don't worry. 90% dat hij hier niks meer van hoort.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:53 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Waarom negeert iedereen dit terwijl ze wel roepen een brief te sturen met daarin de melding dat je niet akkoord gaat met de vordering omdat de film toch echt wel is ingeleverd?
TS heeft met de betaling van 17 euro aan het incassobureau aangegeven dat hij het boetebedrag erkent, dat hij er dan een brief achteraf stuurt met dat hij niet akkoord gaat maakt hem niet sterk meer voor deze zaak.
Je kan het proberen, maar ik durf je op een briefje te geven dat ze met hetzelfde verhaal aankomen, je hebt een gedeelte betaald voor je bezwaar, dus je bent in theorie al akkoord gegaan..
Sorry hoor maar jij bent een prutser eerste klas met je accepteerd en hoord...quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef WrongAnswer het volgende:
Wat je gestuurd heb is in principe goed.
ik zou het zelf wat zakelijker en krachtiger gedaan hebben in de vorm van:
Geachte....
Op 12-9-2012 heb ik een vordering van u ontvangen voor factuur num: ***** van videotheek ****.
Hierover ben ik nog met ze in gesprek en deze rekening erken ik niet.
Vanzelf ga ik, gezien het bovenstaande dan ook niet akkoord met kosten of rente.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
FOK!KER
Maar in principe staat alles erin en kunnen ze je verder niks maken.
Mocht je een reactie van Incassobureau krijgen DM me ff.
Ja ik dacht dat het met die 17euro wel klaar was en dat ik dan van het gezeik af was maar nu komen ze aanzetten met 63euro aan incassokosten dat slaat echt alles.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Je bent sowieso al een idioot dat je jezelf hebt laten intimideren om die 17 euro te betalen. Daar leven dat soort bureau-tjes van namelijk.
Stuur die brief die je eerst heb gestuurd en laat ze verder in hun sop gaarkoken.
Hope so !quote:Op donderdag 13 september 2012 21:44 schreef WrongAnswer het volgende:
[..]
don't worry. 90% dat hij hier niks meer van hoort.
gast, doe het zelf beter dan? verzin een betere tekst en lever de oplossing.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:53 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Sorry hoor maar jij bent een prutser eerste klas met je accepteerd en hoord...
Krachtiger en zakelijker zegt ie dan... omg
Met zulke spellingsfouten kom je gewoon over als iemand zonder opleiding. Die nemen we over het algemeen niet zo heel serieus.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:47 schreef WrongAnswer het volgende:
[..]
gast, doe het zelf beter dan? verzin een betere tekst en lever de oplossing.
afzeiken op een d of t is wel heel makkelijk.
Normaal draai ik een spellingscontrole maar dat ga ik niet doen op een forum als je het niet erg vind.
Want jij kijkt alleen naar spelling en niet of de inhoud correct is?quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Met zulke spellingsfouten kom je gewoon over als iemand zonder opleiding. Die nemen we over het algemeen niet zo heel serieus.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Met zulke spellingsfouten kom je gewoon over als iemand zonder opleiding. Die nemen we over het algemeen niet zo heel serieus.
Mensen met een (deels) voltooide juridische opleiding kunnen in de regel correcter schrijven dan wat je hier laat zien.quote:Op vrijdag 14 september 2012 06:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Want jij kijkt alleen naar spelling en niet of de inhoud correct is?
Dat doen alleen mensen zonder opleiding die afgaan op de onderbuik.
Incorrecte spelling leidt af van de boodschap. Daar mag je van mij best anders over denken. De praktijk leert echter dat de stellingname gewoon klopt. Iemand die veel spellingsfouten maakt komt over als een slordig persoon die weinig aandacht heeft besteed aan zijn brief.quote:Op vrijdag 14 september 2012 06:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Want jij kijkt alleen naar spelling en niet of de inhoud correct is?
Dat doen alleen mensen zonder opleiding die afgaan op de onderbuik.
Dit geldt alleen voor vorderingen van na 1 juli 2012.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:52 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ze moeten je in een eerste aanmaning 14 dagen geven om te betalen.
Pas daarna mogen ze incassokosten berekenen. (bron)
En zelfs als je al een eerdere aanmaning hebt ontvanen zouden de incassokosten maximaal ¤57 mogen zijn.
K zou die link even heel goed lezen; maar als je geen informatie achterhoudt zou je dus geen incassokosten hoeven te betalen.
in de OUDE voorwerk II situatie mag het wel hoor..quote:Op woensdag 12 september 2012 19:52 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ze moeten je in een eerste aanmaning 14 dagen geven om te betalen.
Pas daarna mogen ze incassokosten berekenen. (bron)
En zelfs als je al een eerdere aanmaning hebt ontvanen zouden de incassokosten maximaal ¤57 mogen zijn.
K zou die link even heel goed lezen; maar als je geen informatie achterhoudt zou je dus geen incassokosten hoeven te betalen.
vanaf 1 juli 2012.quote:De maximale incassokosten bij een bedrag van ¤ 17,00 bedragen ¤ 40,00
Blijkbaar niet denk ik, gewoon niet betalen dus ?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Ze kunnen het niet zomaar afschrijven, daar moet jij toestemming voor geven.
En kan best dat het voor de rechter komt. Die kans acht ik echter nihil, ofwel 0.000001%.
Ook 48 euro incasso is te hoog en mag wettelijk niet. Weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Je zou wel gek zijn als je na die 17 euro nog eens gaat toegeven aan die 80 euro. Ik zou het niet betalen nee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 06:10 schreef noSKIT het volgende:
[..]
Blijkbaar niet denk ik, gewoon niet betalen dus ?
Je bent denk ik in de war met het CJIB. Als je daar bezwaar wilt maken tegen een bekeuring, moet je (in ieder geval voor sommige feiten) eerst betalen en daarna bezwaar maken. In dit geval moet je zeker niet betalen als je de vordering betwist. Om dan je geld nog terug te halen, zul je zelf een rechtzaak moeten starten. In dit geval klinkt het vooral als heel erg hard blaffen van het incassobureau, in de hoop dat TS bang wordt en die paar tientjes de moeite en stress van een rechtzaak niet waard vindt...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
Moet je nu niet eerst betalen en daarna je gelijk halen en je geld terugkrijgen?
Zo'n incassobureau is niet te stoppen of tot rede te krijgen
Dat sturen ze om de zoveel tijd. Kennissen hadden ook een akkefietje met hun, hebben in 1 jaar tijd geloof ik 8x mailtje gehad 'binnen 3 dagen', en verder is er nooit iets mee gedaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:26 schreef noSKIT het volgende:
UPDATE :
Krijg dus nu een brief dat ze me door middel van dit schrijven mij voor de laatste keer in gelegenheid stellen om op minnelijke wijze het bedrag van ¤ 62,48 binnen 3 dagen te voldoen. Als ik dat niet doe worden zij genoodzaakt om dat door middel van een juridische procedure jegens mij aan te vangen zeggen ze.
Wat moet ik nu doen ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |