Ook nog een specifieke richting op?quote:
Het is gewoon een hele leuke film hoorquote:Op zondag 16 september 2012 01:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dus hebben die andere 100 dankzij jou nu voorrang. Ik wist niet eens dat dat vreselijke mens erin zat
Horrorfilms zijn zo slecht altijd. Martyrs vond ik daarentegen wel heel goed.quote:Op zondag 16 september 2012 00:40 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Over horrorfilms gesproken... Hebben jullie nog tips voor op mijn shortlist?cabin in the woods staat er al op
quote:
quote:Op zondag 16 september 2012 01:16 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Horrorfilms zijn zo slecht altijd. Martyrs vond ik daarentegen wel heel goed.
Ieder zijn eigen dingquote:Op zondag 16 september 2012 01:16 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Het is een filmopleiding, richting fictie
Horrorfilms zijn gewoon leuk om te kijken.quote:Op zondag 16 september 2012 01:16 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Horrorfilms zijn zo slecht altijd. Martyrs vond ik daarentegen wel heel goed.
Dat is smaak en ik schrik nooit dus dan kijk ik liever een met origineel verhaal. Daarin heeft Martyrs zich echt onderscheiden van andere horrors.quote:Op zondag 16 september 2012 01:18 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]ok ok. Als ik nog plek heb, geef ik het wel een kans. De overige horrorfilms uit 2000+ op mijn lijst zien er toch niet al te best uit
[..]horror
en martyrs vond ik dan weer ongelooflijk slecht
Horrors die het puur van schrikeffecten of gore of fysieke marteling moeten hebben vind ik ook geen bal aan.quote:Op zondag 16 september 2012 01:20 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Dat is smaak en ik schrik nooit dus dan kijk ik liever een met origineel verhaal. Daarin heeft Martyrs zich echt onderscheiden van andere horrors.
Welke titels zou jij aanraden?quote:Op zondag 16 september 2012 01:24 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Horrors die het puur van schrikeffecten of gore of fysieke marteling moeten hebben vind ik ook geen bal aan.
De betere films die audiovisueel een sterke sfeer weten te creeren kunnen mij vaak wel bekoren. Meestal zijn het ook films die gewoon veel genres combineren. Iets als een Santa Sangre, Jacob's Ladder, Gozu, Carnival of Souls, The Cabinet of Dr. Caligari, The Bird with the Crystal Plumage, Tetsuo, Amer en Suspiria.quote:
Ik ken de titels, de laatste drie, maar ik heb ze nooit gezien. Horrorfilms vallen me heel vaak tegen dus ik kijk er misschien 3 per jaar. Deze week heb ik wel nog the Shining gezien en nu staat Carrie op, maar dat beschouw ik toch niet echt horror.quote:Op zondag 16 september 2012 02:23 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
De betere films die audiovisueel een sterke sfeer weten te creeren kunnen mij vaak wel bekoren. Meestal zijn het ook films die gewoon veel genres combineren. Iets als een Santa Sangre, Jacob's Ladder, Gozu, Carnival of Souls, The Cabinet of Dr. Caligari, The Bird with the Crystal Plumage, Tetsuo, Amer en Suspiria.
Die laatste twee richten zich echter totaal niet op het tonen van een uitgebreid verhaal (Amer is zelfs meer 4 audiovisueel extreem uitgewerkte momentopnames), maar ik denk dat je vooral de eerstgenoemde films zoals Santa Sangre bijvoorbeeld wel kan waarderen, omdat die zich meer met de karakters bezighouden en je hopelijk de wat vreemdere dingen van een regisseur als Jodorowsky.niet vervelend vindt.
Ik neem voor het gemak maar even aan dat je de bekendere dingen zoals Videodrome, Eraserhead, Halloween etc wel allemaal eens overwogen/gezien hebt
Ik loop volgens mij vaak een beetje achter bij de recente Aziatische filmsquote:Op zondag 16 september 2012 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dus eigenlijk gewoon arthouse horror![]()
Vinyan
Calvaire
Uzumaki
Driller Killer
Late Bloomer
Society
Bug
Possession
Bedevilled
Je zou ook nog de Riget TV-serie van Von Trier kunnen proberen.
Dan denk ik dat je een aantal van de genoemde films ook niet als horror zou beschouwenquote:Op zondag 16 september 2012 11:50 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Ik ken de titels, de laatste drie, maar ik heb ze nooit gezien. Horrorfilms vallen me heel vaak tegen dus ik kijk er misschien 3 per jaar. Deze week heb ik wel nog the Shining gezien en nu staat Carrie op, maar dat beschouw ik toch niet echt horror.
Ik heb er een paar titels uit geplukt en ik ga ze gewoon kijken, of het nou bevalt of niet. Je kent die film Old Boy vast wel, wat vond je daarvan?quote:Op zondag 16 september 2012 11:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik loop volgens mij vaak een beetje achter bij de recente Aziatische films, moet dat Bedevilled maar eens proberen.
Is dat Vinyan eigenlijk een beetje vergelijkbaar met Calvaire? die vond ik toentertijd namelijk nogal tegenvallen. En met Late Bloomer bedoel je de Lovecraft-achtige short uit 2004?
[..]
Dan denk ik dat je een aantal van de genoemde films ook niet als horror zou beschouwen
Die zou ik niet onder horror scharen, maar is wel absoluut top wat mij betreftquote:Op zondag 16 september 2012 12:01 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Ik heb er een paar titels uit geplukt en ik ga ze gewoon kijken, of het nou bevalt of niet. Je kent die film Old Boy vast wel, wat vond je daarvan?
Misschien moet ik 'm nog eens kijken danquote:Op zondag 16 september 2012 12:05 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Die zou ik niet onder horror scharen, maar is wel absoluut top wat mij betreft
Vinyan is minder horror, meer drama, leunt ook meer op een onbekende dreiging dan op scenes waarin echt veel gebeurt. Ik zie trouwens net dat iemand op Moviemeter mijn The Turin Horse review heeft gepikt en heeft toegepast op Vinyanquote:Op zondag 16 september 2012 11:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
Is dat Vinyan eigenlijk een beetje vergelijkbaar met Calvaire? die vond ik toentertijd namelijk nogal tegenvallen. En met Late Bloomer bedoel je de Lovecraft-achtige short uit 2004?
quote:Op zondag 16 september 2012 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie trouwens net dat iemand op Moviemeter mijn The Turin Horse review heeft gepikt en heeft toegepast op Vinyan.
Nasi met wat?quote:Op zondag 16 september 2012 12:17 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Calvaire vond ik wat vreemd. Ik had het gevoel dat ik een beetje in de maling genomen werd. Is het nou horror, is het komedie. Allebei net niet? Is die regisseur nou serieus?
Het lijkt mijn avondeten van gisteren wel: nasi met spruitjes.
Zijn die dan zo vergelijkbaar?quote:Op zondag 16 september 2012 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vinyan is minder horror, meer drama, leunt ook meer op een onbekende dreiging dan op scenes waarin echt veel gebeurt. Ik zie trouwens net dat iemand op Moviemeter mijn The Turin Horse review heeft gepikt en heeft toegepast op Vinyan.
Ah ok, dat klinkt veel interessanter dan die shortquote:Op zondag 16 september 2012 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
En ik bedoel niet die short, maar deze japanner: http://www.imdb.com/title/tt0456581/. Die is redelijk Tetsuo-achtig. Zwart-wit, nerveus en freaky.
Die combi heb ik ook nog nooit gehoordquote:Op zondag 16 september 2012 12:17 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Calvaire vond ik wat vreemd. Ik had het gevoel dat ik een beetje in de maling genomen werd. Is het nou horror, is het komedie. Allebei net niet? Is die regisseur nou serieus?
Het lijkt mijn avondeten van gisteren wel: nasi met spruitjes.
Nee, maar de review was dan ook erg algemeen: Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCVquote:Op zondag 16 september 2012 12:26 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Zijn die dan zo vergelijkbaar?
Spruitjes kunnen érg lekker zijnquote:Op zondag 16 september 2012 12:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Spruitjes!
Of je de spruitjes nou horror of komedie vindt, hangt helemaal van jouw smaak af.
Jij, geweldige Belg.quote:Op zondag 16 september 2012 12:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nee, maar de review was dan ook erg algemeen: Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |