122
quote:

Ja, duh Maria Carey vernaggelt ieder nummer. Ooit de classieke versie van " can't live any more" gehoord, gespeeld puur door een symfonie orkest? Dat gekrijs van haar verneukt vrijwel ieder nummer.
Phill Collins daarentegen is een wereldartiest, zijn puurheid oprechtheid hoor je in ieder nummer. Ik ben geen fan meer van zijn laatste "geforceerde" CD's maar die man heeft wereldgeschiedenis gemaakt ala Michael Jackson, Prince. Briljante artiesten dus!
Zijn muziek verveelt nooit en is briljant en dat terwijl ik meer geinteresseerd ben in dance/ alternatieve scene!
The best firms advertise the least...
  maandag 4 augustus 2008 @ 09:27:02 #140
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60543476
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:49 schreef Keycammer het volgende:
Tijdens die nieuwe tour van genesis(waar ik de dvd van heb) zong hij veel krachtiger en veel beter dan op de platen, Zelfs met dat gespring en geren op zijn 56-57e.
Nee.

En Bradley, het is "enige".
pi_60544855
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 09:27 schreef Hankster het volgende:

[..]

Nee.

Jawel.
You think that everything's alright
I think you might be wrong
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:14:15 #142
136283 knars
Teethgrinder
pi_60546508
De laatste tour waarbij hij bij vlagen nog sterker zong dan op plaat was de Invisible Touch tour 86/87. Toen heeft hij zelfs nog een tijdje anabole steroïden gebruikt (op doktersrecept ) om z'n stem te behouden. Daarna is het langzaam minder gaan worden.

Kijk anders voor de grap even de dvd van When in Rome; bijna alle nummers zijn een toontje lager omdat Phils bereik minder is geworden. En dat mag ook, de beste man is inmiddels ook op leeftijd en weet nog steeds een bijzonder geluid te produceren.
pi_60546584
LoekB-topic .
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:00:04 #144
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60662485
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:50 schreef Simpleton het volgende:

[..]

Jawel.
Neen.

Zijn kracht in de hoogte bij nummers als Mama is gewoon vele malen minder, en zoals hierboven al is aangegeven zijn alle zangnummers een of meerdere tonen naar beneden getransponeerd. Is allemaal heel normaal aangezien hij ook wel een behoorlijk aantal jaartjes ouder is geworden, maar zeggen dat z'n stem nog even krachtig is als 20/25 jaar geleden is gewoon onzin
Zoals Phil zelf al aangeeft tijdens de docu is Macca een van de weinigen die de originele toonsoort nog vast weet te houden, maar ook zijn stem is gewoon erg achteruit gegaan de afgelopen jaren. Sterker nog, zijn stem is tegenwoordig over het algemeen gewoon zeer matig.
pi_61369276
Hij blijft geweldig, ik draai nogsteeds minimaal 1 nummer per dag van hem (en heb ze serieus allemaal)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_61420972
ik vind hem solo toch interessanter dan met genesis
maar smaken verschillen
what you see, is what you get!
  zaterdag 6 september 2008 @ 10:31:38 #147
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61422005
Phil Collins, wordt alleen gewaardeerd door mensen die nog nooit Peter Gabriel gehoord hebben.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 6 september 2008 @ 10:32:36 #148
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61422028
Hoewel In The Air Tonight een geniaal nummer is. Prachtige sfeermuziek.
pi_61425782
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 10:31 schreef Scaurus het volgende:
Phil Collins, wordt alleen gewaardeerd door mensen die nog nooit Peter Gabriel gehoord hebben.
Ach, de man heeft in samenwerking met Banks en Rutherford nog zat mooie muziek gemaakt. Het een wat commercieler dan het ander, maar er zaten altijd goede nummers bij.

Mensen die Genesis alleen mét PG goed vinden
Nee.
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:21:19 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_61948940
Die cd Hits... gekocht, blijft gewoon fantastisch. Zeker wel een van de beste zangers/muzikanten aller tijden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:03:50 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61950259
absoluut. Ik heb nu al zn albums. Vorig jaar helaas te laat om naar london te gaan. Maar zodra hij ergens weer een concert geeft, gaat ik er heen. Al moet ik ervoor naar verwegistan.
pi_61958770
In the air tonight
Gewoon prachtig.
zijn meeste liedjes zijn mooi. maar dats mn favoriet.
Striving to be more than average.
pi_61966713
quote:
Dit wordt alleen maar gezegd door mensen die nooit Trick Of The Tail en Wind And Wuthering gehoord hebben
pi_61967185
Je vergeet And Then There Were Three en Duke hoor.
Nee.
pi_61967205
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:42 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Dit wordt alleen maar gezegd door mensen die nooit Trick Of The Tail en Wind And Wuthering gehoord hebben
Precies. Weg met de Gabriel-years, in met de Hackett-years .
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:10 schreef PimD het volgende:
Je vergeet And Then There Were Three en Duke hoor.
Die vond ik al minder, maar het keerpunt zijn wat mij betreft de toeteraars op Abacab, ja.
pi_61967702
Nou, nummers als Ballad of Big, Snowbound en Duke's Travels/Duke's End zijn toch wel heel sterk hoor. Maar je hebt gelijk dat de albums als geheel minder sterk zijn dan Trick of Wind. Maar het zijn meesterwerkjes vergeleken met Genesis of Invisible Touch
Nee.
  zondag 28 september 2008 @ 20:05:17 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_61978538
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_61979089
Oh btw, nominatie voor beste videoclip ooit:

(helemaal kijken)
  zondag 28 september 2008 @ 20:27:27 #159
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61979227

Wel, er is één meesterlijk nummer van Phil Collins' hand.

[ Bericht 32% gewijzigd door Scaurus op 28-09-2008 20:40:26 ]
pi_62326306
Is er bekend of hij nog een keer ooit gaat optreden? Ik werd fan net na zn laatste tour, als hij nu in NL zou komen zou ik er zeker heen gaan...
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:27:40 #161
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62326942
Phil met Genesis is sowieso gaver, dus wie weet of zij nog iets gaan doen de komende jaren. Solo gaat hij in ieder geval niet meer touren.
pi_62328049
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:27 schreef Scaurus het volgende:
Wel, er is één meesterlijk nummer van Phil Collins' hand.

Striving to be more than average.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:30:03 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_62331620
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:52 schreef delano.888 het volgende:
Is er bekend of hij nog een keer ooit gaat optreden? Ik werd fan net na zn laatste tour, als hij nu in NL zou komen zou ik er zeker heen gaan...
Hij zegt al 15 jaar dat 'ie stopt, komt echt nog wel een keer langs.
Bis bis bis
pi_62356105
tina turner heeft ook al tig keer haar afscheidstoernee gehad he
dus wie weet
what you see, is what you get!
pi_72630263
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hij zegt al 15 jaar dat 'ie stopt, komt echt nog wel een keer langs.
Vandaag was op het nieuws dat Phil last heeft van z`n ruggengraat, dus ik ben bang dat er geen tour meer in zit(misschien een gastoptreden ergens of zo)
PS: Hij zou nooit meer kunnen drummen door de last van die rug...
pi_72630412
Ik vind alleen dit nummer goed.

pi_72634163
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:29 schreef Mylene het volgende:
Ik vind alleen dit nummer goed.

Alleen dat nummer? Weet dat je een mod ben maar dat kan je echt niet maken hoor

Deze dan?
pi_72634978
quote:
Phil Collins moet zijn drumstokken in het vervolg in de kast laten liggen.

De wereldster zegt in een verklaring dat hij nooit meer kan drummen door een probleem met zijn ruggengraat. 'Na vijftig jaar moet ik mijn drumstokken neerleggen, daar ben ik uiteraard heel verdrietig over.'

'Ik kan mijn drumstokken niet eens meer normaal vasthouden zonder pijn. Mijn ruggengraat wordt bedrukt door de verkeerde positie waarin ik speel.'

Gelukkig zegt Phil dat zijn ruggengraat geen enkele invloed heeft op zijn stembanden en hij dus gewoon kan blijven zingen.

TOEDOEM-TOEDOEM-TOEDOEM-TOEDOEM-TOEM-TOEM! "I can feel it..."
Nothing has changed. Everything has changed.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:54:07 #169
136283 knars
Teethgrinder
pi_72638711
neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!
Z'n drumkunst was de laatste jaren al wat achteruit gegaan, maar het klonk nog steeds goed. Dat hij niet meer kán drummen, daar baal ik wel van.

Een reünie van Genesis in Lamb bezetting (PC als drummer) zit er nu dus ook niet meer in.
pi_72640733
Wat een geneuzel allemaal.. Van een mug een olifant maken vind ik het. Zie de volgende statement op de officiele Genesis website:

10.09.09 Statement from Phil Collins
10 September 2009

In the UK press today, there appeared some articles about Phil's physical state, with some slightly misleading headlines. Here, in Phil's own words, are how he describes his situation:

"There isn't any drama regarding my 'disability' and playing drums.
Somehow during the last Genesis tour I dislocated some vertebrae in my upper neck and that affected my hands. After a successful operation on my neck, my hands still can't function normally.

"Maybe in a year or so it will change, but for now it is impossible for me to play drums or piano. I am not in any 'distressed' state, stuff happens in life."

Phil
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:33:53 #171
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72655850
quote:
Je moet geen appels met peren vergelijken (waarbij duidelijk is wie de appel is ). Je kunt ook beide periodes van de band waarderen.
pi_72663188
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:33 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je moet geen appels met peren vergelijken (waarbij duidelijk is wie de appel is ). Je kunt ook beide periodes van de band waarderen.
Waarbij de periode met Steve Hackett overduidelijk de beste is.

Maargoed, wat vinden we van Brand X?
Burning bridges gives you so much more
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:17:51 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82023058
Nieuw album binnenkort. Nummer is gratis te downloaden van zijn site.
Bis bis bis
pi_82023210
NIEUW ALBUM?
TOUR TOUR TOUR TOUR TOURRRRR!!!!111!!!!!!!
pi_82024392
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:20 schreef Braddie het volgende:
NIEUW ALBUM?
TOUR TOUR TOUR TOUR TOURRRRR!!!!111!!!!!!!
Ben wel benieuwd of hij nu al echt helemaal kaal is

Zie het trouwens nog wel gebeuren: Finally the second farewell tour
pi_82024683
Phil Collins: Dont have hair, And cant drum, But still...here is the farewell tour!
pi_83874945
Hij heeft laatst een concert gegeven in montreux:

maandag 13 september 2010 @ 20:45:16 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86395991
En het nieuwe album is nu te downloaden en te koop!

Papa was a rolling stone en going back zijn erg geslaagd moet ik zeggen. Alhoewel ik het eerste nummer beter vind van George Michael.
Bis bis bis
pi_86404129
Ik ben een hevige Queen fan, maar ik vind de Phil Collins versie van Going Back beter dan die van Queen eigenlijk.....
  maandag 13 september 2010 @ 23:33:45 #180
52357 Lambiekje
pi_86405888
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 00:12 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waarbij de periode met Steve Hackett overduidelijk de beste is. :7

Maargoed, wat vinden we van Brand X?
Brand X is goed.
  maandag 13 september 2010 @ 23:35:47 #181
52357 Lambiekje
pi_86406018
quote:
Going Back: nog één keer Phil Collins
Met wereldwijd 250 miljoen verkochte platen op zijn naam was er nog één ding wat Phil Collins absoluut wilde doen: een album maken met zijn favoriete covers.

Motown-liedjes waar hij als tiener naar luisterde en die hij wilde opnemen met een geluid à la de originele jaren zestig-sound. Dat album, Going Back, komt vandaag uit. Maar, waarschuwt de kleine muziekgrootheid: het is waarschijnlijk het laatste wat we van hem horen.

[..]
Tijdens de opnamen voor Going Back kon ik mijn drumsticks niet vasthouden en moest ze uiteindelijk met tape vastplakken zodat ze bleven zitten.”

bron
Het is overigens een best aardig album geworden. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 13-09-2010 23:46:55 ]
pi_86406411
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is overigens een best aardig album geworden. :)
Oh my..
Dat is best wel heftig..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')